Connect with us

Spravodajstvo

KTM predstavovala v Bratislave

Publikovaný

on

Mnohí možno ani netušíte, ale už pekných pár mesiacov je pre materskú firmu KTM a celú Východnú Európu, Bratislava mimoriadne dôležitým miestom na mape. Práve tu totiž sídli centrála, ktorá má na starosti prakticky celý východoeurópsky región. Jednou z mnohých úloh KTM CEE (Central East Europe) je spolupráca z médiami a tak sme sa 13. 12. 2007 ocitli spolu s novinármi z Čiech, Poľska, Maďarska a Rumunska v priestoroch bratislavskej pobočky, kde sa konala oficiálna prezentácia noviniek KTM pre rok 2008.

V tejto pestrej medzinárodnej spoločnosti sme si tak opäť mohli prezrieť horúce novinky rakúskej značky pre rok 2008. Samozrejme najväčšia pozornosť bola venovaná novému superšportu KTM RC8. Týmto modelom sa pre výrobcu začína nová éra, ktorá je výrazným posunom smerom na cesty a okruhy. Tento motocykel sa nesie presne v duchu hesla ??ready to race? (pripravený pretekať) a už základné parametre 155 k, 120 Nm a prevádzková hmotnosť na hranici 200 kg hovoria sami za seba. Výrobca už má k dispozícii pretekársky kit pre triedu Superstock, kde budú nové modely v budúcom roku aj nasadené.
Ďalšími novinkami, ktoré sme si mohli pozrieť naživo boli modely 690 Duke a 690 Enduro, ktoré rozširujú ponuku modelov s novým jednovalcom LC4. V oboch prípadoch ide o vydarené motocykle a najmä pohľad na Duka sľubuje poriadny adrenalínový zážitok. Medzi príjemné prekvapenia patrilo odprezentovanie novej generácie športových štvorkoliek XC ATV 450 a 525, ktoré prinášajú poriadne oživenie do tejto kategórie. Pôvodne sa mala celá tohtoročná produkcia dostať len na trhy v Severnej Amerike, no pre neutíchajúci záujem európskych zákazníkov sa časť produkcie predsa len dostane aj na náš kontinent, a zopár kúskov sa tak určite objaví aj na našich tratiach. Za horúcu novinku, ktorá dokonca nebola uvedená ani v tlačových materiáloch, ktoré sme si doviezli z tohtoročnej výstavy EICMA v Miláne môžeme považovať nový model Supermoto 990, ktorý používa nový motor o objeme 999 ccm, ktorého výkon stúpol na veľmi zaujímavých 115 k a samozrejme sa stáva najvýkonnejším supermotom na trhu, no jeho ambície nie sú len športové, ale miery aj medzi adrenalínových turistov a zdolávanie alpských sediel v sedle tohto motocykla môže byť mimoriadne svižným výletom.
Toto stretnutie však nebolo len o nových modeloch a okrem oficiálneho predstavenia osadenstva bratislavskej kancelárie sme sa dozvedeli aj ďalšie zaujímavé novinky zo zákulisia KTM. Najnovšou správou je kapitálový vstup indickej značky Bajaj, ktorá skúpila 14,5% podiel akcii KTM, čo sa okamžite odrazilo na novej stratégii značky. KTM sa trošku odkloní od filozofie extrémnych a nekompromisných strojov, ktorú presadzuje už viac ako jedno desaťročie a vďaka indickému partnerovi sa zameria aj na trhové segmenty, kde doteraz chýbala. Vo vývoji je už dvojica vodou chladených štvortaktov o objeme 125 a 250 ccm, ktoré budú vyrábané v Indii a budú vlastne nenáročnými a cenovo dostupnými motocyklami pre široký okruh jazdcov. Tento ambiciózny projekt je už v plnom prúde a sériová výroba by sa mala rozbehnúť už v roku 2010. Rozvíjanie nových segmentov je z pohľadu dlhodobejšej stratégie dôležitý krok a KTM má skutočné maximálne ciele a v priebehu niekoľkých rokov sa chce stať najväčším výrobcom motocyklov v Európe. Treba podotknúť, že tento cieľ určite nie je nereálny a za posledné desaťročie sa KTM môže pochváliť 20% medziročným nárastom predaja a v tomto roku výroba prekročila hranicu 90 000 vyrobených kusov. Nakoniec jedna dobrá správa pre priaznivcov oranžových ?offroadov?, ktorých môže neustále rozširovanie výroby o nové segmenty trochu znepokojovať. Aj v budúcnosti budú mať ?offroady? prioritu a rozšírenie sa nedotkne neuveriteľne širokej ponuky terénnych špeciálov, pretože v celkovom predaji stále hrajú dominantnú úlohu.

Text a foto: M. Tamáši

G. Freeman, Nový superbike KTM RC8

KTM predstavovala v Bratislave

3 komentáre

3 Comments

  1. kxbibo

    15. decembra 2007 at 8:29

    Tá biela tej RC8 neskutočne sekne 🙂

  2. racer8

    15. decembra 2007 at 10:33

    kxbibo nieco na tom bude ale ten spolujazdec mi pride ako keby mal sediet na eifelovke 😕

  3. kxbibo

    15. decembra 2007 at 10:35

    KTM nikdy nemyslela na spolujazdca a dúfam, že nikdy ani nebude.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri