Connect with us

Podujatia

Motocykl 2007 – Praha

Publikovaný

on

Zo Žiliny vyrážeme o 4tej ráno. Vo východných Čechách nás napáda sychravé mrholenie, a toto bude trvať celý deň. S pár zastávkami dorážame o 11:30 do Prahy Holešovic. Tak ako každý rok, sú kolóny áut smerujúce na výstavisko predzvesťou vysokej návštevnosti. Pre nás to znamená dvojhodinové státie v kolóne. Nakoniec sa dostávame k výstavisku, kde nastáva ďalší problém … parkovanie. Našli sme fleka, ktorý je od zadného vchodu výstaviska vzdialený 15 minút pešej chôdze. Odkaz organizátorom: Na budúci rok, by ste už s dopravnou situáciou a parkovacími miestami mohli začať niečo robiť!
Na jedenástom ročníku výstavy Motocykl bolo čo obdivovať. Nechce sa mi a asi by som ani nevedel vymenovať všetkých 220 vystavovateľov rozložených v siedmych pavilónoch a preto sa budem snažiť zhrnúť to najdôležitejšie. Aj tak väčšinu z Vás budú zaujímať iba fotky:)

Zástupcovia všetkých značiek ukázali širokú paletu vystavovaných motocyklov. V podstate som nevidel (na celej výstave) ani jeden stánok, pri ktorom by niekto nestál. Z japonskej štvorky to bola Honda, ktorá mala ?fakt narváno?. Nafotit niečo v Honde bolo umenie, ktoré som nezvládol:) No a kým som sa konečne dostal na Varadero, tak som myslel, že ma už nočný strážnik vyhodí. Ale podarilo sa. Tak isto to bolo aj s Pan Europanom a Deauvillom. Videl som postaršieho pána, ktorý sa snažil dostať na Goldwing a po úmornej námahe sa mu to podarilo.
U Kawasaki ma zaujal Versys, ZZRka a 1400vka GTRka. U Suzuki to bol V-strom, teda vlastne oba.
Yamaha mala stanok nabitý superšportami s číslami od 46 do 46:) Samozrejme každá značka mala vystavené množstvo motocyklov, ale načo ich menovať, keď sú ich plné katalógy a pár z nich si môžete pozrieť aj na fotkách.
Prakticky u každého väčšieho výstavcu boli sympatické sporoodeté devy rôznych značiek. Asi najviac okoloidúcich asi v tomto prípade upútala firma Bikers Crown, ktorej devy boli natoľko sporoodeté, že od pása hore mali vlastne iba bodypainting.
Black dog MC v zastúpení drsne vyzerajúcich chalanov propagovala bezpečnosť na cestách a spoluprácu s políciou, ale boli dobrí chalani. Yuki prekvapila úpravovou svojich chopperov, ako uvidíte na fotkách, predĺžené vidlice nie sú problém. Moto Guzzi mala Brevu, Norge a pár iných na kompletné ochytanie a osadanie, zatiaľ čo Aprilia toho ponúkla menej a na moje sklamanie Caponord na ošahanie nebol. KTM predstavila obrovskú ponuku, ale čo bolo dôležité: dve Adventury, z toho jednu komplet pripravenú na výjazd. Oči pre plač.

Ale moja, už aj tak nalomená psychika sa zlomila v momente príchodu do stánku BMW. Nemám slov, z 1200vky Adventury ma nemohli dostať 🙂 Keďže sa tam nedalo sedieť večne, bolo nutné vrátiť sa tri krát. Okrem všetkých modelov roku 2007, malo BMW vystavené aj skvosty, medzi ktorými bolo aj enduro 650tka z dokumentu Race to Dakar. Jawa prekvapila upravenou moto na Czech Drag Race a chystaným modelom endura. Štúdiu nového modelu predstavila aj ďalšia česká značka Blata.

Ako som písal, značiek bolo obrovské množstvo, či už talianskych skútrov, alebo čínskych štvorkoliek.
Ešte ma zaujal stánok firmy Touratech, kde som našiel úpravu Desierto III, BMW G650X challenge, ktoré bolo použité v dokumente o ceste z Kanady do Mexika.

Myslím, že stačilo písmenok, takže ešte spomeniem, že odchod z Prahy nastal o 16tej trval pol hodinu, a hneď na to v rádiu hlásili dopravný kolabs pri výstavisku. Domov sme dorazili okolo 11tej večer s plnými taškami časopisov, katalógov a dojmov. Ešte by som chcel spomenúť zľavy na nákup príslušenstva, ktoré na výstave prekonali všetky očakávania. 50% zľavy na prilby, bundy, atd. stoja za uznanie.

Motocykl 2007 – Praha

2 komentáre

1 komentár

  1. klinec

    5. apríla 2007 at 8:53

    Chalani, co za moto je na 7, 8, 9 obrazku od konca?

  2. sliver

    7. apríla 2007 at 9:06

    klinec mala by to byt Yamaha Stratoliner 😉

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri