Najmenší (od BMW) ale perfektný! Test BMW C 400 GT
O tom, že BMW bude mať skúter o objeme 400 ccm som v minulosti ani neuvažoval, ale riadne som sa mýlil. Prečo ale nerozvíriť vodu, keď skútre C 650 uznanie dostali? Minulý rok to bol teda s najmenším objemom model C 400 X, teraz je to C 400 GT a navyše s trojročnou zárukou. BMW je dnes pojem luxusu, dielenskej a dizajnovej prepracovanosti, bezpečnosti a samozrejme ako BMW samo hovorí ponúka „Radosť z jazdy“. Tento skúter teda prišiel na náš trh, Marek nám ho dodal na test v športovej, šedej farbe a stačí, že sa naň pozriete, tak vo vás vznikne mnoho emócií.
C 400 GT je priam dokonalý Tu sa chybičky hľadajú veľmi ťažko. Kde sa len pozriete dostanú vás sofistikované krivky dizajnu, predné svetlo je výstavnou skriňou svetelnej LED techniky a dizajnu, disponuje denným svietením, to platí i o svetelnej rampe vzadu a nezabudnime na vertikálne smerové svetlá vpredu, ktoré by na križovatke prehliadol fakt iba slepec. Obrovské sedadlo má pre vodiča vysokú opierku, spolujazdec má pevné madlá pre ruky a plošinové stúpačky. Komfort z dlhšej jazdy vám spríjemní vysoké, zaoblené predné plexi a po sadnutí za riadidlá tu objavíte veľký 6,5“ TFT displej, ktorý BMW využíva u viacerých modeloch, hlavne veľkých motocykloch. K displeju môžete použiť aplikáciu BMW Motorrad a v podcastoch displeja potom môžete spúšťať muziku, či prezerať telefónny zoznam, telefonovať, alebo sa nechať navigovať a to všetko počas jazdy. Údaje o trase, motocykla sa zobrazujú na viacerých obrazovkách v nekonečnom príbehu displeja.
Radosť z výbavy Začnem bezkľúčovým štartom a bezkľúčovo ovládate i veko nádrže a jedným extra spínačom, otvárate podsedadlový priestor. V kapotách pod riadidlami máte dve skrinky na drobnosti, obe ovládané tlačidlami, ktoré sa pri zamykaní skútra automaticky zamykajú. Pravá schránka má zásuvku na 12V. Pod sedadlom nájdete objemný priestor a BMW tu použilo systém BMW Flexcase. Čo to znamená? Tlačidlom povolíte lamelové dno, ktoré prakticky padne skoro až na zadné koleso a tak tu pohodlne zmestíte i turistickú prilbu plus ďalšie veci. Poteší vás systém trakčnej kontroly, ktorý zabraňuje prekĺznutiu zadného kolesa a samozrejmosťou je ABS. BMW má okamžite v ponuke originálny 30 l kufrík, dokonca znížené sedadlo ako u veľkých motocyklov a ak ste zástancom jazdy za každého počasia balík doplnkovej výbavy „Komfort“ vám ponúkne vyhrievané rukoväte a sedadlo, alarm… Na stránke BMW-MOTORRAD.SK nájdeš toho viac.
Povinnosť pred jazdou Priznám sa, že pred radosťou z jazdy stojí radosť z toho ako mašinka vyzerá. Už len stacionárne fotenie sa nezaobišlo bez toho, aby ma traja ľudia nebombardovali otázkami na tento skúter. Ani nevedeli, že BMW v tejto kubatúre niečo také robí. Pred nasadnutím vždy študujem prospekty, motorka má vzadu dvojité výkyvné hliníkové rameno, ktoré drží ráf s pneu o šírke 150 mm, dvojité pružiny s nastaviteľným predpätím a vpredu máme vidlicu s priemerom 35 mm. Obdobné parametre poznám od konkurencie, viem teda, na čo sa môžem spoľahnúť. Tunel v strede je dosť vysoký, plošinové stúpačky pre jazdca sú tvarované pre položenie nôh horizontálne i do predstúpačiek, čo vždy oceňujem. Ľavá rukoväť disponuje otočných multiovládačom, ktorý poznám i z veľkých modelov motocyklov BMW, tak poďme jazdiť.
Radosť z jazdy Motor má 34 koníkov, skvele naštartoval, všetky ovládače padli do rúk ako mali, posed mám prirodzený, volím na displeji polohu obrazovky, kde mám celú motorku farebne rozkreslenú a vyrážam. Po pár metroch mi je jasné, že sa nemám čo učiť ani sa s ničím zoznamovať. Všetko sa so mnou v blesku skoordinovalo, už prvé zákruty naznačujú, že skúter môžem klopiť v zákrutách úplne nadoraz. CVT prevodovka je nastavená pre plynulý ťah motora v každej situácii, razom treba brzdiť a lepivé Pirelli Angel bezpečne s asistenciou ABS spomaľujú brzdy Bybre. Bybre?- neľakajte sa, túto značku vlastní firma BREMBO a je to skratka „By Brembo“ ktorá vyrába brzdy pre motocykle a skútre pre malé a stredné objemové triedy. C 400 GT má vpredu dva kotúče a tieto veci fungujú precízne ako sa na BMW patrí. Vonku je horúco, na hlave mám vyklápačku, ktorú si musím otvoriť, pretože veľkoplošné kapoty skútra a plexi výborne posádku chránia pred vetrom. Inak tieto partie má perfektne prekrývajú aj kolená a prakticky som celý až po hlavu chránený výborne, čo skúter nepredurčuje iba na jazdu na krátke výlety, po tomto zistení sa s ním smelo vyberiem i na Jadran. 34 koníkov a podobný krútiaci moment majú sily dosť i do prudkého kopca, ovládanie do kopca i z kopca, ale i na parkovisku a nakoniec v garáži je viac ako príjemné. Iba samá chvála? Možno by som potreboval prestaviť zadné pruženie, mám pocit, akoby bol motocykel podvozkovo nastavený iba na ideálne hladké cesty, čo u nás teda určite nie sú.
GT s pridanou hodnotou Pokiaľ sa zamýšľate nad tým, či by vám nestačil model C 400 X, tam vedzte, že s modelom GT majú toho spoločného veľa. Je to predovšetkým kompletný podvozok, rám a samozrejme motor. Prečo teda dať o tisícku viac za GT? Tento model má väčší akčný rádius využitia a posádka je na ňom ďaleko viac chránená ako na modeli X. S iXkom by som sa teda na Jadran nevybral, je to taký „naháč“ medzi skútrami. GT ma navádza na ďaleko dlhšiu a možno i dobrodružnejšiu trasu. Chcete sa poobzerať po konkurencii? Tak najbližšie je Suzuki so stálicou Burgman 400 za 6 990 Eur, Yamaha má uznávaný XMAX 400 za 6 990 Eur, ktoré obe majú vzadu 13“ ráf kolesa, ale rovnakú 150 mm šírku pneu. Pre GT hrá predovšetkým unikátny dizajn, ktorý by v súťaži tejto trojice určite vzal prvé miesto a nakoniec lákavá môže byť pre spotrebiteľa exkluzívna vrtuľa na kapote. A ešte tri roky záruka!
BMW C 400 GT –Cena: od 7 900 Eur Motor: 350 ccm, 4 ventily, SOHC, jednovalec , výkon: 34 k pri 7 500 ot./min. Krút. moment: 35 Nm pri 6 000 ot./min., maximálna rýchlosť: 139 km/h Prevodovka: automatická s plynulým prevodom, remeň Rozmery (D x Š x V): 2 210 x 835 x 1 437 mm Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť / zaťaženie: 212 kg (prevádzková) / 203 kg Rázvor: 1 565 mm, výška sedla: 775 mm Objem pal. nádrže: 12,8 l Udávaná spotreba: 3,5 l / 100 km Pneu: vpredu: 120/70-15, vzadu: 150/70-14
Za zapožičanie ďakujeme: BMW Motorrad Slovensko
Autor: Vlado Brniak
BMW C 400 GT – album k článku v Motomagazine 7_8/19
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
devill63
14. augusta 2019 at 7:05
Paráda