Sú chvíle, kedy by ste túto vec vo vašej garáži určite radi privítali. Môžete byť ľavý ako závit, nemusíte si na motorke nič robiť, ale niekedy vám stojan pomôže pri základných a banálnych prácach. Niektoré motorky majú v základnej výbave len bočný stojan, niektoré oň prišli pri odtučňovacej kúre predchádzajúceho majiteľa.
Klasické uchytenie na pätky
Potrebujete namazať reťaz? V zime by ste radi demontovali koleso a odniesli do servisu na prezutie? Chcete vypustiť olej a potrebujete motorku kolmo? Alebo si len chcete umyť motorku a mať ju v inej polohe, ako umožňuje ?bočák?? Máte málo miesta v garáži tak ako ja a lepšie by to bolo čo najbližšie pri stene a hlavne kolmo?
Osobne používam najviac ? cez osku.
Dnes je nepreberné množstvo stojanov a v každej dobrej motopredajni vám určite budú vedieť poradiť a ponúknuť . Ak chcete len kvalitne zafixovať motorku pri základných prácach tak vám stačí univerzálny stojan pod zadnú kyvku. Je len potom na vás, či sa stojan osvedčí a postupne si podľa potreby dokúpite rôzne nástavce ako sú vidličky, pätky, alebo čapy. Záleží len na fantázii a skúsenostiach .
Frézar mal dovolenku a mne sa nechcelo pilovať vidličky, vznikla vlastná novinka – rolničky do trubky.
Ja osobne jeden zadný stojan používam na tieto tri spôsoby uchytenia motorky a dokonca ho (spôsobom 2) používam aj na zafixovanie motorky na vozíku pri prevoze. Moje moto má dutú osku do ktorej nasuniem mosadznú trubku a namiesto pätiek ktoré vyberiem, prestrčím závitovú tyč a na oboch koncoch maticami zaistím. Celý stojan pevne prichytím za pomoci kovového profilu a matíc o podlahu vozíka. Je to pevné a spoľahlivé a nevymyslel som to ja. Stačí sa pozrieť na niektoré ? parkoviště závodních strojú? a tam získate toľko nápadov až ?hafo?.
Pár trubiek, ale pomôžu.
Stojan pod predné koleso ? taktiež jeden z viacerých spôsobov.
Stojany sa vyrábajú a používajú vo všetkých kategóriách, šport, naked, chopper, enduro, alebo cross a verte, že ak si na používanie stojanu zvyknete, tak si robotu bez neho nebudete vedieť predstaviť.
Ak chcete vidieť viac foto a možností použitia, klikajte napríklad na www.tamoto.cz
No, Tlmic, pises aj lepsie clanky. V tomto si predstavil akurat jeden stojan z mnohych.
Ludi, co odmontuju hlavny stojan, nechapem, lebo stojan, co bol popisany v clanku, je mi na hovienko, ak chcem odmontovat napr. predne teleskopy, prestavit zadne pruzenie atd. Dalej je nepouzitelny pre jednoramenne kyvky a za dalsie v zime sice odlahci pneu, ale nie pruziny… Takze cakam od teba pokracovanie, ty vies o stojanoch predsa ovela viac… 😉
vidicon , prijimam kritiku, ale ja nemam servis a nevlastnim sadu stojanov. Preto som aj zvazoval ze budem pokracovat v nadpisoch : Moja retaz, Ako to robim ja, Moje koleso, Môj stojan…… Preto je tam odkaz na tu webovu stránku.
1, ked robim tlmice, tak dam moto na zadny stojan, prednu cast zdvihnem a podlozim pod zvody dreveny hranol a mozem makat na tlmicoch.
2, na prestavenie zadneho pruzenia nepotrebujem aspon ja osobne stojan, ani na predpätie ani na utlmy.
3,ja ho predsa nepouzivam na odlahcenie pneu.
4, milujem pohlad na jednoramennu kyvku
5, kedy Ta vyhecujem a napises uz nieco aj Ty???
6,no dobre polepsim sa a nieco este spacham.
Mam malu firmicku, kde som sam majitel, upratovacka, sofer, deklarant, skratka 1000 v jednom. Vstavam rano o 6,00 a zacne nekonecny kolotoc, k tomu patri neskutocne zbytocnych veci ktore musim bohuzial absolvovat, od samotneho rozvozu, cez poistovne, uctovnictvo, danovy urad, posta, banka……. Navecer ma konecne vidi moja rodina, potom sa zatvorim do garaze a do polnoci zbucham clanok aj s fotkami. A co z toho mam? Dobry pocit, ze som mozno niekomu pomohol. Ja ked som zacinal, tak som ani nevedel ze sa maze retaz, ako sa fukaju pneu, ze su udrzby podstatne castejsie ako na aute, ani len umyt motorku som nevedel. Vsetci okolo ale boli super bajkeri, ktori sa narodili s motorkou medzi nohami, ja bohuzial nie a musel som sa ucit.Preto je dobre, ked by kazdy prispel svojou troskou do mlyna, lebo kazda skusenost je na nieco dobra. Verte, ze ak by som nemusel spavat, tak vyuzijem plnych 24 hodin, ja neviem totizto zahalat.
tlmic tvoja posledna sprava v tejto diskusii je velmi pekne napisnana. Ja som spachal len dva clanky a sotva su niekomu prospesne. Preto rad citam clanky od teba ! Ci su len kratuce, alebo obsiahle a plne informacii stale su pre mna zaujmave a vzdy sa dozviem nieco nove ! Dufam ze raz budem vediet pisat na temu ktora je aj poucna a ie len svoje zazitky a postrehy. tesim sa na dalsie tvoje clanky. Ahoj. Jozefko.
jozefko mail som dostal. Kazdy uz nieco na motorke robil, napriklad chces usetrit za drziaky kufrov-vyrobis sam alebo prisposobis, vyrobil si „padaky“ , nahradil si original niecim co sa osvedcilo, nakitoval si skutra, vyrobil vyfuk………. zober pero a napis. Mozno to niekomu pomoze aspon v inspiracii. Ak nemas co opravovat, tak sa da skraslovat, pochval sa ako si to vymakal. Je tisic tem na ktore sa da pisat. Ved motorkari sa stale maju o com rozpravat. Alebo, posral si uz nieco na motorke?Napis.Deti rastu a dospievaju a potom kupia svoju prvu motorku a bazia po praktickych iformaciach od skutocnych ludi a skutocnych motorkarov, ziadne bla, bla.
tlmic no vydis ? ja som si urobil vlastne drziaky na kufre … akurat som to nenafoti a ani neviem ako to popisat … ze som najprv behal a zhanl uchity a dorazy a jazycek na givi a ako som skoro po papuli dostal ked som to meral na jednej moto a chalanisko si myslel ze mu ju kradnem … a cela terasa dorehotu lebo som sa spytal a on bol prave na wecku … ze som zvaral, a rezal a brusil a farbil a zase zvaral a … … tusim to spisem :o)
takze po rozhovore z adminom tymto sa mu aj ospravedlnujem ak som skocil nepravom ten prispevok zmizol neviem ako ale pytal som sa :
pouzivate stojany aj ked zazimuvate masinu teda ci stoji celu zimu na stojanoch v predu aj v zadu netrpi nieco na motorke vtedy ??
charym cez zimu to necham na „bocaku“ . Vidicon ma pravdu, na stojanoch tomu pruzeniu neodlahcis. Ine je ked je tam original centralny stojan, ten celu motorku nadvihne v strede a pruziny nie su zbytocne stlacane.
raptor stojany nevyrabam, dorobil som si len tie blbinky k tomu. Pridi na pivko a nieco zbuchame. Ale to uchytenie na vozik som opajcol v Brne od ludi ktori to tak vozia a to je bomba vec. Cely LUIS aj HEIN GERICKE aj vsetci frickovia mozu ist do kelu, zlate ceske ale aj slovenske ruce.
Stojan, ktorý som si robil má podpierku kolíka obalenú gumenou hadicou a podkladá sa pod zadnú kyvku. Ďalší stojan, ktorý budem robiť, sa nebude podkladať pod kyvku, ale bude mať otvory s dierami cez ktoré pôjdu kolíky do dutej osky. Takto bude stojan univerzálnejší a hlavne spoľahlivejšie podstavený motocykel. Ten, ktorý mám teraz je šitý na mieru a motocykel so širšou zadnou vidlou by som už nepodložil. Univerzálnejší bude aj v tom, že ak moto nebude mať diery v oske, môže sa kolík obaliť a podložiť stojan pod vidlicu.
Musel by som popatrat v tom mnostve casakov co mam, ale videl som to aj u kamarata /pojdem na vyzvedy/ a ten dviha supersporta prave na stred motocykla, v otvoroch na oske kyvky. Neviem ci som to napisal zrozumitelne. Je to velmi jednoduchy princip a moto si potom len prevazi na ktoru stranu potrebuje, je to super.
Tak, Tlmic, ale si mi to bodom 5 nandal 😁 . Napisal som diasial 3 clanky: jeden (Alpovacka) je na motoride, jeden (dal by sa nazvat technicky) caka uz rok na uverejnenie v redakcii isteho nemenovaneho casopisu, kde bol schvaleny ale doposial nevytlaceny a treti sa susi uz mesiac u mna v PC ja premyslam, kam ho poslem 😁 Zial, moje technicke znalosti a skusenosti su biedne, nemam velmi o com pisat 🙄
vidicon keby si vedel ako ja neznasam PC a vsetky tieto vymozenosti. Ja nie som uz ta pocitacova generacia, ale snazim sa to naucit, lebo zase „net“ je super vec. Ked som zacal motorkarcit, tak sa informacie zhanali len po casopisoch, tie potom koncili v kosi a bolo. Dneska tuknes do klavesnice a „jedes“. A cim viac informacii tu najdes tak tym lepsie. Diskusie typu : pouzi vyhladavac su mi trochu proti srsti, lebo vzdy sa najde nieco nove.
A sem s tym clankom!!! 😁
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
vidicon
10. januára 2006 at 12:20
No, Tlmic, pises aj lepsie clanky. V tomto si predstavil akurat jeden stojan z mnohych.
Ludi, co odmontuju hlavny stojan, nechapem, lebo stojan, co bol popisany v clanku, je mi na hovienko, ak chcem odmontovat napr. predne teleskopy, prestavit zadne pruzenie atd. Dalej je nepouzitelny pre jednoramenne kyvky a za dalsie v zime sice odlahci pneu, ale nie pruziny… Takze cakam od teba pokracovanie, ty vies o stojanoch predsa ovela viac… 😉
tlmic
10. januára 2006 at 12:37
vidicon , prijimam kritiku, ale ja nemam servis a nevlastnim sadu stojanov. Preto som aj zvazoval ze budem pokracovat v nadpisoch : Moja retaz, Ako to robim ja, Moje koleso, Môj stojan…… Preto je tam odkaz na tu webovu stránku.
1, ked robim tlmice, tak dam moto na zadny stojan, prednu cast zdvihnem a podlozim pod zvody dreveny hranol a mozem makat na tlmicoch.
2, na prestavenie zadneho pruzenia nepotrebujem aspon ja osobne stojan, ani na predpätie ani na utlmy.
3,ja ho predsa nepouzivam na odlahcenie pneu.
4, milujem pohlad na jednoramennu kyvku
5, kedy Ta vyhecujem a napises uz nieco aj Ty???
6,no dobre polepsim sa a nieco este spacham.
eXeBaT
10. januára 2006 at 13:46
vidicon
Pripájam sa k tlmicovmu bodu č.5. 😁
tlmic
10. januára 2006 at 16:19
Mam malu firmicku, kde som sam majitel, upratovacka, sofer, deklarant, skratka 1000 v jednom. Vstavam rano o 6,00 a zacne nekonecny kolotoc, k tomu patri neskutocne zbytocnych veci ktore musim bohuzial absolvovat, od samotneho rozvozu, cez poistovne, uctovnictvo, danovy urad, posta, banka……. Navecer ma konecne vidi moja rodina, potom sa zatvorim do garaze a do polnoci zbucham clanok aj s fotkami. A co z toho mam? Dobry pocit, ze som mozno niekomu pomohol. Ja ked som zacinal, tak som ani nevedel ze sa maze retaz, ako sa fukaju pneu, ze su udrzby podstatne castejsie ako na aute, ani len umyt motorku som nevedel. Vsetci okolo ale boli super bajkeri, ktori sa narodili s motorkou medzi nohami, ja bohuzial nie a musel som sa ucit.Preto je dobre, ked by kazdy prispel svojou troskou do mlyna, lebo kazda skusenost je na nieco dobra. Verte, ze ak by som nemusel spavat, tak vyuzijem plnych 24 hodin, ja neviem totizto zahalat.
eXeBaT
10. januára 2006 at 16:31
tlmic
Súhlasím s tebou, každý máme nejaké skúsenosti a článok môže byť práve spúšťačom diskusií, kde každý prispeje svojou „troškou do mlyna“.
Jozefko
10. januára 2006 at 17:17
tlmic tvoja posledna sprava v tejto diskusii je velmi pekne napisnana. Ja som spachal len dva clanky a sotva su niekomu prospesne. Preto rad citam clanky od teba ! Ci su len kratuce, alebo obsiahle a plne informacii stale su pre mna zaujmave a vzdy sa dozviem nieco nove ! Dufam ze raz budem vediet pisat na temu ktora je aj poucna a ie len svoje zazitky a postrehy. tesim sa na dalsie tvoje clanky. Ahoj. Jozefko.
PS : Dostal si mail odomna ?
tlmic
10. januára 2006 at 18:34
jozefko mail som dostal. Kazdy uz nieco na motorke robil, napriklad chces usetrit za drziaky kufrov-vyrobis sam alebo prisposobis, vyrobil si „padaky“ , nahradil si original niecim co sa osvedcilo, nakitoval si skutra, vyrobil vyfuk………. zober pero a napis. Mozno to niekomu pomoze aspon v inspiracii. Ak nemas co opravovat, tak sa da skraslovat, pochval sa ako si to vymakal. Je tisic tem na ktore sa da pisat. Ved motorkari sa stale maju o com rozpravat. Alebo, posral si uz nieco na motorke?Napis.Deti rastu a dospievaju a potom kupia svoju prvu motorku a bazia po praktickych iformaciach od skutocnych ludi a skutocnych motorkarov, ziadne bla, bla.
Jozefko
10. januára 2006 at 18:55
tlmic no vydis ? ja som si urobil vlastne drziaky na kufre … akurat som to nenafoti a ani neviem ako to popisat … ze som najprv behal a zhanl uchity a dorazy a jazycek na givi a ako som skoro po papuli dostal ked som to meral na jednej moto a chalanisko si myslel ze mu ju kradnem … a cela terasa dorehotu lebo som sa spytal a on bol prave na wecku … ze som zvaral, a rezal a brusil a farbil a zase zvaral a … … tusim to spisem :o)
charym
10. januára 2006 at 19:29
admin ta moja otazka bola az taka blba ze sa musela vymazat?lebo som ju pridal asi siestu v poradi a teraz tam nic nieje ?????
charym
10. januára 2006 at 19:41
takze po rozhovore z adminom tymto sa mu aj ospravedlnujem ak som skocil nepravom ten prispevok zmizol neviem ako ale pytal som sa :
pouzivate stojany aj ked zazimuvate masinu teda ci stoji celu zimu na stojanoch v predu aj v zadu netrpi nieco na motorke vtedy ??
tlmic
10. januára 2006 at 20:01
charym cez zimu to necham na „bocaku“ . Vidicon ma pravdu, na stojanoch tomu pruzeniu neodlahcis. Ine je ked je tam original centralny stojan, ten celu motorku nadvihne v strede a pruziny nie su zbytocne stlacane.
raptor
10. januára 2006 at 20:36
mne sa velmi pacia tlmicove fotky
ked sa zas zmozem na moto spravis take nieco aj pre mna?
samozrejme ze ti za to aj zaplatim…
eXeBaT
10. januára 2006 at 20:40
Sú to pekné a jednoduché články, ktoré sa dajú prečítať na jeden nádych bez potreby slovníka cudzích slov a „Vo tom to všechno je!“ 😉
tlmic
10. januára 2006 at 20:57
raptor stojany nevyrabam, dorobil som si len tie blbinky k tomu. Pridi na pivko a nieco zbuchame. Ale to uchytenie na vozik som opajcol v Brne od ludi ktori to tak vozia a to je bomba vec. Cely LUIS aj HEIN GERICKE aj vsetci frickovia mozu ist do kelu, zlate ceske ale aj slovenske ruce.
eXeBaT
10. januára 2006 at 21:28
Stojan, ktorý som si robil má podpierku kolíka obalenú gumenou hadicou a podkladá sa pod zadnú kyvku. Ďalší stojan, ktorý budem robiť, sa nebude podkladať pod kyvku, ale bude mať otvory s dierami cez ktoré pôjdu kolíky do dutej osky. Takto bude stojan univerzálnejší a hlavne spoľahlivejšie podstavený motocykel. Ten, ktorý mám teraz je šitý na mieru a motocykel so širšou zadnou vidlou by som už nepodložil. Univerzálnejší bude aj v tom, že ak moto nebude mať diery v oske, môže sa kolík obaliť a podložiť stojan pod vidlicu.
tlmic
10. januára 2006 at 21:37
Musel by som popatrat v tom mnostve casakov co mam, ale videl som to aj u kamarata /pojdem na vyzvedy/ a ten dviha supersporta prave na stred motocykla, v otvoroch na oske kyvky. Neviem ci som to napisal zrozumitelne. Je to velmi jednoduchy princip a moto si potom len prevazi na ktoru stranu potrebuje, je to super.
vidicon
12. januára 2006 at 15:01
Tak, Tlmic, ale si mi to bodom 5 nandal 😁 . Napisal som diasial 3 clanky: jeden (Alpovacka) je na motoride, jeden (dal by sa nazvat technicky) caka uz rok na uverejnenie v redakcii isteho nemenovaneho casopisu, kde bol schvaleny ale doposial nevytlaceny a treti sa susi uz mesiac u mna v PC ja premyslam, kam ho poslem 😁 Zial, moje technicke znalosti a skusenosti su biedne, nemam velmi o com pisat 🙄
eXeBaT
12. januára 2006 at 15:06
vidicon
… ja premyslam, kam ho poslem Pomôžem ti s úvahou? 😁
tlmic
12. januára 2006 at 16:57
vidicon keby si vedel ako ja neznasam PC a vsetky tieto vymozenosti. Ja nie som uz ta pocitacova generacia, ale snazim sa to naucit, lebo zase „net“ je super vec. Ked som zacal motorkarcit, tak sa informacie zhanali len po casopisoch, tie potom koncili v kosi a bolo. Dneska tuknes do klavesnice a „jedes“. A cim viac informacii tu najdes tak tym lepsie. Diskusie typu : pouzi vyhladavac su mi trochu proti srsti, lebo vzdy sa najde nieco nove.
A sem s tym clankom!!! 😁