Connect with us
BMW GS Prehadzovač

Podujatia

Boli sme pri tom: Moto Test Camp 2025 – Prvý ročník veľkého testovania na Slovensku

Publikovaný

on

Advertisement

Letisko Trenčín, horúci júnový víkend, desiatky motocyklov pripravených na jazdu a stovky kilometrov na skúšanie. Slovensko zažilo prvý ročník Moto Test Campu – podujatia, ktoré motoriek nedáva len pozerať, ale hlavne ich reálne jazdiť.

Keď sa testovanie nerobí „na oko“

Moto Test Camp nie je výstava, kde sa motorky lesknú za červenou páskou, ale zážitkové podujatie, ktoré kladie dôraz na reálnu jazdu. Každý registrovaný účastník si mohol vopred zvoliť tri testovacie jazdy na strojoch podľa vlastného výberu – od mestských naháčov cez športové dvojičky až po veľké adventure modely.

Organizátori z českého tímu AŇO AGENCY s.r.o., ktorí majú za sebou už šesť úspešných ročníkov v Soběslavi a Protivanove, tentoraz preniesli celý formát na Slovensko – a podľa reakcií účastníkov úspešne.

Motorky, ktoré ťa zaujímajú – jazdené naplno

Na letisku v Trenčíne sa v sobotu a nedeľu vystriedalo vyše 200 jazdcov, ktorí absolvovali spolu 770 testovacích jázd. V praxi to znamená viac než 36 000 kilometrov odjazdených za dva dni.

K dispozícii bolo takmer 110 motocyklov od 22 značiek – medzi nimi:

  • BMW R 1300 GS, F 900 GS, R 12 nineT
  • Honda Africa Twin, Transalp, Hornet 1000 SP, NT1100
  • Kawasaki Versys 650 a 1000, Z900RS, Ninja 7 Hybrid
  • Yamaha MT‑09, Ténéré 700, Tracer 9 GT+, XSR900 GP
  • Ducati DesertX, Multistrada V4 Rally, Scrambler 800
  • Aprilia RS 660, Tuareg 660, Moto Guzzi V85 TT
  • Indian FTR 1200, Scout Bobber, Super Chief
  • Zero DSR/X, SR/S – elektro budúcnosť v praxi
  • a nechýbali ani zaujímavosti ako Benelli TRK 702, QJ Motor alebo CFMOTO 450MT.

Jazdí sa poriadne – nie okolo stánku

Každá testovacia jazda trvala cca 45 minút a viedla po reálnej premávke v okolí Trenčína. Žiadne krátke krúženie okolo parkoviska. Vďaka dobre nastavenému rezervačnému systému a časovým slotom sa jazdilo plynulo a bez zbytočného čakania.

Zvlášť nás potešilo, že sa dbalo aj na technický stav motoriek – pneumatiky boli zohriate, tlaky skontrolované, všetky stroje pripravené presne tak, ako si zaslúži jazdec, ktorý prišiel testovať s vážnym záujmom.

Výbava, bezpečnosť aj dobrá káva

Súčasťou podujatia boli aj stánky predajcov výbavy, importérov prilieb, ako aj škola bezpečnej jazdy, výstavka elektrobicyklov a k tomu bohatý občerstvovací zázemie – čo v tropickom počasí prišlo veľmi vhod. Atmosféra bola uvoľnená, komunitná a plná debát o technike.

Ktoré modely zaujali najviac?

Každý jazdec mal svojho favorita, ale v rámci rozhovorov a reakcií dominovali tieto stroje:

  • Yamaha XSR900 GP – retro vzhľad s moderným výkonom, kombinácia, ktorá baví.
  • BMW R 1300 GS – nová generácia legendy obstála aj v „slovenskom“ teste.
  • Ducati DesertX – enduro s charakterom, ktoré v testoch bodovalo.
  • CFMOTO 450MT – čínske prekvapenie, ktoré ponúka veľa za rozumné peniaze.
  • Zero DSR/X – elektro skúsenosť, ktorá mnohých prekvapila najmä okamžitým ťahom.

Prvý ročník, ktorý má potenciál

Moto Test Camp 2025 ukázal, že aj na Slovensku je hlad po takomto formáte. Jazdci nechceli len pozerať, ale skutočne testovať a porovnávať – a presne to sa v Trenčíne podarilo.

Ak organizátori zachovajú kvalitu a pridajú pár detailov navyše (napr. viac slotov na testovanie či ďalšie trasy), môže sa z Moto Test Campu stať stabilná súčasť sezóny – tak ako je to už roky v Česku.

Chceš testovať aj ty?

Sleduj stránku www.mototestcamp.sk, priprav sa na rok 2026 a hlavne – sleduj motocykel.sk. Už čoskoro prinesieme samostatné testy niektorých najzaujímavejších kúskov z podujatia.

foto: Mototestcamp.sk

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri