Connect with us

Testy a recenzie

Legenda s novou misiou – test Suzuki SV650 ABS

Publikovaný

on

Označenie SV650 je pre mnohých stále pojmom označujúcim skvelého športového univerzála, ktorý sa rovnako dobre cíti nielen počas každodenného presunu mestom, ale aj v hlbokom náklone s vytočenou štvorkou niekde na okruhu. Suzuki sa podarilo vytvoriť takmer dokonalý mix univerzálneho naháča a agresívneho športovca v jednom. Nie je preto divom, že v čase svojej najväčšej slávy bolo „esvéčko“ druhým najpredávanejším motocyklom v Európe. Časy a požiadavky zákazníkov sa však menia a v roku 2009 vďaka príchodu Gladiusa táto motorka mizne zo scény. Ubehlo však pár rokov a SV650 je späť! No terajšia misia naháča je predsa len trochu iná.  


V jednoduchosti je krása

Pôvodné SV-éčko nikdy netrpelo výstrednými maniermi a dizajnu dominovala skôr funkčnosť ako prehnaná výstrednosť. Štíhly dvojvalec tak ponúkal jednoduché športové línie a vizuálne motorka dokonale naplnila predstavy ľahkého športovca. Dobrou správou je, že nový model v tomto smere nadväzuje na svojho úspešného predchodcu a prakticky okamžite spoznáte pôvodný model. Dokonca nechýba veľký kruhový svetlomet vpredu, ktorý dnes plní skôr funkciu klasického dizajnového prvku a výborne zapasuje do celkových línii motorky. Na svetlo nadväzuje nenápadný čelný miništít, ktorý však funguje výborne a potvrdzuje slová o maximálnej funkčnosti dizajnu motorky. Suzuki SV650 tak vizuálne doslova napĺňa známu vetu – „V jednoduchosti je krása.“  


 Perfektne vyladený dvojvalec

Suzuki sa vďaka svojmu dobre známemu dvojvalcu môže pochváliť exkluzivitou a v tejto kategórii vám nikto iný neponúkne „véčko“ s tak malým objemom. Motor vďačí za túto exkluzivitu najmä svojím vynikajúcim parametrom, ktoré ho už dlhé roky radia na špičku nielen vo svojej objemovej triede. V tomto prípade sa osvedčený koncept v podobe 8-ventilovej techniky ovládanej rozvodom DOHC, keramickej povrchovej úpravy vnútorných stien valcov SCEM a elektronického vstrekovania paliva SDTV dočkal ďalšej série úprav a inovácii. V motore sa objavilo až 60 nových dielov a komponentov. Výsledkom je nielen nárast výkonu na 75 k ale hodnota krútiaceho momentu 64 Nm sa posunula do vyšších otáčok (8 100 ot.), čo pocitovo mierne „vyhladilo“ výkonovú krivku a nárast výkonu je najmä v nízkych otáčkach mimoriadne plynulý. Spomenieme aj citeľné zníženie spotreby a výrobca uvádza priemernú spotrebu pod 4 l/100km. Počas testu sme napriek výrazne športovému tempu neboli ďaleko od tejto hodnoty, čo je výborným vysvedčením pre tento motor.    


Nová elektronická výbava

Súčasťou inovácii motora sú aj nové elektronické pomôcky, ktoré vám uľahčia manipuláciu s motocyklom. Prvou novinkou je nový štartér Easy Start System, ktorý uľahčí štart motora. Namiesto držania tlačidla štartéra až do momentu naskočenia motora stačí len krátko stlačiť tlačidlo a štartér sa vypne sám po naštartovaní motora. Ďalšia užitočná pomôcka je namierená najmä na začínajúcich jazdcov a dodá vám potrebnú istotu pri rozbiehaní sa. Low RPM Assist má za úlohu monitorovať otáčky motora a v prípade, že hrozí zhasnutie motora v dôsledku nízkych otáčok, tak sám otáčky jemne zvýši. V praxi to znamená, že rozbeh motorky je jednoduchší a pre začiatočníka aj menej stresujúci. Na rovnom úseku cesty sa mi podarilo rozbehnúť prakticky bez toho aby som pridával, čo veľa napovedá o bezchybnom fungovaní tohto systému a aby ste motor dostali do štádia, že by zhasol, tak musíte urobiť doslova poriadnu kravinu.    


Kompaktný podvozok

V prípade podvozku slovo „kompaktnosť“ asi najvýstižnejšie definuje stavbu Suzuki. Rozmery prinášajú zábavný a ľahko ovládateľný motocykel v ľubovoľnom prostredí. Základom je tuhý oceľový rám, ktorý má najväčší podiel na štíhlej a relatívne nízkej konštrukcii motocykla. Zároveň dáva motorke potrebnú istotu pri športovej jazde. Komponenty pruženia môžeme označiť za štandard a nijak sa nevymykajú tomu čo nájdete aj u podobne ladenej konkurencie. Predná vidlica tak neponúka možnosť nastavenia, zadný tlmič naopak ponúka možnosť nastavenia predpätia v 7-mych polohách. Nastavenie pruženia je namierené skôr na komfortnú jazdu, no SV-éčko sa nestratí ani pri agresívnejšom tempe a na svoje si tak prídu aj športovejšie ladení jazdci. Brzdy podobne ako pruženia sľubujú skôr užívateľský komfort ako ostrú reakciu superšportu. Výkon im samozrejme nechýba a dokážu bezpečne spomaliť motorku aj z vysokých rýchlostí, no nástup je viac plynulý a na dosiahnutie maximálneho účinku je potrebné viac potiahnuť za páčku. Na druhej strane lineárny nástup prináša ľahké dávkovanie a pre jazdca, ktorý sa práve zoznamuje s veľkou motorkou sú brzdy nastavené priam ideálne. K dispozícii je naviac aj výborne fungujúci systém ABS.    


Pohodlný a obratný naháč

Už prvé posadenie do pohodlného sedla veľa hovorí o vlastnostiach Suzuki. Uvoľnený a vzpriamený posed presne vystihuje univerzálnosť a kamarátsku povahu motocykla. Sedlo so svojou výškou 785 mm nad zemou patrí medzi najnižšie v tejto triede a obe nohy na zemi budú mať aj vyložene nízke postavy. Relatívne úzke riadidlá pocit kompaktnej motorky ešte zvyšujú a v sedle sa človek okamžite cíti pohodlne. Štíhly priestor medzi sedlom a nádržou výrazne uľahčuje pohyb v sedle a najmä pri športovejšom tempe je prenos ťažiska a práca s motorkou doslova hračkou. Celkový komfort v sedle je výborný, najmä ak patríte k nižším postavám. Stráviť dlhší čas v sedle tak nepredstavuje väčší problém. Čelný miništít odvádza prekvapivo dobrú prácu a občasný diaľničný presun zvládnete bez problémov. Diaľkový turista to samozrejme nikdy nebude, ale víkendové výlety len tak „naľahko“ určite áno. Pochvalu zaslúži prístrojovka. Prehľadný digitálny displej ponúka kopec užitočných údajov a nechýba napríklad údaj o spotrebe alebo dojazde.    


Kamarát na každý deň

Týždeň v spoločnosti Suzuki mi ubehol naozaj rýchlo a vďaka širokému poľu pôsobnosti som sa mohol vybrať prakticky kamkoľvek a vedel som, že si to užijem. Na tejto univerzálnosti má nemalý podiel motor, ktorý ponúka široký okruh využiteľných otáčok. Jeho charakter by sa dal zhrnúť do dvoch polôh. Tou prvou je každodenný pracant. Príjemný a plynulý zaber motora od najnižších otáčok je dokonale vyhladený a nijak vás netlačí do častého radenia alebo vytáčania otáčok. Veľa vám prepáči a nie raz som pozabudol podradiť v meste a pomalý presun motor zvládal aj na vyšších prevodoch. V kombinácii s pohodlným posedom a komfortne nastaveným pružením je to ideálna kombinácia do hustej mestskej premávky. Potom je to poloha číslo dva, ktorá začína na hranici 6 000 otáčok a končí až niekde okolo 10 000 ot. Motor sa dostáva do sféry, kde sa mení na zábavu milujúceho športovca, ktorý je pripravený okamžite vás zatiahnuť do víru zábavy. V tomto smere som zakaždým rýchlo podľahol a užíval si živý dvojvalec. Stačí jemne brknúť do spojky, potiahnuť riadidlá a predné koleso ochotne stúpa k nebesiam, motorka s veľkou chuťou akceleruje a každú chvíľu hľadám zákrutu, kde si môžem „šuchnúť“ kolenom o asfalt. Podvozok si dokáže poradiť s agresívnejšou jazdou, no zároveň má svoje limity a skôr ako beznádejne poruším všetky predpisy tak pruženie mi dá najavo, že sa nenachádzam na Slovakiaringu, ale na bežnej ceste. Napriek tomu žiadnu zábavu nepokazí a jazdu si užije aj skúsenejší jazdec.    


Nová misia

Pôvodná Suzuki SV650 je legendou, ktorá dlhé roky predstavovala vstupenku do sveta rýchlych športovcov a úspešne vydržala na trhu viac ako 10 rokov. Nástupcu tohto modelu tak čaká neľahká úloha, keď bude prirovnávaná k pôvodnej verzii. Po prvom kontakte s novým SV-éčkom však môžeme konštatovať, že nový model je viac ako dôstojným nástupcom originálu. Zároveň jeho pozícia na trhu je trochu iná ako v minulosti a môžeme tak hovoriť o novej misii pre tento motocykel. Výrobca v tomto prípade máličko ubral zo športovej agresivity a naopak pridal na ľahkosti ovládania a priateľskom charaktere. Výsledkom je univerzálny naháč, ktorý sa výborne cíti v ľubovoľnom prostredía svojim charakterom dokáže ponúknuť zábavne zvezenie nielen začínajúcim jazdcom ale aj tým skúsenejším, no a keď dostane príležitosť, tak dvojvalec vás s ľahkosťou vystrelí na vrchol horského sedla presne v štýle pôvodného modelu.    


Suzuki SV650 ABS  

Cena: 6 390 Eur

Motor: 645 cm, 8 ventilov, DOHC, V2

Výkon: 75 k pri 8 500 ot./min.

Krút. moment: 64 Nm pri 8 100 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 130 x 760 x 1 090 mm

Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov

Hmotnosť: 197 kg (prev. hmotnosť)

Rázvor: 1 445 mm

Výška sedla: 785 mm

Objem pal. nádrže: 13,8 l

Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 160/60 – 17  


Motocykel na test zapožičal: MSC – Suzuki Slovensko, o. z., Bratislava  


Článok bol uverejnený v časopise Motomagazin 9 / 2016

Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak

SUZUKI SV650 ABS – album k testu MMA 9/2016

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri