Connect with us
Aprilia Tuareg 660

Články užívateľov

Ako som sa stal drsným čoprakom

Publikovaný

on

Po 4 rokoch motorkárskej odmlky a nevýslovného sebatrýznenia počas každého leta, čo som pešky pozoroval ukrutne drsných motorkárov na svojich motorkách, som si jedného krásneho dňa (keď manželka nebola doma :o) povedal DOSŤ, chcem motorku. Nemal som predstavu akú, ani kedy ? nič záväzného. Myšlienku som sem-tam pripomenul manželke. Uvažoval som znovu nad CBR 600, ale po ?porade? s manželkou padlo jasné NIE. Ak motorku, tak pomalšiu. Otec mi ešte za čias CBR drankal uši, je to rýchle, kúp si čopra a budem sa na ňom voziť aj ja :o).

Lenže akého? Moje rozhodnutie sa kryštalizovalo ? prvý majiteľ, kupovaná v SR, servisná knižka. Chcem malú, spoľahlivú, jednoduchú, ľahko ovládateľnú motorku, s malou spotrebou a pekným vzhľadom. Do úvahy pripadali Yamaha Virago 535, Honda Shadow 600, alebo 750, Suzuki Intruder 750 jedine s rokom výroby 2000 a mladším. Moja predstava čopra bola jednoznačne postavená na vypletaných kolesách a keďže Honda je moja obľúbená motoznačka, všetko bolo jasné. Vyčlenil som bubáčiky a poď ho hľadať. Vedel som, za aký rok výroby som ochotný dať akú sumu. Bokom som si odložil 50 litríkov na oblečenie. Zrazu začalo byť aj manželke jasné, že to myslím vážne. Prešlo pár týždňov.

V marci išla manželka na týždeň do IT spievať a už po 3 dňoch dostala SMS ? našiel som nám motorku, bude sa ti páčiť! Odpoveď na seba nenechala dlho čakať. Už si ju kúpil? Nie, iba zajednal :o) A tak hneď na druhý deň po príchode som s ešte nevyspanou manželkou vyrazil do Trnavy na obhliadku moto. Poznáte to ? kontrola všetkého od čísel, dokladov až po osvetlenie. Už pri druhej obhliadke Shadowa, keď sa mi už naozaj začal pozdávať, opísal som si výrobné čísla a motorku som preklepol v Honde aj cez známeho policajta. Všetko bolo ok. Po odchode bola moja prvá otázka na manželku ? ?Tak čo, ako sa ti páči? Môže byť?? Na moju veľkú radosť sa Miška rozrozprávala ? však je super, výborne vypadá, a ani nie je žiadne tintítko. Berieme ju.

A tak sme mali doma Shadowa a z okukávača sa konečne po 4 rokoch absencie stal motorkár.

01

Technické údaje

Honda VT 600 C Shadow, rok výroby 2003, prvý majiteľ, výborný stav, servisovaná, 12 500 km, Max. výkon 29 kW (39 k)/ 6 500 ot/ min, Max. krútiaci moment 48 Nm/ 3 500 ot/ min, 5° prevodovka, Sekundárny prevod reťazou, prevádzková hmotnosť 212 kg, 11L nádrž (z toho 3, 41L rezerva), čierna farba, na 3 miestach mierne oškretá po páde z miesta (predávajúci mi to sám ukázal, čo si cením), doplnky ? padáky, chrómová mriežka na chladič.

Ako prvé som ju dal poistiť. Veľmi sa nám páčila, no ešte to nebolo ono. Preto som po zakúpení oblečenia, obutia a prilieb zainvestoval do doplnkov ? predný plexištít, predsuté stupačky, zadný nosič s opierkou, bočné brašne, tankvak. Hneď sa nám vozilo lepšie.


02

Dojmy z motorky

Pri svojej výške 180 cm som si na Shadowa zvykol veľmi rýchlo. Predtým som jazdil 9 rokov na superšportoch (SS), takže s brzdami nebol problém. Ten vznikol vždy pri rozbiehaní ? predstavte si človeka, ktorý sa rozbieha na čopri a nohami stále hrabe dozadu, ako hľadá stupačky :o))). No humor. Veľmi dlhú chvíľu mi trvalo, kým som si zvykol, že stupačky sú vpredu a nie vzadu ako na mojej bývalej CBRke. Keďže predchádzajúci majiteľ bol menšieho vzrastu, musel som upraviť polohu radiacej páky, nakoľko sa mi tam nezmestila topánka. Osobne mi vadil nápor vetra ? do 70 km/h sa to dalo vydržať, ale vyššie už nie, tak som dokúpil predný štít. Veľmi dobrá a praktická vec. Momentálne sa prerába sedlo, spolujazdcovo je veľmi nepriaznivo tvarované so sklonom dopredu a ten je po každom prejde nerovností posúvaný na vodiča.

Motor
583 cm3, OHC, ide veľmi kultivovane, okamžite reaguje na otočenie plynom. Myslím si, že je pomerne elastický, dá sa s ním v pohode jazdiť 50 km/h na 5°, netrhá a poslušne ide do obrátok. Studené štarty bezproblémové. Mojim nárokom vyhovuje.

Prevodovka a radenie
Plynulé, keď jazdec nájde radiace otáčky bez trhaní a nad 2° aj bez spojky ? samozrejme iba smerom hore.

Podvozok
Rúrkový, pozváraný, mierne sa vlní, má menšie problémy s nerovnosťami. Po zvyknutí si a rešpektovaní jeho možností bezproblémový.

Brzdy
Vpredu kotúčová, jednoduchá, vzadu bubnová. Svoju prácu odvádzajú veľmi dobre. Zadná má tendenciu ísť ihneď do šmyku ? pri krátkom tréningu sa dá však zvyknúť na jemné dávkovanie. Predná ? pri nacvičovaní prudkého brzdenia sa dá dostať bez problémov do šmyku, inak zaberá plynulo.

Spotreba
Pri dlhších trasách do rýchlosti 100 km/h a bez spolujazdca sa dá dostať aj pod 3L/ 100 km, pri jazde v meste alebo na krátkych a členitých úsekoch je spotreba okolo 4, 5L/ 100 km. Na jednu nádrž sa dá prejsť pri normálnej jazde okolo 300 km.

Pneumatiky
Dunlop, predná 100/90-19 57S, zadná 170/80-15 M/C 77 S

Starostlivosť o motocykel
Pravidelný servis, bežná údržba reťaze, umývanie, kontrola náplní a vôlí, tankovanie :o), doťahovanie a kontrola spojov. Je to v podstate nová motorka, takže zatiaľ všetko funguje výborne bez problémov.

Jazda s týmto motocyklom je najpríjemnejšia okolo 90 km/h. Rýchlosť okolo 120 ? 130 km/ h je už iba pre krajné prípady, je nepohodlná, motorka skáče, vibruje a mravce lezú po celom človeku. Maximálka je 130 km/h vo dvojici/ sólo aj s batožinou. Motorka ju zvládne aj na dlhšiu dobu bez problémov, ale pýta viac benzínu. Keď sme išli zo 4. Motoridestretka, išli sme takto celú cestu, spotreba išla na 6, 5l/ 100 km. Ale tá rýchlosť a adrenalín po jazde cez pezinskú Babu :o))) Keď už o tej pezinskej Babe ? dá sa to v pohode klopiť až na stupačku, gumy vydržia, iba vodič musí byť pripravený na kopanec a držať to poriadne v rukách. Podľa môjho názoru je to motocykel vhodný aj do rúk žien ? vodičiek. Sedadlo vodiča je položené nízko (690 mm) a s motocyklom sa ľahko manipuluje.

Viem. Vám, čo máte SS sa to nezdá, že aj to je adrenalín, ale je to tak. Jazdil som na oboch, druhoch motoriek, takže môžem povedať o každom čosi, lebo porovnávať sa to nedá. Jazda na SS je pohodová za každej rýchlosti. Motorka výborne drží stopu aj pri vysokých rýchlostiach, rám je pevný, ide kam ju nasmerujete, brzdí vynikajúco. Zapnete stopky a už ste na mieste. Všetko trvá okamih. Preto je to SS. Čoper je niečo úplne iného. Všetko pod vami skáče, rám sa podstatne viacej vlní, motorka brzdí podstatne horšie ako SS. Prirovnal by som to k jazde na SS vo vysokých rýchlostiach. Na čopri však stačí 100 km/h. Je to však štýl. Na čopri sa dá ísť v pohode aj v obleku a ľudia na vás nevrhajú čudné a spýtavé pohľady. Jazda na CBR bola fantastická a nikdy na tie pocity nezabudnem.


Pýtate sa, prečo som prešiel na čopra? Odpoveď znie, prečo nie?

Live to ride, Ride to live.

Ďalšie fotky nájdete na http://www.milan3232.szm.sk

22 komentárov

22 Comments

  1. Vadim

    23. novembra 2005 at 10:23

    Milan: Príjemné čítanie. VT 600 je krásna a dobrá morá motorka. Len malá 🙂

  2. duggo

    23. novembra 2005 at 11:00

    😕 drsny coprak

  3. andoo

    23. novembra 2005 at 12:43

    ved to je milan 😁

  4. raptor

    23. novembra 2005 at 14:03

    vadim ma predbehol, chcel som sa ta spytat ci ti nie je mala…

  5. eXeBaT

    23. novembra 2005 at 14:59

    Aj mne sa ten článok páči. Dobre sa to číta 😉

  6. jaRRo

    23. novembra 2005 at 15:14

    🙂 dobre citanie kto vie na com skoncime vseci s cbr 😕 ja by som stavil na vacsie a mozno aj starsie 🙂

  7. milan3232

    23. novembra 2005 at 16:10

    Ale mne ta velkost vyhovuje – je obratna. 😁 Nemam ani problemy sa do nej poskladat, nabalit, vziat manzelku/ ci Hergiho 😁 / a hajde jazdit. Akurat dnes, ked som sa vracal zo sluzobky som bol v Honde a pozrel som si obe VTX – 1300 aj 1800. Ved to je tazke ako svina, neohrabane, neobratne, kurna a na tachaci viac ako 200 km/h…ano, ten zvuk… a krutak…hmmm. Nemozem mat vsetko, zatial.

  8. psik

    23. novembra 2005 at 16:42

    milan3232 Neboj, je to ohrabané viac, ako si myslíš 🙂

  9. andy78

    23. novembra 2005 at 20:33

    milan3232, to je fakt ,tiež jazdím na choprikuku v obleku 😁

  10. andy78

    23. novembra 2005 at 20:35

    chopriku 😁 , sekol som sa 😁 😁

  11. BacilBA

    23. novembra 2005 at 21:20

    Milan, ako to, že „drsným“🙄 choprakom? Ty s tým Tvojim spokojným ľudomilným výrazom v tvári ? Proste choprákom! 🙂

  12. milan3232

    24. novembra 2005 at 7:02

    BacilBA – no jasne, sorrac, zabudol som napisat „ukrutne“ drsny… 😁 😁
    Ale nie, ked si si vsimol, toto slovne spojenie som pouzil iba v nadpise, v texte uz nie. Ma to svoj zamlcany vyznam.
    Psik – verim tomu, ze je to vsetko iba vec zvyku. Ja som spokojny. Tiez si nekupim auto s 3 az 5 litrovym motorom, lebo je to zbytocne a nevyuzitelne. V pohode staci kubatura 1.6 – 2.0.To je samozrejme iba moj pohlad na vec.

  13. psik

    24. novembra 2005 at 10:30

    milan3232 : Kúzlo veľkého a výkonu a krúťaku je v tom, že pri jazdách mimo mesto nemusíš prakticky vôbec preraďovať. Dáš tam päťku a ideš. Druhou výhodou je obrovská rezerva výkonu, napríklad pri jazde za dymiacim náklaďákom s pieskom, alebo v kritických situáciách – pridáš a zmizneš. (A za tebou kuca-paca 😉 🙂

  14. doctor

    24. novembra 2005 at 20:58

    Milan mas pekneho coprika treba uznat.Pekne si si ho prerobil.A na coprika nepotrebujes extra vykon lebo ako podla mna jazdia vacsinou copristi, by ti stacila aj hoc aka motorka aj ked psik ma pravdu.Na copriku sa neni kde ponahlat.Tak si vychutnavaj kludnu bezstarostnu jazdu spolu s manzelkou.

  15. vidicon

    25. novembra 2005 at 8:17

    naozaj pekny clanok! A z velkosti si nic nerob, ty mas zase na rozdiel od zabrdacov velke nieco ine 😁

  16. psik

    25. novembra 2005 at 10:17

    vidicon : Máš pravdu. Niekto má veľkú motorku, iný veľkého oného a niekto zasa veľký dlh 😉

  17. Romanki

    25. novembra 2005 at 11:58

    Podivuhodná premena z SS na chopra. 😉

  18. vidicon

    25. novembra 2005 at 12:52

    psik: ja som mal na mysli Milanov velky vinohrad, dom, pivnicu, usmev, topanky (sam o nich pise)… ale kurnik com mam velke ja, na to neviem prist… 😀

  19. psik

    25. novembra 2005 at 18:22

    psik : Strach z Moniky a dlh u mňa 🙂

  20. milan3232

    25. novembra 2005 at 20:57

    … hej, kazdy spomina to, co mu najviac chyba 😀 , ze Psik
    Kurna, je Vadim a Psik ta ista osoba?

  21. Sani

    25. novembra 2005 at 23:51

    Ano.

    Milan, fandime ti. Sused, prosim Ta, fandi aj nam endurakom amaterom.

  22. Marek919

    20. mája 2006 at 10:55

    😀 pohodicka milan

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Najčítanejšie

Partneri