Connect with us

Testy a recenzie

Chceš GUĽKU?

Publikovaný

on


Test TGB Bullet 125 RS

 

Značka TGB v očiach našinca väčšinou evokuje obľúbené ATV, ale u nás sa predáva aj šesť modelov praktických a celkom lacných skútrov tejto značky. TGB Bullet 125 RS nie len tak obyčajný skútrik, ktorý by len plnil miesto medzi konkurenciou. Testovaný model nesie označenie RS a tým je dané, kam smeruje a koho chce osloviť. Teda športovcov a užívateľov, ktorým slovo racing je blízke.

Čo znamená RS v dizajne modelu Bullet?
Význam tohto slova je podtrhnutý na každom detaile tohto skútra. Slovo racing nájdete úplne všade. Pekne odznieva na zlatých predných teleskopoch, bočnej kapotáži alebo na sedle vpredu, ktoré je mimochodom lemované červenou nitkou. Hliníkové 13“ disky v titánovej farbe sú lemované športovým typom nápisu a palubný prístroj má na pravej hornej strane kontrolku, ktorá evokuje kontrolku obmedzovača ako na okruhových strojoch. Vrátim sa k diskom a oceňujem nízkoprofilové obutie určené práve na vyvádzanie v športovom štýle. Slovo šport by nemalo význam, keby skúter nebrzdili dva zlaté  brzdiče, ktoré zvierajú tvarované športové kotúče. A pozor – mini krídlo za sedačkou je ako z F1 a navyše predný blatník a čelo sedadla je v imitácii karbónu a to sa počíta! Tóóóľko radosti len v pohľade za 1 672 Eur. No super? Nenájdem nič negatívne? Toto: koncovka výfuku,  tá jediná tu dostáva odo mňa mínus, lebo racingový výfuk dnes aj na skútroch vyzerá inak.

Bullet z pohľadu techniky a spracovania
125 kubíkov a 9,1 koňa v štvortaktnom motore má svoje čaro. Nehľadajte tu síce vstrekovanie, ale spoľahlivý motor za dobrú cenu. Motor aj keď športovo ladený je v prvom rade úsporný, a hlavne akčný rovno zospodu. A to šport potrebuje. Vzadu je síce iba jeden klasický skútrový tlmič, ale zadné koleso je neštandardne pri tejto veľkosti skútra uchytené na oboch stranách, zľava na variátore, sprava na peknej odlievanej hliníkovej vidlici. Razom získavate pridanú hodnotu stability stroja pri vyšších rýchlostiach, či na nerovnostiach vozovky. Samozrejmosťou je elektrický i nožný štart a dva stojany – hlavný a bočný. Pozor! bočný je „samovracač“,  a tak sa môže rýchlo stať, že motorku pri parkovaní položíte, alebo vám nejaký tínedžer zo záujmu chytí riadidlá a motorka padne na neho. Toto som už videl na vlastné oči. Na hlavný stojan ho dá ale i slabšia dievčina a skúšal som ho nakopnúť nožnou pákou a chytil na prvýkrát bez zaváhania. Pod sedlom skrýva Bullet  miesto na integrálu a ešte jedno super prekvapenie – zásuvku na 12V.

Jazda, posed, brzdy…
Keď športový, tak po všetkých stránkach. Skúter má síce vyššiu svetlosť, ale to v meste alebo dedine vďačne oceníte. Už pri nasadnutí všetko smrdí športom, oceňujem rukoväte s výborným gripom a možnosť vystrčiť chodidlá cez výkroje v kapotách na podlahe. Moja výška 180 cm je presne nastavená na polohu kolien, vyšší jazdec už by mal s týmto problém. Prípadný spolujazdec potom ocení výklopné oceľové stúpačky. Motor má pekný zvuk, ale žiaľ nie racingový, koncovka je ale vec, ktorá sa dá ľahko vymeniť. Všimol som si, že na ceste má skúter vďaka agresívnemu dizajnu rešpekt okolitej premávky. Motor má silu ihneď zospodu, to je to, čo v meste potrebujem. Nárast je plynulý až do rýchlosti cca 80 km/h, potom je zrýchlenie pomalšie a ručička na rovine mimo mesto sa mi zastavuje presne na číslici 101 km/h. Obutie a podvozok znesie prudký náklon, ktorý je limitovaný nožičkami hlavného stojanu. Podvozok nie je húpavý, viac tvrdší ako mäkký, čo je výborné pri vyšších rýchlostiach. Brzdy sú vynikajúce a dosť presné, podvozok aj vďaka obojstranne ukotvenému zadnému kolesu je skúter  mimoriadne presný a stabilný. Dovolím si malé racingové vyvádzanie a napr. niekoľko metrov dlhý úmyselný šmyk spôsobený zadnou brzdou si skúter vychutnáva a správa sa predvídavo a zároveň mám pocit, že mám všetko pod kontrolou. Dobrá, spoľahlivá technika s dobrou odozvou pre jazdca bez nepredvídaných anomálií. Takže po všetkých chválach teraz mínusy: chýbajú mi moderné LED diódy vo svetlách, samovracací bočný stojan je katastrofa, nešportová koncovka výfuku narúša koncept „Racing“. Bum a to je všetko. Hodnotenie: za tie prachy sa určite oplatí.

Technické parametre: TGB Bullet 125 RS
Cena: 1 672 Eur
Motor / výkon: 124,6  ccm, 4T/ 9,1 k pri 7 000  ot./min.
Max. nameraná rýchlosť: 101 km/h
Brzdy vpredu / vzadu: kotúčové
Rozmery (D x Š x V): 1 896 x 670 x 1 155 mm
Hmotnosť / nádrž: 118 kg / 6,8 litrov
Pneu: vpredu / vzadu: 120/70-12

Skútre na test zapožičal dovozca: ASP Group s.r.o., Žebrák
Autor: Vlado Brniak, foto: autor a M. Tamáši
Článok bol publikovaný v Motomagazínme 5/2014.


Chceš GUĽKU?

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri