Označenie SV650 je pre mnohých stále pojmom
označujúcim skvelého športového univerzála, ktorý sa rovnako dobre cíti nielen počas
každodenného presunu mestom, ale aj v hlbokom náklone s vytočenou
štvorkou niekde na okruhu. Suzuki sa podarilo vytvoriť takmer dokonalý mix
univerzálneho naháča a agresívneho športovca v jednom. Nie je preto
divom, že v čase svojej najväčšej slávy bolo „esvéčko“ druhým
najpredávanejším motocyklom v Európe. Časy a požiadavky zákazníkov sa
však menia a v roku 2009 vďaka príchodu Gladiusa táto motorka mizne
zo scény. Ubehlo však pár rokov a SV650 je späť! No terajšia misia naháča je
predsa len trochu iná.
V jednoduchosti je krása
Pôvodné SV-éčko
nikdy netrpelo výstrednými maniermi a dizajnu dominovala skôr funkčnosť
ako prehnaná výstrednosť. Štíhly dvojvalec tak ponúkal jednoduché športové
línie a vizuálne motorka dokonale naplnila predstavy ľahkého športovca.
Dobrou správou je, že nový model v tomto smere nadväzuje na svojho
úspešného predchodcu a prakticky okamžite spoznáte pôvodný model. Dokonca
nechýba veľký kruhový svetlomet vpredu, ktorý dnes plní skôr funkciu klasického
dizajnového prvku a výborne zapasuje do celkových línii motorky. Na svetlo
nadväzuje nenápadný čelný miništít, ktorý však funguje výborne
a potvrdzuje slová o maximálnej funkčnosti dizajnu motorky. Suzuki
SV650 tak vizuálne doslova napĺňa známu vetu – „V jednoduchosti je krása.“
Perfektne vyladený dvojvalec
Suzuki sa vďaka
svojmu dobre známemu dvojvalcu môže pochváliť exkluzivitou a v tejto
kategórii vám nikto iný neponúkne „véčko“ s tak malým objemom. Motor vďačí
za túto exkluzivitu najmä svojím vynikajúcim parametrom, ktoré ho už dlhé roky
radia na špičku nielen vo svojej objemovej triede. V tomto prípade sa
osvedčený koncept v podobe 8-ventilovej techniky ovládanej rozvodom DOHC,
keramickej povrchovej úpravy vnútorných stien valcov SCEM a elektronického
vstrekovania paliva SDTV dočkal ďalšej série úprav a inovácii.
V motore sa objavilo až 60 nových dielov a komponentov. Výsledkom je nielen
nárast výkonu na 75 k ale hodnota krútiaceho momentu 64 Nm sa
posunula do vyšších otáčok (8 100 ot.), čo pocitovo mierne „vyhladilo“
výkonovú krivku a nárast výkonu je najmä v nízkych otáčkach mimoriadne
plynulý. Spomenieme aj citeľné zníženie spotreby a výrobca uvádza
priemernú spotrebu pod 4 l/100km. Počas testu sme napriek výrazne športovému
tempu neboli ďaleko od tejto hodnoty, čo je výborným vysvedčením pre tento
motor.
Nová elektronická výbava
Súčasťou inovácii
motora sú aj nové elektronické pomôcky, ktoré vám uľahčia manipuláciu
s motocyklom. Prvou novinkou je nový štartér Easy Start System, ktorý
uľahčí štart motora. Namiesto držania tlačidla štartéra až do momentu
naskočenia motora stačí len krátko stlačiť tlačidlo a štartér sa vypne sám
po naštartovaní motora. Ďalšia užitočná pomôcka je namierená najmä na
začínajúcich jazdcov a dodá vám potrebnú istotu pri rozbiehaní sa. Low RPM
Assist má za úlohu monitorovať otáčky motora a v prípade, že hrozí
zhasnutie motora v dôsledku nízkych otáčok, tak sám otáčky jemne zvýši.
V praxi to znamená, že rozbeh motorky je jednoduchší a pre
začiatočníka aj menej stresujúci. Na rovnom úseku cesty sa mi podarilo
rozbehnúť prakticky bez toho aby som pridával, čo veľa napovedá o bezchybnom
fungovaní tohto systému a aby ste motor dostali do štádia, že by zhasol,
tak musíte urobiť doslova poriadnu kravinu.
Kompaktný podvozok
V prípade
podvozku slovo „kompaktnosť“ asi najvýstižnejšie definuje stavbu Suzuki.
Rozmery prinášajú zábavný a ľahko ovládateľný motocykel v ľubovoľnom
prostredí. Základom je tuhý oceľový rám, ktorý má najväčší podiel na štíhlej
a relatívne nízkej konštrukcii motocykla. Zároveň dáva motorke potrebnú
istotu pri športovej jazde. Komponenty pruženia môžeme označiť za štandard a nijak
sa nevymykajú tomu čo nájdete aj u podobne ladenej konkurencie. Predná
vidlica tak neponúka možnosť nastavenia, zadný tlmič naopak ponúka možnosť
nastavenia predpätia v 7-mych polohách. Nastavenie pruženia je namierené
skôr na komfortnú jazdu, no SV-éčko sa nestratí ani pri agresívnejšom tempe
a na svoje si tak prídu aj športovejšie ladení jazdci. Brzdy podobne ako
pruženia sľubujú skôr užívateľský komfort ako ostrú reakciu superšportu. Výkon
im samozrejme nechýba a dokážu bezpečne spomaliť motorku aj
z vysokých rýchlostí, no nástup je viac plynulý a na dosiahnutie
maximálneho účinku je potrebné viac potiahnuť za páčku. Na druhej strane
lineárny nástup prináša ľahké dávkovanie a pre jazdca, ktorý sa práve
zoznamuje s veľkou motorkou sú brzdy nastavené priam ideálne.
K dispozícii je naviac aj výborne fungujúci systém ABS.
Pohodlný a obratný naháč
Už prvé posadenie
do pohodlného sedla veľa hovorí o vlastnostiach Suzuki. Uvoľnený
a vzpriamený posed presne vystihuje univerzálnosť a kamarátsku povahu
motocykla. Sedlo so svojou výškou 785 mm nad zemou patrí medzi najnižšie
v tejto triede a obe nohy na zemi budú mať aj vyložene nízke postavy.
Relatívne úzke riadidlá pocit kompaktnej motorky ešte zvyšujú a v sedle
sa človek okamžite cíti pohodlne. Štíhly priestor medzi sedlom a nádržou
výrazne uľahčuje pohyb v sedle a najmä pri športovejšom tempe je
prenos ťažiska a práca s motorkou doslova hračkou. Celkový komfort
v sedle je výborný, najmä ak patríte k nižším postavám. Stráviť dlhší
čas v sedle tak nepredstavuje väčší problém. Čelný miništít odvádza
prekvapivo dobrú prácu a občasný diaľničný presun zvládnete bez problémov.
Diaľkový turista to samozrejme nikdy nebude, ale víkendové výlety len tak
„naľahko“ určite áno. Pochvalu zaslúži prístrojovka. Prehľadný digitálny
displej ponúka kopec užitočných údajov a nechýba napríklad údaj
o spotrebe alebo dojazde.
Kamarát na každý deň
Týždeň
v spoločnosti Suzuki mi ubehol naozaj rýchlo a vďaka širokému poľu
pôsobnosti som sa mohol vybrať prakticky kamkoľvek a vedel som, že si to
užijem. Na tejto univerzálnosti má nemalý podiel motor, ktorý ponúka široký
okruh využiteľných otáčok. Jeho charakter by sa dal zhrnúť do dvoch polôh. Tou
prvou je každodenný pracant. Príjemný a plynulý zaber motora od najnižších
otáčok je dokonale vyhladený a nijak vás netlačí do častého radenia alebo vytáčania
otáčok. Veľa vám prepáči a nie raz som pozabudol podradiť v meste
a pomalý presun motor zvládal aj na vyšších prevodoch. V kombinácii
s pohodlným posedom a komfortne nastaveným pružením je to ideálna
kombinácia do hustej mestskej premávky. Potom je to poloha číslo dva, ktorá
začína na hranici 6 000 otáčok a končí až niekde okolo 10 000
ot. Motor sa dostáva do sféry, kde sa mení na zábavu milujúceho športovca,
ktorý je pripravený okamžite vás zatiahnuť do víru zábavy. V tomto smere
som zakaždým rýchlo podľahol a užíval si živý dvojvalec. Stačí jemne
brknúť do spojky, potiahnuť riadidlá a predné koleso ochotne stúpa k nebesiam,
motorka s veľkou chuťou akceleruje a každú chvíľu hľadám zákrutu, kde
si môžem „šuchnúť“ kolenom o asfalt. Podvozok si dokáže poradiť s agresívnejšou
jazdou, no zároveň má svoje limity a skôr ako beznádejne poruším všetky
predpisy tak pruženie mi dá najavo, že sa nenachádzam na Slovakiaringu, ale na
bežnej ceste. Napriek tomu žiadnu zábavu nepokazí a jazdu si užije aj
skúsenejší jazdec.
Nová misia
Pôvodná Suzuki
SV650 je legendou, ktorá dlhé roky predstavovala vstupenku do sveta rýchlych športovcov
a úspešne vydržala na trhu viac ako 10 rokov. Nástupcu tohto modelu tak
čaká neľahká úloha, keď bude prirovnávaná k pôvodnej verzii. Po prvom
kontakte s novým SV-éčkom však môžeme konštatovať, že nový model je viac
ako dôstojným nástupcom originálu. Zároveň jeho pozícia na trhu je trochu iná
ako v minulosti a môžeme tak hovoriť o novej misii pre tento
motocykel. Výrobca v tomto prípade máličko ubral zo športovej agresivity
a naopak pridal na ľahkosti ovládania a priateľskom charaktere. Výsledkom
je univerzálny naháč, ktorý sa výborne cíti v ľubovoľnom prostredía svojim charakterom dokáže ponúknuť zábavne
zvezenie nielen začínajúcim jazdcom ale aj tým skúsenejším, no a keď
dostane príležitosť, tak dvojvalec vás s ľahkosťou vystrelí na vrchol
horského sedla presne v štýle pôvodného modelu.
Suzuki SV650 ABS
Cena: 6 390 Eur
Motor: 645 cm, 8 ventilov, DOHC, V2
Výkon: 75 k pri 8
500 ot./min.
Krút. moment: 64 Nm pri 8 100
ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová,
reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 130 x
760 x 1 090 mm
Rám: dvojitý
chrbticový, pozváraný z hlin. profilov
Hmotnosť: 197 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 445 mm
Výška sedla: 785 mm
Objem pal. nádrže: 13,8 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 160/60 – 17
Motocykel
na test zapožičal: MSC – Suzuki
Slovensko, o. z., Bratislava
Článok bol
uverejnený v časopise Motomagazin 9
/ 2016
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.