Connect with us

Testy a recenzie

Bobber pre novú generáciu – test Honda CMX500 Rebel

Publikovaný

on


Honda 500 Rebel poteší hlavne držiteľov vodičského preukazu skupiny A2, čiže s max. výkonom do 35 kW. Jednoduché ovládanie, ľahká manipulácia a celkom svižný motor na svoju kategóriu. Papierovo mi nedá nič len odporučiť túto motorku začínajúcim a menej skúseným jazdcom. Svojou ľahkosťou a nízkou výškou sadne určite aj ženám. Pre nich je to priam ideálna motorka. Aká teda je nová Honda Rebel?  

Úprimne povedané Honda Rebel pre mňa nebola po stránke vzhľadu láska na prvý pohľad. Už z prvých obrázkov som nemal veľké nadšenie. Aj keď začínam trocha negatívne, tak verte, že naživo vás príjemne prekvapí a sám som sa na konci testu s týmto Rebelom veľmi nerád lúčil a stále ma prekvapoval. Vysvetlím aj prečo.   Po prevzatí motorky som si dal chvíľu na preskúmanie vzhľadu a detailov, pričom musím skonštatovať, že naživo vyzerá oveľa lepšie ako na fotke. Prvé prekvapenie. Následne sa trocha povŕtam v katalógu a v cenníku svieti suma 5 990 Eur, čo je super cena. Druhé prekvapenie. Sadám si do sedla a tu prišlo tretie prekvapenie. Veľmi ľahké ovládanie a nebyť dlhšieho rázvoru, tak by som ovládanie prirovnal k skútru.    


Skvelá základňa na ďalšie úpravy

Poďme poporiadku. Vzhľadovo si prirátajte k obrázkom pár bodov, a ak nad ním rozmýšľate, určite navštívte showroom. Motocykel je ladený v štýle „Bobber“, čiže s krátkymi blatníkmi a bez zbytočných kapotáži, či krytov. Čierna farba z neho robí toho pravého rebela. Klasický Bobber štýl je doplnený moderným okrúhlym prístrojovým panelom s nutnými informáciami ako rýchlomer, teplota motora, počítadlo kilometrov a hodinky. Je plne digitálny a na priamom slnku trocha horšie viditeľný. Honda Rebel si však doslova pýta na seba doplniť príslušenstvo a individualizovať si ho. Ponúka pritom neskutočne veľa možností na ďalšiu úpravu a odlíšenie od ostatných. Na motocykli dokonca nie je výrazne logo Honda a často si Rebela ľudia v meste zamieňali za iného výrobcu.  


Pohodlie malého cruisera

Posed je pomerne nízky, iba 690 mm nad zemou a s mojou výškou 185 cm som mal trocha problém so stúpačkami, ktoré by som v mojom prípade posunul viac vpred. Motocykel je veľmi štíhly a aj jazda medzi autami je bezproblémová. Sedlo je tvrdé a pohodlné, zato spolujazdcove je skôr núdzové. To sa však dá iba pomocou dvoch skrutiek demontovať a zmeniť Rebela na jednosedadlovú verziu. Škoda len, že Honda nemyslela na žiadny odkladací priestor aspoň na nutnú výbavu. Menší objem nádrže (11 litrov) si vyžaduje častejšie tankovať, no pri spotrebe cca 3,7 litra je to ešte v norme. Cez spätné zrkadlá je dobrý výhľad vzad, no ich umiestnenie tesne nad rukoväťou znamená, že som do nich často zavadil rukou a treba si zvyknúť.  


Svižný dvojvalec

Motor sa použil z už osvedčeného modelu CB500 a so svojimi 34 kW (47 k) umožňuje jazdu aj začiatočníkom s vodičským oprávnením A2. Zvuk motora je tichý a vo vyšších otáčkach celkom príjemne hlboký a to aj vďaka sériovej koncovke výfuku. Vibrácie z motora sú minimálne a začnú byť citeľné až pri vysokých otáčkach, kedy sa prenášajú iba do riadidiel a nie stupačiek. Čo sa týka bŕzd, tak na danú kategóriu im nie je čo vytknúť a plne postačujú. Už od výroby sú vybavené systémom ABS čo ocenia nie len začínajúci jazdci. Rúrkový rám je výrazný a s jednoduchou zadnou kyvkou dotvára klasický vzhľad.  


Rebel zapadne do prostredia mestskej džungle

Nemusíte sa ani rozbehnúť a je vám hneď jasné, že manévrovanie a ovládanie je veľmi ľahké. Aj neželané naklopenie motocykla na mieste vyrovnáte bez veľkých problémov. Kľúč od zapaľovania nájdete na ľavej strane pod nádržou rovnako ako u iných predstaviteľov kategórie cruiserov. Prevodové stupne sa radia hladko a aj reakcia na plyn je krásne plynulá. Ak by som to mal zhodnotiť, tak s Rebelom je veľmi príjemná jazda. Menšiu výhradu by som mal k tlmičom, kde vpredu boli mäkko nastavené no naopak vzadu dostával jazdec nepríjemné kopance do sedla aj napriek možnosti nastavenia predpätia pružiny. Pocit istoty v zákrutách je menší aj kvôli širokej prednej pneu s vysokým profilom, no na druhej strane pri ostrejšej jazde nie je problém chytiť v zákrute stúpačku. Manévrovanie medzi autami a v nízkych rýchlostiach je veľmi jednoduché a v meste zvádza na jazdu medzi autami ako na skútri. Naopak nesedí mu vyššia rýchlosť, kedy už nad 130 km/h sa stratí výkon motora a komfort z jazdy. Mimo mesta s ním môžete s istotou predbiehať, no už pri diaľničnej rýchlosti si predbiehanie treba zvážiť. Naopak motor v nízkych otáčkach veľmi dobre ťahá. Osobne sa mi s Rebelom lepšie jazdilo po meste a v nižších rýchlostiach ako mimo mesto. Na to, že motor má len 34 kW je elastický a to aj vďaka dobrému sprevodovaniu.  


Motorka stvorená na customizáciu

  Rebel je trochu ako neopracovaný kameň, ktorý si možno upraviť. Možností na prispôsobenie je neskutočne veľa. Či už začnem od výfuku, alebo kožených brašien až po chromované doplnky. Aj strohý nástrek na nádrži zvádza k doplneniu o vlastný motív. Keďže si poslednú dobu ulietavam na klasickom štýle „a la café racer“, tak mám kopec nápadov ako jednoducho by sa dal Rebel prispôsobiť. A aj toto vo mne vzbudzuje veľké nadšenie pre Rebela. Hlavne ak si zoberiem nadobúdaciu cenu, tak za málo peňazí ponúka veľký potenciál na motocykel podľa vlastných predstáv. Jednoducho kašlať na výkon, ide o to cítiť sa na motorke príjemne. A presne o tom Honda Rebel je.  


Aký je teda Rebel v skutočnosti?

Jazda s Hondou Rebel je veľmi jednoduchá a príjemná. Vzhľadovo som si ju obľúbil a hneď by som si ju prispôsobil doplnkami. Úprimne poviem, že má svoje malé muchy. Tie nie sú zasa nijak výrazné, no na druhú stranu za tú cenu je to výborný pomer hodnoty a ceny. Rebel na mňa veľmi zapôsobil a určite by som ho odporučil začínajúcim jazdcom alebo nežnejším polovičkám. Aj napriek tomu, že ide o štýl Bobber, tak som si Rebel užil v uliciach Bratislavy a každodenná jazda bola veľkou zábavou, preto dávam palec hore.    


Honda CMX500 Rebel 

Cena: 5 990 Eur

Motor: 471 ccm, 8 ventilov DOHC, R2

Výkon: 45 k pri 8 500 ot./min.

Krút. moment: 44,6 Nm pri 6 000 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 188 x 820 x 1 094 mm

Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z oceľových profilov

Hmotnosť: 190 kg (prevádzková)

Rázvor: 1 488 mm

Výška sedla: 690 mm

Objem pal. nádrže: 11,2 l

Pneu: vpredu: 130/90-16, vzadu: 150/80-16  


Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Limited SK, o. z.    


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 10 / 2017

Text: Pavol Škorpík, foto: Vlado Brniak

Honda CMX500 Rebel – album k testu – Motomagazín 10/17

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri