Je
to tu! Jar sa nesmelo ozvala a to je vždy chvíľa, keď sa dostanem
k testovacej motorke. Túto sezónu som otvoril v sedle najnovšieho
prírastku kategórie neo retro naháčov, Hondy CB650R a náramne sme si to
užili. Ráno ukazoval teplomer 1°C
(miestami nula). Čas vyraziť na cesty. (Áno, ja s to užívam 🙂 ).
Preberanie
Poďme na to pekne z kraja.
Honda sa mi páči a to hneď na prvý pohľad. Jej moderný dizajn, ktorý
Japonci označujú Neo Sports Café je inšpirovaný, či lepšie povedané prevzatý
z väčšej CB1000R, no a je jednoducho podmanivý. Nemusíte pritom byť ani
priaznivcom neo retro motoriek, Honda má čo ponúknuť každému.CB-čko som dostal v slušivej modrej
farbe, ktorú výrobca zvolil v matnej úprave. Veľmi dobrá voľba, praktická
a zároveň upúta pozornosť. Dva vpusty nasávania po stranách nádrže dávajú
motocyklu takmer až futuristický nádych. Nádrž je veľmi vkusne a zároveň
príjemne vykrojená, teda nič nevadí kolenám. Za samostatnú zmienku stojí zadná
časť nesúca smerové svetlá a značku. Výrobca sa
sústredil aj na dizajn tohto „kusu plastu“ a v ruke tak konečne
nemáme nejakú plastovú nemožnosť, ale krásne vyprofilovaný chvost.
V celkovej stavbe je zvýraznený motor a na
fotografiách to možno tak nevyzerá, naživo by mu však málokto tipoval, že je to
len šesťstovka. Výfuková zostava 4-1 je od valcov ťahaná na pravú stranu
a štvorica zvodov pôsobí veľmi elegantne. Lúče liatych kolies dostali
moderný dizajn oproti CB650F z minulého roka. Výrobca „priznal“ zadnú pružinu
a dal jej žltú farbu, ktorá jednoducho upúta. Zadná kyvná vidlica je
parádne zalomená, takže hneď na prvý pohľad nepôsobí lacno.
Dosť však bolo okukovania, ide sa jazdiť.
Prvá
jazda – dobrá
Honda CB650R doslova sadne do ruky.
Je to neskutočne priateľský motocykel. Jazdec sa veľmi rýchlo zorientuje
a ja osobne som mal už po pár metroch pocit, že s tým motocyklom
jazdím pár rokov. CB-čka má na naháča prekvapivo pohodlný posed. Kolená sú síce
športovejšie zalomené, ale nie je to na škodu. Aj po prejdení 200 km netrpia, ani netŕpnu.
Pri jazde som mierne naklonený na riadidlá, nie však zaťažujúco. Riadidlá
svojou šírkou ponúkajú ideálne ovládanie pri jazde aj pri posunoch na mieste.
Motocykel má krátky rázvor – len 1 450 mm
a pohotovostnú hmotnosť len 202 kíl. Táto kompaktnosť a ľahkosť sa
okamžite premieta aj do jazdy a CB je neskutočne hravá. Prepletanie sa mestom?
Kolónou? Pobiehanie po parkovisku? Všetko je to hra, ktorej sa prakticky nemôžem
nabažiť.
Výlet
Skončiť testovačku v meste by bolo
na úrovni hanobenia značky. V momente, keď sa oteplilo teda vyrážam na výlet,
na ktorom preverím Hondu na dlhej trase. Jediné, čomu sa vyhýbam je diaľnica.
Nie preto, že by to Honda nedala, ale motocykel bez kapotáže
a vyhrievaných rukovätí je v tomto ročnom období jednoducho za
hranicou mojej komfortnej zóny. Trasa ma previedla cestami prvej a druhej
triedy a Honda ani raz nesklamala. Motor necuká, jazdu nesprevádzajú
žiadne nečakané prejavy ani nič podobné. Naopak štvorvalec ide dokonale hladko
za plynom a jeho prejav je vyslovene priateľský. Nebál by som sa ho zveriť
novému jazdcovi, alebo človeku, ktorý presadá zo skútra na motocykel. Krútiaci
moment veľmi pokojne potiahne motocykel až na úroveň 90 km/h.
A práve na úrovni 90 km/h prichádza zlom.
Teda nie zlom zlým smerom, práve naopak. Honda tu chytá druhý dych
a vyráža športovo za svojim. Nie je problém otočením plynu vystreliť až na
130 km/h
a autá okolo seba lúpať ako mandarínky. Aj v tejto rýchlosti sa
motocykel riadi s istotou a až návykovou ľahkosťou. Pevne sedí na
ceste, hravo sa ovláda aj vo vyšších rýchlostiach a jazda stále baví. Testovaný
model bol vybavený elektronickým asistentom radenia, ktorý je súčasťou
doplnkovej výbavy a rýchlosti tam s ľahkosťou doslova skákali, najmä
ak ste motor držali v otáčkach radenie išlo ako po masle.
Dorážam na sever Oravy
a konkrétne v Oravskej Lesnej je ešte stále sneh popri ceste. Nie
však fliačiky snehu, ale doslova súvislá vrstva. Po ceste stekajú potôčiky vody
z topiaceho snehu a všade je kopec posypu zo zimnej údržby. Do toho
sú cesty sem tam rozbité a sem tam ešte horšie. Honda sa prepletá týmto
povrchom bez zachvenia. Predná vidlica Showa s oddelenými vidlicami (teda
pružina je v jednej a tlmič v druhej) s priemerom 41 mm dokáže preletieť každú
nerovnosť. Nie je to enduro, ale riadenie sa nikdy nestáva neistým, a to
ani pri nepríjemných pozdĺžnych nerovnostiach.
Pneumatiky Metzeler RoadTec 01 boli
zvolené veľmi vhodne, na ceste držia s istotou a do zatáčky pustia
naozaj hlboko. Za samostatnú zmienku stoja brzdy. CB650R dostala oproti
predošlému modelu výrazne lepšie brzdy. Vpredu je dvojica 310 mm kotúčov s štvoricou
piestikov a vzadu je 240
mm kotúč s jedným piestikom. Predné brzdy sú
uchytené radiálne a na väčšinu situácii mi stačil jeden, maximálne dva
prsty. Motocykel nemá problém bezpečne zastaviť z akejkoľvek rýchlosti.
Testovaný model mal vo výbave
vypínateľnú kontrolu trakcie, ktorá dodáva prvok bezpečnosti, ale aj pocit
istoty, ktorý v kombinácii s tuhým podvozkom a kvalitným obutím jazdca
pustí naozaj hlboko na dno možností, teda možností jazdca.
Celú cestu zvládame s prehľadom, trochu ma
pobolieva zadok zhýčkaný turistickým motocyklom, ale inak netrpia ani kríže,
ani kolená ani plecia a lakte. Jazdu hodnotím na výbornú.
Emócie
Honda je pekná, alebo skôr krásna. Množstvo
detailov a výborná úroveň dielenského spracovania robia z naháča
častý objekt pozorovania všade kde zastavím. Na prvý pohľad upúta predné svetlo
prevzaté z litrovej sestry. Okrem dizajnu je samozrejme funkčné
a v noci slúži nadštandardne. Pri jazde svietia predné blinkre
a slúžia tak ako obrysové svetlá. Je to veľmi vkusný doplnok.
Dizajn nie je všetko. Honda okrem
iného upúta svojim zvukom. Krátka koncovka výfuku je vyvedená smerom nahor, za
jazdca tak, aby jazdec počul motor. A je čo počúvať, pretože zvuková
kulisa je naozaj vydarená a pri každom otočení plynom poteší.
Palubná doska je jednoduchá a prehľadná.
Mám ju presne na spodnej časti zorného poľa a počas jazdy mám tak rýchly
prístup k informáciám. Okrem základných údajov o rýchlosti a otáčkach
poskytuje aj info o zaradenom rýchlostnom stupni, spotrebe a podobne.
Proste všetky potrebné údaje.
Ovládacie prvky sú ľahko
dosiahnuteľné aj pre kratšie prsty a prakticky jediné, čo ma znervózňovalo
bolo, že ovládanie smeroviek je umiestnené pod tlačidlom klaksónu. Nakoľko na
mojom motocykli je to presne naopak, tak som si bežne zatrúbil na križovatke.
Vypínanie kontroly trakcie je na pravej páčke, kde je obvykle umiestnené
tlačidlo prebliknutia diaľkových svetiel (zvukový klaksón). Treba si na to
zvyknúť.
Milo ma prekvapili zrkadlá, u ktorých som čakal
pohľad na plecia. Poskytujú prekvapivo veľký prehľad o dianí vzadu
a to aj pre jazdcov so širšími plecami. Na druhú stranu som si všimol dosť
veľký mŕtvy uhol. Treba si zvyknúť, že sa občas treba obzrieť.
Sexy univezál
Hondu CB650R vraciam do redakčnej
garáže opäť v skorých ranných a chladných hodinách. Bol to úžasný
víkend s parádne vyhotoveným strojom. Nebál by som sa CB-čku odporučiť
novým ale aj skúsenejším jazdcom. V mestskej džungli sa nestratí
a cez víkend vás za mestom vyvenčí tak, ako sa na poriadneho športovca
patrí.
Honda CB650R
Cena: 7 590 Eur
Motor: 649 ccm, 16
ventilov, DOHC, R4
Výkon: 89 k pri
11 000 ot./min.
Krút. moment: 64 Nm pri 8
500 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová,
reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 130 x 780
x 1 075 mm
Rám: dvojitý
chrbticový, pozváraný z oceľových profilov
Hmotnosť: 202 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 450 mm
Výška sedla: 810 mm
Objem pal. nádrže: 15,4 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Motocykel
na test zapožičal: Honda Motor Limited
SK, o. z.
Test bol uverejnený v časopise
Motomagazin 6 / 2019
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.