Connect with us

Testy a recenzie

Exkluzívne testujeme v Los Angeles novinku Yamaha XV950 a XV950 R

Publikovaný

on

Advertisement

Do Európy mieri nový model z dielne japonskej značky a Yamaha si vybrala naozaj originálne miesto na jeho predstavenie. Do ulíc Los Angeles vyrážame zo slávnej štvrte Venice Beach a treba povedať, že nová motorka sa v prostredí uvoľnenej a individualizmom nabitej atmosféry tohto miesta cíti výborne.

Novovytvorená kategória Sport Heritage
Yamaha rozbieha veľkú ofenzívu na poli nových modelov a XV950 je jednou z prvých lastovičiek. Športovo ladený dvojvalec vybočuje s doterajšej modelovej rady cruiserov a samotný výrobca ho radí do novo vytvorenej kategórie klasických športovcov s označením Sport Heritage, kde okrem XV950 nájdete modely ako XJR1300 a VMAX.

Osvedčená technika – v čistej klasike
Základ nového modelu tvorí osvedčený vzduchom chladený dvojvalec o objeme 942 ccm, ktorý nájdete aj v modeli XVS950 Night Star. Motor prichádza s novou palivovou mapou, ktorá za pomoci väčšieho vzduchového filtra presúva ešte viac výkonu do nízkych otáčok čo prináša lepšiu akceleráciu a pružnosť motora. Dvojvalec je uložený v úplne novom oceľovom kolískovom ráme. Jednoduchý dizajn poňatý v duchu „old school“ viac odhaľuje ako zakrýva, no motorka si pritom stále zachováva nádych športovca a Yamahe každopádne pristane. Samotný dizajn je súčasťou novej filozofie Yamahy, ktorá v prípade modelovej rady Sport Heritage počíta s vysokou mierou individualizmu majiteľov týchto motocyklov a aj s množstvom úprav a individuálneho customizingu. Téma customizingu bola dôležitou súčasťou samotnej prezentácie a počas dňa sme navštívili dva priestory kalifornských špičkových customizérov Rolanda Sandsa a firmy Deus, ktoré s Yamahou úzko spolupracujú. Najmä výlet k Rolandovi Sandsovi bol zážitkom, ktorý stál zato ale k tomu sa ešte vrátime na stránkach Motomagazinu.

Prvé dojmy… sú vždy dôležité
Nová Yamaha XV950 je prezentovaná ako ľahký, štýlový a obratný mestský cruiser (Urban cruiser), ktorý by mal okrem iného pritiahnuť aj nových mladších zákazníkov. Musím povedať, že túto úlohu s prehľadom plní. Dvojvalcový motor ponúka ľahko dávkovateľný výkon, ktorý vám zaručí, že z križovatky vyrazíte vždy ako prvý bez toho aby bolo potrebné naháňať maximálne otáčky. Vďaka ľahkému ovládaniu motorka doslova padne do ruky a určite bude jedna z top volieb aj pre menej skúsených jazdcov. Podvozok na rozdiel od klasického cruisera je tuhšie a športovejšie nastavený. Na menej kvalitných cestách tak pocítite každý väčší náraz, no v zákrutách sa môžete spoľahnúť, že motorka vás podrží aj v hlbokých náklonoch. Výkonné brzdy sú rovnako prínosom, ktorý oceníte pri športovejšom tempe. Systém ABS v základnej výbave je súčasťou len verzie „R“, ktorá ponúka kvalitnejšie komponenty zadného pruženia. Veľa nedostatkov nová Yamaha zatiaľ neukázala, no jeden sa predsa len objavil a na malom kruhovom digitálnom prístrojovom paneli na slnku s tmavými okuliarmi prakticky nič nevidíte, no inak je nová XV950 vynikajúca.

Viac sa v teste, ktorý bude uverejnený v najbližšom vydaní Motomagazinu 9/13, (na stánkoch od 20. 08. 2013).

Online z Los Angeles: Miro Tamáši

Supernovinka Yamaha XV950 a XV950 R

Exkluzívne testujeme v Los Angeles novinku Yamaha XV950 a XV950 R

13 komentárov

1 komentár

  1. VladiB

    15. júla 2013 at 15:57

    Fotečky z testu čoskoro pridáme.

  2. devill63

    16. júla 2013 at 8:48

    Hmmm…tak si to tam užite….a hlavne foťte…..veľa…. 🙄

  3. VladiB

    16. júla 2013 at 8:50

    Je tam len kolega Miro, tak si užíva iba on a fotí veľa…

  4. ZOMBY

    16. júla 2013 at 15:04

    3 tyzdne dozadu som bol na venice beach a budem tam na buduci tyzden znova! mozeme skocit na pivo ak tam este budete

  5. FaDe

    16. júla 2013 at 20:41

    Rad vidim ze aspon jeden z japonskej stvorky pochopil kam treba smerovat a ze aj vyvoj v triede CCC je potrebny.
    Haloooooo SUZUKIIII pocujeteeee??? Netreba len menit zrkadielka a smerovky na 10 rokov starom modeli a 20-30 rokov starej koncepcii. Treba ist s dobou a aj ked yamaha krasne kradne dizajnove napady HD aspon sa nieco v jej palete Chopprov a Cruisrov menia veci a modely. A konecne niekto z japoncov pochopil ze na CCC patri REMEN! A tak aj ked to nie je moja znacka 👍 YAMAHA WELL DONE!

    Honda a Suzuki spia v roku 2005… 😟

  6. RoboNM

    17. júla 2013 at 4:11

    Mňa zas strašne teší, že sa už nekopíruje len big twin, ale aj sporty, konečne japanci pochopili, že tá motorka má svoje čaro 😀

    úorimne sa na to teším, až to bude u nás, vyzerá to veselo, ešte keby tam boli nejaké raidnejšie tlmiče a USD vidla 😈

  7. VladiB

    17. júla 2013 at 7:48

    ZOMBY Je tam iba kolega Miro, požičal si GS a jazdí niekde v okolí Monterey, žial mám iba jedno foto, dal som ho do albumov (Motomagazín online z USA – Los Angeles na GS) potom pridám keď prídu daľšie, v pitok letí domov, takže pivo nebude 👎

    FaDe RoboNM Yamaha je späť v hre, tá motorečka je zaujímavý ťah, teraz bude rozhodujúca cena a hlavne aby sa to nebilo so Sporsterom

  8. blackhole

    17. júla 2013 at 12:36

    Trochu vam do toho skocim mladenci: vcera som o tom hovoril s Vladom; v nemecku sa da „bolt“ uz kupit za 8590 v zakladnej verzii a vo Verzii „R“ za 8980 eur, co je , pretoze zakladny Sportster stoji 8580 eur s DPH na Slovensku. videl som na Youtube uz porovnacie video s XL Ironom – samozrejme ze Yamaha z toho vysla ako vitaz. napriek tomu ze je to priam nechutna kopia sportstera budem prvy co si ju objedna 🙂 (ale este si pockam na slovensku cenu)

  9. blackhole

    17. júla 2013 at 12:37

    Edit :

    „uz kupit za 8590 v zakladnej verzii a vo Verzii „R“ za 8980 eur, co je ZLY ZACIATOK , pretoze zakladny Sportster stoji 8580 eur „

  10. ZOMBY

    17. júla 2013 at 17:53

    VladiB no ja ficim o 2 tyzdne na ktm na aliasku z houstonu tak mozno poslem dake foto 🙂 ak este bude miro v okoly LA nech mi posle cislo mozeme skocit na pivo

  11. cucpo

    21. júla 2013 at 13:51

    ZOMBY ty si este v USA ja ze uz niekde inde minimalne na ISS 😉

  12. Tamasi

    23. júla 2013 at 13:22

    Medzi videoalbumami pribudlo oficialne video z testu, ktoré poskytla Yamaha. Účinkujúcich v tomto prípade rovnako poskytla Yamaha 😉

    ZOMBY môj trip žiaľ skončil už v piatok, takže už som naspäť

  13. ZOMBY

    23. júla 2013 at 23:43

    CUPCO na ISS sa neda ist s motorku 🙂

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri