Neviem čím to je, ale retro štýl stále a stále dobýva aj naše malé Slovensko a tak dovozcovia vo svojej ponuke retro modely udržiavajú. Pravdou ale je, že všetko má na svedomí jedna talianska značka a aj vďaka nej retro nielen u nás ale všade vo svete frčí. Oproti Zahare ale bezkonkurenčne kultová Vespa stojí trojnásobok a tak je tu šanca, že menej solventný majiteľ sa otočí z juhu ďaleko na východ a siahne práve po modeli Keeway Zahara 125. Proste necelých 1 400 Eur a i samotný dizajn Zahary je lákadlom pre zákazníka. Slovenský dovozca má v ponuke aktuálne 3 farby a to decentnú čiernu, pútavú pastelovo svetlú a nakoniec červenú ako Ferrari. Všetky sú kombinované s hnedou retro farbou a sú nabité chrómom kade-tade.
Niekto sa s farbou vyhral Ak hľadáte zaujímavosť na Zahare, tak tu je: hnedý stredový pás začína už na palubnej doske, pokračuje stredovým tunelom na podlahu, podlaha je celá hnedá a pás z nej vystupuje na hnedé sedadlo a končí až vzadu nad EČ. Tento model má navyše v oblasti okolo sedla až dozadu bielu lemovku a tak jeho dizajnová atraktivita vytŕča spomedzi zvyšných dvoch najviac. Palubný prístroj mierne kopíruje tvar predného svetla a jeho žltý podklad vám prehľadne odhalí analógový rýchlomer a ukazovateľ paliva, oba s oranžovými paličkami. Do rokov 70-tich vás na tomto paneli vrátia viditeľné štyri čierne krížové skrutky, z ktorých každý pár drží zariadenie ukazovateľov na doske. A na palubovke už potom nič nehľadajte, len svetlá smeroviek a svetiel. Toľko jednoduchosti, že až. Ale viete čo? Pasuje to tu ako prdel na šerbeľ.
Svetlá, chróm, a batožina Silnou stránkou skútra je prepracovanosť jednotlivých svetiel a ich zakomponovanie do kapôt stroja. Je zaujímavé, ako práve pri tejto kategórie lacných skútrov si projekcia dala záležať na týchto maličkostiach ich efekt v perfektnom detaile. Nie sú to len svetlá a smerovky osadené do kapôt, ale evidentne v Keeway niekto sedí a kreslí každé zo svetiel samostatne a nekonečne dlho. Proste ťažko tu nájdete chybičku krásy a svetlá sú s hranatými krivkami kapôt vo výbornom súlade a zaujmú vpredu i vzadu. Musím pochváliť ich viditeľnosť zo všetkých smerov a aby Zahara nezostala v tieni zašlých rokov, predný svetlomet disponuje denným LED svietením, inak všade sú len bežné žiarovky, v prednom svetlomete je halogénová. K dizajnu patrí chróm a niet pochýb o pravosti železa na kryte koncovky výfuku, zrkadlách, či masívneho železného nosiča. Ten je mimochodom dôležitý, pretože budete okamžite potrebovať kufrík. Aj keď pozeráte na masívne, komfortné sedadlo, plnohodnotné pre dvoch pasažierov, pod ním je len minimum miesta. Na batožinu vám teda ostáva len háčik pred kolenami.
Okolie má pre Zaharu oči Nie neprekvapíte na križovatke nikoho raketovým štartom. Zahara má pokojnú povahu, čistý dizajn a žiadne zbytočné veci na sebe. Kapoty sa snažia zahaliť maximum stroja a neprovokujú k športovej jazde. Rovná, ale vyššia podlaha umožní jazdcovi bezproblémový pohyb a poskytuje mu veľký osobný priestor, spolujazdec dostane pod zadok slušný kus sedačky, do rúk silné oceľové madlo, ktoré je súčasťou zadného držiaku a pod nohy oceľový výklopné stúpačky. Keby nebol vpredu 12“ ráf kolesa bola by to škoda, pretože rozmery skútra a jeho výbava poskytujú pohodlie pre dvoch členov posádky. O to je prechod mestom bezpečnejší, jednoduchší a bezpochyby komfortnejší. Motor ide úplne ticho a na jeho ovládanie netreba žiadnu strategickú odvahu, či skúsenosť. Riadidlá sú vo vyššej polohe a to má výborný vplyv na ovládanie skútra a zároveň zľahčuje manipuláciu na mieste, pričom predný tlmič pracuje v dráhe 88 mm. Sólo jazda môže byť dokonca mierne športová a Zahara sa nebojí ani nášho testovacieho kopca na sídlisko Rozkvet v PB, kde v prudkom stúpaní s červenými plameňmi šľahala rýchlosťou cez 55 km v hlbokom náklone. Na dlhšej rovinke bola atakovaná hranica 100 km/h. Červená „Ferrari“ farba spolu s dizajnom zasa atakovala okolie a mnohonásobné pohľady očí z plechoviek tohto boli dôkazom. Vzadu treba ale počítať iba s bubnovou brzdou a predok má jeden brzdný kotúč o priemere 190 mm. Páčky bŕzd sú stredne tvrdé a po naučení dobre ovládateľné. Sedadlo má výšku iba 725 mm a tak i nižšie postavy dočiahnu pohodlne na zem. Podvozok znesie dvoch pasažierov ako nič a nemusia to byť teda dvaja vyziabnutí 55-kiloví tínedžeri, ale aj pánko s objemnejšou paničkou.
Červená je dobrá, cena ešte lepšia Je to jednoduché, Zahara je zaujímavý a dizajnovo nadštandardne prepracovaný skúter s peknými, čistými líniami. Funguje správne, vozí sa na ňom dobre a jednoducho. Vo výbave má hlavný i bočný stojan, pohodlné obutie, veľký priestor pre dvojčlennú posádku a malý priestor pre batožinu. Vzadu jeden tlmič s dráhou 58 mm, bubnová brzda a 10“ koleso mierne limitujú jeho akčný rádius, na druhej strane je stále použiteľný nielen v meste, ale i na krátke výlety mimo mesto, či denné dochádzanie do práce. Vaša spokojnosť so skútrom bude záležať od toho ako sa k nemu budete správať. Priznám sa, že v redakcii sa nikomu do testu nechcelo a tak ostal v studenej garáži bez pohnutia 3 týždne. Akosi automaticky som k nemu niesol i nabíjačku, alebo „žeby najprv vyskúšam štart?“ Batéria prekvapivo držala kapacitu, Zahara chytila na druhý krát a už nezhasla, nabíjačku nebolo treba. Motor síce nemá vstrekovanie, ale iba karburátor, ktorý je rozumne nastavený a spĺňa normu Euro3. A nakoniec cena 1 399 Eur je vôbec pre 125-ku úplne super. Čo si to povedal? „Však to je Čína, tak čo!?“ Áno je, ale už úplne iná ako skoro spred 10-tich rokov. Opäť len pripomeniem, manažment značky Keeway sedí už roky v Budapešti a dnes už chápe potreby a kvality európskeho trhu. Modelová ponuka Keeway je toho dôkazom aj keď sem-tam niečo nevyjde ako má, Zahara určite patrí do kategórie toho lepšieho.
Technické parametre:
Keeway Zahara 125
Cena: 1 399 Eur Motor: vzduchom chladený 4-taktný jednovalec Zdvihový objem: 124,6 ccm Max. výkon: 8.25 k pri 7 500 ot./min. Rozmery (D x Š x V): 1840 x 690 x 1 150 mm Pneu: vpredu: 90/90 x 12, vzadu: 100/90 x 10 Hmotnosť / nádrž / výška sedadla: 102 kg / 7 l / 725 mm
Motocykle na test zapožičal: GVP Moto s.r.o. Komárno Autor: Vlado Brniak Článok bol publikovaný v časopise Motomazagín 10/2014.
KEEWAY ZAHARA 125 – Album k testu, Motomagazín 10/2014
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
cazzo
12. decembra 2014 at 9:41
Len či by to, aj s mojími 112 kilami ,tak letelo, hore tým kopcom ? 🙂