Connect with us

Testy a recenzie

Džentlmen pre džentlmena – Test SYM HD 300i ABS

Publikovaný

on

Test SYM HD 300i ABS

Maxiskútre sa aj u nás tešia veľkému záujmu, značka SYM ich má v ponuke dokonca až šesť a z toho päť v kubatúre 300 ccm. Tá tristovka predurčuje u SYM-u vždy výbornú cenu za nepopierateľnú kvalitu a nech sa rozhodnete pre ktorý chcete, tešte sa na skvelé dielenské spracovanie, moderný dizajn, vynikajúcu techniku a dokonca si môžete vybrať skúter podľa vašej vášne: šport, turista, alebo komorný elegán, ktorým je napríklad aj model SYM HD 300i ABS. 

Musí sa vám páčiť
SYM sa dostal do pozície, že vlastne v jeho ponuke nenájdete skúter, ktorý by nespĺňal kritéria pre moderného zákazníka v smere dizajnu a techniky. Model HD 300 je nasmerovaný na trošku konzervatívnejšieho zákazníka, ktorý nemusí vyčnievať extravagantne z radu, a zároveň naberá v premávke dôstojnú pozíciu. To ale neznamená, že je nasmerovaný na dôchodcov, ale pokojne oslovuje  hipsterov  alebo  elegánov, ktorí chodia do práce v obleku.  To krásne hnedé sedadlo v kombinácii  s hnedými rukoväťami a pastelovou farbou kapôt vás ubezpečia o tom, že tu si niekto dal riadne záležať na dizajne. I ďalšie dve farby v ponuke (biela a tmavošedá) ponúkajú decentnosť a vážnosť v každom smere. Prístrojovému panelu dominujú tri analógové ukazovatele, stredný v kombinácii s displejom. Na pohľad od svojich sestier tento model nedisponuje žiadnym čelným štítom, nemá pre vodiča plošinové predstúpačky, zato v „páse“ je veľmi štíhly a tým aj obratný. Pred kolenami nájdete i háčik na tašku, ale i hlbokú skrinku na drobnosti s USB konektorom na nabíjanie smartfónu či GPS.  Pod sedadlom nájdete gigantický, až 38 l  priestor. HD 300 nechce byť turista, aj keď môže, ale pasuje sa skôr do zastavaného teritória, pretože je stvorený na každodenné obratné užívanie.

Prakticky je úplne nový
Všetko na tomto HD-čku je prakticky  nové,  možno vás ohromí údaj o maximálke 160 km/h. Výbornou voľbou sú 16“ ráfy kolies, ktoré vysoko zvyšujú bezpečnosť skútra pri prejazde nerovnosťami aj s asistenciou ABS. 10 litrová nádrž ho predurčuje na kratšie vzdialenosti, decentne ukryté stúpačky spolujazdca zasa spoľahlivo zvyšujú  mieru úžitkovosti pre dve osoby. Spolujazdec dostáva skutočne veľkorysí priestor s obrovským madlom  pre ruky. Ak vám nestačí podsedadlový priestor, v ponuke sú kufre SHAD a GIVI, ktoré tu presne zapadnú.  Palubný prístroj nesie pomerne menej trasových údajov, pretože to nie je turista, ale ocenil som údaj o vonkajšej teplote vzduchu. Na prístroji sú dva tlačidlové ovládače údajov, kde srandovne pravým ovládate údaje na ľavej strane a naopak. Nepomýlil sa  niekto? Nové svetelné LED rampy vpredu i vzadu sú opäť dôkazom  precíznosti dizajnérskeho tímu SYM. Konštrukčne je vylepšený rám, brzdy, motor, pruženie a ako celok HD 300 pôsobí veľmi bezpečným a vyváženým dojmom.

Už prvé metre…
… v sedle tohto skútra sú zážitok, ako keď jete chutné ovocie. Všetko je úplne prirodzené, jazdecky trojuholník, ovládače i nie strmý pohľad na prístrojový panel, kde okamžite viete, kde – čo máte – aký údaj hľadať. Ako vodič mám k dispozícii len horizontálne plošinové stúpačky, kde presne zapadnú chodidlá. Predné kapoty skútra vás pekne kryjú od nôh až po pás a vďaka vyššie osadenému prístrojovému panelu sa do mňa opiera spredu vietor až v oblasti hrude. Skúter pekne drží stopu a náklony v zákrutách sú už v začiatku testu prirodzenejšie ako by ste očakávali. Motor je pekne uprataný svalovec, ktorý nevystrieľa všetku silu na spodku otáčok, ale pekne si ju rozloží prakticky na celé spektrum otáčok. A to je jeho najväčšia výhoda. Ak potrebujete pridať, dopredu priam vystrelí, elegantne s primeraným zrýchlením. Vlastne nemá slabé miesta, nevibruje, zvuková kulisa je uhladená presne ako koncept dizajnu a zrazu je zo mňa pohodový elegán, ktorý si užíva jazdu a zabudol na jej cieľ. Myslíte si, že skúter vám nevie navodiť takýto pocit? Ale áno vie. Vysoká rýchlosť sa dá pekne skrotiť presnými a vskutku razantnými brzdami, dvojité pruženie vzadu je možné prestaviť kľúčom (predpätie), ale mne plne vyhovovalo výrobné nastavenie  a to na asfalte a dokonca aj na poľnej ceste, ktorou som prebehol. V garáži oceňujem výborný polomer zatáčania. SYM má združenú spínaciu skrinku, kde jedným kľúčom v rôznych polohách ovládate veko palivovej nádrže, otváranie sedadla a zároveň zámok krku riadenia a samozrejme pohotovostnú polohu štartu. Otvor pre kľúč sa dá prekryť integrovanou záslepkou, ktorá sa sklopí stlačením ovládača vedľa nej, záslepku odblokujete  opakom kľúča.

Finále nemôže byť zlé
Pohľad z hľadiska konceptu určenia a jeho konečný výsledok hodnotíme: „Doladený na maximum“. Možno by som našiel jednu výčitku a tou sú plastové zrkadlá, ktoré by som vymenil za pochrómované. Inak dizajn, technika, pohodlie, podvozok, brzdy s ABS a nakoniec i spotreba predurčujú skúter do pozície technicky vyspelého spoločníka na každý deň, na stredné a krátke vzdialenosti. Tým, že tu absentuje predný štít a je menšia nádrž, to ho vsádza do spomínaného prostredia aj keď prekvapením je obrovská maximálka, ktorú si ale neužijete spokojne, pretože vás nárazový vietor donúti ubrať plyn. Na takéto rýchle, či turistické presuny má SYM v ponuke iné želiezka.  HD 300 teda považujme za scramblera medzi skútrami,  ktorý vám bude slúžiť v zmysle: „Džentlmen pre džentlmena“.
A je teda aj pre ženy? Ale áno, váha je v norme, nízko umiestnená, ovládanie je intuitívne a tak sa žiadna žena nebude na ňom cítiť zle, skôr naopak rýchlo si ho obľúbi a spokojnosť bude obojstranná. Jednoducho nemám žiadne výčitky.

SYM HD 300i ABS
Cena: 3 890  Eur
Motor: 278 ccm, 4ventily, SOHC, jednovalec
Výkon: 29 k pri 8 000 ot./ min
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom, remeň
Rozmery (D x Š x V): 2 220 x 770 x 1 230 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok
Brzdy vpredu / vzadu: 1 x kotúč 287 / 260 mm s ABS
Max. rýchlosť: 160 km/h
Hmotnosť: 179 kg  (prevádzková)
Rázvor / výška sedadla: 1 500 / 800 mm
Objem pal. nádrže: 10 l
Pneu: vpredu: 110/70-16, vzadu: 140/70-16
Skúter na test zapožičal dovozca: Moped Slovakia kolárovo

Autor: Vlado Brniak, foto: autor a M. Tamáši

Test SYM HD 300i ABS

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri