V roku 1935 sa zišla skupina piatich nemeckých inžinierov z Mníchova, aby zdokonalili nemecký motocykel Megola s pohonom na prednom kolese. Po troch rokoch prác inžinieri predstavili motocykel Killinger and Freund.
Motocykel Killinger and Freund mal v prednom kolese zabudovaný trojvalcový motor, prevodovku a spojku, mal predné aj zadné pruženie. Tvarovanie motocykla bolo veľmi dôležité, vývojovému tímu išlo práve o aerodynamiku. Tím chcel dosiahnuť aby boli všetky časti motocykla zakryté (zakrytie malo plniť funkciu ochrany pred nečistotami a estetickú funkciu).
Tvar motocykla Výsledkom úsilia vývojového tímu mal byť závodný motocykel so zaoblenými blatníkmi na prednom a zadnom kolese, aerodynamicky zdokonalenú vidlicu, rám a palivovú nádrž a toto všetko zabudované v trubkovom ráme a zakryté plechmi. Ako môžete vidieť na fotkách, ich plány sa podarili.
Predné koleso, karburátor, zapaľovanie Myšlienka pohonu umiestneného v prednom kolese pochádza z nemeckého motocykla Megola. Hmotnosť predného kolesa s motorom sa v motocykli Killinger and Freund pohybovala okolo 50 kíl. Pri tomto druhu pohonu bol použitý karburátor bez ihly a teda nemal problémy spôsobené vibráciami. Zapaľovanie ľahkou batériou umožňovalo bezproblémový štart motora.
Motor, prevodovka, spojka Na rozdiel od päťvalcovej Megoly motocykel Killinger and Freund poháňal trojvalcový dvojtaktný motor o objeme 600 ccm. Drehschieber (?rotačné ventily?, otáčavý disk s prívodovými otvormi pre presné časovanie prívodu zmesi). Palivová zmes bola nasávaná vákuom do spaľovacích priestorov. Drehschieber zabezpečoval časovanie prívodu pre všetky tri valce. Nejednalo sa o hviezdicový motor, ale o motor rotačný, pri ktorom je kľukový hriadeľ pevne uchytený. Asi jediná časť motora, ktorá môže byť v kolese identifikovaná na prvý pohľad sú hlavy valcov s veľkým rebrovaním a výfukové potrubia. Ploché spice v prednom kolese mali slúžiť aj na vháňanie chladného vzduchu na hlavy valcov. Motocykel mal dvojrýchlostnú prevodovku. Spojka fungovala ako u bežných motocyklov, bola umiestnená so spicami na vonkajšom kruhu. Prevodový mechanizmus bol ovládaný nohami pomocou oceľových káblov. Všetky časti motora umožňovali bezproblémový prístup. Na demontáž motora stačilo odskrutkovať dve skrutky a odpojiť káble.
Pneumatiky, tlmiče, palivo, sedadlo Pneumatiky mohli byť vymenené bez problémov. Jednoducho sa odomkol bezpečnostný mechanizmus a pneumatika sa zložila. Zadné pruženie bolo teleskopické s olejovými tlmičmi. Benzín bol vedený flexibilnými hadicami. Predné pruženie bolo tiež teleskopické a malo dráhu 80 mm. Otvor v ráme umožňoval dobrý prístup k pružinám sedadla, na nich sa potom dala nastaviť sila pruženia sedadla. Brzda sa nachádzala v prednom kolese.
Koniec cesty Killinger and Freund bol testovaný jazdou až potom, čo prešlo testmi samostatné koleso umiestnené na stojane. Stroj mal váhu 135 kíl (s palivom).
Motocykel bol pripravený do výroby pre civilné obyvateľstvo, začiatok druhej svetovej vojny však tieto plány zmaril. Jeden z motocyklov bol objavený armádou USA na jar roku 1945, ako nemecký vojenský motocykel. Nie je známe, či sa jednalo o Killingerov prototyp, alebo ďalší Killingerov motocykel.
Článok z nemeckého Motorrad magazínu, október 1938 [linka] (po nemecky).
Super článok. Ani som netušil, že takýto motocykel existoval. A tá hmotnosť motocykla ma veľmi príjemne prekvapila. P.S.: ten američan nevie vôbec na tom sedieť 😁
TAK TOCHTO TATOSA BI SOM RAD VIDEL NA ZIVO A V PREVACKE.
PODOBNE BI TO MOHO FUNGOVAT AJ PRI ZADNOM KOLESE.
TY NEMCI NEBOLI AZ TAK SPROSTY 😀 😀
ROZHODNE VELMI ZAUJIMAVE 🙂
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Lehy
1. januára 2008 at 7:01
To si neviem predstaviť. Predný náhon 😶 🙄
kxbibo
1. januára 2008 at 7:18
Super článok. Ani som netušil, že takýto motocykel existoval. A tá hmotnosť motocykla ma veľmi príjemne prekvapila. P.S.: ten američan nevie vôbec na tom sedieť 😁
milan3232
1. januára 2008 at 11:09
Zaujimavy motocykel s unikatnym riesenim pohonu. Kto ho vie, ako to islo. Kam davali prirucnu batozinu?
vasili21
2. januára 2008 at 9:41
Zaujimave…
VASO
2. januára 2008 at 16:43
TAK TOCHTO TATOSA BI SOM RAD VIDEL NA ZIVO A V PREVACKE.
PODOBNE BI TO MOHO FUNGOVAT AJ PRI ZADNOM KOLESE.
TY NEMCI NEBOLI AZ TAK SPROSTY 😀 😀
ROZHODNE VELMI ZAUJIMAVE 🙂
ZOMBY
2. januára 2008 at 16:58
Ja som cital ze motorka s pohonom predneho kolesa sa aj vyrabala mam to doma v encyklopedii motoriek aj fotky su tam !
sliver
2. januára 2008 at 17:43
ZOMBY asi mas na mysli Megolu, spominal som ju aj v texte, ta sa vyrabala medzi rokmi 1921-1925 v Mnichove
ZOMBY
2. januára 2008 at 17:58
[linka]
a co tak v zadnom
milan3232
2. januára 2008 at 19:01
Ale vazne, s takouto moto to na zadne das velmi tazko, ale hrabalo by sa dobre. Iba by bol asi dost obity lak zospodu od kamienkov 😉
smugi
4. januára 2008 at 8:11
Fu macherina….a este v akom roku🙂