Connect with us

BMW alebo KTM

Domov Diskusné Fóra Motoporadňa BMW alebo KTM

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 61 )
  • Autor
    Príspevky
  • #75251
    dusik
    Účastník (Participant)

    Chcem sa Vás všetkých znalých veci opýtať, ktorý motocykel je podľa vás lepší ako univerzálny motocykel do terénu a na asfalt BMW 1150 GS resp. 1200 GS, Adventure, alebo KTM 990. Mám na mysli porovnanie cena versus kvalita. Ďakujem.

    #75252
    Kwasak
    Účastník (Participant)

    Zalezi od druhu terenu – na tazsi teren jednoznacne KTM (ovela menej pohodlia na asfalte), niekde uprostred je BMW R1150, 1200 GS Adv. a za nou klasicke BMW R1150, 1200 GS.

    Takze si zvaz, ci budes viac v terene a v akom tazkom terene. Ja osobne si myslim, ze v tom terene vela zalezi aj od skusenosti jazdca. Videla som ludi stvarat take kusky s velkymi endurami a v takom terene, ze by som si tam netrufla ani na lahkej crosske. Kto umi, ten umi…

    Univerzalny motocykel podla mna neexistuje. Bud je lepsi na to, alebo na ine. Jedna vlastnost na ukor druhej. V terene su lepsie vyssie zdvihy, co vsak na asfalte prilis nevyhovuje…

    Zelam ti dobry vyber a potom patricnu spokojnost. 😉

    #75253
    Kwasak
    Účastník (Participant)

    [linka]

    Toto je kamarat Pavel na Aprilia Caponord Rally Raid. Motorka na cestovanie aj na teren, este sa nestalo ze by nieco nepresiel. Chodi s baworakmi, KTM, africami a nemal nikdy problem. Ale ten to fakt umi. 🙂

    #75254
    raptor
    Účastník (Participant)

    Kwaska ti to napisala uplne dobre

    ale ak chces univerzal tak GS 1150 alebo 1200 adventure

    maju lepsiu spotrebu a daleko lepsiu zivotnost…

    #75255
    duggo
    Účastník (Participant)

    Na KTM ke sa urcite viacej vyblbnes ! 🙂

    #75256
    raptor
    Účastník (Participant)

    Duggo to zavisi predovsetkym od jazdca.. ver tomu ze aj na GS sa da blbnut aj ked mozno nie az tak ako na KTM

    #75257
    racer8
    Účastník (Participant)

    Jednoznacne BMW 😉

    #75258
    sliver
    Účastník (Participant)

    CZ magazin Motocykel v teste v spanielskych horach uviedol ako c.1 KTM

    UK magazin WhatBike v teste cestovatelskych moto uviedol ako c.1 BMW

    A ja myslim ze BMW je viac na cestovanie a KTM na jazdu po terene (aj ked zavisi to od jazdca)… proste na KTM neobsedis v dobrom aj v zlom zmysle slova.

    Ja by som kazdopadne bral BMW.

    #75259
    duggo
    Účastník (Participant)

    A ja by som bral KTM … to co by som chcel cestovat na tom obsedim, ale mam dalsiu moznost a tou je teren 😈

    #75260
    raptor
    Účastník (Participant)

    Duggo myslis si ze s bmw gs tu moznost terenu nemas?

    podla mna pri tvojich schopnostiach asi uplne rovnaku

    LC8 adventure je popici cestna aj terenna motorka len ta spotreba a zivotnost motora su oproti bmw o dve triedy nizsie

    #75261
    duggo
    Účastník (Participant)

    Viem si zivo predstavit ako sa s BMW jazdi v terene, a rovnako zivo si viem predstavit ako by sa v terene jazdilo s KTM ! ze uplne rovnako, nesranduj 😀

    #75262
    MaAT
    Účastník (Participant)

    Jednoznacne KTM,

    nie zeby sa na GS nedalo prejst cez blatove kolaje, prebrodit rieku ci zvladnut strmy vyjazd,

    ale ist s tym desiatky kilometrov v terene, je jednoducho peklo.

    Jazda v terene je v prvorade o podvozku, pneu a hmotnosti.

    WP u KTM vs. telelever u BMW, je nieco tak diametralne odlisne, ze sa to nema zmysel ani porovnavat.

    BMW podvozok nieje stavany do terenu.

    21/18 palcove pneu u KTM su v terene k nezaplateniu.

    Hmotnost tiez hra v prospech KTM.

    Cena: podla dealerskych cennikov je KTM nin. o 20% lacnejsia

    Spolahlivost: Narychlo ma napada len par znamich "KO" problemov – Gufero v chladiacom systeme(KTM), olejovy okruh (KTM),

    prasknute podsedlaky(BMW),zlomeny kardan(BMW),ustrihnute skrutky uchytenia zadneho kola(BMW).

    IMHO, BMW je, pri vsetkej ucte k ludom co na nom jazdia, "Big Toilet" a nie univerzalne moto.

    Dobre porovnanie GS vs. teren je tu: [linka]
    Na asfalte vedie GS, tu nieje o com diskutovat, ale KTM tu ani zdaleka nema taky handicap ako GS v terene.

    Tak ako to pisem, ma zaroven napada, ze nase predstavy o jazde v terene sa mozu zasadne lisit, v takom pripade

    ti bude urcite, ako univerzalna moto, GS plne vyhovovat.

    #75263
    duggo
    Účastník (Participant)

    Tak tak, ist po strkovej ceste nekde s kufrom v zadu mozes aj na BMW, ale prvy skok cez najaku dunu a ta telenovela ci co to ma BMW v predu by sa asi pokakala, do 5tich minut ti dam na BMW GS oba tlmice nadoraz… u KTM by som ich daval asi dost tazko …zadalsie je tam iny posed, uzsia nadrz a sedadlo co je v terene na jazdu v supackach k nezaplateniu, ako aj vecsie predne koleso.

    Jednoducho po tom co mam teraz nejakych par dni terennu motorku, neda sa to porovnat s nicim na com som doteraz jazdil …Transalp, Afrika, V-strom, nebodaj Varan a GS,… terenna motorka s dobrym podvozkom je oproti tymto motorkam uplne niekde inde… treba skusit. A KTM za terennu motorku ja povazujem, sice je odost tazsia, ten podvozok toho pobere dost.

    Ja som zatial nikoho na BMW GS v terene nevidel jazdit, mozno par krat prechadzat. A to HP2 tiez neobstalo moc dobre, ked sa mu pokazil ten super zadny tlmic a ani do ciela nedosiel…na rozdiel od KTM ktora to vyhrala.

    #75264
    raptor
    Účastník (Participant)

    Duggo no jasne… ty by si dal tu telenovelu od bmw na doraz za 5 minut… hahahahahaahha

    to by si nejake bmw najprv musel mat a potom mat guraz to dat na doraz… mas len chvilu yamahu TT a uz sa ides tvarit ako najvacsi endurak… aby si nebol raz prekvapeny ked ta vyskoli clovek co vie napr aj na takom tanku ako je GS

    je mi jasne ze GS je menej terennejsie ako LC8 adventure len tie tvoje nafukane endurokecy .. na to sa uz tazko aj divat

    ale vzdalujeme sa od toho co chcel clovek.. clovek chcel univerzal do terenu aj na cesty.. asi chce cestovat tak asi potrebuje nieco spolahlive a to KTM LC8 rozhodne neni 😛

    #75265
    duggo
    Účastník (Participant)

    Ake nafukane ? hovorim to co si myslim, Translapa som dal pri skoku, vlastne pri zoskoku… uplne v pohode na doraz.

    guraz na to netreba, staci si pozret zdvihy predneho kolesa, vahu stroja a potom len pridat a hop 😁

    dovolim si vyzvat kazdeho odborneho jazdca na GS aby mi to natrel, ja pojdem na TT, alebo LC8 , je to proste nemozneeee 😎

    kua enduraci zastante sa ma 😁 😁

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 61 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Advertisement

Partneri