Na čerpacích staniciach sa často stáva, že zákazník natankuje omylom iné palivo, ako to, ktoré chcel alebo, ktoré patrí do nádrže jeho vozidla. Najčastejšie sa to stáva pri tzv. multistojanoch, kde je označenia palív medzi jednotlivými výdajnými pištoľami. Menej zavádzajúce je prevedenie stojanov, kde je označenie presne nad pištoľou. Preto je potrebné pri každom tankovaní dávať pozor, akú pištoľ sme skutočne použili, poprípade si overiť na bločku, čo nám bolo zaúčtované. Dnešný elektronický systém prepája objemové meradlo a počítač pokladne, ktorý sa omnoho menej často mýli ako ponáhľajúci sa motorista, takže bloček nám presne ukáže aký druh paliva bol presne natankovaný.
Zmes rôznych benzínov
Všetky druhy benzínov sú vzájomne miešateľné, pokiaľ je omylom natankovaný benzín s väčším oktánovým číslom, žiadnemu motoru to nevadí, modernému motoru by nemalo vadiť ani keby bol natankovaný benzín s menším oktánovým číslom, ako je základné doporučenie výrobcu. Určitý problém vznikne, pokiaľ je omylom natankovaný alebo nenatankovaný benzín Special. Kvalita tohto paliva ja taká istá ako benzín Normal, ale obsahuje rozpustnú zlúčeninu draslíka a farbivo. Pokiaľ sa omylom do nádrže vozidla, ktoré jazdí na Special natankuje iný benzín, je možné tento benzín upraviť prípravkom, ktorý obsahuje zlúčeninu draslíku a do nádrže ho dodatočne pridať. Je možné tento prípravok kúpiť aj na čerpacej stanici. Naopak, pokiaľ je benzín Special natankovaný omylom namiesto iného druhu benzínu do nádrže vozidla vybaveného katalyzátorom, nie je nebezpečné, že by spotrebovaný objem jednej nádrže paliva s obsahom draslíka mohol poškodiť katalyzátor.
Zmes benzín ? nafta
Pokiaľ dôjde k omylu a je do benzínu natankovaná nafta, mala by sa táto zmes odstrániť z nádrže a potom natankovať správne palivo. To samozrejme nie je vždy jednoduchá záležitosť a veľakrát je problém to urobiť okamžite, takže v praxi je nutné zvoliť riešenie ktoré neprihliada na emisie, ale len na udržanie chodu motora. Takže zmes z nádrže musíme odstrániť a natankovať čistý benzín. Bez problémov je možné aj spáliť zmes obsahujúcu niekoľko percent nafty, pri obsahu väčšieho percenta bude už prechádzať do olejovej náplne také množstvo nespálenej nafty, že nám znehodnotí olejovú náplň motora. Pri obsahu nafty v benzíne okolo 10% alebo podstatne viac sa už prejavujú pri chode motora pozorovateľné problémy, poprípade nie je možné naštartovať studený motor.
No pokial viem pistole pre natural su tensie ako pre „olovnaty“ benzin ktore su zase tensie (uzsie) ako pistole pre diesel. Cize je vo svojej podstate nemozne do auta na natural natankovat special alebo naftu. Skor je mozne natankovat do naftaku hociaky benzin…
Samozrejme pri moto clovek natankuje co chyti do ruky… 😈 natankovanie nafty do moto na natural podla slov nezavislych ludi ktorym sa to uz podarilo 😁 motoru vaznejsie neuskodi akurat to trosku viacej cmudi a po par km su sviecky v hajzli… Po vymene sviecok, vypusteni nafty a naliati naturalu moto vraj bez problemov ide…
PS: zamenenie naturalu za naftu sa stane velmi lahko v madarsku (alebo skor mohlo stat tusim uz to napravili) a este na nejakych CS na SK kde je to uz tiez napravene kde mali tzv. „bio diesele“ zelene pistole co samozrejme mame vsugerovane ako farbu pre natural…
Nikde sa nepise ze clanok je o moto, preto pouzijem citat z manual k mojmu autu (Opel Vectra 2.0DTi) – v zimnom obdobi je mozne natankovat k letnej nafte aj benzin az do 30% objemu nadrze, aby sa predislo zamrzaniu nafty. 🙂
tomXX – ja pridávam v zime do nafty petrolej – cca liter na 50 litrov nafty. Odvtedy mi nafta nezamrzla… 🙂 Kedysi dávno sme mali Volgu 21, bol to poriadny pažravec, zožralo to všetko, keď sa to primiešalo v dobrom pomere do benzínu, tech.benzín, petrolej aj naftu. Nakoniec sa prerobila na plyn a bol pokoj – to bolo za totáča a vtedy bol plyn v autách náramne zakázaný – 😇 😁
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
klasik
5. októbra 2007 at 22:09
“ že by spotrebovaný objem jednej nádrže paliva s obsahom draslíka mohol poškodiť katalyzátor.“
Objem jednej nádrže? Nádrže objemu 35l alebo nádrže 80l ? alebo koľko?
raptor
6. októbra 2007 at 6:04
Co ja viem, podla mna bibo pisal o motorkach nie o awiach
FaDe
6. októbra 2007 at 10:31
No pokial viem pistole pre natural su tensie ako pre „olovnaty“ benzin ktore su zase tensie (uzsie) ako pistole pre diesel. Cize je vo svojej podstate nemozne do auta na natural natankovat special alebo naftu. Skor je mozne natankovat do naftaku hociaky benzin…
Samozrejme pri moto clovek natankuje co chyti do ruky… 😈 natankovanie nafty do moto na natural podla slov nezavislych ludi ktorym sa to uz podarilo 😁 motoru vaznejsie neuskodi akurat to trosku viacej cmudi a po par km su sviecky v hajzli… Po vymene sviecok, vypusteni nafty a naliati naturalu moto vraj bez problemov ide…
FaDe
6. októbra 2007 at 10:35
PS: zamenenie naturalu za naftu sa stane velmi lahko v madarsku (alebo skor mohlo stat tusim uz to napravili) a este na nejakych CS na SK kde je to uz tiez napravene kde mali tzv. „bio diesele“ zelene pistole co samozrejme mame vsugerovane ako farbu pre natural…
mirolc
6. októbra 2007 at 16:33
Nemyslým si, že je rozdiel v hrúbke pištole, tie hrubé čo su na naftu su pre kamiony aby rýchlejšie natankovali vačšie množstvo nafty
ogard
6. októbra 2007 at 20:13
Ale je tam rozdiel… skus do auta na 95natural narvat dizlovu pistol z normalneho stojana pre auta…
klasik
6. októbra 2007 at 22:47
Je tam rozdiel v hrúbke, si to treba skúsiť, FaDe má pravdu 🙂
tomXX
7. októbra 2007 at 7:25
Nikde sa nepise ze clanok je o moto, preto pouzijem citat z manual k mojmu autu (Opel Vectra 2.0DTi) – v zimnom obdobi je mozne natankovat k letnej nafte aj benzin az do 30% objemu nadrze, aby sa predislo zamrzaniu nafty. 🙂
Heavy
7. októbra 2007 at 7:40
tomXX – ja pridávam v zime do nafty petrolej – cca liter na 50 litrov nafty. Odvtedy mi nafta nezamrzla… 🙂 Kedysi dávno sme mali Volgu 21, bol to poriadny pažravec, zožralo to všetko, keď sa to primiešalo v dobrom pomere do benzínu, tech.benzín, petrolej aj naftu. Nakoniec sa prerobila na plyn a bol pokoj – to bolo za totáča a vtedy bol plyn v autách náramne zakázaný – 😇 😁
raptor
7. októbra 2007 at 10:51
Xx uz dvojkove golfy z roku pana to mali v prirucke pre uzivatela