Connect with us

Spravodajstvo

MonoSpringová vidlica

Publikovaný

on

Spoločnosť Alter Ego Motorcycles Hardware na čele s Alexandrom Hoheneggerom z Ríma prišla na myšlienku výroby MonoSpringovej vidlice (jedno pružinovej vidlice). Alter Ego na výstave EICMA 2007 predstavila svoj systém predného pruženia na motocykli.

Pri vývoji si chalani z Alter Ega položili pár otázok:
– Je možné zmeniť spracovanie, komfort a bezpečnosť bez toho, aby vzrástli náklady na výrobu a zmenu tradičnej prednej vidlice?
– Je možné zlepšiť plynulý pohyb vidlice bez toho, aby sa do nej muselo zasahovať?
– Je možné vytvoriť niečo vážne inovatívne bez toho, aby sa radikálne zmenila estetická stránka a riadenie motocykla?

Alter Ego spolu s Digi.Lab Srl prišli s odpoveďami na výstave EICMA 2007. Nejedná sa o revolučný koncept, MonoSpringová vidlica by mal iba ukázať cestu, ktorou sa dá vydať a to či pri vývoji nových motocyklov, tak aj pri úprave už vyrobených.

Základom MonoSpringovej vidlice je okrem pružiny systém, pri ktorom sa do vnútra nosníkov prednej vidlice dajú tuhé priečky, ktoré majú spolupracovať s celým systémom a sú umiestnené na mieste kde boli pôvodné pružiny.

Celé pruženie sa namiesto pružín vo vnútri nosníkov vidlice prenáša MonoSpringovou pružinou, ktorá je plne viditeľná a jednoducho prístupná, či už kvôli regulácii alebo výmene.

Výhody MonoSpringovej vidlice:
– založená na bežnom tvare
– nastaviteľná pozdĺžna tuhosť bez doplnkových riešení na vidlici
– kontrolované zóny stláčania, ktoré sú dôležité pre povolenia na neskorších crash testoch
– makroskopická redukcia vnútorného trenia
– zlepšená plynulosť pohybu
– zvýšená citlivosť ovládania
– menej oleja
– zlepšenie prietoku oleja
– zlepšenie maximálnej pozdĺžnej tuhosti vložením priečok tvaru D, ktoré majú rovnaký rozmer ako vnútorný priemer USD (prázdny nosník priemeru 43 mm s ?D? priečkou rozmeru 43 mm je ekvivalentný nosníku s priemerom 46 mm)
– dobrý súlad medzi pozdĺžnou a priečnou tuhosťou podľa druhu a tvaru priečky
– jedna pružina je konzistentnejšia ako dve pružiny
– progresívnejšie správanie s nastaviteľnou dĺžkou pružiny
– lepší uhol zatáčania (špeciálne pri použití s USD)

Nevýhody MonoSpringovej vidlice:
– vidia v Alter Egu celkom jednoducho (najmä pri počte výhod) a ako hlavnú nevýhodu vidia v probléme zaradenia inovatívneho riešenia do výroby. Očakávajú, že trh a výrobcovia sa budú držať tradičných riešení.

Patent má číslo: PCT/IB2007/054353 a MonoSpringová vidlica bola zaregistrovaná spoločnosťou Alter Ego Motorcycles Hardware a predstavená trhu ako výrobok, ktorý je schopný nahradiť upside-downovú vidlicu bez toho, aby si vidlica ponechala akúkoľvek z nevýhod. Výrobok ďalej zabezpečuje lepšie možnosti nastavenia a zvýšenie bezpečnosti.

V talianskych magazínoch MotoTECNICA a MOTOCICLISMO už prebehli prvé testy, ich výsledky však zatiaľ niesu známe. MOTOCICLISMO porovnávalo Suzuki GSR600 s MonoSpringom a Suzuki GSR600 bez neho.

Stránka MonoSpringu [linka]

Stránka Digi.Labu [linka]

MonoSpringová vidlica

MonoSpringová vidlica

7 komentárov

1 komentár

  1. malymirec

    11. januára 2008 at 16:30

    Nemusi to byt zle
    ale vyzera to otrasne 😁

  2. kolacek

    12. januára 2008 at 8:20

    Pokial to zlepsi jazdne vlastnosti tak je to fajn

    mylymirec: to ako to vyzera je vacsinou subjektivny nazor
    mne osobne sa napriklad paci ked na nahaciku vidis jeho funkcne prvky

    no a ak pozres fotky tak keby ta pruzina nebola cervena tak si ju ani nevsimnes

  3. kolacek

    15. januára 2008 at 14:09

    Akurat by ma zzajimalo ci tie uchyty co maju drzat len blatnik udrzia vahu a pruzenie motorky

  4. malymirec

    16. januára 2008 at 11:02

    Na sportoch skor, tam je to zakryte 🙄

  5. kolacek

    16. januára 2008 at 19:15

    Ale zas te sporty uz dnes moc nemaju klasicku vidlu vacsinou uz USD😉

  6. Heavy

    16. januára 2008 at 19:45

    🙄 no, neviem, je to také akési „čudo“, taký smiešny drôt namotaný v prednej vidle… 😀

  7. kolacek

    17. januára 2008 at 16:50

    Ale zajimavo riesene

    a co myslite preco sa prestaly pouzivat klasicke dva tlmice vzadu?

    bo sa nedalo nastavit aby pracovali rovnako a este sa aj rozdielne opotrebovávali

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri