Connect with us
Aprilia Tuareg 660

Motoporadňa

Montážne stojany

Publikovaný

on

Sú chvíle, kedy by ste túto vec vo vašej garáži určite radi privítali. Môžete byť ľavý ako závit, nemusíte si na motorke nič robiť, ale niekedy vám stojan pomôže pri základných a banálnych prácach. Niektoré motorky majú v základnej výbave len bočný stojan, niektoré oň prišli pri odtučňovacej kúre predchádzajúceho majiteľa.

Klasické uchytenie na pätky

01

Potrebujete namazať reťaz? V zime by ste radi demontovali koleso a odniesli do servisu na prezutie? Chcete vypustiť olej a potrebujete motorku kolmo? Alebo si len chcete umyť motorku a mať ju v inej polohe, ako umožňuje ?bočák?? Máte málo miesta v garáži tak ako ja a lepšie by to bolo čo najbližšie pri stene a hlavne kolmo?
Osobne používam najviac ? cez osku.

02

Dnes je nepreberné množstvo stojanov a v každej dobrej motopredajni vám určite budú vedieť poradiť a ponúknuť . Ak chcete len kvalitne zafixovať motorku pri základných prácach tak vám stačí univerzálny stojan pod zadnú kyvku. Je len potom na vás, či sa stojan osvedčí a postupne si podľa potreby dokúpite rôzne nástavce ako sú vidličky, pätky, alebo čapy. Záleží len na fantázii a skúsenostiach .
Frézar mal dovolenku a mne sa nechcelo pilovať vidličky, vznikla vlastná novinka – rolničky do trubky.

03

Ja osobne jeden zadný stojan používam na tieto tri spôsoby uchytenia motorky a dokonca ho (spôsobom 2) používam aj na zafixovanie motorky na vozíku pri prevoze. Moje moto má dutú osku do ktorej nasuniem mosadznú trubku a namiesto pätiek ktoré vyberiem, prestrčím závitovú tyč a na oboch koncoch maticami zaistím. Celý stojan pevne prichytím za pomoci kovového profilu a matíc o podlahu vozíka. Je to pevné a spoľahlivé a nevymyslel som to ja. Stačí sa pozrieť na niektoré ? parkoviště závodních strojú? a tam získate toľko nápadov až ?hafo?.
Pár trubiek, ale pomôžu.

04

Stojan pod predné koleso ? taktiež jeden z viacerých spôsobov.

05

Stojany sa vyrábajú a používajú vo všetkých kategóriách, šport, naked, chopper, enduro, alebo cross a verte, že ak si na používanie stojanu zvyknete, tak si robotu bez neho nebudete vedieť predstaviť.

Ak chcete vidieť viac foto a možností použitia, klikajte napríklad na www.tamoto.cz

tlmic

Montážne stojany

19 komentárov

19 Comments

  1. vidicon

    10. januára 2006 at 12:20

    No, Tlmic, pises aj lepsie clanky. V tomto si predstavil akurat jeden stojan z mnohych.
    Ludi, co odmontuju hlavny stojan, nechapem, lebo stojan, co bol popisany v clanku, je mi na hovienko, ak chcem odmontovat napr. predne teleskopy, prestavit zadne pruzenie atd. Dalej je nepouzitelny pre jednoramenne kyvky a za dalsie v zime sice odlahci pneu, ale nie pruziny… Takze cakam od teba pokracovanie, ty vies o stojanoch predsa ovela viac… 😉

  2. tlmic

    10. januára 2006 at 12:37

    vidicon , prijimam kritiku, ale ja nemam servis a nevlastnim sadu stojanov. Preto som aj zvazoval ze budem pokracovat v nadpisoch : Moja retaz, Ako to robim ja, Moje koleso, Môj stojan…… Preto je tam odkaz na tu webovu stránku.
    1, ked robim tlmice, tak dam moto na zadny stojan, prednu cast zdvihnem a podlozim pod zvody dreveny hranol a mozem makat na tlmicoch.
    2, na prestavenie zadneho pruzenia nepotrebujem aspon ja osobne stojan, ani na predpätie ani na utlmy.
    3,ja ho predsa nepouzivam na odlahcenie pneu.
    4, milujem pohlad na jednoramennu kyvku
    5, kedy Ta vyhecujem a napises uz nieco aj Ty???
    6,no dobre polepsim sa a nieco este spacham.

  3. eXeBaT

    10. januára 2006 at 13:46

    vidicon

    Pripájam sa k tlmicovmu bodu č.5. 😁

  4. tlmic

    10. januára 2006 at 16:19

    Mam malu firmicku, kde som sam majitel, upratovacka, sofer, deklarant, skratka 1000 v jednom. Vstavam rano o 6,00 a zacne nekonecny kolotoc, k tomu patri neskutocne zbytocnych veci ktore musim bohuzial absolvovat, od samotneho rozvozu, cez poistovne, uctovnictvo, danovy urad, posta, banka……. Navecer ma konecne vidi moja rodina, potom sa zatvorim do garaze a do polnoci zbucham clanok aj s fotkami. A co z toho mam? Dobry pocit, ze som mozno niekomu pomohol. Ja ked som zacinal, tak som ani nevedel ze sa maze retaz, ako sa fukaju pneu, ze su udrzby podstatne castejsie ako na aute, ani len umyt motorku som nevedel. Vsetci okolo ale boli super bajkeri, ktori sa narodili s motorkou medzi nohami, ja bohuzial nie a musel som sa ucit.Preto je dobre, ked by kazdy prispel svojou troskou do mlyna, lebo kazda skusenost je na nieco dobra. Verte, ze ak by som nemusel spavat, tak vyuzijem plnych 24 hodin, ja neviem totizto zahalat.

  5. eXeBaT

    10. januára 2006 at 16:31

    tlmic

    Súhlasím s tebou, každý máme nejaké skúsenosti a článok môže byť práve spúšťačom diskusií, kde každý prispeje svojou „troškou do mlyna“.

  6. Jozefko

    10. januára 2006 at 17:17

    tlmic tvoja posledna sprava v tejto diskusii je velmi pekne napisnana. Ja som spachal len dva clanky a sotva su niekomu prospesne. Preto rad citam clanky od teba ! Ci su len kratuce, alebo obsiahle a plne informacii stale su pre mna zaujmave a vzdy sa dozviem nieco nove ! Dufam ze raz budem vediet pisat na temu ktora je aj poucna a ie len svoje zazitky a postrehy. tesim sa na dalsie tvoje clanky. Ahoj. Jozefko.

    PS : Dostal si mail odomna ?

  7. tlmic

    10. januára 2006 at 18:34

    jozefko mail som dostal. Kazdy uz nieco na motorke robil, napriklad chces usetrit za drziaky kufrov-vyrobis sam alebo prisposobis, vyrobil si „padaky“ , nahradil si original niecim co sa osvedcilo, nakitoval si skutra, vyrobil vyfuk………. zober pero a napis. Mozno to niekomu pomoze aspon v inspiracii. Ak nemas co opravovat, tak sa da skraslovat, pochval sa ako si to vymakal. Je tisic tem na ktore sa da pisat. Ved motorkari sa stale maju o com rozpravat. Alebo, posral si uz nieco na motorke?Napis.Deti rastu a dospievaju a potom kupia svoju prvu motorku a bazia po praktickych iformaciach od skutocnych ludi a skutocnych motorkarov, ziadne bla, bla.

  8. Jozefko

    10. januára 2006 at 18:55

    tlmic no vydis ? ja som si urobil vlastne drziaky na kufre … akurat som to nenafoti a ani neviem ako to popisat … ze som najprv behal a zhanl uchity a dorazy a jazycek na givi a ako som skoro po papuli dostal ked som to meral na jednej moto a chalanisko si myslel ze mu ju kradnem … a cela terasa dorehotu lebo som sa spytal a on bol prave na wecku … ze som zvaral, a rezal a brusil a farbil a zase zvaral a … … tusim to spisem :o)

  9. charym

    10. januára 2006 at 19:29

    admin ta moja otazka bola az taka blba ze sa musela vymazat?lebo som ju pridal asi siestu v poradi a teraz tam nic nieje ?????

  10. charym

    10. januára 2006 at 19:41

    takze po rozhovore z adminom tymto sa mu aj ospravedlnujem ak som skocil nepravom ten prispevok zmizol neviem ako ale pytal som sa :
    pouzivate stojany aj ked zazimuvate masinu teda ci stoji celu zimu na stojanoch v predu aj v zadu netrpi nieco na motorke vtedy ??

  11. tlmic

    10. januára 2006 at 20:01

    charym cez zimu to necham na „bocaku“ . Vidicon ma pravdu, na stojanoch tomu pruzeniu neodlahcis. Ine je ked je tam original centralny stojan, ten celu motorku nadvihne v strede a pruziny nie su zbytocne stlacane.

  12. raptor

    10. januára 2006 at 20:36

    mne sa velmi pacia tlmicove fotky
    ked sa zas zmozem na moto spravis take nieco aj pre mna?
    samozrejme ze ti za to aj zaplatim…

  13. eXeBaT

    10. januára 2006 at 20:40

    Sú to pekné a jednoduché články, ktoré sa dajú prečítať na jeden nádych bez potreby slovníka cudzích slov a „Vo tom to všechno je!“ 😉

  14. tlmic

    10. januára 2006 at 20:57

    raptor stojany nevyrabam, dorobil som si len tie blbinky k tomu. Pridi na pivko a nieco zbuchame. Ale to uchytenie na vozik som opajcol v Brne od ludi ktori to tak vozia a to je bomba vec. Cely LUIS aj HEIN GERICKE aj vsetci frickovia mozu ist do kelu, zlate ceske ale aj slovenske ruce.

  15. eXeBaT

    10. januára 2006 at 21:28

    Stojan, ktorý som si robil má podpierku kolíka obalenú gumenou hadicou a podkladá sa pod zadnú kyvku. Ďalší stojan, ktorý budem robiť, sa nebude podkladať pod kyvku, ale bude mať otvory s dierami cez ktoré pôjdu kolíky do dutej osky. Takto bude stojan univerzálnejší a hlavne spoľahlivejšie podstavený motocykel. Ten, ktorý mám teraz je šitý na mieru a motocykel so širšou zadnou vidlou by som už nepodložil. Univerzálnejší bude aj v tom, že ak moto nebude mať diery v oske, môže sa kolík obaliť a podložiť stojan pod vidlicu.

  16. tlmic

    10. januára 2006 at 21:37

    Musel by som popatrat v tom mnostve casakov co mam, ale videl som to aj u kamarata /pojdem na vyzvedy/ a ten dviha supersporta prave na stred motocykla, v otvoroch na oske kyvky. Neviem ci som to napisal zrozumitelne. Je to velmi jednoduchy princip a moto si potom len prevazi na ktoru stranu potrebuje, je to super.

  17. vidicon

    12. januára 2006 at 15:01

    Tak, Tlmic, ale si mi to bodom 5 nandal 😁 . Napisal som diasial 3 clanky: jeden (Alpovacka) je na motoride, jeden (dal by sa nazvat technicky) caka uz rok na uverejnenie v redakcii isteho nemenovaneho casopisu, kde bol schvaleny ale doposial nevytlaceny a treti sa susi uz mesiac u mna v PC ja premyslam, kam ho poslem 😁 Zial, moje technicke znalosti a skusenosti su biedne, nemam velmi o com pisat 🙄

  18. eXeBaT

    12. januára 2006 at 15:06

    vidicon

    … ja premyslam, kam ho poslem Pomôžem ti s úvahou? 😁

  19. tlmic

    12. januára 2006 at 16:57

    vidicon keby si vedel ako ja neznasam PC a vsetky tieto vymozenosti. Ja nie som uz ta pocitacova generacia, ale snazim sa to naucit, lebo zase „net“ je super vec. Ked som zacal motorkarcit, tak sa informacie zhanali len po casopisoch, tie potom koncili v kosi a bolo. Dneska tuknes do klavesnice a „jedes“. A cim viac informacii tu najdes tak tym lepsie. Diskusie typu : pouzi vyhladavac su mi trochu proti srsti, lebo vzdy sa najde nieco nove.
    A sem s tym clankom!!! 😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri