Connect with us

Testy a recenzie

Café racer s výborným rodokmeňom – test Suzuki SV650X ABS

Publikovaný

on

Je dobre, že vlna neo retro modelov a café racerov ešte nedosiahla svoj vrchol, pretože stále pribúdajú nové a atraktívne kúsky, ktoré vás dostanú svojim dizajnom a jazdnými vlastnosťami. Vôbec tak nie je jednoduché vybrať si ten „naj“ model. Najnovšie sa do tejto módnej vlny zapojila aj japonská značka Suzuki so svojim café racerom, ktorý je zároveň  novou verziou populárnej 650-ky a nesie označenie SV650X.  

Jednoduchý recept na úspech

V posledných rokoch Suzuki trochu obmedzila svoje vývojové aktivity na európskom trhu a namiesto každoročnej záplavy noviniek sme si pomaly zvykli skôr na drobné inovácie už existujúcich modelov. Scenár série menších úprav použila japonská firma aj v prípade modelu SV650X, no vďaka novým komponentom vznikla úplne nová verzia modelu populárneho SV650. Ide tak o vcelku jednoduchý recept ako postaviť nový model, no zároveň musíme dodať, že výsledok stojí zato a SV650X sa v tejto nabitej triede určite netratí.  


 Ako zmeniť moderný naháč na klasického športovca?

Už prvé modely kategórie café racerov vznikali na základe úprav sériových motocyklov a to isté vám ponúka aj Suzuki, keď moderný naháč pretransformuje na klasického športovca. Dominantným prvkom dizajnu je čelný kruhový svetlomet, na ktorý nadväzuje malá oblá čelná kapota, ktorá nahrádza čierny mini štít pôvodnej verzie SV650. Na čelnú kapotu nadväzuje dvojica plastov pod nádržou, ktoré čiastočne prekrývajú priehradový rám smerujúci k hlave riadenia a pri pohľade zboku vzniká zaujímavý efekt pretiahnutej kapotáže. Samotná nádrž je o niečo väčšia ako na pôvodnej verzii SV650 a dominujú tu najmä oblé línie. Potom je tu grafika, ktorú tvorí čierno-šedá kombinácia. Tieto farby vizuálne od seba oddeľuje malý červený pásik, ktorý začína na boku nádrže a pokračuje až k sedlu. Nové sedlo svojím širokým tvarom s priečnymi pruhmi môžeme považovať za návrat do 70-ch rokov minulého storočia. Okrem toho poteší aj svojim komfortom. No a nesmiem zabudnúť na nové úzke športové riadidlá, ktoré jazdca nútia do mierneho predklonu, no samozrejme nie je to žiaden extrém a komfort je stále dostatočný.    


Osvedčený základ

Až na spomínané úpravy máte pred sebou osvedčeného dvojvalcového športovca, čo určite nie je na škodu. Čaká na vás rokmi odskúšaná technika. Skvelý dvojvalec v kompaktnom a obratnom podvozku je ešte stále jednou z najlepších volieb v strednej triede a ak hľadáte pružnosť, ľahké dávkovanie výkonu a obratnosť, tak ste na správnej adrese. Na druhej strane pre tých čo hľadajú radikálnejšiu zmenu nemusí byť Suzuki až tak atraktívna voľba, nakoľko je to vlastne stále tá istá motorka ako štandardné SV650. Osobne mi táto skutočnosť vôbec nevadila a práve fakt, že sa mi do rúk dostáva práve SV-éčko ma potešila najviac. Základom je kompaktný dvojvalec o objeme 645 ccm, ktorý dosahuje maximálny výkon 75 k pri 8 500 ot./min, čo je vzhľadom na zdvihový objem motora veľmi dobrá hodnota a s dvojvalcom si užijete kopec zábavy. Podvozok tvorí dvojitý priehradový rám, ktorý je zárukou potrebnej tuhosti a aj pekným dizajnovým prvkom, ktorý zvýrazňuje športové korene tohto modelu. Samotná motorka je skôr kompaktná ako veľká, čo je však dobre a bez obáv sa môžete posadiť do sedla aj v prípade, že ešte len zbierate skúsenosti v sedle výkonnejších motoriek. Pruženie na oboch koncoch ponúka možnosť nastavenia predpätia pružiny, čo je určite plusom. Nakoniec tu máme trojicu brzdných kotúčov, ktoré dopĺňa systém ABS. Výkonom určite nesklamú, nástup síce nie je príliš agresívny, no táto motorka je namierená najmä do prostredia bežnej premávky a tu brzdy s rezervou spĺňajú čo od nich jazdec požaduje.    


Zábava v štýle SV650 Café racer 

Počas posledných pár rokov som mal tú česť vyskúšať si SV650 hneď niekoľkokrát a zakaždým som z motorky zosadal s poriadne širokým úsmevom na tvári. Ani tentoraz som neodchádzal sklamaný a opäť som si v sedle poriadne užil. Obratný dvojvalec je dokonalým univerzálom, v sedle ktorého si užívate každodenné presuny, s neskrývaným nadšením si vychutnáte šprint na vrchol horského sedla a vedel by som si túto motorku predstaviť aj na okruhovom dni. Pritom je jedno, či ste vyjazdený pilot alebo začínajúci jazdec, motor svojím výkonom vyhovie širokej skupine jazdcov. Ľahké dávkovanie a ochota ísť do otáčok z neho robila ideálneho spoločníka na svižné výlety. Rýchla akcelerácia, alebo len tak odlepiť predné koleso od zeme mu idú priam ukážkovo. Naopak v meste potešil svojou pružnosťou a celkovo ľahkým ovládaním. Z pohľadu použitia elektronických asistentov je dvojvalec skôr stará škola, no to neznamená, že by v niečom zaostával. Užitočným pomocníkom je napríklad asistent regulácie nízkych otáčok (Low RPM Assist) a v prípade, že sú otáčky príliš nízke a hrozí zhasnutie motora, tak riadiaca jednotka umelo zvýši otáčky motora tak, aby motor nezhasol. Vďaka tomuto systému sa dá rozbehnúť prakticky na voľnobežných otáčkach. Túto priateľskú pomoc zo strany motora ocenia najmä začínajúci jazdci a aj vďaka nemu si s dvojvalcom rýchlo porozumejú. Podvozok výborne sekunduje motoru a sériové nastavenie si poradí so širokým spektrom štýlu jazdy, no ak jazdíte skôr rýchlo, tak možnosť pritvrdiť oba konce určite využijete. Brzdy som už spomínal a najlepšie sa cítia pri bežnej záťaži, kde jazdcoví ponúknu potrebný výkon a plynulý nástup účinku. Pri agresívnejšej jazde treba potiahnuť za páčku o niečo pevnejšie, ale brzdy zvládnu aj agresívnejšie tempo. No a čím sa SV650X najviac odlišuje od štandardnej verzie? Je to najmä o posede, ktorý je vďaka športovým riadidlám mierne predklonený. Na ruky sa tak prenáša väčšia hmotnosť. Táto skutočnosť je evidentná najmä pri nižších rýchlostiach, no v momente keď sa rozbehnete do rýchlostí +90 km/h, tak nápor vetra narážajúci na hrudník vás jemne nadľahčuje a znižuje sa zaťaženie rúk. Rýchlejšia jazda je tak pohodlnejšia ako pomalé prepletanie mestom, no celkový komfort je v sedle dobrý bez ohľadu na rýchlosť, čo je dôležité. Naopak výhody jemného predklonu oceníte pri poriadnom športovom výlete, kde je táto poloha v sedle jednoznačne výhodou.    


Dobrý ťah

Jednoduché riešenia bývajú niekedy tými najlepšími. Dôkazom tohto tvrdenia je aj nová Suzuki SV650X. Stačilo relatívne málo a z naháča tu máme klasického športovca, ktorý stojí na vynikajúcich základoch. Zrazu tu máme zábavný Café racer, ktorý bude v tejto triede určite patriť medzi najuniverzálnejšie modely, ktoré oslovia široký okruh jazdcov. No a čo mi chýba? Nie je toho veľa, možno by som uvítal ešte výraznejšie oddelenie od základnej verzie a napríklad mohutná koncovka výfuku, ktorá má na svedomí nevýraznú zvukovú kulisu by som určite vymenil za niečo aspoň trochu výraznejšie. SV650X je však Café racer a to znamená, že ďalšie individuálne úpravy sú akýmsi nepísaným pravidlom a budúci majitelia tak majú ruky voľné.  


 Suzuki SV650X ABS

Cena: 6 690 Eur

Motor: 645 ccm, 8 ventilov, DOHC, V2

Výkon: 75 k pri 8 500 ot./min.

Krút. moment: 64 Nm pri 8 100 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rám: priehradový, pozváraný z oceľových rúrok

Rozmery (DxŠxV): 2 140 x 730 x 1 090 mm

Hmotnosť: 198 kg (prevádzková)

Rázvor: 1 445 mm

Výška sedla: 790 mm

Objem pal. nádrže: 14,5 l

Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17  


Motocykel na test zapožičal: MSC – Suzuki Slovensko, o. z.  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 7-8 / 2018

Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak  

SUZUKI SV650X – album k testu v Motomagazine 7-8/18

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri