…alebo ako som sa vozil v lete na saniach Počasie už nieje obzvlášť teplé, ale na jazdu mestom je ešte dostatočne teplo. Do kombinézy, sa mi nechce obliekať, veď idem len na malý nákup. Beriem mikinu, tá mi na môj krátky výjazd úplne postačí. Nieje to tak dávno, čo nám výrobcovia predstavili na trh už dnes známe motorifle s kevlarovou podšívkou a protektormi. Dopyt o civilné motooblečene bol vysoký a pre veľký záujem sa páni z Bulletproof rozhodli priniesť na trh niečo nové. Ich smer je na vrchný odev a vsadili na mikinu. Presne takú som našiel na predajni Motokombinezy.sk.
Čože? Motomikina? Presne takéto niečo som si povedal v prvých momentoch aj ja. Navonok vôbec nepôsobí, ako mikina pre motorkárov. Všetko je ukryté vo vnútri, aby to nik nespoznal. Teda vsadili na presne niečo také, ako motorifle aby všedný človek nespoznal, že mám na sebe motorkárske oblečenie. Zároveň, aby som pri prvých momentoch nechceného pádu zachránil čo-to zo mňa . Obrátená mikina je vo vnútri rukávov podšitá od ramien až po zápästia kevlarovou podšívkou a na ramenách a lakťoch sa nachádzajú vrecká pre pamäťové protektory. Tie do nich vsuniem v zlomku minúty a zrazu sa z ?obyčajnej? mikiny stala motomikina. O niečo sa zvýšila jej váha a po oblečení sa cítim, ako v príjemnej textilnej bunde, len je trochu viac vzdušnejšia. Vonku príjemných 25°C, počasie stvorené pre vyskúšanie takéhoto oblečenia. Zapínam zips a štartujem motorku. Som zvedavý, ako sa s ňou budem cítiť za jazdy…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 11/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho utorka, 20-teho októbra.
Text: Števo Hvizdák, foto: Vlado Brniak a Miro Tamáši
Mikina Bulletproof Technické údaje: Zvršok: 100% bavlna
Podšívka: 100% kevlarové vlákno potiahnuté od ramien až po zápästia
Chrániče: vrecká pre použitie chráničov VISCOTEC
Zips: YKK
Cena: 89 Eur (2 681,21 Sk)
Vravel som ti, že so živým STUNTmanom to bude vyzerať vierohodnejšie 😈 😁 😁 😁
Kde predávajú také sánky čo frčia aj po asfalte ? Idem kupovať pre Leušku prvé snow vozítko, tak aby som vedel , lebo tu si užije sneh len z mrazničky 😠
Myslim ze uplne to na ukazku staci… ak padnes v malej rychlosti tak ti ta mikina moze teoretisch pomoct, ak padnes vo velkej tak cely ten kevlarovy humbuk sa prederie
myslim ze lepsie je investovat do niecoho takehoto
raptor súhlasím s chráničom hrude, tiež som v lete jazdil len v ňom + dres na vrch (samozrejme chrániče kolien + nohavice, rukavice, MX prilba) no po poslednej debate s jaštericom rozmýšľam vymeniť tento chránič (mám no fear) za nejaký so zipsom nie cez hruď, ale z boku. Jano mal pravdu, že keď nebodaj padnem rovno na kameň, tak mi chránič hrude vôbec nepomôže, lebo tam, kde má byť najpevnejší je zips 😕
No tiež som bol zvedavý ako to dopadne, Raptor to vyprovokoval a výsledok je zaujímavý v tom, že látka vypletaná kevlarovým vláknom sa v konečnej fáze predrala, Merali sme to na tri dĺžky 20, 40, 60 m so simulovaním pádu, takže lakeť nebol v kontakte s vozovkou stále ale prerušovane podobne ako pri páde.
AMIS To sú špeciál extra crash sane. To bola tiež veda, pôvodne sme chceli vozík z autodielne pre mechanikov, čo na ňom ležia, len ako ho v cca 50-tke zabrzdiť? Tak som obetoval sane, ktoré sú vlastne samobrzdiace, pretože sa kov trel o asfalt a prirodzene so znížením rýchlosti pekne samé dobrzďovali.
PS: video nezobrazuje celkový test, sane sme viac násobne ťahali aj za autom na meranej dráhe, s autom to bolo bezpečnejšie
raptor presne tú srandu mám aj ja a používam to na leto ako píše Martiner, ale tá mikina môže byť zaujímavá pre také krátke presuny po meste, len rýchlo navlečieš a ideš, lepšie ako jazdiť v krátkom tričku a kraťasoch ako cez leto denne vidím jazdiť podaktorých,
Veľmi skvelá voľba práve pre krátke presuny po meste, alebo poprípade do 20 km mimo mesta. Mikina je skvelá aj pri večernom posedení s kamošmi. Snažil som sa simulovať pád a tak som menil aj dĺžku šúchania a aj rôznu váhu. Ale ako tu už bolo napísané, tak by som dal pod ňu určite aspoň korytnačku, alebo motokrosový chránič. Vyskúšané to s ním je, ale to by bolo už na dlhší výhazd a nie po meste, alebo okolí. Všetko ostatné som sa snažil vystihnúť v teste.
😉 Tak ja idem tie adhesivecontrol sane zháňať ďalej na internet 🙂
Kurva za komanča si prišel do obchodu jedny boby, jedny sane a potom tam boli ony „STIGA“ teraz p**i len samí bulšit a nič kvalitnô , šak a ja sa scem sánkovať né len LEA 😈 ☹️
Klasik tiez nad tym premyslam, bozsky kaja v tom absolvoval gro vyletu v rumunsku
mal lepsiu ochranu pri pripadnom pade ako ja a napriek tomu bol lepsie vetrany
vlado kua jasne ze som to vyprovokoval, vsak „testovat“ „kevlarovu“ mikinu tym ze sa v nej povozim nie je testovanim… naopak toto test bol a vysledok vidi kazdy sam
martiner to s tym zipsom znie logicky, dobry postreh, zohladnim to pri vybere
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AMIS
18. októbra 2009 at 19:57
Vravel som ti, že so živým STUNTmanom to bude vyzerať vierohodnejšie 😈 😁 😁 😁
Kde predávajú také sánky čo frčia aj po asfalte ? Idem kupovať pre Leušku prvé snow vozítko, tak aby som vedel , lebo tu si užije sneh len z mrazničky 😠
MartineR
19. októbra 2009 at 6:54
Teda neviem, neviem … 😕
pri páde a šúchaní sa pod váhou priemerného 80kg motorkára by to asi dopadlo inak …
Slon
19. októbra 2009 at 6:59
MartineR ja si tiež si myslím že ak by zaťažil lakte svojou váhou ,asi by ináč výskal 😁
raptor
19. októbra 2009 at 7:12
Myslim ze uplne to na ukazku staci… ak padnes v malej rychlosti tak ti ta mikina moze teoretisch pomoct, ak padnes vo velkej tak cely ten kevlarovy humbuk sa prederie
myslim ze lepsie je investovat do niecoho takehoto
[linka]
raptor
19. októbra 2009 at 7:16
Ps. vlado som rad ze si sa dal nahovorit na ozajstny test toho, co ma tu mikinu predavat (smajlik s palcom hore)
MartineR
19. októbra 2009 at 8:02
raptor súhlasím s chráničom hrude, tiež som v lete jazdil len v ňom + dres na vrch (samozrejme chrániče kolien + nohavice, rukavice, MX prilba) no po poslednej debate s jaštericom rozmýšľam vymeniť tento chránič (mám no fear) za nejaký so zipsom nie cez hruď, ale z boku. Jano mal pravdu, že keď nebodaj padnem rovno na kameň, tak mi chránič hrude vôbec nepomôže, lebo tam, kde má byť najpevnejší je zips 😕
VladiB
19. októbra 2009 at 8:43
No tiež som bol zvedavý ako to dopadne, Raptor to vyprovokoval a výsledok je zaujímavý v tom, že látka vypletaná kevlarovým vláknom sa v konečnej fáze predrala, Merali sme to na tri dĺžky 20, 40, 60 m so simulovaním pádu, takže lakeť nebol v kontakte s vozovkou stále ale prerušovane podobne ako pri páde.
AMIS To sú špeciál extra crash sane. To bola tiež veda, pôvodne sme chceli vozík z autodielne pre mechanikov, čo na ňom ležia, len ako ho v cca 50-tke zabrzdiť? Tak som obetoval sane, ktoré sú vlastne samobrzdiace, pretože sa kov trel o asfalt a prirodzene so znížením rýchlosti pekne samé dobrzďovali.
PS: video nezobrazuje celkový test, sane sme viac násobne ťahali aj za autom na meranej dráhe, s autom to bolo bezpečnejšie
Som rád že vás to zaujalo.
milan3232
19. októbra 2009 at 10:38
Chvalim, dobry test aj s videom.
Len tak dalej
klasik
19. októbra 2009 at 16:45
raptor presne tú srandu mám aj ja a používam to na leto ako píše Martiner, ale tá mikina môže byť zaujímavá pre také krátke presuny po meste, len rýchlo navlečieš a ideš, lepšie ako jazdiť v krátkom tričku a kraťasoch ako cez leto denne vidím jazdiť podaktorých,
Dragon
19. októbra 2009 at 20:49
Veľmi skvelá voľba práve pre krátke presuny po meste, alebo poprípade do 20 km mimo mesta. Mikina je skvelá aj pri večernom posedení s kamošmi. Snažil som sa simulovať pád a tak som menil aj dĺžku šúchania a aj rôznu váhu. Ale ako tu už bolo napísané, tak by som dal pod ňu určite aspoň korytnačku, alebo motokrosový chránič. Vyskúšané to s ním je, ale to by bolo už na dlhší výhazd a nie po meste, alebo okolí. Všetko ostatné som sa snažil vystihnúť v teste.
Taktiež som veľmi rád, že vás to zaujalo 🙂
STUNTmann 😈
AMIS
19. októbra 2009 at 21:33
😉 Tak ja idem tie adhesivecontrol sane zháňať ďalej na internet 🙂
Kurva za komanča si prišel do obchodu jedny boby, jedny sane a potom tam boli ony „STIGA“ teraz p**i len samí bulšit a nič kvalitnô , šak a ja sa scem sánkovať né len LEA 😈 ☹️
AIR
19. októbra 2009 at 23:10
To, ze ste urobili ozajstny test na tu mikinu, mate odo mna chybajuci smajlik palec hore
raptor
20. októbra 2009 at 7:10
Klasik tiez nad tym premyslam, bozsky kaja v tom absolvoval gro vyletu v rumunsku
mal lepsiu ochranu pri pripadnom pade ako ja a napriek tomu bol lepsie vetrany
vlado kua jasne ze som to vyprovokoval, vsak „testovat“ „kevlarovu“ mikinu tym ze sa v nej povozim nie je testovanim… naopak toto test bol a vysledok vidi kazdy sam
martiner to s tym zipsom znie logicky, dobry postreh, zohladnim to pri vybere
kankoXF
20. októbra 2009 at 14:23
Dobre! 🙂 Palec hore za test…