Connect with us

Testy a recenzie

Keď dvaja robia to isté… Suzuki DL650 V-strom a Honda XL700V Transalp

Publikovaný

on

Test Honda XL700V Transalp a Suzuki DL650 V-Strom

K dispozícii na test sme mali dvoch bestsellerov z dielne Hondy a Suzuki, verte, že aj keď na prvý pohľad sú to veľmi podobné motorky, svojím charakterom sú úplne odlišné.

Honda Transalp je už dlhé roky každému známa a mnohí si ju pamätajú ako nezničiteľnú motorku, keď jeden manželský pár na ňom pred rokmi prešiel okolo sveta, alebo ako sa preháňala po rôznych púštnych súťažiach. Ach áno, história začala písať meno Honda Transalp pred vyše dvadsiatimi rokmi. V roku 2008 prišla posledná modernizácia. Zmizli ostré hrany, doslova všetko sa zaoblilo a viac prispôsobilo spevnenej ceste.
Zato Suzuki po dlhoročných úspechoch modelov DR sa dvojvalcovej technike dlho vyhýbala, no nakoniec prišla aj s niečím viac turistickejším a cestovateľsky prívetivejším. Najskôr sa zrodil sa model V-Strom a to s objemom jeden liter. Ten bol vyvíjaný v spoločnom projekte s Kawasaki a až neskôr prišiel model s nižším objemom a to 650 ccm, ktorý sme aj testovali.

Dizajn
Vzhľad je vždy subjektívna záležitosť. A aj tu je vidieť diametrálnu odlišnosť spomínaných značiek. Kým pri Transalpe dominuje zaoblený a hladký tvar, tak V-Strom ponúka špicaté mačacie oči, hranovú líniu na bokoch kapotáže a aj jasne skokovo delené odstupňovanie sedla. Honda v tomto možno trochu nešťastne vsadila na plastové okrytovanie, ako napríklad plastový chránič motora, čím naznačuje svoj asfaltový charakter. Naproti tomu Suzuki chránič pod motor vôbec nemá v sériovej výbave, takže blato a kamienky dávajú zabrať olejovému chladiču a filtru, ktoré sú priamo v palebnej zóne kamienkov odlietajúcich z kolesa, ale za to ponúka hliníkové madlo pre spolujazdca na rozdiel od plastového na Honde. Pozitívum pri Transalpe sú vypletané kolesá, ktoré sa viac hodia na jazdenie mimo cestu, naopak konkurencia ponúka zasa oku lahodnejšie hliníkové disky a širšiu zadnú pneu, ktorá dáva väčšiu istotu v zákrutách na asfalte.
Ak ste si ešte stále nevybrali, tak sa vám nečudujem. Každá má svoje pozitívne a aj negatívne stránky. Dizajn naznačuje, že na nejaké zdolávanie náročného terénu to nebude, ale definícii motocykla vhodného aj do terénu má predsa o niečo bližšie Honda.

Motor
Oba agregáty sú staré známe klasiky, ktoré sú overené a pre mnohých dobre známe. Kým Honda začínala pred mnohými rokmi s použitím motora z choppra v endure, tak dnes je Transalp osadený pohonnou jednotkou z Hondy Deauville. Suzuki tiež siahla po overených zdrojoch a použila medzi ľuďmi obľúbený motor zo Suzuki SV650. Oba spĺňajú prísne emisné normy, pričom Suzuki si od roku 2007 dopomáha dvoma sviečkami na valec a novou mapou vstrekovania a Honda zasa masívnym katalyzátorom pri zadnom kolese, ktorý mohol byť radšej zakrytovaný…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 9/2009, ktorý je už v predaji.

Honda XL700V Transalp
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do "V", rozvod SOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 81 x 66 mm
Zdvihový objem: 680 ccm
Kompresný pomer: 10 : 1
Max. výkon: 60 k pri 7 750 ot./min.
Max. krútiaci moment: 60 Nm pri 5 500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 5-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 250 x 905 x 1 305 mm
Rázvor: 1 515 mm
Výška sedla: 841 mm
Objem palivovej nádrže: 17,5 l
Pneu: vpredu: 100/90 – 19, vzadu: 130/80 – 17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, priemer klzákov 41 mm, zdvih 177 mm, vzadu: centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka, zdvih 173 mm
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 256 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 214 / 219 kg (ABS) (prevádzková hmotnosť)
Cena: 7 190 Eur (216 605,94 Sk ) / 7 890 Eur (237 694,14 Sk) (ABS)

Suzuki DL650 V-Strom
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec do ?V?, rozvod DOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 81 x 62,6 mm
Zdvihový objem: 645 ccm
Kompresný pomer: 11,5 : 1
Max. výkon: 67 k pri 8 800 ot./min
Max. krútiaci moment: 60 Nm pri 6 400 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie
Zapaľovanie: elektronické tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 290 x 840 x 1 390 mm
Rázvor: 1 555 mm
Výška sedla: 820 mm
Objem palivovej nádrže: 22 l
Pneu: vpredu: 110/80 ? 19, vzadu: 150/70 – 17
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, priemer klzákov 43 mm, vzadu: centrálne uložená tlmiaca a pružiaca jednotka
Brzdy: vpredu: 2x kotúčová, priemer kotúča 310 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 260 mm
Hmotnosť: 217 / 220 kg (ABS) (prevádzková hmotnosť)
Cena: 6 890 Eur (207 568,- Sk) / 7 290 Eur (219 619 Sk) (ABS)

Text: P. Škorpík, foto: V. Brniak

Keď dvaja robia to isté…

17 komentárov

17 Comments

  1. AIR

    23. augusta 2009 at 8:03

    Tak dizajnovo sa mi paci viac suzuki, je elegantnejsia a zaroven stylovejsia… ale honda je honda, moto sa nekupuje vacsinou kvoli vyzoru….. 😉

  2. Express

    23. augusta 2009 at 18:53

    AIR neviem neviem honda je honda mozno to platilo niekedy davnejsie, ale mam noveho transalpa a prekvapilo ma par veci co by som na honde necakal, napr. po par mesiacoch zoxidovane sroby.. ☹️

  3. Temny

    24. augusta 2009 at 6:20

    Praveze podla mna ma transalp lepsi a krajsi dizajn strom je tak na prvy druhy pohlad potom zacne nudit je to ako letny hit v radiu. TA prave naopak cim viac ho clovek obzera tym je krajsi je ako Heavy metal 🤣
    No ja myslim ze pri kupe rozhoduje veeeelmi vyzor apsom u mna a vacsiny ludi co poznam kto by chcel skaredu motorku? alebo motorku co sa mu nepaci?

  4. MartineR

    24. augusta 2009 at 8:31

    Temny ja som si osobne kúpil veľmi škaredú motorku, ktorá sa mi nikdy nepáčila.
    A podľa mňa už TA nie je to čo býval… 😉

  5. milan3232

    24. augusta 2009 at 9:12

    Lenin je mrtvy, Hitler je mrtvy, TA nie je co byval, kua, ja sa uz tiez necitim najlepsie 😈 😇

    Honda je Honda, ale fakt sa mi viac paci Stromcek.

  6. AIR

    24. augusta 2009 at 9:22

    Terazky som z toho nejaky zmeteny…..

    nepisal to tu uz niekto???

    🤣 🤣 🤣

  7. Bubo

    24. augusta 2009 at 13:11

    Starší Transalp sa mi páčil viac. Na tomto mi vadí to predné svetlo. A Strom je krásny, len to už je ako Fábia, všade ich je plno… 😛

  8. AIR

    24. augusta 2009 at 15:10

    Bubo ty si to krasne vysthol 🤣 🤣 🤣 … to gulate svetlo je tam vyslovene skarede

  9. Frank

    25. augusta 2009 at 11:15

    Oba majú niečo do seba. U mňa vyhral Transalp.Kúpil som ho v apríly a súhlasím s TEMNY-M čím dlhšie ho mám, tým viac sa mi páči. Určite by som nemenil. 🙂 🙂 😀 😀 😀 😀

  10. AMIS

    25. augusta 2009 at 20:49

    Vladi k***a a kde som jááá ? 😁 😁 😁 😁 😁 😈

  11. duroslav

    26. augusta 2009 at 22:37

    To ich testovali na tak (dufam) odlisnych pneumatikach? U mna dizajnovo i inak zrejme vyhrava Stromcek…do terenu nepachnem, tak najma preto…

  12. VladiB

    27. augusta 2009 at 8:21

    duroslav Nie pneu boli sériové, akurát pri fotení už bol Vstrom prezutý

  13. Express

    30. augusta 2009 at 18:54

    Osobne ma test v casopise dost sklamal, prisiel mi ako keby ste nemali o com pisat, tak ste nieco poriesili..

  14. VladiB

    31. augusta 2009 at 6:37

    AMIS Teraz ideš na radu do 11-tky,
    Express Fuuu písať je o čom toľko, že by sme mohli robiť 200 stranový časopis každý mesiac.
    Autorom je náš externý spolupracovník, pred zaradením do vydania sme test čítali, zdá sa mi že tých informácií je tam dostatok, aby sa prípadný nerozhodný xxxx mohol možno rozhodnúť, že tú, alebo tú. Neviem, čo ti tam chýbalo, hoď to sem

  15. bajker

    31. augusta 2009 at 8:48

    Express co by ta viac zaujimalo ako sa na ktorej jazdi wheelie, alebo keby tam boli fotky ako sa s nimi gumuje, pripadne foto s holymi babami?
    Len sa pytam 😎
    Myslim, ze to nieslo informaciu o tom v com maju svoje silne a v com slabe stranky (ale to je moj osobny pohlad)

  16. Express

    31. augusta 2009 at 19:57

    Mozno to moje sklamanie vyplyva z toho ze som o TA a V-strome precital hadam vsetko co sa dalo na internete a v tlaci precitat.
    Bajker nie wheelie a gumovanie ti mozem ukazat na mojom TA a hole babi zabezpec ty 😈

  17. bajker

    2. septembra 2009 at 7:39

    Express dobre plati! 😀
    😉

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri