Veľký ako dospelá motorka 16“ kolesá a vysoká svetlosť Dvaja pasažieri – bez problémov Chcelo by to už vylepšiť dizajn Maximálka 131 km
Nedajte sa pomýliť názvom Caffénero je už nejaký rok v ponuke Benelli a radí sa medzi osvedčené skútre na trhu, hlavne v južanských krajinách. Pre našinca je motocykel Benelli stále exotika, ale skútre sa tu čoraz viac udomácňujú. Tento kúsok s výkonom 21 koní už patrí do ruky možno trochu skúsenejším a vyjazdenejším jazdcom a ako hlavnú podmienku udávam, že každý by mal mať dlhšie nohy, aby z neho na zem bezpečne dostúpil. Jeho dominantou je vysoká svetlosť (140 mm), rozmery veľkej motorky a tým aj jeho vážnosť v premávke, plus silný motor a masívny podvozok.
Ako je to s dizajnom? Viete o tom, že Caffénero má mladších súrodencov? Caffénero 125/150 sa ale na túto 250-tku ani zďaleka nepodobajú. Teraz narážam hlavne na dizajn, ktorý by 250-tka mala už čoskoro obmeniť. Opäť sa vrátim k inému modelu Benelli, ktorý sme testovali pred 2 rokmi a jedná sa o model Zen Zero 350, kde Benelli presne ukázalo, ako vedia skútre veľmi moderne a pekne robiť. Samozrejme, i tento dizajn má svoje čaro a jedinečnosť, pričom čierna – elegantná farba s tieňovaným čelným sklom skútru mimoriadne pristanú. Potom je tu ešte verzia v bielom a tá je ešte krajšia. Oči mi pri obhliadke dizajnu padnú na palubný prístroj, ktorý je večer pekne podsvietený do svetlošeda. Okrem analógového rýchlomeru (km/míľe), tú nájdete ďalšie dve ručičky na množstvo paliva a teplotu motora. V okrúhlom analógu je modro podsvietený mini displej (30 x16 mm), kde sú narvané tieto údaje: počítadlo km /1 x tripmeter, aktuálny čas a teplota vzduchu. Všetko mikro metrické, že počas jazdy to len tak-tak prečítam. Ukazovatele smeroviek a svetiel sú ale rýdzo klasické a bijú do očí ako sa patrí.
Na toto sa spoľahnite Kolesá sú až neuveriteľne veľké, iba o 1“ menšie ako majú silné dospelé motorky s rozmerom 2 x 16“, tak to je na 250-tku sila. Práve vďaka týmto kolesám je skúter tak veľký a vysoký. Predné koleso brzdia dokonca dva brzdné kotúče (2 x 247 mm) s dvojpiestikovými plávajúcimi strmeňmi. Potom je tu silný, a zároveň pružný oceľový, priehradkový trubkový rám, ktorý vďaka prepojeniu s pravostrannou odlievanou hliníkovou vidlicou a ľavostranným zavesením variátora tvoria jeden osvedčený a sebavedomý pevný celok pre posádku. Predná 35 mm vidlica je mierne predklonená a je na hrane toho, čo by na takto silnom, veľkom a rýchlom skútri malo byť. Obe svetelné rampy vpredu i vzadu sú osadené klasickými žiarovkami a zviditeľňujú skúter okolitej premávke spoľahlivo do všetkých strán. Masívny zadný nosič v pohode zvládne montáž aj kufra nad 40 l, a i napriek kufru spolujazdcovi zostane maximum miesta.
„Spaghetti Benelli boloneze specialitá“ Hneď prvá špecialita je tá, že ako sa otvára podsedlová časť? Poďme na to: zatlačme prostredníctvom kľúča spínaciu skrinku. Pred kolenami sa otvorí veľké veko skrinky, kde nájdete dve páčky, jedna s ikonkou nádrže, druhá s ikonkou úložného priestoru. V oboch prípadoch je ovládanie zariadení sprostredkované prostredníctvom oceľových laniek a to ťahom páčok smerom k sebe. Tento mega kryt ale okrem spomínaných dvoch páčiek obsahuje len dva mini priestory, kde do jedného vojde peňaženka a do druhého jeden 4,5“ smartfón, alebo dva Vincove mobily. A poďme na ďalšiu vychytávku. Spomínaná svetlosť 140 mm mi nejako nejde do hlavy keď stále na skúter pozerám, a tak beriem meter a čo nenameriam: 140 mm je najnižšia časť hlavného stojanu v zatvorenom stave. Skutočná svetlosť v mieste kde sú plošiny pre chodidlá je ale neuveriteľných 21 cm. A to sú hodnoty cestovného endura. Preto teda keď sedím na sedadle špičkami ledva dočiahnem na zem, sedlo je totižto 830 mm nad zemou. Tak-tak, tento skúter vyžaduje vyššie postavy, ale zároveň mení jeho určenie a to v smere, že sa prakticky nezľakne žiadneho obrubníka, či inej nadzemnej prekážky. A to sa u mňa počíta, pretože ako skútrista veľmi rád zájdem so skútrom do lesa na maliny, či na salaš na syr. (Pre Vinca: ale nie ten, čo chodíme do Nimnice na syr a kde sa dostaneme poľahky osobným autom). Netvrdím, že to je teda enduro skuter, aj keď tu tak nasadám, ale terénu sa tento kafáč vôbec nebojí.
Silná stránka je motor Tých necelých 21 koní má svoje čaro. Okrem toho, že prenáša vo vyšších otáčkach jemné vibrácie do rukovätí, ponúka svoj silný priebeh v prakticky celom spektre otáčok. Je to takto: 50-tka v meste to je nič, 90-tka mimo mesto hračka, povinné predbiehanie auta mimo obce je ešte väčšia hračka, pretože motor plynule a akčne zrýchľuje do cca 115 km/h, čo je pre mňa podstatné. Na svoj vrchol cca 130 km/h sa dopracuje trochu dlhšie, ale ctí ho to, že aj tu sa cíti dobre a nemám pocit, že motor plače. Kafáč i pri tejto rýchlosti drží svoju sebavedomú stopu, akurát pri priečnych nerovnostiach je už cítiť ťažisko, ktoré nadhupáva skúter o trošku viac ako by som čakal. Pritom krytie od pása nahor proti vetru je úplne super. Stále ale nechápem prečo na mňa fúka od kolien dolu. Miesto pre chodidlá jazdca je dosť presné, ale vysúvam chodidlo vďaka nábehovej otvorenej hrane podlahy mierne von. Posed je pre oboch pasažierov neúnavný a v tomto prípade mi ani nevadia plošinové stúpačky pre spolujazdca, pretože sú široké a majú brzdnú hranu pre opätok topánky. Zrkadlá sú na vysokých tyčinkách, a tak ich poľahky nastavím a výborne bez rozmazania v nich vidím všetko čo sa deje za mnou. A prichádza na rad diaľnica v tandeme. Vo dvojici dosahujem maximálku 121 km/h, spolujazdec si ale pochvaľuje správne obtekanie vzduchu a skutočne pohodlné zvezenie. Trochu neistoty ale moja ľadvinka pociťuje v ostrejších zákrutách, práve kvôli vysokému ťažisku. Ale rýchlo si zvykla.
Takto to teda je Caffénero si pýta skúsenejšieho a postavou vyššieho majiteľa. Motoricky nenájdete sklamanie v žiadnej pasáži jazdy. Podvozok je nastavený na maximálku, takže akurát. Vysoká svetlosť mení ťažisko a treba jej prispôsobiť nábeh a nakláňanie do zákrut. Mierne predklonená a vysoká predná vidlica mení, presnejšie, zväčšuje polomer zatáčania a ak by ste šli prvýkrát na testovaciu jazdu bez predchádzajúcich návykov, mali by ste pocit vynášania v ostrej zákrute, ale to je iba otázka zohrania sa so strojom. V rýchlej otvorenej zákrute to nevadí. Brzdy sú zamatovo mäkko ovládateľné a stačia, no vo dvojici a s plným kufrom by som ale vyžadoval väčšie zahryznutie. Dizajn má len dve možnosti, alebo sa hneď zapáči, alebo nie. Pravdou je, že by pýtal upgrade, a to sa týka i svetiel na oboch koncoch a prístrojovky. Skúter má dva stojany a neuveriteľne ľahko pri tej váhe ide na hlavný stojan a späť. Veľký kvapalinový chladič zabezpečí bezproblémový chod motora i v horúčavách či preťažení skútra. A nakoniec? Za tie Eurá v tejto triede je to výborná a osvedčená voľba.
Benelli Caffénero 250 Cena: 2 990 Eur Motor: 250 ccm, 4T jednovalec, Euro 3 Výkon: 21 k pri 7 000 ot./min. Rozmery (D x Š x V): 2 090 x 800 x 1 500 mm Hmotnosť / cel. hmotnosť / nádrž: 163 / 340 kg / 11,5 litrov Max. nameraná rýchlosť: 131 km/h Pneu: vpredu: 110/70-16, vzadu: 140/70-15
Skúter na test zapožičal: GVP MOTO s.r.o. Komárno Autor: Vlado Brniak Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2014.
Benelli Caffénero 250 – Album k testu, Motomagazín 6/2014
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
cazzo
5. júla 2014 at 5:40
Dizajn jak lacny Cinan