Connect with us

Testy a recenzie

Multitalent – Test LS2 FF393 Convert Hawk

Publikovaný

on

Výklápacie prilby sú momentálne asi na vrchole popularity a najmä vďaka svojmu komfortu a praktickosti treba povedať, že tento úspech je zaslúžený. Potom je tu ešte jeden typ prilieb, ktoré idú ešte o krok ďalej. Patrí sem aj model LS2 FF393 Convert Hawk, ktorá vám dovolí bradovú časť otočiť až o 180 stupňov a vznikne plnohodnotná otvorená prilba jet. V tomto prípade je označenie multitalent určite úplne na mieste.  

 

Široké možnosti využitia

Koncept 3 v 1 (integrála, vyklápačka a jetka) ponúka naozaj široké možnosti využitia, jazdou na klasickom motocykli počnúc, turistikou a skútrom pokračujúc a dokonca sme pre túto prilbu našli ďalšie využitie v podobe jazdy na štvorkolke. Dôležitým údajom je skutočnosť, že prilba je homologovaná, nielen ako integrálna, ale aj ako otvorená a to vám žiadna klasická vyklápačka neponúkne. Takáto prilba je pripravená ušetriť vám množstvo času vyberaním správnej prilby na správnu situáciu, no pravdou je, že ak vašu garáž okupujú viaceré dopravné prostriedky a napríklad od štvorkolky skáčete ku skútru alebo naopak, tak prilba ako Convert Hawk nájde vo vašej garáži široké uplatnenie.  

 

Kvalita za primeranú cenu

Hawk pri cene 259 Eur patrí v ponuke výrobcu medzi drahšie modely a prináša kvalitné materiály a veľmi slušnú úroveň technického spracovania. Škrupina je vyrobená pomocou vysokotlakového odstrekovania z kvalitného HPTT polykarbonátu. LS2 si dala záležať aj na samotnom tvarovaní prilby, ktoré napriek posuvnej bradovej časti si zachováva aerodynamický tvar so zadnou odtrhovou hranou, ktorá pomáha odvádzať nápor vetra. Povrchová úprava v matnom dvojfarebnom vyhotovení rovnako upúta svojím prevedením a Hawk je tak na pohľad atraktívnou prilbou. Komfortná a kvalitná vnútorná výstelka Outlast je vynímateľná a samozrejme prateľná. Vítaným doplnkom je vyklápacia slnečná clona, ktorá zvyšuje nielen turistický potenciál, ale aj praktickosť počas bežných presunov. Veľmi dobre je vyriešený systém vetrania a najmä dvojica veľkých otvorov na vrchu prilby pomáha udržiavať príjemnú klímu aj počas horúceho počasia.  

 

Z integrály do jetky za pár sekúnd

Mechanizmus, ktorý preklápa bradovú časť o 180 stupňov dozadu sa ovláda jednoducho a na preklopenie nepotrebujete dávať prilbu dole z hlavy a vystačíte si aj jednou rukou. Na rozdiel od tradičnej vyklápačky čelný plexištít nie je súčasťou vyklápacieho systému a pohybuje sa len spomínaná bradová časť, ktorá sa preklopí až do tylovej časti vašej hlavy, kde sa pevne ukotví. Naopak pri preklopení do režimu integrály sa dvojica háčikov vo vnútri bradovej časti pevne ukotví do kovových kolíkov na stranách v spodnej časti prilby. Vzniká tak pevná ochrana bradovej časti. Predná bradová ochrana zároveň pri ukotvení mierne stiahne predné partie prilby, čo trochu ovplyvní komfort nosenia, preto je dobre počas skúšania mať prilbu v oboch polohách a spoľahlivo si vyberiete správnu veľkosť. Žiaľ, trochu mi tu chýba kovová výstuha, ktorá by citeľne zväčšila tuhosť a zároveň bezpečnosť bradového chrániča.  

 

Skvelý spoločník na každý deň

Hawk je súčasťou našej redakčnej garáže už pár mesiacov a osobne mi najlepšie sedí ako prilba na každý deň. Výhody integrálnej prilby využívam najmä počas chladnejších rán alebo za dažďa, keď otvorená prilba nie je práve optimálnym riešením. Naopak pri vyšších teplotách a v prostredí mestskej premávky sa prilba ľahko zmení na klasickú prilbu typu jet. Výborný komfort pričom vietor sa pod plexi prakticky nedostáva a atraktívny dizajn z neho zrazu robia ideálneho spoločníka do mesta, poprípade kratšie presuny po okolí. Prilba ponúka vďaka svojím parametrom aj ľahký turistický potenciál, no musíte sa pripraviť na trochu zvýšenú hlučnosť, ktorá vzniká práve v oblasti preklápacieho mechanizmu na bokoch prilby, no ak radi využívate komfort a praktickosť otvorenej prilby, tak tento menší nedostatok radi prehliadnete.  

LS2 FF393 Convert Hawk  

Cena: 259 Eur

Dovozca: ASP Group, s. r. o., Žebrák (CZ)  

Text a foto: Miro Tamáši

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 9/2015.

Test LS2 FF393 Convert Hawk

Advertisement

14 komentárov

14 Comments

  1. AIR

    27. januára 2016 at 13:53

    Tak tento rok musim poriesit novu prilbu, stara ma uz 5 sezon za sebou a …. proste treba novu. Zo zaciatku pri citani tohto clanku som bol rozhodnuty, ze kupim tuto prilbu vzhladom k tomu, ze v garazi nemam iba motorku…. no na zaver po precitani:

     no musíte sa pripraviť na trochu zvýšenú hlučnosť, ktorá vzniká práve v oblasti preklápacieho mechanizmu na bokoch prilby, no ak radi využívate komfort a praktickosť otvorenej prilby, tak tento menší nedostatok radi prehliadnete.  


    som akosi zostal v rozpakoch…. tak teraz neviem neviem….   😶  😶  😶

  2. Tamasi

    27. januára 2016 at 16:28

    Air u tohto typu prilieb je to vždy kompromis a LS2-ka nie je výnimkou. Ak by som to mal vyjadriť nejakým pomerom, tak LS2 je veľmi dobrá otvorená prilba, no len priemerná integrála.

    V prípade, že jazdíš kratšie vzdialenosti väčšinou s otovrenou prilbou a integrálu využiješ len keď zaprší alebo je chladnejšie, tak budeš spokojný.
    Ak však jazdíš dlhšie štreky vo svižnom tempe, kde využívaš najmä integrálu, tak hlučnosť ti už môže vadiť a lepšou voľbou bude klasická turistická vyklápačka.

  3. AIR

    27. januára 2016 at 19:20

    Ahoj,

    dik za reakciu, no veru viac jazdim dlhe streky, viac ako 300km tripy… ale aj skuter trapim dost casto… chcel som v prvom momente zabit jednou ranou 2 muchy, ale asi zostanem u 2 prilieb, turistika a skuter…  volba padne teda na vyklapacky… v uzsom vybere su teda N-104 alebo Schubert C3 PRO…  🙂

  4. misoXP

    28. januára 2016 at 9:08

    1 nepresnost v clanku: „Dôležitým údajom je skutočnosť, že prilba je homologovaná, nielen ako integrálna, ale aj ako otvorená a to vám žiadna klasická vyklápačka neponúkne.“ – moja 1. vyklapacka Caberg Duke bola homologovana aj ako jet. A predpokladam, ze to nie je nejaka uplne vynimocna vynimka.
    Na jesen som pokukoval po Shark Evoline. Na nejakom fore som nasiel porovnanie (subjektivne) s LS2 FF393 vs. Shark Evoline. Kupil som Evoline, u lujza v akcii za cca 255 eciek. Skusenosti zatial ziadne, cakam na lepsie pocasie.

  5. Peter3P

    28. januára 2016 at 21:46

    Aj N104 je homologovana ako jetka aj ked ako jetka je oproti tomuto priserna, lebo bradovu cast mate nad hlavou. U jetky je podla mna dolezite aby bolo plexi az po(d) bradu, lebo dostat cmela hoci aj v 50tke do lica nebodaj do zubov nie je ktovieco. Pri 100vke to musi byt povazovane za dopravnu nehodu a treba volat policajtov, ze doslo k zraneniu :).

    AIR – radsej si priplat za c3 pro nez n104 a nebudes lutovat. Peniaze zarobis ale ked z n104 presadnes do c3 tak zistits ze si sa x rokov zbytocne trapil. Obe prilby su zvnutra priblizne rovnake na rovnaky typ hlavy ale c3 (aj pro) je pohodlnejsia a tichsia a ma viac miesta pre bradu. Akurat c3 ma horsiu cityposition plexi a horsie sa zaaretuvava plexi. Verim ze su lepsie prilby ako c3 ale zatial som na taku ktora by mi zaroven sadla nenatrafil. Nejaka ls2 kopia c3 vyzerala byt pouzitelna, ale ta sa mi na vystave rozpadla v rukach, tak to radsej nie. 🙂 Aj ked ak mas plexi ako krava tak za plexi bude relativne ticho v kazdej prilbe. C3 je naopak znama tym, ze hluk turbulencii od plexi ak narazaju do prilby, celkom slusne prenasa az k usiam. Mozno za to mozu vzduchove kanaly na vetranie alebo ten nasavaci otvor na vrchu.

  6. AIR

    1. februára 2016 at 7:21

    Peter3P dakujem za reakciu. Akurat som teraz trocha domotany, pises, ze je C3 tichsia a zaverom zasa, ze hlucna z turbulencii od plexi… tak ako to je?  🤐  😶  🤐

  7. apa

    1. februára 2016 at 7:55

    Asi myslel nie C3 ale N-104. 

    Ja si zas „hlučnosť“ N-104 pochvaľujem, je o triedu tichšia ako integrála SHARK 900.

  8. AIR

    1. februára 2016 at 8:48

    Vyskusal som za svoj zivot viac znaciek prilieb, no musim konstatovat, ze Nolan-ky su vcelku v pohode a preto som u nich skoncil / nemal som nikdy Schubert  /

  9. kecky

    1. februára 2016 at 15:40

    K ls2 ff 393 convert hawk: Vcelku pekná, pocitovo na hlave príjemná helma. Ale určite nie jediná s možnosťou dvojitého využitia (integrál/jet). Za oveľa kvalitnejšiu považujem Shark Evoline 3, Shark evo one, ale sú aj iné…

    Ta Nolan N104 je ekonomické riešenie keď niekto nechce vyhodiť 500€ za Schuberth, alebo Shoei. Určite by som ich neporovnával v aerodynamike a spracovaní, Tie Nolanky strašne praskajú a vrzgajú, ale vcelku dobre vetrajú. 

    Určite nedoporučujem C3 pro (jazdím v nej) na celokapotované motorky! Všetko čo o nej píšu je pravda iba na moto bez plexi, alebo s malým plexi. Je háklivá na turbulencie od plexi, najmä cez predný, bradový deflektor. Pri otvorenom dáva celkom rány do uší a vytvára hluk. Bez priameho náporu aj slabšie vetrá, ale na naked a moto s malými plexami je super. Doporučujem vyskúšať helmu na konkrétnej moto a až potom vyberať. Ja osobne po výmene moto mením aj helmu…

  10. AIR

    1. februára 2016 at 17:25

    kecky takže k VFR 800 by mohla byť?  😎

  11. kecky

    1. februára 2016 at 18:46

    Air: Myslíš tu LS, alebo c3 pro?

  12. kecky

    1. februára 2016 at 18:54

    Ak c3 pro, tak si ju urcite dopredu vyskusaj, lebo Ta cena je dost vysoka. Ja som napr. vymenil Bmw r1200r za BMW r1200rt a asi budem predavat a pritom na r-ku fungovala neskutocne…

  13. AIR

    1. februára 2016 at 19:00

    Myslel som Schubertku…  len tazko vyskusas prilbu, predajca ti novu nepozicia a v mojom okoli ju nik nema… ale suhlasim s tebou, ze vyskusam a uvidim….  😇  😇  😇

  14. kecky

    1. februára 2016 at 19:04

    Air: Aku mas velkost?

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri