Connect with us

Aky benzin???

Domov Diskusné Fóra Motoporadňa Aky benzin???

Zobrazuje sa 10 príspevkov - 46 až 55 (z celkového počtu 55 )
  • Autor
    Príspevky
  • #73260
    riki1
    Účastník (Participant)

    Kxbibo : to je myslim typicke pre vsetky velkoobjemove jednovalce, ze ich chod je dost nepravidelny, hlavne v nizsich otackach.Co sa tyka nastavenia motora, tak je tu elektronicke zapalovanie, bezdotykove, takze nastavenie tam nebude potrebne (je to dobre nastavene z fabriky).Ten 100 oktanovy benzin, ja som si myslel (bol som o tom presvedceny) ze je to len blba reklama, ale ked som ho odskusal, tak som zmenil nazor. Mam ho odskusany len na FMX650, teda v podstate skoro novy ,karburatorovy motor. 😉

    #73261
    kxbibo
    Účastník (Participant)

    riki1 nemyslel som nastavenie zapaľovania, ale zmesi. Myslím, že si dosť zrelý jazdec na to aby si podtáčal motor. Ja som tento jav na mojeje DRke čiastočne odstránil, lebo je pre tieto motory typický ak ideš s motorom pod otáčky nastavením zmesi na karburátore. Pokiaľ ti motor vynechá pri použití natural 95 niečo nie je v poriadku. Problém nemusí byť v tvojom motore ale aj v tom benzíne, pretože aj skladovanie benzínu má veľký vplyv na jeho kvalitu. Ja som zatiaľ jazdil benzíny Natural 95 a 98 a raz som na Texacu natankoval nejaký ten "Power". Rozdiel som nepoznal. Tak isto nepoznám rozdiel aj v mojej Husqvarne a ani motorkári okolo mňa. Tankujem na pumpe Esso v TN. Ale verím ti, že cítiš rozdiel.

    #73262
    riki1
    Účastník (Participant)

    kxbibo: No na FMX650 je ten Shell power fakt dobry. Teraz som si dal K&N vzduchovy filter, no a z original tryskami to nie je ono (chudobnea zmes), takze som si objednal aj Dynojet Stage1, cize pretryskujem karburator, takze charajteristika sa zmeni a uvidim, ci potom bude rozdiel medzi obycajnou 95 kou a Power. Inac tankujem vzdy na SHELL.

    #73263
    kxbibo
    Účastník (Participant)

    riki1 potom napíš ako sa to javí aj ten kit od KN, už aj ja budem tankovať na Shell 😁 . Esso končí (bude asi len do konca roka) a jeho čerpačky preberie Shell.

    #73264
    riki1
    Účastník (Participant)

    kxbibo: Vsetko co robim so svojou FMX je na :

    http:\\fmx650.forumotion.com

    😉

    #73265
    ope
    Účastník (Participant)

    Chlapci casto som tankoval na ESSE… i ked mi neslo do hlavy ako je mozne ze su o 2sk lacnejsi ako ine pumpy v KE. Sice sa mi sem tam zdalo ze som presiel o cosi menej km na plnu (cca o 20) ale na moto nejazdime na spotrebu tak to neriesim 🤐 . Lenze…. mam este civilne premiestnovadlo bozsku felku 1.3MPi 😇 . Tak isto som do nej tankoval vzdy na Esse problemy sa nedostavili ziadne. Az cca pred troma tyzdnami som tam tankol do suchej nadrze za petikilko. Motor netahal ja viem ze MPi netaha ani s dobrym benzinom ale fakticky netahal. Nevedel som sa pohnut s beznymi otackami na krizovatke a pri cca 4700 otackach nechcel chvilocku tahat dalej ale potom sa umudril…. ( som sa zlakol ze co mu je) Tyzden pred tym vymenene rozvody, filtre, olej, sviecky, predne svetlo 😁 . atd… po cca 100km trapenia som tam natankoval na nemenovanej modrozelenej pumpe a uz bolo vsetko OK. Tak teraz neviem. Kamosi niektory u nich netanku vobec ani predtym lebo raz sa im tu u nas stalo ze cisterna dala do benzinovej nadrze niekolko tisic litrov nafty alebo naopak nepamatam. Sice preplacali opravu ale bolo to u nich zdlhave.

    A kedze sme pri motorkach tak do mojej davam len 99+Racing pripadne 100 u OMV v najhorsom pripade pomer 1:1 99racing a 98 z klasickej pumpy. Motor by sa mi s 95kou asi rozpadol. Ale musim s tym nieco zacat riesit nie ze by ma to uz nebavilo ale penazenku to prestava bavit 😀

    #73266
    riki1
    Účastník (Participant)

    Felda 1.3 MPI nahodou taha dobre , je to super dobre a lacne auto 😁

    #73267
    riki1
    Účastník (Participant)

    Po nainstalovani Dynojet kitu do karburatora sa uz 100 oktanovy benzin subjektivne vobec nejavi ako lepsi( ani 95-ka V Power), skor by som povedal , ze teraz je obycajna 95-ka SHELL optimalna na mojej Honde FMX650. 😉

    #73268
    racer8
    Účastník (Participant)

    Ano ano felda je dobre ludove vozidlo aj ja mam a na to ze je to 1.3 to netaha az tak hrozne a zadruhe ked som meral spotrebu a dost som jej vypaloval tak som mal spotrebu 6.5 co je vynikajuce na to ako som jazdil.

    a k tomu benzinu do mojej moto som dal aj 98cku a ziadny rozdiel oproti 95ke som nezbadal… 😕

    #73269
    Skulo
    Účastník (Participant)

    Je zbytocne menit benzin ak sa neprisposobi zapalovanie. Predzapal je vec ktorou sa na akomkolvek motore da ziskat najviac ak je dobre nastaveny – preto tolko pomaha chiptuning na autach a racing zapalovania na moto a preto seci manici pred pretekmi pobehuju okolo strojov s notasmi a nastavuju ostosest secky krivky a grafy… Logicky nie kazdy motor je svojou konstrukciou schopny (aj pri dobrom nastaveni zapalovania) vyuzit jeho potencial – ak to nie je racing motor tak 100oktanov nema velky zmysel, a uz vobec nie ak sa pri zmene nic nenastavi.

    Osobne odporucam robit mensie krociky (z 95 na 98, potom na Vpower, potom omw 100 a potom Vpower ten najdrahsi 100+) a vzdy pekne doladit co sa da (podla motorky) a az potom skusit vyssi oktan aby to vedel clovek porovnat a ked neciti rozdiel ostat pri lacnejsom.

    Ja teraz tankujem OMW 100oktanov do dvojtaktu (Ducati zapalovanie, Racing filter, Denso sviecka – toci daleko cez 13tis)

Zobrazuje sa 10 príspevkov - 46 až 55 (z celkového počtu 55 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.

Partneri