Na nasledujúcich stranách sa bližšie pozrieme na trojicu najdivokejších športových naháčov, ktoré budú brázdiť cesty v budúcom roku. Agresívny dizajn, brutálny výkon a moderná elektronika, ktorá vám ho pomáha krotiť, robí z týchto dravcov motorky vhodné nielen na každodenné jazdenie, ale aj atakovanie okruhových rekordov a poriadnu zábavu v štýle streetfightrov. No a hneď na úvod sa pozrieme na novú Kawasaki Z1000.
Originálny svalovec v novom dizajne Model Z1000 je dizajnovou lahôdkou a určite upúta každého hneď na prvý pohľad. Stojí za tým agresívny výzor s extra nízko položeným svetlom a svalnatou postavou. Človek by povedal, že dizajnéri svoju prácu nechali na sochára so záujmom v science-fiction, no to je len začiatok a Kawasaki je pripravená ohúriť vás aj svojím výkonom a jazdnými vlastnosťami.
Z dizajnu dýcha sila a dynamika Celý dizajn Z1000 pre rok 2014 je zameraný na silný predok motocykla. Predný LED-kový svetlomet je uložený tak nízko ako to len šlo a línia motocykla sa od neho plynule dvíha nahor k nádrži. Cieľom dizajnérov bolo docieliť efekt prikrčenej šelmy so sklonenou hlavou. Jednoducho šelmy, ktorá je pripravená zaútočiť. Aj napriek tomu, že bike drží líniu so svojimi predchodcami, tak už nie je natoľko svalnatý, práve naopak, dizajn je zameraný na minimalizovanie priestoru medzi stavbou motocykla a motorom/rámom. Ako som spomenul, predné svetlo je vybavené LED technológiou. Okrem životnosti, ktorá je v prípade LEDiek nesporná, majú diódy aj výhodu rôzneho rozloženia v priestore svetlometu. Práve preto je svetlo na novej Kawe tak úzke. Aby nedošlo k omylu, že svetlo trpí kvôli rozmeru, je dôležité poznamenať, že predné svetlo sa skladá z dvoch častí, ktoré slúžia ako stretávacie svetlá a z dvoch samostatných častí slúžiacich ako diaľkové. Tenké futuristické kryty obopínajú motor a myslím, že v tomto prípade platí, že menej je niekedy viac. Minimalistické kryty dizajnovo sedia a ešte zvýrazňujú motor. Kryty prednej vidlice známe z predošlých modelov zmizli. Späťáky majú nové tvarovanie a zadné partie sú ešte ďaleko užšie. Človek sa až začína zamýšľať, kde sa im tam vojde nejaká tá nosná súčiastka.
Dravec pripravený zaútočiť Motor je naladený tak, aby jazdec dostával presnú odozvu od stroja. Znamená to, že otáčanie plynovej rukoväte pocíti jazdec ako lineárne prepojenie so zadným kolesom. Radový DOHC štvorvalec o objeme 1 043 ccm ponúka výraznú silu 142 koní a silný krútiaci moment. Krátke sprevodovanie prevodovky v jazdcovi len utvrdí pocit, že sedí na dravcovi chystajúcom sa uloviť nejaké bezbranné stvorenie. Umiestnenie škrtiacich klapiek umožňuje nasávanému vzduchu, aby sa dostal do motora čo najkratšou cestou. Okrem toho dostali škrtiace klapky priemer 38 mm, čo by sa malo odraziť v ideálnej odozve v nízkych a stredných otáčkach. Motor bol jednoducho vyladený na prácu v nižších a stredných otáčkach, takže najsilnejší by mal byť práve v chode, ktorý bude jazdec potrebovať na každodennú potrebu. Výfuková sústava novej Z1000 je opäť dizajnovou lahôdkou, máme tu zvody 4-2 s úžasnou koncovkou. Samozrejmosťou je katalyzátor a vďaka nízko položenej komore vo výfukovom systéme sa znížila veľkosť a hmotnosť koncovky výfuku a prispelo sa aj k centralizácii hmoty.
Podvozok naladený na agresívnu jazdu Hliníkový rám bol navrhnutý s dôrazom na centralizáciu hmoty, pričom výrobca sa pokúsil nájsť ideálnu cestu pre ľahké ovládanie motocykla a zároveň pre ostré zatáčanie pre dokonalý pocit z jazdy. Rám sa skladá z piatich hliníkových častí, pričom motor je uchytený v štyroch bodoch. Novo navrhnutá predná vidlica odbúrava trenie pri otáčaní vidlice a uľahčuje tak zatáčanie v nízkych rýchlostiach. K dobrému podvozku samozrejme prispieva pruženie. V prípade Z1000 bola do prednej vidlice osadená kombinácia dvoch konceptov SFF a BPF od firmy Showa, ktoré doteraz patrili najmä na špičkové superšporty. Predpätie je nastaviteľné v ľavej časti vidlice a útlm sa nachádza v pravej. Horizontálne umiestnené zadné pruženie prispieva k centralizácii hmoty, k účinnejšiemu ovládaniu a ruší nechcenú prácu pruženia pri brzdení.
Kvalitné brzdy Keď už sme došli k brzdovej sústave, tak nová Z1000 má dvojicu 310 mm kotúčov s radiálne uchyteným strmeňom monoblok vpredu. Okrem kotúčov je vpredu štvorica protismerne umiestnených piestikov, pričom horné dva majú priemer 32 mm a spodné dva 30 mm. Vzadu je jednopiestik a kotúč s priemerom 250 mm a jeho naaranžovanie má pripomínať racingové stroje. ABS je súčasťou príplatkovej výbavy a podľa môjho názoru v prípade tohto stroja kvalitné ABS rozhodne nie je na zahodenie.
Kawasaki Z1000 2014 Motor: 1 043 ccm, 16 ventilov DOHC, R4 Výkon: 142 k pri 10 000 ot./min. Krút. moment: 111 Nm pri 7 300 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 2 045 x 790 x 1 055 mm Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hliníkových profilov Hmotnosť: 220 / 221 kg (ABS) (prevádzková) Rázvor: 1 435 mm Výška sedla: 815 mm Objem pal. nádrže: 17 l Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 190/50-17
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.