40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme
Označené ako: Hruso25
- This topic has 16,925 odpovedí, 115 hlasov, and was last updated pred 3 years, 11 months by
maco.
-
AutorPríspevky
-
20. januára 2019 o 10:12 #102308
przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)😈 Ja, starý opičák-Bizónista som samozrejme na Banány.
Stále tvrdím, že keby Jawa neprestala s vývojom, mali by lepšie Deltaboxy, ako boli prvé deltaboxy. Technické zázemie, vedomosti, športové výsledky aj skúsenosti vo fabrike boli, len priaznivé politické prostredie nebolo, tak Jawa dnes je, kde je.
= Nikde … 😠20. januára 2019 o 10:18 #102309przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)😈 Ešte mi napadlo (keď sme tu preberali to „péro“) – jeden môj kamoš mal veterán-Jawu Chobota.
Keď som mu vravel, že akého krásneho Chobota má, pozrel sa do rozkroku a prekvapene sa na mňa pozrel, že čo trepem, však nemá dole zips.
Až som neveril, že pán majiteľ je taký chobot, že ani nevie, že ten jeho skvost sa zaužívaným veterán-slengom volá Chobot.
Nevedel.Už vie. 😁
(Myslím, že ho ešte stále má… 👍 )20. januára 2019 o 10:24 #102310maco
Účastník (Participant)Ja poznám tú verziu s jumpingperákom 🙂
20. januára 2019 o 10:26 #102311Retro
Účastník (Participant)Papi Jawa do série vyrábala obyčajné motorky. Ja stále tvrdím že najvýnimočnejší bol Bizon presne kvôli rámu. Nič v zlom proti Perákom a ich majiteľom, ale je obyčajná motorka aj keď je pekná a spoľahlivá. Jawa získala len na tom že vedeli okamžite po vojne vyrábať a zahltili svet. Keď niekto tvrdí že Perák je čisto jawácka záležitosť vyvýjaná v tajnosti za vojny, tak je to nezmysel. Je to orafané a vylepšené DKW. Už sa o tom aj verejne hovorí že Jawa za protektorátu mala úzke vzťehy s DKW. Zase zdôrazňujem, že nemám nič proti Perákom a je dobre že robiba ľuďom radosť. Fasa motorka, ale veľmi preceňovaná.
20. januára 2019 o 10:31 #102312Retro
Účastník (Participant)Aj ja dám kvízovú otázku. Vlaste len povedzte svoj názor. Prečo je Jawa 500 OHC taká žiadaná a prečo sa z nej každý posiera.
20. januára 2019 o 11:19 #102313maco
Účastník (Participant)To keby som vedel, aj ja po nej pasiem, ale nie za tie peniaze. Ale pravdepodobne to súvisí zo spomienkami na mladosť 🙂
20. januára 2019 o 11:27 #102314przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)😈 O tých päťstovkách moc neviem (strýc ju inak krátko mal), takže tipujem:
Preto je tak žiadaná, lebo motor má projekčne určitú spojitosť s Nortonom Manx, lebo je to veterán a je ho málo (vrátane šnekáča cca 7000 kusov dokopy), lebo českí veteránisti sú marketingoví mágovia, robia z toho biznis-artikel a Nemci sa za ne poserú (fámy kolujú dokonca aj o vyrábaných replikách), lebo bájkári-konšpirátori vytvárajú okolo tej 500 OHC legendárne príbehy, lebo predchodcovia aj odvodeniny tej motorky (vrátane 350 OHC) dosahovali pekné športové úspechy, lebo lebo.
Ja som sa z nej nikdy neposieral, už som viackrát písal, že aj jeden kamoš ju v praveku mal, ale nik s ním nechcel jazdiť, lebo sa mu to furt po pár kilometroch pokazilo.
Samozrejme ju mal aj Retro, ale ten sa nikdy neprizná, že sa mu to tiež občas pokazilo. 😁 😁 😁20. januára 2019 o 11:56 #102315Retro
Účastník (Participant)Papi cimbora, ty máš furt pravdu azaňát…😀
Ideme od konca. Jasné že som mal, dokopy štyri. Nesralo sa to, len z toho furt tiekol olej a hermetik to nechcel utesniť😀 Zle nastavený predzápal vedel aj zlomiť nohu ale dnes už vieme ako na to😀 Je žiadaná presne preto, lebo mágovia oj**li svet. Vlastne tak napoly. To že každý ju stále chcel a podobné bludy neberiem. Ešte v 80.rokoch ich bolo dosť a za šmešné ceny, tak ich trebalo kúpiť vtedy. Len pánové chceli triajpolky a dnes bedákajú😀
Podvozok OHC na tie roky bol sto rokov za opicami a vyrábať ho k tomu motoru bola magoria.
Motor ale zaujímavý je. Prečo, o tom tí čo to chcú a stále chceli alebo za to teraz vyrihali strašné peniaze nemajú vo väčšine prípadov ani tušenia. S Manx Nortonom to nemá ale nič spoločné.
Motor vychádza zo závodného šneka, ale závodný má trikrát uloženú kľuku, väčšie rebrovanie, iné ventily, prevodovku, vačku atď. Na pohľad ale vyzerá rovnako. Potom sa už robili 2xOHC a tam je na pohľad rovnaký len spodok. Zaujímavé je že 500OHC bol svojho času jediný sériový dvojvalec OHC na svete (aspoň myslím) a odliatky motora mali z elektronu. Toto nemali v sérii žiadne svetové firmy. V tom spočíva výnimočnosť pollitrového motora.20. januára 2019 o 13:18 #102316przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)😇 „projekčne určitú spojitosť s Nortonom Manx“ som myslel tak, že pán autor Hubert Procházka v jednej zo svojich publikácií píše, že ten motor OHC vyvinul ing. Sklenář počas 2. SV „podle vzoru rozvodu u motoru Norton Manx“.
Prototypy dvojvalcov 350 OHC a 500 OHC ale boli dokončené až v roku 1948.
Potvrdiť ani vyvrátiť to ale neviem, lebo som tam nebol… 😁20. januára 2019 o 14:09 #102317przwjhrjaujzepieztjte
Účastník (Participant)😈 Spomenul som si na ďalšieho kamoša, mal pekný Kaktus.
Stretol som ho na jednej veterán-akcii a pýtam sa ho:
– Kam si zaparkoval svoj Kaktus?
– Aký kaktus, aký zaparkoval?
– Tú starenku Čezetu už nemáš?
– Nie, predal som.
– No, tak vedz, že ten motocykel bol „Kaktus“Je až zarážajúce, že niektorí zberatelia len flexujú, chromujú, brúsia, striekajú, ale z „teórie“ by veľká časť prepadla. 😁Nechcem robiť žiadne školenie, lebo na to nemám. Školenie urobí potom Retro. 👍 😈
Ale:
Český sleng je vo svete veteránov podľa mňa absolútna svetová špička, úplne trefne pomenuje vehikle podľa charakteristickej črty, väčšinou podľa výzoru, ale občas aj podľa správania sa mašiny.
Prečo sa Pionier 550 volá Pařez, je každému jasné, slovenský názov sa žiadny nejak neudomácnil, aj keď u vlastencov nejaké novodobé snahy badať… 🤐
Mnou spomínaný Jawa Chobot je napr. Jawa 175 s licenčným motorom Villiers, kerý mal objemné výfukové koleno z hliníkovej zliatiny, vypadalo to takto:
😁 No a ČZ 76 spomínaného kamoša, skúste tipovať, prečo ho sleng nazýva „KAKTUS“ 👍 😈
20. januára 2019 o 15:06 #102318Retro
Účastník (Participant)Z tejto motorky vychádzala prvá sériova Jawa 500 OHC šnek.
20. januára 2019 o 15:09 #102319Retro
Účastník (Participant)Tu už je motor s hlavou 2xOHC. Spodok „takmer sériový“. Podvozok s prezývkou Necky.
20. januára 2019 o 15:15 #102320Retro
Účastník (Participant)Tretia verzia ktorá sa ešte ako tak podobá spodkom na sériu, ale už má iné karte, suchá spojka
20. januára 2019 o 15:24 #102321Retro
Účastník (Participant)Až potom prišli slávne 350 2xOHC dvojventil s kazetovou porevodovkou a kráľovskou hriadeľou za valcami.
20. januára 2019 o 15:26 #102322Retro
Účastník (Participant)A štvorventil. Aj vo verziách 440 cm.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.


Pozvánka KAWASAKI na Motocykel 2025

Moto Guzzi V7 Sport: športová klasika ide do predaja

TEST Aprilia SR GT 125 Replica: všestranný športovec

TEST BMW F800GS & F900GS 2024: Mini GS, maxi radosť

Prekvapivá prvá jazda: Morbidelli a Benda

Airbagová vesta: technika zachraňuje životy!

TEST Suzuki V-Strom 800 SE – Vyvážený spoločník na cesty aj do terénu

TEST: TRIUMPH STREET TRIPLE R VS. YAMAHA MT-09

Ducati XDiavel V4 2025: Evolúcia športového cruisera

Aprilia RS 457: Skutočný zážitok z jazdy

TEST Suzuki V-Strom 800 SE – Vyvážený spoločník na cesty aj do terénu

Airbagová vesta: technika zachraňuje životy!

TEST: TRIUMPH STREET TRIPLE R VS. YAMAHA MT-09

TEST BMW F800GS & F900GS 2024: Mini GS, maxi radosť

Pozvánka KAWASAKI na Motocykel 2025

Prekvapivá prvá jazda: Morbidelli a Benda

TEST Aprilia SR GT 125 Replica: všestranný športovec
