Spoločnosť Alter Ego Motorcycles Hardware na čele s Alexandrom Hoheneggerom z Ríma prišla na myšlienku výroby MonoSpringovej vidlice (jedno pružinovej vidlice). Alter Ego na výstave EICMA 2007 predstavila svoj systém predného pruženia na motocykli.
Pri vývoji si chalani z Alter Ega položili pár otázok:
– Je možné zmeniť spracovanie, komfort a bezpečnosť bez toho, aby vzrástli náklady na výrobu a zmenu tradičnej prednej vidlice?
– Je možné zlepšiť plynulý pohyb vidlice bez toho, aby sa do nej muselo zasahovať?
– Je možné vytvoriť niečo vážne inovatívne bez toho, aby sa radikálne zmenila estetická stránka a riadenie motocykla?
Alter Ego spolu s Digi.Lab Srl prišli s odpoveďami na výstave EICMA 2007. Nejedná sa o revolučný koncept, MonoSpringová vidlica by mal iba ukázať cestu, ktorou sa dá vydať a to či pri vývoji nových motocyklov, tak aj pri úprave už vyrobených.
Základom MonoSpringovej vidlice je okrem pružiny systém, pri ktorom sa do vnútra nosníkov prednej vidlice dajú tuhé priečky, ktoré majú spolupracovať s celým systémom a sú umiestnené na mieste kde boli pôvodné pružiny.
Celé pruženie sa namiesto pružín vo vnútri nosníkov vidlice prenáša MonoSpringovou pružinou, ktorá je plne viditeľná a jednoducho prístupná, či už kvôli regulácii alebo výmene.
Výhody MonoSpringovej vidlice: – založená na bežnom tvare
– nastaviteľná pozdĺžna tuhosť bez doplnkových riešení na vidlici
– kontrolované zóny stláčania, ktoré sú dôležité pre povolenia na neskorších crash testoch
– makroskopická redukcia vnútorného trenia
– zlepšená plynulosť pohybu
– zvýšená citlivosť ovládania
– menej oleja
– zlepšenie prietoku oleja
– zlepšenie maximálnej pozdĺžnej tuhosti vložením priečok tvaru D, ktoré majú rovnaký rozmer ako vnútorný priemer USD (prázdny nosník priemeru 43 mm s ?D? priečkou rozmeru 43 mm je ekvivalentný nosníku s priemerom 46 mm)
– dobrý súlad medzi pozdĺžnou a priečnou tuhosťou podľa druhu a tvaru priečky
– jedna pružina je konzistentnejšia ako dve pružiny
– progresívnejšie správanie s nastaviteľnou dĺžkou pružiny
– lepší uhol zatáčania (špeciálne pri použití s USD)
Nevýhody MonoSpringovej vidlice: – vidia v Alter Egu celkom jednoducho (najmä pri počte výhod) a ako hlavnú nevýhodu vidia v probléme zaradenia inovatívneho riešenia do výroby. Očakávajú, že trh a výrobcovia sa budú držať tradičných riešení.
Patent má číslo: PCT/IB2007/054353 a MonoSpringová vidlica bola zaregistrovaná spoločnosťou Alter Ego Motorcycles Hardware a predstavená trhu ako výrobok, ktorý je schopný nahradiť upside-downovú vidlicu bez toho, aby si vidlica ponechala akúkoľvek z nevýhod. Výrobok ďalej zabezpečuje lepšie možnosti nastavenia a zvýšenie bezpečnosti.
V talianskych magazínoch MotoTECNICA a MOTOCICLISMO už prebehli prvé testy, ich výsledky však zatiaľ niesu známe. MOTOCICLISMO porovnávalo Suzuki GSR600 s MonoSpringom a Suzuki GSR600 bez neho.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
malymirec
11. januára 2008 at 16:30
Nemusi to byt zle
ale vyzera to otrasne 😁
kolacek
12. januára 2008 at 8:20
Pokial to zlepsi jazdne vlastnosti tak je to fajn
mylymirec: to ako to vyzera je vacsinou subjektivny nazor
mne osobne sa napriklad paci ked na nahaciku vidis jeho funkcne prvky
no a ak pozres fotky tak keby ta pruzina nebola cervena tak si ju ani nevsimnes
kolacek
15. januára 2008 at 14:09
Akurat by ma zzajimalo ci tie uchyty co maju drzat len blatnik udrzia vahu a pruzenie motorky
malymirec
16. januára 2008 at 11:02
Na sportoch skor, tam je to zakryte 🙄
kolacek
16. januára 2008 at 19:15
Ale zas te sporty uz dnes moc nemaju klasicku vidlu vacsinou uz USD😉
Heavy
16. januára 2008 at 19:45
🙄 no, neviem, je to také akési „čudo“, taký smiešny drôt namotaný v prednej vidle… 😀
kolacek
17. januára 2008 at 16:50
Ale zajimavo riesene
a co myslite preco sa prestaly pouzivat klasicke dva tlmice vzadu?
bo sa nedalo nastavit aby pracovali rovnako a este sa aj rozdielne opotrebovávali