40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme
Označené ako: Hruso25
- This topic has 16,925 odpovedí, 115 hlasov, and was last updated pred 3 years, 6 months by maco.
-
AutorPríspevky
-
11. augusta 2020 o 19:21 #103734BielyorolÚčastník (Participant)
Uff, Ahojko, musím Ti ten hnát pochváliť, videl som už zopár podobných zákrokov, ale ani jeden takýto krásne spravený. Pred doktorom klobúk dole. 🙂 👍 Drž sa a hlavne trénuj, o pár dní dáme futbalový turnaj. Ja tam budem ako divák. 😈 😁 Dobré ňe?
Papi, my nevieme toho toľko ako Ty, Retro a podobní, preto sa do tých Vašich odborných komentárov nemiešame, aby sme netrepli nejakú somarinu. Ale o to s väčšou radosťou to tu čítame a zároveň sa aj vzdelávame. 👍 Možno raz naberieme toľko rozumu natajnáša, že otvoríme nejakú fabriku na výrobu mašín. 😁 😈 Dobré ňe?
12. augusta 2020 o 6:34 #103735GoldyÚčastník (Participant)Semerovo za rohom (hoc aj v bicyklovom dojazde) 👍 tak si píšem do kalendára. 😉 Čo sa týka odborných komentárov, som na tom podobne ako Orol, takže s tichým obdivom čítam, snažím pamätať, ale pamäťové médium už tak nefunguje ako by som chcel 😶
12. augusta 2020 o 7:31 #103736ahojkoÚčastník (Participant)Je zjavne sezona…..:
12. augusta 2020 o 7:46 #103737ahojkoÚčastník (Participant)Chlapci,
dakujem za umelecke zipsy a podobne,
koleno sa hoji, a aj nan uz stupim, ale svine
slachy a svaly su za dlhu dobu zodierania
skratene a tak mam velke tazkosti ich
natahovat. Ktovie kolko rokov sa mi skracovali
kym sa chrupavka v klbe uplne nezodrala.
Takze zohynanie bude veeeelmi zadlho… 😟
Ale drzim hlavu hore a tento rok sa aspon
par km na mojom mastodontovi odveziem… 😎12. augusta 2020 o 10:08 #103738przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😈 Na výrobky z PB mám krásne spomienky.
😁 Takže zo života hmyzu na dolnej zemi:Dedo ma pravideľne bral na svojej 555-ke (s dvojsedlom) na huby, aj dozadu primontoval stupačky a hajde! Nikdy nezabudnem na to poskakovanie motorky na poľných cestách. Len pružiny, žiadne tlmiče, kua, držal som sa, jak kliešť… 😁
Keď som mal 9 či 10 rokov, už som vedel sám slušne jazdiť, tak mi so strýkom vytiahli z drevárne vyradeného a zabudnutého Pařeza (Pionier 550), opravili ho a dedo mi ho dal. Odviezol som sa na tom poľnými cestami až domov (cca 20 km), dedo jazdil predomnou na tom dvojsedlovom. To som bol doma medzi spolužiakmi KING (KONG? 😁 ), pršalo mi do nosa a každý mi závidel. 😇
Potom keď som mal vodičák na M, zase dedova výpomoc: daroval mi svoju 05-ku, krásnu svetlomodrú, normálne sa to prepísalo na mňa, kua, to bola radosť, koniec jázd na tajnáša za humnami…Ďalšie moje výrobky z Považskej boli odhlásené jazdenky Jawa 90 Cross a Roadster, veľa sme to opravovali (skôr nastavovali), ale jazdilo to, jak šľak. Spojazdnený motor sa vždy nahadzoval do krosky, pri Dunaji konkuroval len kamoš na svojej kros-ČZ 250. Takže jazdy na tajnáša za humnami nikdy nekončili a vlastne trvajú dodnes.
Otec mal Tatrana 125, skúter s manuálnou štvorkvaltovou prevodovkou, dynoštartérom bez nakopávačky. Bola to motorka, čo sme s mamou striedavo furt roztláčali, lebo málokedy naštartovala na batérie. Tie boli do série zapojené dve 6voltové, dvakrát pretočili motor a boli vybyté. Ak to nechytilo, tlačilo sa. 500 metrov, kilometer, dva… 😁
Ale rekord v roztláčaní držal náš triedny, on mal Maneta 125. Tam to bolo pohodlnejšie, striedala sa celá trieda. 200 metrov jedným smerom, potom späť pred školu a 200 metrov druhým smerom… Zábava, jak sviňa, aj dievčatá museli… 😁
Kamoš zdedil po bratovi starého Maneta 90 (ten dvojpiestik) – tiež viac tlačil, ako jazdil. 😈
Neskôr som mal veľa Pionierov, boli to jazdenky za babku, často už odhlásené. Nového som mal len žltého Mustanga, exportný Golden Sport s batériou, brzdovým svetlom, blablabla…
Samozrejme sme mali aj Babettu (dvojrýchlostnú), ale ten už bol bastard z Kolárova, po malom tuningu jazdil 65 km/h, motor točil, jak sviňa… Kúpil to odo mňa kamoš, jazdí mu dodnes…
Kvôli sériovkám by som sa teda do Považskej nešiel, ale čo ma dráždi, sú pretekárske-súťažné Tatrany, predpokladám, že ich tam pár bude a tie by už stáli za hriech…
12. augusta 2020 o 13:31 #103739RetroÚčastník (Participant)Tak prošku toho géniusa podráždime 😁
Netreba nám chodič čumieť do PB, aj tu máme také. Rozvod rotačným šupatkom, 8-rýchlostná prevodovka…pekná práca.12. augusta 2020 o 13:46 #103740ahojkoÚčastník (Participant)Googel mi o Tatran 80 vyhodil nejake ruksaky….
ale naucil som sa nielen nove slovoo ale aj ako to
funguje….dynamoštartér..!!👍
12. augusta 2020 o 14:00 #103741RetroÚčastník (Participant)Ahojko, ten enduro Tatran 80 nemá žiadny dynamoštartér preboha 😁 To musíš pekne tou manekýnsky zazipsovanou nohou nakopnúť 😁
12. augusta 2020 o 14:13 #103742ahojkoÚčastník (Participant)Retro,
to som reagoval na Papiho sloh, kde ho nazval DYNOSTARTER,
a ja som si to preguuglil na dynamoštartér… hehe..
No a na tom Tatrane 80 som okukaval ten zadny tlmic…
Tatran cirka 1970 čí čo, a ten moderny tlmič mi povedali
že sa poučujem celý život, hehe… hybridy….
12. augusta 2020 o 15:36 #103743przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)Šikovný gugler, ten Ahojko. 👍
A či tehoto tu poznáte s tým Tatranom? 😈
12. augusta 2020 o 15:43 #103744ahojkoÚčastník (Participant)Dost NEDOROBENY
ten Tatran v porovnani s Retro fotkou, co sa ho Viktor drzi…
ale poucil som sa, ze sa take cudaa stale robia ci nedavno robili..😶
13. augusta 2020 o 15:34 #103745krampusÚčastník (Participant)Tak pozor, toto je TATRAN 50 ccm z druhej polovice 60-tych rokov, Je z múzea v PB, zapožičaný na vystavenie v OC Optima, ako lákadlo na ISDE 2015 Košice + tam bola aj 100 – vka oveľa novšia (nie je na foto)
13. augusta 2020 o 16:06 #103746ahojkoÚčastník (Participant)Viktor,
dakujem za objasnenie…
👍
13. augusta 2020 o 18:10 #103747przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)V Považských sa to rozbiehalo celkom sľubne, neboli to len všeobecne známe súťažné špeciály, ale rozbiehala sa aj „cesta“.
Začali dokonca s vývojom dvojvalcového vodníka Tatran 50 ccm s 12-stupňovou prevodovkou, ale zmena predpisov FIM nevyradila len trojvalcovú päťdesiatku Suzuki, ale zablokovala aj vývoj nášho dvojvalcového pretekárskeho Tatranu.
Ale aj jednovalcové cestné 50 kubíkové vodníky dosahovali už z fabriky cca 140 km/h, po dodatočných úpravách jazdcov dokonca okolo 170 km/h a vyhrali viackrát majstrovstvá Československa.
😁 Tým viac ma srali „súdruhovia-blokovači“, že sme sa po cestách museli ebjať so slabými trojkvaltovými Pioniermi, keď pritom na konci tuleňa bolo vidieť svetlo, že sme boli úplne oslepený.
A pri tom v Mototechni gde ňišt – tu ňišt… 😈13. augusta 2020 o 18:15 #103748przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)Oslepení… 😁
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.