Ak carbon prilbu tak AKU?
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Ak carbon prilbu tak AKU?
- This topic has 47 odpovedí, 12 hlasov, and was last updated pred 17 years, 7 months by
diewithme.
-
AutorPríspevky
-
29. apríla 2007 o 9:18 #73650
Lavergsx600
Účastník (Participant)Zdravím všetkých motorkárov, budúcich motorkárov, ale aj ne-motorkárov.
o 4 mesiace si chcem kúpiť športovú motorku a keďže som ešte pád z motorky nezažil, ale viem že to je dosť o hubu, tak som sa rozhodol že do svojej bezpečnosti investujem nejaké peniažky a zakúpim si carbon prilbu, pretože hlavu mam len jednu a aj keď som rozumný stať sa môže čokoľvek a radšej budem na to pripravený… predsa len, je to len jedna stopa čo nás po ceste vedie.ja mám jednu vybranú, [linka]
….ale včera mi povedala slečna z chatu o inej prilbe (firma arai), tak by som rad o tom rozviedol diskusiu aby som sa o tom niečo viac dozvedel… a hlavne si chcem vybrať dobre.
podeľte sa so mnou o vaše poznatky…
– AKÚ CARBON PRILBU?
– MATE NIEKTO SKÚSENOSTI S CARBON PRIBLAMI? (sú ľahké, ale sú naozaj aj také pevne?)ďakujem za každý názor a poznatok. 🙂
29. apríla 2007 o 10:08 #73651siuzen
Účastník (Participant)Ta prilba co si si vybral vyzera dobre.. ale neviem ci je aj taka dobra ako pisu…. 😕 ….. neboj niekto ti tu urcite poradi 😉 🙂
29. apríla 2007 o 10:18 #73652ogard
Účastník (Participant)29. apríla 2007 o 10:47 #73653Lavergsx600
Účastník (Participant)ogard touto otázkou si ma prekvapil… nevedel som že sa vyrábajú aj prilby priamo z carbonu…
je medzi nimi veľký rozdiel alebo zanedbateľný?29. apríla 2007 o 11:05 #7365429. apríla 2007 o 11:39 #73655Kwasak
Účastník (Participant)Myslim ze su prilby aj z carbonu, ale vacsinou som nasla carbon-zmes (carbon-composite, carbon-kevlar), potom sa pouzivaju sklene vlakna (fiberglas) a aramidove vlakna, vsetko su kvalitne materialy, investovat do kvalitnej prilby je zaklad podla mna.
Lavergsx600 myslim, ze ta prilba na tvojej linke je super, aj podla popisu co tam k tomu maju. 🙂29. apríla 2007 o 12:10 #73656ogard
Účastník (Participant)Oprava toho bmw linku> [linka]
rozdiely:
– vaha S1 carbon 1290gr a normalna S1 1525gr
– cena – napr ta od bawora je za 1500 ojro 😶
– carbon by mal byt podstatne odolnejsi ako kompozity a ine materialy…nezabudni len pri porovnavani ze pri tej vemar tych 330gr nie je hmotnost celej prilby 😉
29. apríla 2007 o 12:18 #73657cygno
Účastník (Participant)Potom ta cena za uvexku (500 evro) a hmotnost 990 g celkom dobra. Budem musiet vyskusat ako bude sediet na mojej divnej hlave.
29. apríla 2007 o 12:22 #73658FERRARIMEN
Účastník (Participant)Myslim ze uz dnes vsetky svetove znacky vyrabaju kvalitne prilby. Kazda prilba okolo 10-15 tisic by uz mala splnat bezpecnostne parametre, a rozdiel v vahe je uz minimalny. Ked uz sa na motorke vysekas nestaci ti len kvalitna prilba ale hlavne vela stastia
29. apríla 2007 o 13:59 #73659Eriq
Účastník (Participant)A este kvalitne oblecenie… a znova to stastie 😕
29. apríla 2007 o 16:36 #73660Lavergsx600
Účastník (Participant)Kwasak aj ja som počul len o tých zmesiach a nie o komplet carbonke, ale asi je to o cene… ta za tých 1500 euro bude z carbonu… ale myslím že postačí mi aj niečo lacnejšie, napríklad ta vemar,alebo sa ešte ohliadnem po uvexe a zistím si niekoľko informácii o nich, ale nikto ste sa nezmienili o prilbe arai…
nikto tu značku nepoznáte?
ogard ale to je dosť zavádzajúce keď tam píšu 330g… nemyslíš?
veru dneska naozaj nestačí len ta prilba, ale som presvedčený že ide pri páde aj o tu prilbu a o oblečenie… zlomeninám sa síce zabrániť nedá, ale zlomená ruka sa napraví späť, lenže prasknutá lebka asi ťažko… proste sa treba chrániť !!!!!!!
29. apríla 2007 o 17:18 #73661cygno
Účastník (Participant)Ale ano pozname arai, ale predpokladam, ze cena za karbonovu arai prilbu sa bude pohybovat niekde na urovni schuberth a bmw. Na stranke vemar (mimochodom velmi slaba stranka) je pisane, ze tych 330 g vazi skrupina, ale nie je tam cela prilba.
29. apríla 2007 o 18:10 #73662Relic
Účastník (Participant)Schuberth S1 Carbon
29. apríla 2007 o 20:14 #73663taaat
Účastník (Participant)Tu uvexku som chcel ale finančné dôvody v breclavy je so zlavou za 9500 kč je krásna kvalitná a lahučká mloktorá sa jej vyrovná
29. apríla 2007 o 20:35 #73664diewithme
Účastník (Participant)Ojoj čo sa tu všeličo popísalo 😉
1. Tá helma (Vemar) čo si si vybral je určite výborná, takisto ako aj mnoho iných..
2. Značka Arai (spolu so SHOEI) je najprestiznejšia v oblasti motocyklových heliem na svete..
3. 330 gramov, aku uz tu bolo spominane je hmotnost len škrupiny, nie celej helmy – pozor na to!! helma velkovo vobec nemusi byt lahka..( zalezi od ventilacie, vnutorneho čalunenia, výbavy a pod)
4. Uvex RS 750 má je naozaj extra lahka, pravdepodobne najlahsia integralna helma na trhu, ale za cenu dost nizkeho komfortu (sam som ju skusal, no nesedel mi tvar v oblasti usi)
5.Nie je jednoznacne urcene ze helmy čisto carbonove su odolnejsie ako sklolaminatove (fiberglass)…napr. top model od firmy Arai RX-7 je viacnasobna zmes carbon,cevlar,laminat a s vahou a urcite ani bezpecnostou nie je ziadny problem ked ich nosia top pretekari ako v MotoGP, tak aj WSBK, motoristicky novinari …. Nehovoriac o mnohych testoch (nie len pevnosti, ale takisto aj pruznosti, ktora je rovnako dolezita pri naraze) , kde zalezalo na vysledkoch od konkretneho modelu a nie od pouziteho materialu..(samozrejme bavíme sa o strednej a vyššej triede, nie o sumienkach z termoplastu..) čiže modelova situacia pri nehode : carbon, kevlar = život a ostatne = prevdepodobne život v žiadnom prípade neplatí, to si treba uvedomiť..rozdiely v odolnosti a ochrane sa pri kvalitnych hemlach rataju v percentách..
6. Helmu si vyber presne taku v ktorej sa budes citit najlepsie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to je zlate pravidlo… ked uz uvazujes o cenovej kategorii, ktoru si spominal tak v nej su vsetky znackove prilby vyborne a lisia sa len detailami.. Vyskusaj viacej a ktorý tvar ti bude lepsie sediet, tu zober.. lebo darmo kupis Schubertha S1 Carbon, ked ta bude tlacit na spankoch tak ze ti budu tiect nervy, tam sa potom efekt zo zdanlivo vyžšej bezpečnosti obráti opačným smerom..
7.Trochu ti uhlahčím, u nás najdostupnejsie svetové značky so širokým výberom : Suomy, Shark (RSX mam ja, spokojnost), AGV, Uvex, cez zastupenie Luis na slovenku potom Caberg,Shoei,Nolan,Schuberth…
8. Neprecenuj vyznam helmy.. je to samozrejme najdolezitejsi prvok ochrany,ale pri extremnej kolízi ta nezachrania ani 3 helmy na hlave..čiže rovnako dolezity je rozum! Nesmies potom zabudat ani na ostatne oblecenie..
Vela šťastných km s novou motorkou! -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.


KTM 1390 Super Adventure R 2025: vlajková loď značky

Vychádza nový časopis Motoroute 6/2024

Naložená limitka: Nový Triumph Bonneville Bobber TFC

Ducati Panigale V4 Tricolore 2025

Ducati Multistrada V2 S 2025: nový vietor v strednej triede

Výber oblečenia pre spolujazdca na motocykli: Bezpečnosť, komfort a technológie materiálov

Harley Davidson: Summer Vibes – veľké porovnanie

Nový Ducati Streetfighter V4 2025: 214 koní

KTM AG čelí insolvencii a žiada o reštrukturalizáciu

Ušetri – kúp motorku do konca roka!

Nový Ducati Streetfighter V4 2025: 214 koní

KTM AG čelí insolvencii a žiada o reštrukturalizáciu

Triumph Tiger Sport 660 2025: s naloženou výbavou

Ducati Multistrada V2 S 2025: nový vietor v strednej triede

Predstavené nové BMW F 900 R a F 900 XR 2025

VIDEO Report EICMA 2024: Ducati, Yamaha, Moto Guzzi, Benelli a SWM

Naložená limitka: Nový Triumph Bonneville Bobber TFC

Moto Guzzi V7 Sport: talianska ikona dostala elektroniku

Harley Davidson: Summer Vibes – veľké porovnanie
