Celoslovenské meranie hĺbky dezénu pneumatík Prieskum zodpovednosti majiteľov osobných áut počas zimného obdobia
Bratislava 14. Novembra 2014 –
V súčasnosti sa realizuje meranie hĺbky dezénu pneumatík osobných áut po celom Slovensku. Hlavným cieľom je zistiť, ako sú slovenskí vodiči pripravení na zimné obdobie, ako veľmi kladú dôraz na dobrý stav pneumatík, a tým aj na bezpečnosť jazdy. Prieskum realizuje spoločnosť Goodyear Dunlop Tires Slovakia na náhodne vybraných autách v troch najväčších mestách.
Prieskumná vzorka bude zložená z merania na viac ako 2 800 pneumatikách
Údaje prieskumu sa zamerajú na hĺbku dezénu a typ použitých pneumatík – letné, zimné, celoročné. Výsledky budú k dispozícií koncom novembra. Merania sa začínajú 15. novembra, keď začína zákonná povinnosť obutia zimných pneumatík na Slovensku v prípade, ak je na vozovke súvislá vrstva snehu, ľadu, alebo námrazy. Podľa predpovedí zatiaľ nehrozí nepriaznivé počasie, ale z pohľadu bezpečnosti je vhodné mať už zimné pneumatiky na každej náprave.
Na Slovensku je zákonná povinnosť zimných pneumatík od 15. novembra do 31.marca v prípade, ak je na vozovke súvislá vrstva snehu, ľadu alebo námrazy. Najnižší zákonom povolený dezén zimnej pneumatiky je 3 mm. Tieto parametre však nie sú z hľadiska bezpečnosti na cestách vhodné. Skúsení vodiči a analytici hovoria o minimálnom dezéne 4 mm a o zimných pneumatikách, ak používate vozidlo v dňoch, keď teplota klesá pod 7°C.
V posledných rokoch je na Slovensku veľmi suchá zima. Niektorí vodiči používajú letné pneumatiky aj počas zimného obdobia, čo je však veľmi nebezpečné. Vlastnosti letnej pneumatiky nie sú prispôsobené na zimné počasie a chlad. Najnižšia zákonom povolená hĺbka dezénu na letnej pneumatike je 1,6 mm, ale odborníci sa zhodujú na minimálnom dezéne počas zimy 3 mm. Možnosť jazdy na letnej pneumatike počas zimného obdobia je vylúčená napríklad v susednom Rakúsku. Od 1. novembra do 15. apríla sú v Rakúsku povinné zimné pneumatiky, a to s minimálnym dezénom 4 mm. V Českej republike sú od 1. novembra do 31. marca tak isto povinné zimné pneumatiky s minimálnym dezénom 4 mm, ak je súvislá vrstva snehu, ľadu, alebo ak idete do oblasti, kde sa môže zhoršený stav vozovky predpokladať. Takže v Čechách nepomôže výhovorka, že štart cesty bol v peknom suchom počasí. V ďalších okolitých krajinách, napríklad v Poľsku a v Maďarsku, nie sú zákonom stanovené zimné pneumatiky. Ale v Maďarsku, ak nemáte snehové reťaze, vám môžu vstup do krajiny zamietnuť.
Realizovaný prieskum je anonymný a mnohí vodiči ani nebudú vedieť, že boli zmeraní. Ak však bude nameraný nízky dezén ich pneumatík, budú upozornení letákom za stieračom.
Výsledok môže byť zaujímavý. Na severe vodiči nemajú problém so zimnými gumami, skôr iba „maďari“ z juhu Slovenska. Ja už mesiac chodím na zimných a nepozerám na dátum, skôr na tú teplotu. Aj keď počasie bolo aj na moto, nečakám kým napadne prvý sneh. Treba sa na to pozerať aj tak, že to hlavne 100% lepšie brzdí na namrznutej alebo vlhkej ceste pri nízkych teplotách.
No kua, to som netušil, že „Maďari“ z juhu Slovenska okrem ohrozovania štátoprávneho usporiadania Slovenska ohrozujú aj bezpečnosť na cestách severného Slovenska. 😠 Navrhujem narušiteľov registrovať, po prvom priestupku nepúšťať von z okresov DS, KN, NZ, GA, SA, LV, VK, LC,RS,RV, KE, VT, Trebišov, ( na skratku si nespomínam ). 😛 Ospravedlňujem sa vynechaným okresom. ( zo zemepisu som mal dvojku) 😈 P.S. Poznám zopár prípadov aj zo severu nezodpovedne sa správajúcich vodičov. 😉
Prosim pekne mne neznalemu ozrejmit pojem celorocne gumy v zakone som nasiel iba letne a zimne oznacene S+M te celorocne su oznacene s+m ? sado + maso ? 😁
kingston, máš pravdu, článok hovorí o slovenských vodičoch, reakcia B12 o „maďaroch“ z juhu Slovenska ( ak čítam správne s porozumením ). 😛 😈 Ja som reagoval na reakciu B12 ( ak čítaš správne s porozumením ) a samozrejme v mojom príspevku je nadsázka, irónia, sarkazmus, aby príspevok bol zaujímavejší, „čitateľnejší“ atď. Prípadný dôkazový materiál mojich tvrdení dodám orgánom činným v trestnom konaní v mojom prípadnom obvinení z ohovárania, urážky na cti a pod. ( a zase je tu nadsázka, irónia a sarkazmus) 😁 S pozdravom : Svetu mier. 😎 P.S. Nie som Maďar z juhu Slovenska. Som Slovák z juhu Slovenska 😉 hovoriaci slovensky aj maďarsky na skoro rovnakej úrovni. 🤐
Bacil uz len ten odkaz na cesku stranku ti mal napovedat ze to co je v cechach nie je na slovensku u nas pojem celorocne gumy uz davno zo zakona vypadol a su brane ako letne a ziaden policajt a ani poistovna ti ich neuzna
8/2009 § 38 Osobitosti premávky v zimnom období (1) Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N120a) môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M & S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav v čase od 15. novembra do 31. marca a v prípadoch, ktoré sú uvedené v časti vety pred bodkočiarkou.
M+S znamena Mud (blato) + Snow (sneh) a toto oznacenie maju aj celorocne pneumatiky, napriklad na SUV. Zakon je v tomto pripade deravy pretoze oznacenie M+S moze ale aj nemusi znamenat zimnu pneumatiku. Zimna pneu je to stopercentne iba vtedy ak je tam aj snehova vlocka (resp. tri vrchy so snehovou vlockou).
Kua mlhy to si necháš????vygugli mishkovi celý zakon,alebo aspoň vyhlášku o zimných gumách nech je klapec v obraze jasné že som na tvojej strane,šak si géniuš ta ne??? 😁 👎
Mud + Snow (Blato + Sneh) – označenie osobných pneumatík určených do našich zimných podmienok. Označenie osobných pneumatík určených na jazdu na snehu môže mať podľa predpisu EHK 30 nasledovné tri podoby: M+S, resp. M.S. alebo M&S.
Čo znamená označenie pneumatiky R+W?
Road + Winter (Cesta + Sneh) – označenie osobných plášťov určených do miernych zimných podmienok (mierne zimné podmienky ako napr. v Anglicku, Beneluxe a pod.)
Môžem používať pneumatiky MP 4 celoročne v prípade platnosti zákona o povinnom prezúvaní letných a zimných plásťov?
Označovanie dezénu MP4 ako univerzálny, resp. celoročný je zaužívané mezi vodičmi v oblastiach, kde ma zima miernejší priebeh. Treba však povedať, že napriek dobrým výsledkom v oboch ročných obdobiach pneumatiky MP 4 nie sú homologizované ako zimné pneumatiky, preto ich nie je možné pouzívať v prípade platnosti takéhoto zákona.
Mlhy – v tomto prípade sa mýliš, smer rotácie majú značený iba pneumatiky zo smerovým dezénom a nezáleží či sú „letné“ alebo „zimné“. A ako píše Mishko, za „zimné“ pneu sú považované iba pneu značené zimným piktogramom, t.j. „vločka v trojkopcí“, značenie M+S znamená že pneu sú aj do sťažených podmienok, ale nie sú vyslovene „zimné“.
Aby bolo jasne zase tu ma niekto cervene sukno a vyjadruje sa ib k mojim komentarom bez toho aby si precital clanok v tom clanku je napisane :Údaje prieskumu sa zamerajú na hĺbku dezénu a typ použitých pneumatík – letné, zimné, celoročné. ja som napisal iba tolko ze u nas celorocne pneumatiky podla zakona neexistuju a aj ten kto ich ma obute bude pri nehode posudzovany ako by jazdil na letnych
Celorocne pneumatiky su pneumatiky, ktore sa tvaria ako zimne, aj pred zakonom, ale su skonstruovane tak, ze sa na nich da jazdit aj v lete, lepsie ako na zimnych.
😁 Ja, ako „maďar“ z juhu, vylepšujem štatistiku menšín: Mám v garáži komplet novú zimnú sadu (aj s vločkou 😈 ) obutú na oceľových diskoch, k tomu komplet novú letnú sadu (jazdené asi 1300 km) na hliníkoch – auto však momentálne žiadne, lebo som ho práve poslal do šrotu a nové budem mať len za pár týždňov… Tak čo vy na to, ha ??? Som dobrý, néééé? 😈
Papi: sa pochváľ na akú embečku čakáš? U nás sa hovorí, že auto je len embečka a ľudovíPassat,ostatné sú cocotíny. 🙂 preto ja mám otvirak od pigy aj so šnehovými gumamy na elektrónoch z umelej hmoty. 🙂
😈 Žiadna sláva, potrebujem len malú pracovnú dodávku, ktorú idem cez rok úplne zničiť – takže to bude len nejaký jazdený Partner, Kangoo, Caddy, možno Berlingo, či tak nejak… Auto inak mám po ruke, aj keď nevlastním… 😉
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
B12
19. novembra 2014 at 7:59
Výsledok môže byť zaujímavý. Na severe vodiči nemajú problém so zimnými gumami, skôr iba „maďari“ z juhu Slovenska. Ja už mesiac chodím na zimných a nepozerám na dátum, skôr na tú teplotu. Aj keď počasie bolo aj na moto, nečakám kým napadne prvý sneh.
Treba sa na to pozerať aj tak, že to hlavne 100% lepšie brzdí na namrznutej alebo vlhkej ceste pri nízkych teplotách.
Goldy
20. novembra 2014 at 6:28
No kua, to som netušil, že „Maďari“ z juhu Slovenska okrem ohrozovania štátoprávneho usporiadania Slovenska ohrozujú aj bezpečnosť na cestách severného Slovenska. 😠 Navrhujem narušiteľov registrovať, po prvom priestupku nepúšťať von z okresov DS, KN, NZ, GA, SA, LV, VK, LC,RS,RV, KE, VT, Trebišov, ( na skratku si nespomínam ). 😛 Ospravedlňujem sa vynechaným okresom. ( zo zemepisu som mal dvojku) 😈
P.S. Poznám zopár prípadov aj zo severu nezodpovedne sa správajúcich vodičov. 😉
raptor
20. novembra 2014 at 7:11
kingston
20. novembra 2014 at 14:40
Gutentaag
nno vidíš Goldy teraz to už nielen tušíš ale aj vieš.
A priznaj sa dobrovoľne – tie prípady vodičov zo severu si si vymyslel, že áno ?! 😛 😈 !
kingston
20. novembra 2014 at 14:42
P.S. a okrem toho článok hovorí o Slovákoch tak to nemiešajme.
Mlhos
21. novembra 2014 at 0:38
Prosim pekne mne neznalemu ozrejmit pojem celorocne gumy v zakone som nasiel iba letne a zimne oznacene S+M te celorocne su oznacene s+m ? sado + maso ? 😁
Mlhos
21. novembra 2014 at 0:41
Celorocne gumy boli uz davno zrusene pretoze boli v lete NA HOVNO a v zime NA HOVNO
Goldy
21. novembra 2014 at 6:35
kingston, máš pravdu, článok hovorí o slovenských vodičoch, reakcia B12 o „maďaroch“ z juhu Slovenska ( ak čítam správne s porozumením ). 😛 😈 Ja som reagoval na reakciu B12 ( ak čítaš správne s porozumením ) a samozrejme v mojom príspevku je nadsázka, irónia, sarkazmus, aby príspevok bol zaujímavejší, „čitateľnejší“ atď. Prípadný dôkazový materiál mojich tvrdení dodám orgánom činným v trestnom konaní v mojom prípadnom obvinení z ohovárania, urážky na cti a pod. ( a zase je tu nadsázka, irónia a sarkazmus) 😁 S pozdravom : Svetu mier. 😎
P.S. Nie som Maďar z juhu Slovenska. Som Slovák z juhu Slovenska 😉 hovoriaci slovensky aj maďarsky na skoro rovnakej úrovni. 🤐
papi
21. novembra 2014 at 7:02
😈 OFFTOPIC
Cigán-pubertiak rieši národnostnú otázku takto: Otec je cigán, mama cigánka – len ja už cigánom nie som. 😈
No vida, takto ľahké je stať sa múdrym.
kingston
21. novembra 2014 at 11:47
papi 😁
Goldy 👍 dal som málo smajlov. Dopĺňam, myslel som to celé tak isto ako ty 😈 😛 😛 😁 😁 .
BacilBA
24. novembra 2014 at 15:02
@Mlhos:
http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/pneumatiky.php?druh=10
fikus
25. novembra 2014 at 16:50
Jazdim na tych čo v lete.su zimne,ale došlahane:-)
Ale už kupim vzorek 🙂
kavis
25. novembra 2014 at 23:08
Po štyroch rokoch začnem používať zimné ako letné a na zimu kupujem nové zimné 😇
VladiB
4. decembra 2014 at 8:52
Takže až taká sranda to nie je: http://motocykel.sk/clanok.php?id=4119
Mlhos
8. decembra 2014 at 23:29
Bacil uz len ten odkaz na cesku stranku ti mal napovedat ze to co je v cechach nie je na slovensku u nas pojem celorocne gumy uz davno zo zakona vypadol a su brane ako letne a ziaden policajt a ani poistovna ti ich neuzna
Mlhos
8. decembra 2014 at 23:38
8/2009 § 38
Osobitosti premávky v zimnom období
(1) Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N120a) môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S.“ alebo „M & S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatikami aspoň na jednej z hnacích náprav v čase od 15. novembra do 31. marca a v prípadoch, ktoré sú uvedené v časti vety pred bodkočiarkou.
Mishko
8. decembra 2014 at 23:54
Mlhos trepes ako obvykle.
M+S znamena Mud (blato) + Snow (sneh) a toto oznacenie maju aj celorocne pneumatiky, napriklad na SUV. Zakon je v tomto pripade deravy pretoze oznacenie M+S moze ale aj nemusi znamenat zimnu pneumatiku. Zimna pneu je to stopercentne iba vtedy ak je tam aj snehova vlocka (resp. tri vrchy so snehovou vlockou).
bobolak
9. decembra 2014 at 17:26
Kua mlhy to si necháš????vygugli mishkovi celý zakon,alebo aspoň vyhlášku o zimných gumách nech je klapec v obraze jasné že som na tvojej strane,šak si géniuš ta ne??? 😁 👎
Mlhos
20. decembra 2014 at 0:57
Mishko guglil a chcel byt za mudreho len sa mu to nepodarilo
M + S – (Mud + Snow) blato a sneh, označenie,ktoré sa nachádza na zimných,celoročných,terénnych a niektorých letných dodávkových pneumatikách.
😁
ja som sem dal znenie zakona o premavke na pozemnych komunikaciach
len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami
co zrejme znamena ze ziadne celorocne ani terenne ani letne dodavkove
Mlhos
20. decembra 2014 at 1:00
Čo znamená označenie pneumatiky M + S?
Mud + Snow (Blato + Sneh) – označenie osobných pneumatík určených do našich zimných podmienok. Označenie osobných pneumatík určených na jazdu na snehu môže mať podľa predpisu EHK 30 nasledovné tri podoby: M+S, resp. M.S. alebo M&S.
Čo znamená označenie pneumatiky R+W?
Road + Winter (Cesta + Sneh) – označenie osobných plášťov určených do miernych zimných podmienok (mierne zimné podmienky ako napr. v Anglicku, Beneluxe a pod.)
Mlhos
20. decembra 2014 at 1:02
Môžem používať pneumatiky MP 4 celoročne v prípade platnosti zákona o povinnom prezúvaní letných a zimných plásťov?
Označovanie dezénu MP4 ako univerzálny, resp. celoročný je zaužívané mezi vodičmi v oblastiach, kde ma zima miernejší priebeh. Treba však povedať, že napriek dobrým výsledkom v oboch ročných obdobiach pneumatiky MP 4 nie sú homologizované ako zimné pneumatiky, preto ich nie je možné pouzívať v prípade platnosti takéhoto zákona.
Mlhos
20. decembra 2014 at 1:04
V kazdom pripade maju zimne pneumatiky este na boku aj sipku smer rotacie a nesmu sa namontovat obratene
krampus
21. decembra 2014 at 22:55
Mlhy – v tomto prípade sa mýliš, smer rotácie majú značený iba pneumatiky zo smerovým dezénom a nezáleží či sú „letné“ alebo „zimné“.
A ako píše Mishko, za „zimné“ pneu sú považované iba pneu značené zimným piktogramom, t.j. „vločka v trojkopcí“, značenie M+S znamená že pneu sú aj do sťažených podmienok, ale nie sú vyslovene „zimné“.
Mlhos
22. decembra 2014 at 16:41
Aby bolo jasne zase tu ma niekto cervene sukno a vyjadruje sa ib k mojim komentarom bez toho aby si precital clanok v tom clanku je napisane :Údaje prieskumu sa zamerajú na hĺbku dezénu a typ použitých pneumatík – letné, zimné, celoročné.
ja som napisal iba tolko ze u nas celorocne pneumatiky podla zakona neexistuju a aj ten kto ich ma obute bude pri nehode posudzovany ako by jazdil na letnych
TomasVFR
27. decembra 2014 at 12:06
Celorocne pneumatiky su pneumatiky, ktore sa tvaria ako zimne, aj pred zakonom, ale su skonstruovane tak, ze sa na nich da jazdit aj v lete, lepsie ako na zimnych.
papi
27. decembra 2014 at 12:34
😁 Ja, ako „maďar“ z juhu, vylepšujem štatistiku menšín:
Mám v garáži komplet novú zimnú sadu (aj s vločkou 😈 ) obutú na oceľových diskoch, k tomu komplet novú letnú sadu (jazdené asi 1300 km) na hliníkoch – auto však momentálne žiadne, lebo som ho práve poslal do šrotu a nové budem mať len za pár týždňov…
Tak čo vy na to, ha ??? Som dobrý, néééé? 😈
Hruso25
27. decembra 2014 at 18:08
Papi: sa pochváľ na akú embečku čakáš? U nás sa hovorí, že auto je len embečka a ľudovíPassat,ostatné sú cocotíny. 🙂 preto ja mám otvirak od pigy aj so šnehovými gumamy na elektrónoch z umelej hmoty. 🙂
papi
27. decembra 2014 at 18:35
😈 Žiadna sláva, potrebujem len malú pracovnú dodávku, ktorú idem cez rok úplne zničiť – takže to bude len nejaký jazdený Partner, Kangoo, Caddy, možno Berlingo, či tak nejak…
Auto inak mám po ruke, aj keď nevlastním… 😉
Hruso25
27. decembra 2014 at 19:48
Aby som bol presný, ani ja auto nevlastním,všetko je manželkyne, moje sú len slipy čo mám na sebe.
Predmanželská zmluva. 😁