Connect with us

Testy a recenzie

Dáma s leskom- test Honda CB650F

Publikovaný

on

Opäť prišiel deň, kedy som dostala ponuku na testovanie ďalšej motorky. Vždy ma to poteší a cítim sa ako malé dieťa na Vianoce, ktoré si môže rozbaliť darček. Tentokrát darček v podobe Hondy CB650F. Ako to už u mňa býva zvykom, všetky dojmy som si šetrila na osobné zoznámenie s touto kráskou. Rada sa nechávam prekvapiť, aj keď nikdy neviem, ako to dopadne. Veď podstata každej motorky je to potešenie z jazdy.

 

Prvý dojem, alebo zoznamka

Nový drsnejší vzhľad jej vôbec neuberá na elegancii, naopak, stáva sa lákadlom pre oči. Honda CB650F je obnažená štíhla kráska s čistými, no elegantnými, líniami. Tie zvýrazňujú motor, ktorý je doplnený striebornými výfukovými zvodmi. Predná maska očarí ostrým divokým výrazom, ktorý ešte zvýrazňuje tvarované LED svetlo. Honda sa v prípade tohto modelu nebojí pestrej a mladistvej grafiky a treba povedať, že aj vďaka tomu dokáže táto motorka okamžite zaujať. Mňa osobne milo prekvapilo jednoliate, mäkko tvarované, sedlo, ktoré sa ukázalo ako veľmi pohodlné. Po usadení sa na motorku som sa zasmiala, pretože pri mojej výške 180 cm som sa tak trochu cítila ako na bicykli. Len pre informáciu, sedlo je vo výške 810 mm, takže nižšie postavičky nebudú na nej musieť „špičkovať“. Posed je vzpriamený, sedíte bližšie k nádrži, ruky mierne roztiahnuté a nohy zalomené v prijateľnom uhle. Všetko je presne na svojom mieste bez zbytočností a rôznych výstredností, takže vás nič neprekvapí a motorku máte hneď v rukách. Nie nadarmo sa hovorí: „V jednoduchosti je krása“. Palubný počítač je prehľadný a nevtieravý. Neodpútava vašu pozornosť, i keď je umiestnený v polohe, z ktorej je čitateľný a nemusíte naťahovať či klopiť hlavu, aby ste videli na dispej. Zobrazuje klasické základné údaje ako ukazovateľ otáčok, rýchlosti, hodiny, množstvo paliva atď. Zvuk výfuku nie je podľa mňa príliš atraktívny, je skôr tichý a nevýrazný. Napriek tomu, že vo vysokých otáčkach sa zmenil, mňa osobne príliš neoslovil. Priznám sa, že som ním bola dosť zaskočená a určite by to chcelo nejaký ladený výfuk. Aj keď nepatrím medzi veľkých fanúšikov „laďákov“, táto motorka si ho vyslovene pýta.

 

Dáma s leskom a jej jazdné vlastnosti

Je to pravá dáma. Jej veľkou prednosťou je to, že netreba neustále preraďovať rýchlosti a vytáčať motor do nepríčetnosti, aby som z nej dostala, čo chcem. CB650F podrží aj v nižších otáčkach. Môžu zato aj drobné inovácie, ktoré sa zamerali práve na zlepšenie odozvy v nízkych otáčkach. Maximálny výkon narástol v porovnaní so svojím predchodcom o 4 k a vďaka skráteným prevodom môže jazdec tento výkon rýchlejšie využiť. Akcelerácia je tak svižná hneď od prvých metrov. Radový štvorvalec však vyniká kultivovaným chodom a rádodpúšťa drobné (začiatočnícke) chybičky, ale keď ho vytočíš a dáš mu „nažrať“, zmení sa na živú beštiu. Akcelerácia je plynulá vo všetkých otáčkach, bez zbytočného trhania a trasenia. Nad 6 000 ot/min sa jazda mení na dynamickú, ale skutočný zážitok a paráda je až okolo 10 000 ot/min. Najväčšou výhodou tejto motorky je výborná ovládateľnosť nielen v nízkej, ale aj vo vyššej rýchlosti. Honda CB650F robí presne to, čo chcete – bez protestu a s úplnou ľahkosťou. To z nej robí ideálnu spoločníčku do mesta a okolia. Vďaka jej štíhlosti a ľahkej váhe sa s ňou dostanete všade. Ani jazda preplneným mestom vám neurobí vrásky na tvári a s úsmevom si to vychutnáte. V zákrutách sa vďaka ľahkému ovládaniu správa ako doma. Každú zákrutu prechádza s ľahkosťou a eleganciou. Brzdy sú viac ako spoľahlivé – brzdia ostro, ale plynulo, čiže žiadny kopanec či trhnutie vám nehrozí. Pruženie si vzorne plní svoje povinnosti a komfortne filtruje cestu pod vami, pričom si dokáže poradiť aj so športovejším tempom. Vďaka jej jazdným vlastnostiam a  mäkkému sedlu si na nej môžete užívať plnými dúškami kratšie a stredne dlhé trasy krajinou. Dokonca aj so spolujazdcom sa pokojne môžete pokochať okolitou scenériou. Avšak na dlhšie trasy by som ju kvôli chýbajúcej ochrane pred vetom neodporúčala, čiže turisti si na svoje neprídu.

 

Chybička krásy

Ako to už býva, nič nie je dokonalé a ani naša dáma CB650F nie je úplne bez chyby. Rýchly presun po D1 sa u mňa premenil na boj. Ako pri každom naháči, aj tu mi vo vysokých rýchlostiach chýbala ochrana pred vetrom. Ani „zaľahnutie“ na nádrž pri rýchlosti nad 130 km/h nepomohlo a ten neustály boj ma trochu otrávil. Samozrejme, toto je subjektívna vec a ja, ako jazdec cestného endura, si uvedomujem, že som trochu rozmaznaná. Ďalším nedostatkom je fakt, že podľa mňa kryt spojky príliš vytŕča. A tak pri zovretí motorky stehnami som cez nohavice viackrát ucítila jej pálivý dotyk. Toto by mohlo byť na kontakt s holou pokožkou veľmi nepríjemné. Preto moje odporúčané znie: s dámičkou na výlet len v dlhých nohaviciach. Bezpečnosť je vždy prvoradá a táto motorka potrestá aj „pózerské“ oblečenie .

 

Pre koho je to ideálna spoločníčka?

Podľa môjho názoru CB650F je tou správnou voľbou pre začiatok jazdeckej kariéry, alebo pre opätovný návrat po dlhšej pauze, aby si jazdci dobre osvojili a zdokonalili svoje jazdecké zručnosti. Táto dáma je výborná alternatíva nielen pre nežné pohlavie, ale aj  pre všetkých pohoďákov, ktorí si chcú užívať jazdu bez stresu a väčšej námahy. Pre všetkých, ktorí si nepotrebujú nič dokazovať a upútavať na seba pozornosť zbesilou jazdou. Je to všestranná motorka, no nečakajte od nej vlastnosti superšportu. To vážnie nie! Je to pokojná dáma do mesta i do okolia, ktorá odpúšťa, v ťažkých chvíľach podrží, ale aj dopraje množstvo zábavy a radostných zážitkov počas jazdy.    

 

Honda CB650F

Cena: 7 490 Eur

Motor: 649 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4

Výkon: 89 k pri 11 000 ot./min.

Krút. moment: 64 Nm pri 8 000 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 110 x 755 x 1 145 mm

Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z oceľových profilov

Hmotnosť: 208 kg (prevádzková)

Rázvor: 1 450 mm

Výška sedla: 810 mm

Objem pal. nádrže: 17,3 l

Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17    

 

Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Limited SK, o. z.    

 

Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 7-8 / 2017  

Text: Soňa Krížová, foto: Miro Tamáši      

Test Honda CB650F – album k článku MMA 7-8/17

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri