Connect with us

40+ – tu sme

Domov Diskusné Fóra Kaviareň 40+ – tu sme

Označené ako: 

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16,696 až 16,710 (z celkového počtu 16,926 )
  • Autor
    Príspevky
  • #103734
    Bielyorol
    Účastník (Participant)

    Uff, Ahojko, musím Ti ten hnát pochváliť, videl som už zopár podobných zákrokov, ale ani jeden takýto krásne spravený. Pred doktorom klobúk dole. 🙂  👍  Drž sa a hlavne trénuj, o pár dní dáme futbalový turnaj. Ja tam budem ako divák. 😈  😁  Dobré ňe?

    Papi, my nevieme toho toľko ako Ty, Retro a podobní, preto sa do tých Vašich odborných komentárov nemiešame, aby sme netrepli nejakú somarinu. Ale o to s väčšou radosťou to tu čítame a zároveň sa aj vzdelávame. 👍  Možno raz naberieme toľko rozumu natajnáša, že otvoríme nejakú fabriku na výrobu mašín. 😁  😈   Dobré ňe?

    #103735
    Goldy
    Účastník (Participant)

    Semerovo za rohom (hoc aj v  bicyklovom dojazde) 👍 tak si píšem do kalendára.  😉 Čo sa týka odborných komentárov, som na tom podobne ako Orol, takže s tichým obdivom čítam, snažím pamätať, ale pamäťové médium už tak nefunguje ako by som chcel 😶

    #103736
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Je zjavne sezona…..:

    #103737
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Chlapci, 

      dakujem za umelecke zipsy a podobne, 
    koleno sa hoji, a aj nan uz stupim, ale svine 
    slachy a svaly su za dlhu dobu zodierania 
    skratene a tak mam velke tazkosti ich 
    natahovat. Ktovie kolko rokov sa mi skracovali
    kym sa chrupavka v klbe uplne nezodrala.
    Takze zohynanie bude veeeelmi zadlho…    😟
    Ale drzim hlavu hore a tento rok sa aspon 
    par km na mojom mastodontovi odveziem…  😎

    #103738
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    😈  Na výrobky z PB mám krásne spomienky.

    😁  Takže zo života hmyzu na dolnej zemi:

    Dedo ma pravideľne bral na svojej 555-ke (s dvojsedlom) na huby, aj dozadu primontoval stupačky a hajde! Nikdy nezabudnem na to poskakovanie motorky na poľných cestách. Len pružiny, žiadne tlmiče, kua, držal som sa, jak kliešť… 😁 

    Keď som mal 9 či 10 rokov, už som vedel sám slušne jazdiť, tak mi so strýkom vytiahli z drevárne vyradeného a zabudnutého Pařeza (Pionier 550), opravili ho a dedo mi ho dal.  Odviezol som sa na tom poľnými cestami až domov (cca 20 km), dedo jazdil predomnou na tom dvojsedlovom. To som bol doma medzi spolužiakmi KING (KONG? 😁  ), pršalo mi do nosa a každý mi závidel. 😇 

    Potom keď som mal vodičák na M, zase dedova výpomoc: daroval mi svoju 05-ku, krásnu svetlomodrú, normálne sa to prepísalo na mňa, kua, to bola radosť, koniec jázd na tajnáša za humnami…

    Ďalšie moje výrobky z Považskej boli odhlásené jazdenky Jawa 90 Cross a Roadster, veľa sme to opravovali (skôr nastavovali), ale jazdilo to, jak šľak. Spojazdnený motor sa vždy nahadzoval do krosky, pri Dunaji konkuroval len kamoš na svojej kros-ČZ 250. Takže jazdy na tajnáša za humnami nikdy nekončili a vlastne trvajú dodnes.

    Otec mal Tatrana 125, skúter s manuálnou štvorkvaltovou prevodovkou, dynoštartérom bez nakopávačky. Bola to motorka, čo sme s mamou striedavo furt roztláčali, lebo málokedy naštartovala na batérie. Tie boli do série zapojené dve 6voltové, dvakrát pretočili motor a boli vybyté. Ak to nechytilo, tlačilo sa. 500 metrov, kilometer, dva…  😁

    Ale rekord v roztláčaní držal náš triedny, on mal Maneta 125. Tam to bolo pohodlnejšie, striedala sa celá trieda. 200 metrov jedným smerom, potom späť pred školu a 200 metrov druhým smerom… Zábava, jak sviňa, aj dievčatá museli… 😁 

    Kamoš zdedil po bratovi starého Maneta 90 (ten dvojpiestik) – tiež viac tlačil, ako jazdil. 😈 

    Neskôr som mal veľa Pionierov, boli to jazdenky za babku, často už odhlásené. Nového som mal len žltého Mustanga, exportný Golden Sport s batériou, brzdovým svetlom, blablabla…

    Samozrejme sme mali aj Babettu (dvojrýchlostnú), ale ten už bol bastard z Kolárova, po malom tuningu jazdil 65 km/h, motor točil, jak sviňa… Kúpil to odo mňa kamoš, jazdí mu dodnes…

    Kvôli sériovkám by som sa teda do Považskej nešiel, ale čo ma dráždi, sú pretekárske-súťažné Tatrany, predpokladám, že ich tam pár bude a tie by už stáli za hriech…

    #103739
    Retro
    Účastník (Participant)

    Tak prošku toho géniusa podráždime 😁 
    Netreba nám chodič čumieť do PB, aj tu máme také. Rozvod rotačným šupatkom, 8-rýchlostná prevodovka…pekná práca.

    #103740
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Googel mi o Tatran 80 vyhodil nejake ruksaky….
    ale naucil som sa nielen nove slovoo ale aj ako to
    funguje….dynamoštartér..!!

                                     👍

    #103741
    Retro
    Účastník (Participant)

    Ahojko, ten enduro Tatran 80 nemá žiadny dynamoštartér preboha 😁  To musíš pekne tou manekýnsky zazipsovanou nohou nakopnúť 😁

    #103742
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Retro, 

     to som reagoval na Papiho sloh, kde ho nazval DYNOSTARTER,

     a ja som si to preguuglil na dynamoštartér… hehe.. 

    No a na tom Tatrane 80 som okukaval ten zadny tlmic…

    Tatran cirka 1970 čí čo, a ten moderny tlmič mi povedali 

    že sa poučujem celý život, hehe…  hybridy….

    #103743
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    Šikovný gugler, ten Ahojko. 👍 

    A či tehoto tu poznáte s tým Tatranom? 😈 

    #103744
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Dost NEDOROBENY

            ten Tatran v porovnani s Retro fotkou, co sa ho Viktor drzi…
     ale poucil som sa, ze sa take cudaa stale robia ci nedavno robili..

                                          😶

    #103745
    krampus
    Účastník (Participant)

    Tak pozor, toto je TATRAN 50 ccm z druhej polovice 60-tych rokov,  Je z múzea v PB, zapožičaný na vystavenie v OC Optima, ako lákadlo na ISDE 2015 Košice + tam bola aj 100 – vka oveľa novšia (nie je na foto)

    #103746
    ahojko
    Účastník (Participant)

    Viktor,

    dakujem za objasnenie…

               👍

    #103747
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    V Považských sa to rozbiehalo celkom sľubne, neboli to len všeobecne známe súťažné špeciály, ale rozbiehala sa aj „cesta“.

    Začali dokonca s vývojom dvojvalcového vodníka Tatran 50 ccm s 12-stupňovou prevodovkou, ale zmena predpisov FIM nevyradila len trojvalcovú päťdesiatku Suzuki, ale zablokovala aj vývoj nášho dvojvalcového pretekárskeho Tatranu.

    Ale aj  jednovalcové cestné 50 kubíkové vodníky dosahovali už z fabriky cca 140 km/h, po dodatočných úpravách jazdcov dokonca okolo 170 km/h a vyhrali viackrát majstrovstvá Československa.

    😁 Tým viac ma srali „súdruhovia-blokovači“, že sme sa po cestách museli ebjať so slabými trojkvaltovými Pioniermi, keď pritom na konci tuleňa bolo vidieť svetlo, že sme boli úplne oslepený. 
    A pri tom v Mototechni gde ňišt – tu ňišt… 😈

    #103748
    przwjhrjaujzepieztjte
    Účastník (Participant)

    Oslepení… 😁

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16,696 až 16,710 (z celkového počtu 16,926 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Advertisement

Partneri