Connect with us

Testy a recenzie

Lacný, zábavný, pracovitý – test LINHAI 400 4WD

Publikovaný

on


Linhai je u nás na Slovensku späť a to prostredníctvom známej českej  spoločnosti ASP Group s.r.o., ktorú poznáme v súvislosti so značkami  štvorkoliek TGB, Access Motor či prilbami LS2 a nekonečným množstvom ATV príslušenstva. V ponuke má 2 modely ATV  a to Linhai 400 4WD, 500 4WD a UTV 800 Diesel. K redakčnému testu sa nám ušiel najlacnejší stroj 400 4WD a celkom sme boli prekvapení, ako sa Ázia prispôsobuje potrebám európskeho zákazníka, čo sa týka kvality a technickej úrovne. Proste stále to ide hore.

Modernizovaný a zároveň jednoduchý
Ak hľadáte niečo s pohonom 4×4 a nepotrebujete to „super naj“ čo je na trhu a ste limitovaný financiami, je tu voľba s názvom Linhai 400 4WD v neuveriteľnej cene 3 990 Eur. Za tieto peniaze dostane nemálo a tak si to poďme spočítať: …Z pohľadu zákazníka je veľmi potrebné evidenčné číslo, takže toto tu je so slovenským TP. A potom výbavička a najdôležitejšie je pohon 4×4, ALU disky a to celkom pekné, ťažné zariadenie a navyše elektrický navijak s ťahom 3000 lbs. Sú tu nainštalované vpredu i vzadu oceľové nosiče, predný ochranný rám,  opierka pre spolujazdca, kryty rukovätí a denné LED svietenie. Príde mi to až neuveriteľné, veď keď si kupujte auto tak za toto všetko by ste museli doplatiť… u ATV je to v cene!  Ak ju potrebujete na firmu, odpočet DPH je samozrejmosťou a štvorkolka je ako dopravný prostriedok plne odpočítateľnou položkou v účtovníctve vašej spoločnosti. Ako celok to priam nemá konkurenciu v tejto cene, tak to rozoberme ďalej.

Pohodlie a technika
Každého hlavne zaujme ako tu pracuje 4×4. Žiadne ťahanie za páku a rachot ako v minulosti. Uzávierka je elektronická, treba len zastaviť a so spusteným motorom stlačiť tlačidlo 4×4. Prenos sily prebieha prostredníctvom bezúdržbového kardanu. Počas vypnutia je aktivovaný iba zadný náhon, po spustení a rozsvietení kontrolky na palubnom displeji sa aktivuje predný náhon. Inak na palubke neustále bude svietiť nápis „2WD“ V ponuke je automatická prevodovka ktorej radenie sa obsluhuje riadnou pákou pred pravým kolenom nohy. Módy L, H, N a R značia pomalú / vysokú rýchlosť, neutrál a spiatočku. Pod blatníkmi nájdete štyri nezávisle zavesené nápravy na pružiacich jednotkách bez možnosti regulácie predpätia či útlmu. Toto je asi jediné mínus, ale tá cena to ľahko vyváži. Tým sa ale mení i úžitkovosť stroja ktorý je predurčený skôr na pracovné účely, ako športové a tak by sa tomuto mal prispôsobiť i samotný prístup majiteľa. Homologizácia je pre dve osoby, stroj je ale kompaktnejší a vďaka tomu je priestor pre dve osoby limitovaný. Nebude sa ale vzpierať zapnutému vozíku, či radlici na sneh alebo sypké materiály, v pohode vám na guli potiahne 200 kg. Dezén pneumatík je rýdzo offroadový a tak prejazd asfaltom berte ako nutné zlo s výraznou zvukovou kulisou. Linhai je dielensky pekne spracovaný, všetko je tam kde má byť, nič nevŕzga, neškrípe a obsluha je prirodzená a nenásilná. Zaujímavosťou je osadenie navijaku, ktorý je osadený na prednom oceľovom ráme, ktorý ho zároveň i chráni, ale chráni i stroj pred čelným nárazom. Tým je ľahko prístupný, ale aj ľahšie zraniteľný, sily má na rozdávanie dosť, skúšali sme s navijakom na mieste „akože“ ťahať zabrzdenú inú štvorkolku, podotýkam na tvrdom povrchu – nie hline a 350 kg stroj s jazdcom v sedle pritiahol ako hračku – fakt mocný je!

V teréne je doma…
Na začiatok slovo športový musím vrátiť naspäť do hry. Motor si poradí so strmím, pomalým či rýchlym stúpaním a na suchej lúke v drifte zadných kolies povyoráva všetku trávu do kruhu. Na zadné sa síce nehrnie, ale pár ľahkých kaskadérskych kúskov zvládne. Podvozok sa nezľakne menších skokov a ako ďaleko viete zájsť v tomto športovom okienku vám prezradia tlmiče podvozku. Ľahká športová zábava tejto 400-vke v žiadnom prípade neuškodí a ani sa jej nezľakne. Jej hlavnejší dôvod bytia je ale niekde inde. Má byť usilovný chlapík, ktorý sa nebojí práce. So zapnutým 4×4 pohonom pomocou „L“ alebo „H“ navolíte program svojej práce. Pozor, pri zapnutom móde „L“ (s 4×4) sa neodporúča prekročiť rýchlosť 10 km/h, naopak použite „H“ pri vyšších rýchlostiach bez zaťaženia. Každopádne vďaka 4WD sa  400-vka premení na pasák, riadenie samozrejme mierne vytuhne, ale môžeme ísť napríklad orať, či ťahať drevo. Jeho vodič docení komfortné sedenie a prehľadný displej pred sebou. I vďaka kompaktným rozmerom sa podvozok v rôznorodom teréne správa vcelku spoľahlivo bez náznaku podcenenia dôvery k použitej technike.  Odhlučnená koncovka výfuku je priateľská k prírode a stroj robí v teréne nenápadným. Charakter motora neprovokuje na vyvádzanie, iba ak by ste to chceli vy. Priechodnosť extrémnym terénom je limitovaná silou motora. Nie je to super svalovec, ale ani bábätko ale ak skúsite ťažký extrém, môžete ucítiť nosom spojku. Cesta teda vedie niekde v strede. Niekoľko krát kontrolovaný objem nádrže nás ubezpečil, že vodou chladený jednovalec je viac ako úsporný i napriek tomu, že musí ťahať svoju váhu 315 kg + váhu jazdca. To mu ale problém nerobí. Riadenie ide aj bez posilňovača vcelku príjemne, nebál by som sa posadiť za riadidlá žiadnu babu. Náklony v zákrutách sú primerané prednastaveným hodnotám pruženia. Celkovo je stroj nastavený podvozkom do pohody a príjemnej prevádzky.

Raketa to nie je, ale oceníte iné veci
Ak ste začiatočník oceníte jednoduchosť a rýchlu pochopiteľnosť ovládania stroja, ak ste pokročilý, okamžite viete zužitkovať vaše osobné skúsenosti a nič vás v tomto prípade neprekvapí. Ak ste umiernený domáci gazda, tu ste doma a našli ste čo ste hľadali. Je to síce čínsky stroj, ale to vám nebude vadiť. Dôveru musíte vložiť v silného a komunikatívneho importéra, ktorý vám zabezpečí tak náhradné diely ako i servis. Stroj v tejto podobe môže by pre vás „akože“ začínajúci a možno sa nakoniec pri ňom zbadáte o 7 rokov ako pri trvalom partnerovi.
Aké sú teda jeho najsilnejšie karty?
 V prvom rade vynikajúca výbava, podvozok strednej triedy dostačujúci na nepreberné množstvo rôznych úkonov. Potom je tu spoľahlivý a skutočne osvedčený vodu chladený 4T jednovalec s výborným priebehom výkonu a minimálnou spotrebou. Nezadýcha sa ani pri trvalejšom jazdení, neprehrieva sa.  Stabilita podvozku je na strednej úrovni, ale rýchlo pochopiteľná, pohon 4×4 je neoceniteľný a jeho spínanie je priam detinsky jednoduché, brzdy plne vyhovujú tejto triede.  A nakoniec dizajn, ktorý dokonca získal v niektorých krajinách titul „ATV dizajn roku“.
Ale aj toto v prípade kúpy berte do úvahy:
Dve osoby sa budú na ňom trošku tlačiť, v sedadle i v plošinách pre nohy. Motor kŕmi karburátor, chladný štart vyžaduje zapnúť a potom odkontrolovať vypnutie sýtiča, mne trochu vadila oddialená páčka plynu od palca pravej ruky a trochu zastaraný palubný displej, ale tu musím povedať, že je výborne čitateľný aj na slnku výhodou sú väčšie ikonky údajov.  Predné smerovky stoja presne v dráhe kolesa vyhadzujúceho na ne blato, tak neviem ako dlho tam vydržia, ale plusom je, že sú to LED-ky. A inak nič.
RESUMÉ?! Za tie prachy sa proste tento stroj oplatí.

LINHAI 400 4WD
Cena: 3 990 Eur
Motor: 352  ccm, 4 ventily, SOHC, R1
Max. výkon: 19 kW / 5 000 ot./min. (off road)
Prevodovka: CVT, variátor (L/H/N/R) kardanový hriadeľ
Rozmery (D x Š x V): 2 105  x 1 140 x 1 270 mm
Rám: kolískový, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 315 kg, Rázvor: 1 280 mm
Výška sedla: 915 mm, Objem pal. nádrže: 13 l
Pneu: vpredu: 25×8-12, vzadu: 25×10–12
Homologizácia: áno, slovenské EČ.

ATV na test zapožičal: ASP Group, s. r.o., Žebrák (CZ)
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2015.
Autor: Vlado Brniak, foto: autor a M. Tamáši

LINHAI 400 4WD – Album k testu, MMA 6/2015

1 komentár

1 komentár

  1. Juraj

    20. januára 2022 at 10:02

    Pekne napísaný článok ale možno by som mal jednu výhradu a to je elektroinštalácia je dosť odfláknutá a niektoré snímače sa rýchlo opotrebujú ale dá sa to vyriešiť a jemne upraviť taktiež predné smerovky sú pred kolenami a rýchlo sa zašpinia aj na mokrom asfalte taktiež sa to dá vyriešiť a na miesto obyčajných led v dennom svieteni použiť RGB LED . Ďalšia vec sú slabé zvari ktoré sa dajú tak tiež prevariť na hrubšie a plastový kryt pod motorom ktorý nezakrýva celý spodok ATV ale tiež sa dá nahradiť hlinikovím krytom popod celý spodok zníži sa tým šanca na zachytavanie konárov a zjednoduší sa prípadne vyprostenie z blata . Hybné spoje výfukového potrubia sa rýchlo opotrebujú ale dajú sa nahradiť napríklad klasickým pletencom. Tepelný štít pod blatníkom moc dobre nedrží a odlepí sa ale stačí potrubie obaliť izolačnou bandážou a je to vyriešené . Batéria dodávaná k ATV v mraze nenaštartuje treba vymeniť za kvalitnejšiu . Toto sú nedostatky ktoré som zistil používaním ATV väčšina km bola najazdených v ťažkých podmienkach v mrazoch blate hlbokom snehu rýchlou jazdou po lese skokoch…. Cca 3000km

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri