Connect with us

Testy a recenzie

Honda NC750 2x inak – test Honda NC750S vs NC750X DCT

Publikovaný

on

Modelová rada NC750 z diele Hondy právom patrí medzi momentálne najpredávanejšie modely v kategórii +500 ccm v ponuke japonskej značky a vďaka sérii inovácii je isté, že tento úspech bude pokračovať aj v roku 2016. Do nášho testu modelov NC750 sme si vybrali rovno dve verzie tejto modelovej rady, naháč vs enduro, manuál vs automat. Núka sa tu hneď niekoľko možnosti porovnania a aj preto sme sa rozhodli predstaviť tieto motorky trochu inak ako obvykle a testovanie sme zverili do rúk dvom babám – motorkárkam, ktoré vám ponúknu svoj pohľad na tieto stroje. Cieľom tohto testu však nie je zaškatuľkovanie týchto motoriek do kategórie „babských motoriek“, práve naopak chceme ukázať aký obrovský záber Honda s modelmi NC750 má.  

 

Kto sú naši testovací jazdci?

Zuzana aj Soňa sú našimi pravidelnými prispievateľkami a stretnete sa s nimi najmä na stránkach rubriky Bikes & Girls, kde sa prezentujú výbornými článkami. Čo je však dôležitejšie sú aj skúsenými motorkárkami a v sedle strávili tisícky kilometrov po cestách a necestách celej Európy. Obe majú v garáži cestné enduro, ktoré vyhovuje ich potrebám najviac.  

 

Prvý dojem niekedy rozhoduje

Dizajn dokáže byť veľakrát rozhodujúcim faktorom pri výbere motorky. Je síce pravda, že ani jeden z testovaných modelov nepatrí medzi najagresívnejšie alebo najvýstrednejšie na trhu, no v oboch prípadoch máte pred sebou vydarené motorky s atraktívnou vizážou. Novinkou na rok 2016 je v prípade naháča NC750S nová LED technika na predných svetlách a pekným detailom je možnosť farebného výberu podsvietenia prístrojovky (jazdec má na výber až 9 možností). Plusom sú aj nové farebné kombinácie a nechýba ani dvojica špeciálnych edícii v atraktívnom dvojfarebnom prevedení. Dizajnové inovácie sa nevyhli ani cestnému enduru NC750X a aj tu pribudla LED technika na prednom svetle, čelný štít je o 70 mm vyšší, bočné plasty sú štíhlejšie a dodali motorke agresívnejšie línie. Na vrchu úložného priestoru (objem 22 l na mieste nádrže) pribudli držiaky na uchytenie tankvaku a ani na tomto modeli nechýba možnosť výberu farebného podsvietenia prístrojovky.  

 

 Honda NC750S – prvý dojem

Zuzana: Úplne na začiatok jednoducho MUSÍM napísať (aj keď som sa tomu veľmi bránila), že toto bol môj prvý test motoriek. Preto sa vopred ospravedlňujem všetkým testofilom za jednoduché vyjadrovanie sa a popis na úrovni prvého stupňa motoškoly. Každopádne, pred svojim prvým testovaním som netušila, aké motorky mne a Soni chlapci z Hondy zveria do rúk. Nič som negooglila, na nič som sa vopred nevypytovala, a preto keď som zbadala tohto červeného naháča, môj úplne prvý dojem bol – Zuza, na toto sa so svojou výškou (187 cm) neposkladáš. Nebudem to zbytočne obkecávať, poskladala som sa, a dokonca bez akýchkoľvek problémov a s dobrým pocitom. Honda NC750S sa dizajnovo podľa môjho názoru veľmi vydarila. Myslím, že je na mieste ak napíšem, že tento naháč ma doslova prekvapil. Posed je príjemný, aj po desiatkach kilometrov som sa cítila dobre a komfortne. S motorkou sa na mieste manipuluje veľmi ľahko, čo určite ocenia najmä ženy. Oceňujem úložný priestor v prednej časti motorky, kde bez problémov schováte prilbu.

Soňa: Honde NC750S sa nedá príliš mnoho vyčítať. Jej jednoduchý, štíhly vzhľad bez rôznych zbytočnosti z nej robí veľmi atraktívnu motorku. Veľkou výhodou je úložný priestor s dostatočným objemom namiesto nádrže, do ktorej sa pohodlne zmestí prilba, respektíve osobné veci na kratší výlet. Ak teda niekomu prekážajú bočné kufre môže ukázať čistý dizajn motorky a zároveň mu ostáva úložný priestor. Prehľadný kokpit ponúka rôzne informácie vrátane zaradeného prevodového stupňa, čo ocenia najmä začiatočníci. Po usadení sa na motorku, som sa zasmiala, pretože som sa tak trochu cítila ako na bicykli. Osobne mi sedlo až tak nevyhovovalo, lebo je príliš tvrdé, čo je však u športovo ladených motoriek bežné.  

 

 Honda NC750X DCT – prvý dojem

Soňa: Automat vo mne na začiatku vyvolal zmiešané pocity a obrovský rešpekt. Už pri prvom „okukávaní“ mi začali všetky tie gombíky na riadidlách naháňať strach. Keďže ide o automat, chýbala mi spojková páčka a spodná na radenie. Ale určite poznáte ten pocit, keď niekde ubudne a niekde pribudne. Hneď na začiatku ma až k slzám rozosmiala príhoda keď sme stáli na semaforoch na križovatke a moja kolegynka vedľa mňa na manuále zaradila rýchlosť. Ten zvuk vo mne inštinktívne vyvolal pocit, že treba zaradiť jednotku. Ale ja som nemala ako a hľadala som, kde je tá páka 🙂 Samozrejme je to len otázka zvyku a po pár kilometroch som ani nevedela, že tam nejaká ma byť. 🙂 Sprvu som mala pocit, že mám príliš dlhé prsty na to, aby som trafila do ovládania smeroviek a naopak, že poriadne nedočiahnem na manuálne ovládanie prevodových stupňov (tlačitka plus a mínus). Opäť nechýba úložný priestor namiesto nádrže a displej ukazuje množstvo praktických informácií vrátane už spomínaného ukazovateľa zaradenej rýchlosti. Dizajnovo je NC750X na prvý pohľad veľmi zaujímavá a príťažlivá motorka, ktorá pôsobí ostro, no vôbec nie agresívne. Rozloženie jednotlivých prvkov je prehľadné, posed je prirodzený, vzpriamený. Čiže žiadna prílišná záťaž na ruky a ani kŕče v kolenách. No pre vyložene malých ľudí môže byť táto motorka trochu vysoká.

Zuzana: Táto motorka ma na prvý pohľad zaujala viac ako „S-ko“, nemôžem si pomôcť, ale endurá jednoducho viac lahodia môjmu oku. Dizajnovo je „X-ko veľmi podarené, s malým zobákom vpredu pôsobí trošku agresívnejšie, než v skutočnosti podľa môjho názoru je. Pri kúpe tejto motorky by som určite rozmýšľala nad väčším veterným štítom, ochrana pred vetrom mi tu totiž dosť chýbala. Vzpriamený posed chválim, hrany sedla sa mi zdali pritvrdé, po pár desiatkach kilometrov som si začala nie práve príjemne uvedomovať tlak na vnútornej strane stehien. Pokiaľ ide o ovládacie prvky, s týmito som sa musela dôkladnejšie oboznámiť, nakoľko s automatom som sa doposiaľ nestretla. Spojková páčka mi spočiatku chýbala, ale rýchlo som si na jej absenciu zvykla. Na palubnej doske som vždy s prehľadom našla údaj, ktorý som v danom momente potrebovala. Rovnako ako u „S-ka“, i tu sa nachádza v prednej časti praktický úložný priestor.  

 

Jeden základ –rôzne jazdné vlastnosti

Napriek tomu, že obe motorky vznikli na jednej podvozkovej platforme, tak v sedle tento pocit nemáte a sedíte na dvoch rozličných motorkách. Inovácie podvozku sa dotkli najmä cestného endura NC750X, ktoré sa dočkalo modernizovanej prednej vidlice Showa vybavenej dvojicou ventilov, ktoré pomáhajú zlepšiť prácu vidlice nielen počas kompresie ale aj odskoku. Zadná pružina sa dočkala možnosti nastavenia predpätia.  

 

Honda NC750S – jazdné vlastnosti

Zuzana: S „eskom“ je radosť vyraziť na cestu. Keďže doposiaľ som jazdila výlučne na cestovných endurách, tento test som si doslova vychutnala. V zákrutách som mala problém neškrknúť stúpačkou o asfalt, chvíľami som mala pocit, že motorka klopí sama. Počas jazdy som premýšľala, čo by som výrobcovi vytkla, ale skutočne ma nič nenapadlo. Na zžitie sa s motorkou mi stačila prvá pol hodina jazdy. NC750S je podľa mňa úplne ideálne na také to víkendové vybláznenie sa, resp. ako motorka do mesta, jazda na nej je zábavná a veľmi príjemná. K brzdným vlastnostiam môžem napísať iba toľko, že tieto si na motorkách začnem uvedomovať až vtedy, ak mi nevyhovujú alebo ma  nejakým spôsobom obmedzujú. Tu som však žiadne obmedzenia necítila, brzdy fungujú presne ako majú.

Soňa: Najväčšou výhodou tejto motorky je výborná ovládateľnosť. NC750S ide spoľahlivo aj v nízkych otáčkach, ale vie byť aj veľmi živá. To z nej robí ideálnu motorku do mesta a vďaka štíhlosti sa s ňou dostanete všade. V zákrutách sa vďaka ľahkému ovládaniu správa ako doma, čiže žiadny stres. Stredne dlhé trasy tiež nie sú na nej problém a to aj so spolujazdcom. Osobne si ju však neviem predstaviť na dlhšiu turistiku, ale skôr ako hračku na vybláznenie, alebo ideálnu spoločníčku do mesta.  

 

Honda NC750X DCT – jazdné vlastnosti

Soňa: Ľahko ovládateľná, počas jazdy necítiť váhu, ako by z nej opadlo všetko nadbytočné. Tak ako u S- ka jej štíhlosť umožňuje ľahké predieranie sa v úzkych priestoroch ako napr. medzi autami. Napriek X-kovej verzií som mala pocit, že pri vyšších rýchlostiach cítiť, že fúka a tak by som určite vymenila základný štít za cestovný. Pri lepšom zoznámení sa s motorkou je jazda na nej naozaj super zážitok. Posed je vysoko, jazdec má výborný výhľad ďaleko pred seba a tak si vychutnáte aj krásu krajiny. Hlavne na začiatku bol pre mňa problém radenie pomocou tlačidiel, neskôr sa mi to zdalo aj zábavné. Priznám sa, že som bola veľmi milo prekvapená z jazdných vlastnosti NC750X DCT. Je veľké plus, že je možné bez prepínania do manuálneho režimu manuálne zasiahnuť do radenia automatu.  

 

Hravý dvojvalec športovca NC750S

Zuzana: Podľa môjho názoru je „S“ko zaujímavé najmä pre začiatočníkov, ale i skúsenejší jazdec si príde na svoje. Výkon motora skúsenejšieho jazdca neohúri, avšak je postačujúci na príjemne dynamickú jazdu. Motorka sa správala tak, ako som v danej situácii potrebovala, i keď pokiaľ by som sa mala radiť do skupiny skúsenejších jazdcov, prijala by som pár koní navyše.

Soňa: Na tejto kráske ma potešilo, že nemusím neustále preraďovať rýchlosti a vytáčať motor do nepríčetnosti, aby som z nej dostala čo som chcela. Krásne plynulo ide aj v nízkych otáčkach, no pri plnom plyne vie výborné zabrať. Nie je to žiadny leňochod. Za zmienku stoji jej veľmi nízka spotreba, čo z nej robí atraktívnu motorku nie len dizajnovo, ale aj ekonomicky. Je to dobrá voľba najmä pre začiatočníkov, ktorí sa rozhodli investovať do väčšej kubatúry, než sú základné začiatočnícke motorky (125, 250). Rovnako si jazdu na nej užije aj pokročilý jazdec, ale nesmie očakávať výkony superšportu. Medzi najväčšie výhody patrí ľahká ovládateľnosť a výborná spotreba.  

 

 DCT na vlastnej koži

Dvojspojkový automat DCT je špecialitou Hondy a po celom svete si získava stále viac priaznivcov. Japonci naviac na tejto technológii neustále pracujú a aj modelová rada NC750 sa dočkala inovovanej verzie tejto prevodovky. Športový režim „S“ teraz ponúka až tri samostatné režimy športovej jazdy a prevodovka teraz rozpozná polohu motocykla a upraví radenie podľa toho či idete do alebo naopak z kopca.

Soňa: MÓD D (Drive): Na začiatok a pochopenie motorky som zvolila mód D (Drive). Je to pohodlné radenie vhodné najmä do mesta a na nenáročnú turistiku. Radenie nahor je úplne plynulé bez akéhokoľvek prehnaného „trhania“ motorky. Napriek tomu sa mi zdalo, že v tomto „eko“ režime automat preraďuje na vyšší prevodový stupeň príliš skoro. Mne osobne to robilo problém a nevedela som sa s tým úplne stotožniť (asi najmä „v hlave“). Len čo som sa rozbehlaza chvíľu už bola zaradená trojka. Pri 50- 55 km/h DCT-čko už „naseká“ 5-ku a drží 2 000 ot./min. Na môj vkus je to priskoro ja som vôbec necítila vibrácie motora, čo mi vôbec nepomáhalo v pocite komfortu. Neustále som mala dojem, že mam podtočený motor a v zákrute do kopca sa to len prehĺbilo.Riešením boli občasné manuálne zásahy do radenia aby som vôbec prešla zákrutu. Jednoznačne je výhodou, že sa dá manuálne zasahovať do práce automatu. MÓD S (športová jazda): DCT pri „esku“ drží prevodové stupne nižšie ako v móde D. Je to ideálny režim do kopcov, prípadne na športovú jazdu v zákrutách. Pri ustálenej jazde preradí aj vyššie. V tomto móde lepšie cítiť, čo motorka robí. V zákrutách viete, že motor je v zábere a môžete sa spoľahnúť že podrží. Honda NC750X DCT v móde S ťahá každý stupeň tesne pod hranicu spínania obmedzovača.

Zuzana: Po naštartovaní motorky som si na začiatok zvolila mód D (Drive), avšak v tomto móde som dokázala ísť iba pár kilometrov. Nevedela som sa ubrániť pocitu, že motor mi každú chvíľu „zdochne“, zdal sa mi nepretržite podtočený. Po prepnutí do módu S (Sport) som ale zistila, že DCT je oveľa zábavnejšie. Automat radil pri vyšších otáčkach ako tomu bolo v móde D a preto sa jazda stala príjemnejšou, jemne dravšou a športovejšou. Aj v tomto prípade som však mód S používala iba pri jazde po cestách bez väčších serpentín, kde sa pri jazde v otvorených zákrutách dalo bez problémov udržať tempo i so silnejšími mašinami. Keďže športový mód radil aj v najšportovejšom (mód S má tri režimy) režime na môj vkus ešte stále v relatívne nízkych otáčkach (okolo 4 000 ot/m) pri jazde v tesných serpentínach som vždy skončila pri manuálnom radení. V manuálnom režime však bolo treba sledovať otáčkomer, nakoľko agresívnejšia jazda občas poslal otáčky až do obmedzovača. Brzdám nie je čo vytknúť, podvozok má pomerne tvrdé nastavenie, na kvalitnej ceste sa X-ko správa výborne, no na rozbitých cestách som cítila rezervy.  

 

Prečo áno a prečo nie Honda NC750S

Zuzana: Vzhľadom k mojim 187 cm som doposiaľ vždy pokukovala iba po veľkých motorkách, hlavne po cestovných endurách. „S-ko“ bol prvý naháč, na ktorom som mala tú česť sa povoziť, preto je takmer nemožné z mojej strany uviesť nejaký objektívny záver. Subjektívne však musím napísať, že deň strávený s touto motorkou bol veľmi príjemný, jazda na nej predčila moje prvotné očakávania a napriek tomu, že navždy ostanem verná cestovným endurám, ak by som mala o pár centimetrov menej a „S“ko o pár koní viacej, vedela by somsi ho predstaviť vo svojej garáži. Táto motorčeka je na jazdu „okolo komína“ ako stvorená.

Soňa: Učaril mi jednoduchý dizajn a krásne čisté línie. Ale najviac ma asi dostala tá nízka spotreba :-). Na naháče som si už odvykla preto sa mi zdalo, že pri vyššej rýchlosti dosť fúka. Je to však prirodzené a pri jazde s naháčom s tým musíte počítať :-).  

 

 Honda NC750X DCT

Soňa: Má veľa prvkov, ktoré ma očarili, ako napríklad praktický kufor namiesto nádrže,. Je to univerzálna mašinka ideálna do mesta, na turistiku a aj na športovú jazdu. Výhodou je ľahké ovládanie a nízka spotreba 🙂

. Zuzana: Na záver mi nedá nezdôrazniť, že X-ko pôsobí športovejšie než v skutočnosti je. Jazda na ňom bola príjemná, avšak privítala by som trochu viac agresivity. Ako som už vyššie uviedla, skutočne športová jazda sa dá dosiahnuť iba prepnutím do manuálu a v tomto režime sa už dá ponaháňať aj výkonnejšia konkurencia, treba však strážiť otáčky a častejšie radiť. Každému začínajúcemu turistovi by som však kúpu tejto motorky vrelo odporučila.  

 

Honda NC750X ABS DCT

Cena: 7 790 Eur

Motor: 745 ccm, 8 ventilov SOHC, R2

Výkon: 55 k pri 6 250 ot./min.

Krút. moment: 68 Nm pri 4 750 ot./min.

Prevodovka: 6-st. automatická dvojspojková, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 230 x 845 x 1 350 mm

Rám: priehradový, pozváraný z oceľových profilov

Hmotnosť: 220 / 230 kg (DCT) (prevádzková)

Rázvor: 1 535 mm

Výška sedla: 830 mm

Objem pal. nádrže: 14 l

Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17  

 

 Honda NC750S

Cena: 6 690 Eur

Motor: 745 ccm, 8 ventily, SOHC, R2

Výkon: 54,5 k pri 6 250 ot./min

Krút. moment: 68 Nm pri 4 750 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 195 x 780 x 1 130 mm

Rám: priehradový, pozváraný z oceľ. rúrok

Hmotnosť: 217 kg

Rázvor: 1 525 mm

Výška sedla: 790 mm

Objem pal. nádrže: 14 l

Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 160/60 – 17  

 

Článok bol uverejnený v časopise Motomagazin č. 5/2016

Text: Z. Lányiová, S. Krížová, foto: V. Brniak

Honda NC750S vs Honda NC750X DCT – Album k testu, MMA 5/2016

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri