Connect with us

Spravodajstvo

EICMA 2023: veľký Hornet, nové 500ky

Publikovaný

on

Nával CBR novidiek sme už priniesli v minulom článku, teraz sa pozrieme na ostatné novinky. Veľkými zmenami prešla úspešná trieda 500viek, pribudol litrový Hornet – nebojte sa, má 4 valce! – a aj modely 650 prešli zmenou. Poďme na to, pekne podľa veľkosti.

CB1000 Hornet – ten veľký

Trieda naháčov bola v značke Honda zúžená na vo vyššej triede prakticky výhradne na modely Neo Sports Café. Toto zmenil až vlaňajší príchod modelu Hornet 750. Nebol zďaleka prvý s týmto menom a dnes sme prvý krát videli nový, litrový Hornet s technikou, ktorá je prevzavá z modelu Fireblade. Má moderný dizajn a krásny dvojitý svetlomet.

Nový vlajkový naháč bude poháňaný upravenou verziou radového štvorvalca z modelu CBR1000RR Fireblade z modelového roku 2017, ktorý disponuje maximálnym výkonom vyše 110 kW a krútiacim momentom viac než 100 Nm.

Nový rám je zároveň využitý ako dizajnový prvok, je však lakovaný v decentnej čiernej farbe – rovnako ako mriežkový rúrkový zadný podsedadlový rám.

Elektronicky riadená škrtiaca klapka umožnila vybavenie stroja elektronickými asistentmi, ktoré jazdcovi poskytujú výber z 3 jazdných režimov, ktoré sa zobrazujú na 5-palcovom TFT farebnom displeji. Konektivita telefónov s operačnými systémami Android a iOS je zaistená prostredníctvom technológie Honda RoadSync.

Malý Hornet CB500

Nový model CB500 Hornet vychádza dizajnovo z väčšieho súrodenca. Celkovo pôsobí aerodynamickejšie, čím sa pripája k modelovej rodine. Kapotáž modelu CB500 Hornet zahŕňa bočné kanály umiestnené vedľa svetlometu, ktoré privádzajú vzduch k hornej časti palivovej nádrže, čím prispievajú k lineárnej odozve riadenia a k vynikajúcej ovládateľnosti. Nový LED svetlomet sa vyznačuje širším svetelným kužeľom, ktorý zlepšuje viditeľnosť.

Výkon a krútiaci moment motora s objemom 471 cm3 spĺňajú maximálne hodnoty stanovené pre vodičské oprávnenie kategórie A2 – 35 kW a 43 Nm – zatiaľ čo vylepšené nastavenia systému vstrekovania paliva zlepšujú akceleráciu už od nízkych otáčok. Pre väčší pokoj mysli je model CB500 Hornet teraz vybavený systémom HSTC.
Súčasťou kvalitného podvozka sú 41 mm inverzná vidlica Showa SFF-BP, zadný tlmič Showa a dva brzdové kotúče vpredu so štvorpiestovými strmeňmi, zatiaľ čo nový päťpalcový TFT displej ponúka technológiu konektivity Honda RoadSync.

Zbohom CB500X, vitaj NX500

NX500 pôjde v stopách veľmi úspešného modelu CB500X. Bude určený na všestranné použitie na ceste aj v ľahkom teréne. Vyznačuje sa novým vzhľadom a mnohými vylepšeniami v oblastiach výbavy aj výkonov.

Dynamika, ovládateľnosť aj pocit z jazdy sa zlepšili vďaka zníženiu pohotovostnej hmotnosti o 3 kilogramy (z toho o 1,5 kg vďaka novým ľahkým päťlúčovým kolesám z ľahkej zliatiny) na 196 kg, revidovanému odpruženiu aj tlmeniu 41 mm inverznej vidlice Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP), či ostrejšej akcelerácii vďaka novému nastaveniu systému vstrekovania paliva.

Ďalšie vylepšenia výbavy zahŕňajú nový 5-palcový TFT displej, technológiu Honda RoadSync na pripojenie smartfónu, či systém HSTC. Celkový vzhľad je uhladenejší a čistejší, ako tomu bolo pri agresívnejšom CB500X.

Vynovený model CB650R

Spolu so športovým súrodencom CBR650R dostali ako prvé modely, ktoré budú dostupné s inovatívnou technológiou Honda E-Clutch. Ide o prvú plne automatickú spojku na svete určenú pre motocykle s viacstupňovými prevodovkami, ktorá bola navrhnutá tak, aby jazdu na motocykli spríjemňovala a zatraktívňovala všetkým používateľom. K dispozícii bude možnosť radenia bez spojky, či úplné vynechanie spojky pri spomaľovaní a zastavení.

CB650R dostal nový skosený LED svetlomet, za ktorým nasledujú nové kryty chladiča a nová ostrejšia zadná kapotáž zakončená novým zadným svetlom.

technológiou konektivity Honda RoadSync a novým päťpalcovým plnofarebným TFT displejom navrhnutým s dôrazom na optimálnu čitateľnosť za jasných dní.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri