Do Európy mieri nový model z dielne japonskej značky a Yamaha si vybrala naozaj originálne miesto na jeho predstavenie. Do ulíc Los Angeles vyrážame zo slávnej štvrte Venice Beach a treba povedať, že nová motorka sa v prostredí uvoľnenej a individualizmom nabitej atmosféry tohto miesta cíti výborne.
Novovytvorená kategória Sport Heritage Yamaha rozbieha veľkú ofenzívu na poli nových modelov a XV950 je jednou z prvých lastovičiek. Športovo ladený dvojvalec vybočuje s doterajšej modelovej rady cruiserov a samotný výrobca ho radí do novo vytvorenej kategórie klasických športovcov s označením Sport Heritage, kde okrem XV950 nájdete modely ako XJR1300 a VMAX.
Osvedčená technika – v čistej klasike Základ nového modelu tvorí osvedčený vzduchom chladený dvojvalec o objeme 942 ccm, ktorý nájdete aj v modeli XVS950 Night Star. Motor prichádza s novou palivovou mapou, ktorá za pomoci väčšieho vzduchového filtra presúva ešte viac výkonu do nízkych otáčok čo prináša lepšiu akceleráciu a pružnosť motora. Dvojvalec je uložený v úplne novom oceľovom kolískovom ráme. Jednoduchý dizajn poňatý v duchu „old school“ viac odhaľuje ako zakrýva, no motorka si pritom stále zachováva nádych športovca a Yamahe každopádne pristane. Samotný dizajn je súčasťou novej filozofie Yamahy, ktorá v prípade modelovej rady Sport Heritage počíta s vysokou mierou individualizmu majiteľov týchto motocyklov a aj s množstvom úprav a individuálneho customizingu. Téma customizingu bola dôležitou súčasťou samotnej prezentácie a počas dňa sme navštívili dva priestory kalifornských špičkových customizérov Rolanda Sandsa a firmy Deus, ktoré s Yamahou úzko spolupracujú. Najmä výlet k Rolandovi Sandsovi bol zážitkom, ktorý stál zato ale k tomu sa ešte vrátime na stránkach Motomagazinu.
Prvé dojmy… sú vždy dôležité Nová Yamaha XV950 je prezentovaná ako ľahký, štýlový a obratný mestský cruiser (Urban cruiser), ktorý by mal okrem iného pritiahnuť aj nových mladších zákazníkov. Musím povedať, že túto úlohu s prehľadom plní. Dvojvalcový motor ponúka ľahko dávkovateľný výkon, ktorý vám zaručí, že z križovatky vyrazíte vždy ako prvý bez toho aby bolo potrebné naháňať maximálne otáčky. Vďaka ľahkému ovládaniu motorka doslova padne do ruky a určite bude jedna z top volieb aj pre menej skúsených jazdcov. Podvozok na rozdiel od klasického cruisera je tuhšie a športovejšie nastavený. Na menej kvalitných cestách tak pocítite každý väčší náraz, no v zákrutách sa môžete spoľahnúť, že motorka vás podrží aj v hlbokých náklonoch. Výkonné brzdy sú rovnako prínosom, ktorý oceníte pri športovejšom tempe. Systém ABS v základnej výbave je súčasťou len verzie „R“, ktorá ponúka kvalitnejšie komponenty zadného pruženia. Veľa nedostatkov nová Yamaha zatiaľ neukázala, no jeden sa predsa len objavil a na malom kruhovom digitálnom prístrojovom paneli na slnku s tmavými okuliarmi prakticky nič nevidíte, no inak je nová XV950 vynikajúca.
Viac sa v teste, ktorý bude uverejnený v najbližšom vydaní Motomagazinu 9/13, (na stánkoch od 20. 08. 2013).
Online z Los Angeles: Miro Tamáši
Supernovinka Yamaha XV950 a XV950 R
Exkluzívne testujeme v Los Angeles novinku Yamaha XV950 a XV950 R
Návšteva u Rolanda Sandsa je zážitok na celý život
Rad vidim ze aspon jeden z japonskej stvorky pochopil kam treba smerovat a ze aj vyvoj v triede CCC je potrebny.
Haloooooo SUZUKIIII pocujeteeee??? Netreba len menit zrkadielka a smerovky na 10 rokov starom modeli a 20-30 rokov starej koncepcii. Treba ist s dobou a aj ked yamaha krasne kradne dizajnove napady HD aspon sa nieco v jej palete Chopprov a Cruisrov menia veci a modely. A konecne niekto z japoncov pochopil ze na CCC patri REMEN! A tak aj ked to nie je moja znacka 👍 YAMAHA WELL DONE!
ZOMBY Je tam iba kolega Miro, požičal si GS a jazdí niekde v okolí Monterey, žial mám iba jedno foto, dal som ho do albumov (Motomagazín online z USA – Los Angeles na GS) potom pridám keď prídu daľšie, v pitok letí domov, takže pivo nebude 👎
FaDeRoboNM Yamaha je späť v hre, tá motorečka je zaujímavý ťah, teraz bude rozhodujúca cena a hlavne aby sa to nebilo so Sporsterom
Trochu vam do toho skocim mladenci: vcera som o tom hovoril s Vladom; v nemecku sa da „bolt“ uz kupit za 8590 v zakladnej verzii a vo Verzii „R“ za 8980 eur, co je , pretoze zakladny Sportster stoji 8580 eur s DPH na Slovensku. videl som na Youtube uz porovnacie video s XL Ironom – samozrejme ze Yamaha z toho vysla ako vitaz. napriek tomu ze je to priam nechutna kopia sportstera budem prvy co si ju objedna 🙂 (ale este si pockam na slovensku cenu)
VladiB no ja ficim o 2 tyzdne na ktm na aliasku z houstonu tak mozno poslem dake foto 🙂 ak este bude miro v okoly LA nech mi posle cislo mozeme skocit na pivo
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
VladiB
15. júla 2013 at 15:57
Fotečky z testu čoskoro pridáme.
devill63
16. júla 2013 at 8:48
Hmmm…tak si to tam užite….a hlavne foťte…..veľa…. 🙄
VladiB
16. júla 2013 at 8:50
Je tam len kolega Miro, tak si užíva iba on a fotí veľa…
ZOMBY
16. júla 2013 at 15:04
3 tyzdne dozadu som bol na venice beach a budem tam na buduci tyzden znova! mozeme skocit na pivo ak tam este budete
FaDe
16. júla 2013 at 20:41
Rad vidim ze aspon jeden z japonskej stvorky pochopil kam treba smerovat a ze aj vyvoj v triede CCC je potrebny.
Haloooooo SUZUKIIII pocujeteeee??? Netreba len menit zrkadielka a smerovky na 10 rokov starom modeli a 20-30 rokov starej koncepcii. Treba ist s dobou a aj ked yamaha krasne kradne dizajnove napady HD aspon sa nieco v jej palete Chopprov a Cruisrov menia veci a modely. A konecne niekto z japoncov pochopil ze na CCC patri REMEN! A tak aj ked to nie je moja znacka 👍 YAMAHA WELL DONE!
Honda a Suzuki spia v roku 2005… 😟
RoboNM
17. júla 2013 at 4:11
Mňa zas strašne teší, že sa už nekopíruje len big twin, ale aj sporty, konečne japanci pochopili, že tá motorka má svoje čaro 😀
úorimne sa na to teším, až to bude u nás, vyzerá to veselo, ešte keby tam boli nejaké raidnejšie tlmiče a USD vidla 😈
VladiB
17. júla 2013 at 7:48
ZOMBY Je tam iba kolega Miro, požičal si GS a jazdí niekde v okolí Monterey, žial mám iba jedno foto, dal som ho do albumov (Motomagazín online z USA – Los Angeles na GS) potom pridám keď prídu daľšie, v pitok letí domov, takže pivo nebude 👎
FaDe RoboNM Yamaha je späť v hre, tá motorečka je zaujímavý ťah, teraz bude rozhodujúca cena a hlavne aby sa to nebilo so Sporsterom
blackhole
17. júla 2013 at 12:36
Trochu vam do toho skocim mladenci: vcera som o tom hovoril s Vladom; v nemecku sa da „bolt“ uz kupit za 8590 v zakladnej verzii a vo Verzii „R“ za 8980 eur, co je , pretoze zakladny Sportster stoji 8580 eur s DPH na Slovensku. videl som na Youtube uz porovnacie video s XL Ironom – samozrejme ze Yamaha z toho vysla ako vitaz. napriek tomu ze je to priam nechutna kopia sportstera budem prvy co si ju objedna 🙂 (ale este si pockam na slovensku cenu)
blackhole
17. júla 2013 at 12:37
Edit :
„uz kupit za 8590 v zakladnej verzii a vo Verzii „R“ za 8980 eur, co je ZLY ZACIATOK , pretoze zakladny Sportster stoji 8580 eur „
ZOMBY
17. júla 2013 at 17:53
VladiB no ja ficim o 2 tyzdne na ktm na aliasku z houstonu tak mozno poslem dake foto 🙂 ak este bude miro v okoly LA nech mi posle cislo mozeme skocit na pivo
cucpo
21. júla 2013 at 13:51
ZOMBY ty si este v USA ja ze uz niekde inde minimalne na ISS 😉
Tamasi
23. júla 2013 at 13:22
Medzi videoalbumami pribudlo oficialne video z testu, ktoré poskytla Yamaha. Účinkujúcich v tomto prípade rovnako poskytla Yamaha 😉
ZOMBY môj trip žiaľ skončil už v piatok, takže už som naspäť
ZOMBY
23. júla 2013 at 23:43
CUPCO na ISS sa neda ist s motorku 🙂