Connect with us

Testy a recenzie

Láska na prvý pohľad – test Honda CB650R

Publikovaný

on

Je to tu! Jar sa nesmelo ozvala a to je vždy chvíľa, keď sa dostanem k testovacej motorke. Túto sezónu som otvoril v sedle najnovšieho prírastku kategórie neo retro naháčov, Hondy CB650R a náramne sme si to užili. Ráno ukazoval teplomer 1°C (miestami nula). Čas vyraziť na cesty. (Áno, ja s to užívam 🙂 ).   


Preberanie

Poďme na to pekne z kraja. Honda sa mi páči a to hneď na prvý pohľad. Jej moderný dizajn, ktorýFoto Japonci označujú Neo Sports Café je inšpirovaný, či lepšie povedané prevzatý z väčšej CB1000R, no a je jednoducho podmanivý. Nemusíte pritom byť ani priaznivcom neo retro motoriek, Honda má čo ponúknuť každému.CB-čko som dostal v slušivej modrej farbe, ktorú výrobca zvolil v matnej úprave. Veľmi dobrá voľba, praktická a zároveň upúta pozornosť. Dva vpusty nasávania po stranách nádrže dávajú motocyklu takmer až futuristický nádych. Nádrž je veľmi vkusne a zároveň príjemne vykrojená, teda nič nevadí kolenám. Za samostatnú zmienku stojí zadná časť nesúca smerové svetlá a značku. Výrobca sa sústredil aj na dizajn tohto „kusu plastu“ a v ruke tak konečne nemáme nejakú plastovú nemožnosť, ale krásne vyprofilovaný chvost. V celkovej stavbe je zvýraznený motor a na fotografiách to možno tak nevyzerá, naživo by mu však málokto tipoval, že je to len šesťstovka. Výfuková zostava 4-1 je od valcov ťahaná na pravú stranu a štvorica zvodov pôsobí veľmi elegantne. Lúče liatych kolies dostali moderný dizajn oproti CB650F z minulého roka. Výrobca „priznal“ zadnú pružinu a dal jej žltú farbu, ktorá jednoducho upúta. Zadná kyvná vidlica je parádne zalomená, takže hneď na prvý pohľad nepôsobí lacno. Dosť však bolo okukovania, ide sa jazdiť.  


 Prvá jazda – dobrá

Honda CB650R doslova sadne do ruky. Je to neskutočne priateľský motocykel. Jazdec sa veľmi rýchlo zorientuje a ja osobne som mal už po pár metroch pocit, že s tým motocyklom jazdím pár rokov. CB-čka má na naháča prekvapivo pohodlný posed. Kolená sú síce športovejšie zalomené, ale nie je to na škodu. Aj po prejdení 200 km netrpia, ani netŕpnu. Pri jazde som mierne naklonený na riadidlá, nie však zaťažujúco. Riadidlá svojou šírkou ponúkajú ideálne ovládanie pri jazde aj pri posunoch na mieste. Motocykel má krátky rázvor – len 1 450 mm a pohotovostnú hmotnosť len 202 kíl. Táto kompaktnosť a ľahkosť sa okamžite premieta aj do jazdy a CB je neskutočne hravá. Prepletanie sa mestom? Kolónou? Pobiehanie po parkovisku? Všetko je to hra, ktorej sa prakticky nemôžem nabažiť.  


 Výlet

Skončiť testovačku v meste by bolo na úrovni hanobenia značky. V momente, keď sa oteplilo teda vyrážam na výlet, na ktorom preverím Hondu na dlhej trase. Jediné, čomu sa vyhýbam je diaľnica. Nie preto, že by to Honda nedala, ale motocykel bez kapotáže a vyhrievaných rukovätí je v tomto Fotoročnom období jednoducho za hranicou mojej komfortnej zóny. Trasa ma previedla cestami prvej a druhej triedy a Honda ani raz nesklamala. Motor necuká, jazdu nesprevádzajú žiadne nečakané prejavy ani nič podobné. Naopak štvorvalec ide dokonale hladko za plynom a jeho prejav je vyslovene priateľský. Nebál by som sa ho zveriť novému jazdcovi, alebo človeku, ktorý presadá zo skútra na motocykel. Krútiaci moment veľmi pokojne potiahne motocykel až na úroveň 90 km/h. A práve na úrovni 90 km/h prichádza zlom. Teda nie zlom zlým smerom, práve naopak. Honda tu chytá druhý dych a vyráža športovo za svojim. Nie je problém otočením plynu vystreliť až na 130 km/h a autá okolo seba lúpať ako mandarínky. Aj v tejto rýchlosti sa motocykel riadi s istotou a až návykovou ľahkosťou. Pevne sedí na ceste, hravo sa ovláda aj vo vyšších rýchlostiach a jazda stále baví. Testovaný model bol vybavený elektronickým asistentom radenia, ktorý je súčasťou doplnkovej výbavy a rýchlosti tam s ľahkosťou doslova skákali, najmä ak ste motor držali v otáčkach radenie išlo ako po masle. Dorážam na sever Oravy a konkrétne v Oravskej Lesnej je ešte stále sneh popri ceste. Nie však fliačiky snehu, ale doslova súvislá vrstva. Po ceste stekajú potôčiky vody z topiaceho snehu a všade je kopec posypu zo zimnej údržby. Do toho sú cesty sem tam rozbité a sem tam ešte horšie. Honda sa prepletá týmto povrchom bez zachvenia. Predná vidlica Showa s oddelenými vidlicami (teda pružina je v jednej a tlmič v druhej) s priemerom 41 mm dokáže preletieť každú nerovnosť. Nie je to enduro, ale riadenie sa nikdy nestáva neistým, a to ani pri nepríjemných pozdĺžnych nerovnostiach. Pneumatiky Metzeler RoadTec 01 boli zvolené veľmi vhodne, na ceste držia s istotou a do zatáčky pustia naozaj hlboko. Za samostatnú zmienku stoja brzdy. CB650R dostala oproti predošlému modelu výrazne lepšie brzdy. Vpredu je dvojica 310 mm kotúčov s štvoricou piestikov a vzadu je 240 mm kotúč s jedným piestikom. Predné brzdy sú uchytené radiálne a na väčšinu situácii mi stačil jeden, maximálne dva prsty. Motocykel nemá problém bezpečne zastaviť z akejkoľvek rýchlosti. Testovaný model mal vo výbave vypínateľnú kontrolu trakcie, ktorá dodáva prvok bezpečnosti, ale aj pocit istoty, ktorý v kombinácii s tuhým podvozkom a kvalitným obutím jazdca pustí naozaj hlboko na dno možností, teda možností jazdca. Celú cestu zvládame s prehľadom, trochu ma pobolieva zadok zhýčkaný turistickým motocyklom, ale inak netrpia ani kríže, ani kolená ani plecia a lakte. Jazdu hodnotím na výbornú.    


Emócie

Honda je pekná, alebo skôr krásna. Množstvo detailov a výborná úroveň dielenského spracovania robia z naháča častý objekt pozorovania všade kde zastavím. Na prvý pohľad upúta predné svetlo prevzaté z litrovej sestry. Okrem dizajnu je samozrejme funkčné a v noci slúži nadštandardne. PriFoto jazde svietia predné blinkre a slúžia tak ako obrysové svetlá. Je to veľmi vkusný doplnok. Dizajn nie je všetko. Honda okrem iného upúta svojim zvukom. Krátka koncovka výfuku je vyvedená smerom nahor, za jazdca tak, aby jazdec počul motor. A je čo počúvať, pretože zvuková kulisa je naozaj vydarená a pri každom otočení plynom poteší. Palubná doska je jednoduchá a prehľadná. Mám ju presne na spodnej časti zorného poľa a počas jazdy mám tak rýchly prístup k informáciám. Okrem základných údajov o rýchlosti a otáčkach poskytuje aj info o zaradenom rýchlostnom stupni, spotrebe a podobne. Proste všetky potrebné údaje. Ovládacie prvky sú ľahko dosiahnuteľné aj pre kratšie prsty a prakticky jediné, čo ma znervózňovalo bolo, že ovládanie smeroviek je umiestnené pod tlačidlom klaksónu. Nakoľko na mojom motocykli je to presne naopak, tak som si bežne zatrúbil na križovatke. Vypínanie kontroly trakcie je na pravej páčke, kde je obvykle umiestnené tlačidlo prebliknutia diaľkových svetiel (zvukový klaksón). Treba si na to zvyknúť. Milo ma prekvapili zrkadlá, u ktorých som čakal pohľad na plecia. Poskytujú prekvapivo veľký prehľad o dianí vzadu a to aj pre jazdcov so širšími plecami. Na druhú stranu som si všimol dosť veľký mŕtvy uhol. Treba si zvyknúť, že sa občas treba obzrieť.    


Sexy univezál

Hondu CB650R vraciam do redakčnej garáže opäť v skorých ranných a chladných hodinách. Bol to úžasný víkend s parádne vyhotoveným strojom. Nebál by som sa CB-čku odporučiť novým ale aj skúsenejším jazdcom. V mestskej džungli sa nestratí a cez víkend vás za mestom vyvenčí tak, ako sa na poriadneho športovca patrí.


 Honda CB650R

Cena: 7 590 Eur

Motor: 649 ccm, 16 ventilov, DOHC, R4

Výkon: 89 k pri 11 000 ot./min.

Krút. moment: 64 Nm pri 8 500 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 130 x 780 x 1 075 mm

Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z oceľových profilov

Hmotnosť: 202 kg (prevádzková)

Rázvor: 1 450 mm

Výška sedla: 810 mm

Objem pal. nádrže: 15,4 l

Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17  


Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Limited SK, o. z.  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 6 / 2019

Text: Jozef Jambor, foto: Vlado Brniak

Honda CB650R – album k testu v Motomagazíne 6/19

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri