Connect with us

Testy a recenzie

Najmenší ale perfektný! Test skútra BMW C 400 GT

Publikovaný

on

Najmenší (od BMW) ale perfektný!
Test BMW C 400 GT

O tom, že BMW bude mať skúter o objeme  400 ccm som v minulosti ani neuvažoval, ale riadne som sa mýlil. Prečo ale nerozvíriť vodu, keď  skútre C 650 uznanie dostali? Minulý rok to  bol teda s najmenším objemom model C 400 X, teraz je to C 400 GT a navyše s trojročnou zárukou. BMW je dnes pojem luxusu, dielenskej a dizajnovej prepracovanosti, bezpečnosti  a samozrejme ako BMW samo hovorí ponúka „Radosť z jazdy“. Tento skúter teda prišiel na náš trh, Marek nám ho dodal na test v športovej, šedej farbe a stačí, že sa naň pozriete, tak vo vás vznikne mnoho emócií.

Foto

C 400 GT je priam dokonalý
Tu sa chybičky hľadajú veľmi ťažko. Kde sa len pozriete dostanú vás sofistikované krivky dizajnu, predné svetlo je výstavnou skriňou svetelnej LED techniky a dizajnu, disponuje denným svietením, to platí i o svetelnej rampe vzadu a nezabudnime na vertikálne smerové svetlá vpredu, ktoré by na križovatke prehliadol fakt iba slepec. Obrovské sedadlo má pre vodiča vysokú opierku, spolujazdec má pevné madlá pre ruky a plošinové stúpačky. Komfort z dlhšej jazdy vám spríjemní vysoké, zaoblené predné plexi  a po sadnutí za riadidlá tu objavíte veľký 6,5“ TFT displej, ktorý BMW využíva u viacerých modeloch, hlavne veľkých motocykloch. K displeju môžete použiť aplikáciu BMW Motorrad a v podcastoch displeja potom môžete spúšťať muziku, či prezerať telefónny zoznam, telefonovať, alebo sa nechať navigovať a to všetko počas jazdy. Údaje o trase, motocykla sa zobrazujú na viacerých obrazovkách v nekonečnom príbehu displeja.

Radosť z výbavy
Začnem bezkľúčovým štartom  a bezkľúčovo ovládate i veko nádrže a jedným extra spínačom, otvárate podsedadlový priestor. V kapotách pod riadidlami máte dve skrinky na drobnosti, obe ovládané tlačidlami, ktoré sa pri zamykaní skútra automaticky zamykajú. Pravá schránka má zásuvku na 12V. Pod sedadlom nájdete objemný priestor a BMW tu použilo systém BMW Flexcase. Čo to znamená? Tlačidlom povolíte lamelové dno, ktoré prakticky padne skoro až na zadné koleso a tak tu pohodlne zmestíte i turistickú prilbu plus ďalšie veci. Poteší vás systém trakčnej kontroly, ktorý zabraňuje prekĺznutiu zadného kolesa a samozrejmosťou je ABS. BMW má okamžite v ponuke originálny 30 l kufrík, dokonca znížené sedadlo ako u veľkých motocyklov a ak ste zástancom jazdy za každého počasia balík doplnkovej výbavy „Komfort“ vám ponúkne vyhrievané rukoväte a sedadlo, alarm… Na stránke BMW-MOTORRAD.SK nájdeš toho viac.

Foto

Povinnosť pred jazdou
Priznám sa, že pred radosťou z jazdy stojí radosť z toho ako mašinka vyzerá. Už len stacionárne fotenie sa nezaobišlo bez toho, aby ma traja ľudia nebombardovali otázkami na tento skúter. Ani nevedeli, že BMW v tejto kubatúre niečo také robí. Pred nasadnutím vždy študujem prospekty, motorka má vzadu dvojité výkyvné hliníkové rameno, ktoré drží ráf s  pneu o šírke 150 mm, dvojité pružiny s nastaviteľným predpätím a vpredu máme vidlicu s priemerom 35 mm. Obdobné parametre poznám od konkurencie, viem teda, na čo sa môžem spoľahnúť. Tunel v strede je dosť vysoký, plošinové stúpačky pre jazdca sú tvarované pre položenie nôh horizontálne i do predstúpačiek, čo vždy oceňujem. Ľavá rukoväť disponuje otočných multiovládačom, ktorý poznám i z veľkých modelov motocyklov BMW, tak poďme jazdiť.

Radosť z jazdy
Motor má 34 koníkov, skvele naštartoval, všetky ovládače padli do rúk ako mali, posed mám prirodzený, volím na displeji polohu obrazovky, kde mám celú motorku farebne rozkreslenú a vyrážam. Po pár metroch mi  je jasné, že sa nemám čo učiť ani sa s ničím zoznamovať. Všetko sa so mnou v blesku skoordinovalo, už prvé zákruty naznačujú, že skúter môžem klopiť v zákrutách úplne nadoraz. CVT prevodovka je nastavená pre plynulý ťah motora v každej situácii, razom treba brzdiť a lepivé Pirelli Angel bezpečne s asistenciou ABS spomaľujú brzdy Bybre. Bybre?- neľakajte sa, túto značku vlastní firma BREMBO a je to skratka „By Brembo“ ktorá vyrába brzdy pre motocykle a skútre pre malé a stredné objemové triedy.
C 400 GT má vpredu dva kotúče a tieto veci fungujú precízne ako sa na BMW patrí. Vonku je horúco, na hlave mám vyklápačku, ktorú si musím otvoriť, pretože veľkoplošné kapoty skútra a plexi výborne posádku chránia pred vetrom. Inak tieto partie má perfektne prekrývajú aj kolená a prakticky som celý až po hlavu chránený výborne, čo skúter nepredurčuje iba na jazdu na krátke výlety, po tomto zistení sa s ním smelo vyberiem i na Jadran. 34 koníkov a podobný krútiaci moment majú sily dosť i do prudkého kopca, ovládanie do kopca i z kopca, ale i na parkovisku a nakoniec v garáži je viac ako príjemné. Iba samá chvála? Možno by som potreboval prestaviť zadné pruženie, mám pocit, akoby bol motocykel podvozkovo nastavený iba na ideálne hladké cesty, čo u nás teda určite nie sú.

GT s pridanou hodnotou
Pokiaľ sa zamýšľate nad tým, či by vám nestačil model C 400 X, tam vedzte, že s modelom GT majú toho spoločného veľa. Je to predovšetkým kompletný podvozok, rám a samozrejme motor. Prečo teda dať o tisícku viac za GT? Tento model má väčší akčný rádius využitia a posádka je na ňom ďaleko viac chránená ako na modeli X. S iXkom by som sa teda na Jadran nevybral, je to taký „naháč“ medzi skútrami. GT ma navádza na ďaleko dlhšiu a možno i dobrodružnejšiu trasu. Chcete sa poobzerať po konkurencii? Tak najbližšie je Suzuki so stálicou Burgman 400 za 6 990 Eur, Yamaha má uznávaný XMAX 400 za 6 990 Eur, ktoré obe majú vzadu 13“ ráf kolesa, ale rovnakú 150 mm šírku pneu.  Pre GT hrá predovšetkým unikátny dizajn, ktorý by v súťaži tejto trojice určite vzal prvé miesto  a nakoniec lákavá môže byť pre spotrebiteľa exkluzívna vrtuľa na kapote. A ešte tri roky záruka!

BMW C 400 GT – Cena: od 7 900 Eur
Motor: 350 ccm, 4 ventily, SOHC, jednovalec , výkon: 34 k pri 7 500 ot./min.
Krút. moment: 35 Nm pri 6 000 ot./min., maximálna rýchlosť: 139 km/h
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom, remeň
Rozmery (D x Š x V): 2 210 x 835 x 1 437 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť / zaťaženie: 212 kg  (prevádzková) / 203 kg
Rázvor: 1 565 mm, výška sedla: 775 mm
Objem pal. nádrže: 12,8 l
Udávaná spotreba: 3,5 l / 100 km
Pneu: vpredu: 120/70-15, vzadu: 150/70-14

Za zapožičanie ďakujeme: BMW Motorrad Slovensko

Autor: Vlado Brniak

BMW C 400 GT – album k článku v Motomagazine 7_8/19

1 komentár

1 komentár

  1. devill63

    14. augusta 2019 at 7:05

    Paráda

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri