V rakúskej továrni očakávajú, že rok 2014 bude jedným zo zásadných míľnikov značky. Aby som vysvetlil ako je to myslené, je nutné zhrnúť si nejaké historické dáta. KTM má svoj cestný segment a ich naháče Duke a Super Duke sú motocyklovej verejnosti známe. V roku 2011 posilnili svoj segment cestných motocyklov malým Dukom, teda nadupanou 125-tkou. Na výstave EICMA 2012 odhalili prototyp atraktívneho motocykla 1290 Super Duke a práve rok 2014 je správny čas, aby na trh uviedli túto brutálnu beštiu, čiže najradikálnejší Duke aký tu kedy bol. Model 1290 Super Duke R. Môžeme teda očakávať nekončiacu silu, precíznosť, perfektnú ergonómiu, top komponenty a ani gram váhy navyše. Heslom spoločnosti je Ready to race a 1290-ka Duke je zhmotnením tohto hesla.
Recept na prípravu 1290-tky Super Duka Pripravíme si overený koncept 75 stupňového V-Twinu a prerazíme ho na 1,3 litrový motor. Výsledkom bude extrémne ľahký motor nabitý okruhovou technológiou. Pokiaľ si nie ste istý, či daný motor vyhovuje, tak môžete pri príprave vychádzať z motora použitého pri Superbiku RC8. Tak to spravil výrobca a výsledkom je 7,2 sekúnd potrebných na dosiahnutie 200 (slovom dvesto) km/h. Klobúk dole, je to vážne beštia. Je to 180 konských síl, 144 Nm krútiaceho momentu, pričom 100 Nm sa dostaví už pri 2 500 ot./min. Na vychádzku by som pre istotu chodil s náhubkom, nech to nikoho nepohryzie. Mimochodom, servisný interval motora je 15 000 km. Pre tak nadupaný športový stroj je to úctyhodné číslo.
Namiesto kotvy… …ktorú by si na základe popisu motora určite zaslúžila má 1290-tka racingové brzdy vybavené ABS systémom, aby zachraňoval v nepohodlných situáciách. Je to celkom jasné, rýchle biky potrebujú dobré brzdy. Super Duke R potrebuje perfektné brzdy (a náhradnú sadu spodného prádla). Monoblokové hryzáky menom Brembo sa s ľahkosťou zarežú do dvojice 320 mm diskov vpredu, pričom ABS značky Bosch pomôže v kritickej chvíli. Samozrejme okrem situácie, že je zapnutý Supermoto mód kedy ABS nezasahuje, aby nekazilo zábavu zo šmyku.
Prískokom vpred Pravdepodobne každý už zažil na motocykli situáciu, že pri nechcenom otočení rukoväte plynu sa motocykel cukol. Ak niekto nezažil, tak šup vyskúšať kým napadne prvý sneh. Každopádne 1290 Duke si niečo také nemôže dovoliť a vďačí za to systému ride-by-wire, čo znamená ovládanie cez elektroniku. Škrtiaca klapka je ovládaná elektronicky, takže prenos príkazov z plynovej rukoväte do motora je vždy optimálny. Na jazdca dané nastavenie nemá neblahý vplyv. Ono totiž plynulý prenos výkonu a rýchly prenos výkonu sa navzájom nevylučujú. Ďalším pomocníkom pri ovládaní motocykla je kontrola trakcie. Jazdec sa teda nemusí báť pustiť uzdy všetkým tým konským silám ukrytým v ráme. Jazdné režimy sú nastaviteľné a párty podľa navoleného módu môže začať.
Už na prvý pohľad je to KTM Motocykle KTM majú ľahko rozpoznateľný dizajn, ktorý (teda aspoň na mňa) pôsobí agresívne, ale nie nepríjemne. Všetky tie lomené tvary len podtrhujú charakter stroja a zvyšujú jazdcovo ego. A tak to samozrejme má byť. 1290-tka Super Duke je výsledkom toho, čo sa stane, keď sa v Mattighofene stretnú najlepší technici, dizajnéri a jazdci. Chróm molybdénový rám v nádhernej priehradovej konštrukcii, predná upside-downová vidlica s priemerom 48 mm, zadný monoshock (opäť od WP) sú len predjedlom pre úchvatne vyvedenú jednoramennú kyvnú vidlicu. Osobne tento kúsok pokladám za skvost. Je to zhmotnenie ladných a silných línií nehovoriac o výhodách, ktoré prináša napríklad pri výmene kolesa. Zaujímavosťou je, že zadná vidlica je aj napriek svojmu netradičnému vzhľadu ľahšia ako iné jednoramenné kyvky.
Vyrobený na mieru? Podľa KTM je najväčší Duke vyrobený na mieru. Je úplne jedno či je jazdec vysoký, nízky, štíhly či tučný. Sedadlo je výrobcom označované ako jedna z vecí, na ktorú sú právom hrdí. Myslím, že dané tvrdenie môže byť potvrdené alebo vyvrátené len testami, takže uvidíme. Okrem miery pre jazdca je motocykel stavaný aj na mieru podmienkam a potrebám jazdca. Zabezpečia to tri jazdné módy a to Rain – plynulá jazda s obmedzením výkonu a rýchlym nástupom kontroly trakcie pre jazdu v daždi, Street – športový, ale efektívny mód alebo bonusový Supermoto mód, pri ktorom sa vypne ABS a kontrola trakcie. A tento by mal byť len pre silné povahy.
KTM 1290 Super Duke R Motor: 1 301 ccm, 8 ventilov, DOHC, V2 Výkon: 180 k pri 8 870 ot./min. Krút. moment: 144 Nm pri 6 500 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť: 189 kg (pohotovostná) Rázvor: 1 482 ± 12 mm Výška sedla: 835 mm Objem pal. nádrže: 18 l Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.