Connect with us

Testy a recenzie

Luxus a elegancia na dvoch kolesách

Publikovaný

on

Test Suzuki Burgman 650 Executive

V novembri sa sezóna pomaly končí a na cestách vídať už iba skutočných moto šialencov. Nakoľko ja osobne patrím k tej druhej skupine, vôbec ma nevyviedla z miery informácia o neskorom teste ostatnej generácie skútrovej vlajkovej lodi, Suzuki Burgman 650. Tento stroj bol už odskúšaný v lete, naše jesenné stretnutie bude teda rozšírením pôvodného testu vyššou výbavou Executive.

Prvý dojem
Dizajnové trendy sú neúprosné a už aj v triede maxi skútrov velia ostré športové línie a dynamický, tak trochu nasrdený hmyzí výraz. Dva symetrické predné reflektory svietia pekne naraz a vedľa nich sú zaujímavo situované LED obrysovky. To všetko je obklopené výraznými a modernými líniami. Oproti staršej verzii opticky zoštíhlela predná časť kapotáže, naproti tomu časť pod palubovkou o čosi podrástla a poskytuje tým viacej odkladacieho priestoru. Zadnej časti kraľuje skutočne veľkorysé sedadlo, ktoré spolujazdcovi pridáva pekných pár cm po stranách, takže o komfort a pohodlie sa nemusí báť ani ľadvinka s korpulentnejším pozadím :). Pri pohľade zozadu jednoznačne dominujú zadné koncové svetlá so zaujímavým vertikálnym delením lomenou čiarou. A to je dobré, pretože presne tieto partie budete v mestskej premávke asi najčastejšie otŕčať nervóznym automobilistom…

Aké „easy“..!!

Suzuki Burgman 650 Executive nech vyzerá akokoľvek mohutne, ponúka po usadnutí do „kokpitu“ trochu inú kávu. Všetko je jednoznačne zamerané na pohodlie. Ľahučko ovládateľný plyn, veľmi agilné a pohotové brzdy, prijemná geometria… to všetko sú atribúty, ktoré po pár metroch spoľahlivo utaja skutočnú hmotnosť skútra. K tomu sa ešte pridáva masívny výfukový tlmič trojuholníkového prierezu, ktorý doslova ševelí ako vánok. Najdominantnejším zvukom sa prekvapujúco stáva pískajúca „turbínka“ chladenia variátora. Navyše prepracovaný manažment motora plus zlepšenie záberu spojky prinieslo ovocie v skutočne razantnom zrýchlení. To ako keby ani nebolo produkované spaľovákom, ale skôr elektromotorom.

Eco Drive

 Jazda v normálnom zoznamovacom režime je obohatená žmurkajúcou kontrolkou „Eco Drive Indicator“, ktorá jasne vymedzuje režim, kedy sa ide na spotrebu. Výrobca garantuje o 15 % nižšiu spotrebu, ak si necháme poradiť týmto zeleným indikátorom. Prvých pár kilometrov si nechávam tento umiernený režim a aj napriek sľúbenej úspornosti je to vcelku dynamické povozenie. Ak parafrázujem dávnejšiu reklamu na „také domáce žuvanie“, toto je presne štýl jazdy na také to „domáce každodenné jazdenie“.

Sport Drive

Ak vás nízka spotreba nemotivuje k sebaovládaniu pravého zápästia a žiada sa čosi ostrejšie, k dispozícii je športový režim „Power“. Riadiaca elektronika sa v tomto režime postará o záber variátora vo vyšších otáčkach. Na chovaní skútra je to hneď cítiť. Treba si však dať pozor, pretože ručička tachometra vyletí až podozrivo rýchlo a väčšinou aj dosť vysoko, takže prekročiť povolenú rýchlosť sa dá až „nepredvídateľne rýchlo“. Absentuje tu totiž spätná väzba, pretože nápor vetra je odfiltrovaný kapotážou a štítom, silný záťah motora takmer vôbec nepočuť a zadok zapustený do sedadla sa pri zrýchlení nikam neposúva. Takže treba sa naučiť častejšie hodiť očkom po tachometri, pretože to dosť šetrí peniaze :). Len pre úplnosť, maximálka na diaľnici takmer dosahuje  tachometrových 180 km/hod.

Manual Drive

K dispozícii je podľa mňa trochu zbytočný manuálny režim, kedy sa virtuálne prevodové stupne zaraďujú tlačidlami na ľavej rukoväti a v praxi elektronikou na variátore. Tlačidlá sú pomerne vysoko a pri radení treba naťahovať palec. Zbytočný je v tom zmysle, že režimy Drive a Sport sú natoľko dobre zladené s motorkou, že necítim potrebu im zasahovať do činnosti.

Verzia Executive
Vyššia výbava zahŕňa zopár užitočných vychytávok. Ak viete, že nebudete inštalovať zadný kufrík, spolujazdca iste poteší elegantná zadná opierka. Úplne happy však bude, ak v chladnejšom počasí zapnete jednostupňové vyhrievanie sedadla. Vás ako pilota k tomu poteší vyhrievanie rukovätí ovládané jedným tlačidlom pod ľavou skrinkou. Tri červené LED diódy podľa všetkého signalizujú päť úrovní vyhrievania, pretože vrchné dve svietia aj polovičným jasom. Toľko extra výbava, zo základnej verzie tu nachádzame elektricky sklopné zrkadlá, elektricky posuvný predný štít či užitočné ABS.

Čo mu vytknúť

Suzuki Burgman 650 Executive je vskutku vyváženou a mimoriadne dobre vyladenou motorkou. Jedinú vážnejšiu výčitku som mal na prúdenie vzduchu popod zdvihnutý štít, kedy sa do vnútorných strán rukavíc (palec, ukazovák) oprie nezvyčajne silný nápor. V daždi to znamená prísun dosť veľkého množstva vody práve na tieto partie. Pomôcť sa dá zasunutím štítu nadol (čo zase odhalí hornú časť tela), alebo zakúpením turistického plexi, ktoré iste tento jediný nedostatok eliminuje. Predpokladám, že po nie príliš dlhom čase bude dostupných hneď niekoľko verzií.
Záver
Burman 650 Executive je jednoznačne vlajkovou loďou v triede maxiskútrov. Svoje postavenie si novou, modernizovanou verziou nielen posilnil, ale posunul latku o kus vyššie. Takmer dokonalou súhrou dizajnu, pohodlia, ľahučkým ovládaním a vysokými úžitkovými vlastnosťami môže byť riešením pre každého, kto si potrpí na pohodlie, funkčnosť a vysokú agilitu pri presunoch. Prípadného záujemcu však nesmie prekvapiť cena, ktorá sa vo verzii Executive už prehupla cez desať tisíc eur.

Suzuki Burgman AN650A Executive
Cena: 10 490 Eur
Motor: 638 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2
Výkon: 56 k pri 7 000 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 5 000 ot./min.
Prevodovka: automatická SEVCT
Rozmery (D x Š x V): 2 270 x 810 x 1 430 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľ. rúrok
Rázvor / nádrž: 1 590 mm / 15 l
Výška sedla: 750 / 755mm
Pneu: vpredu: 120/70 – 15, vzadu: 160/60 – 14
Motocykel na test zapožičal: Suzuki Slovensko, o. z. Bratislava

Text a foto: Dušan, Demovič
Článok bol publikovaný v Motomagazíne 12/2013.

 

Luxus a elegancia na dvoch kolesách

1 komentár

1 komentár

  1. AIR

    1. marca 2014 at 12:55

    Pohodové čítaníčko… iba tá fotodokumentácia k článku je taká… no ako by som to napísal …. podvyživená a skoro nič nehovoriaca…. ale ku skútru iba palec hore  👍  👍  👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri