Connect with us

Testy a recenzie

Ninja do každodenného sveta- test Kawasaki Ninja 650 KRT Edition

Publikovaný

on

Moderné superšporty sú dnes vnímané ako technické skvosty, ktoré prinášajú sofistikovanú okruhovú techniku do rúk bežných smrteľníkov. Zároveň platí, že ich obrovský výkonový ale aj technický potenciál v bežnej premávke dnes nemáte šancu naplno využiť a na čelných miestach predajných rebríčkov ich už budete hľadať márne. Našťastie aj v tejto triede nájdete alternatívy, ktoré nekompromisný superšport pretransformujú na univerzálny a zábavný bike, ktorý vás nesklame v ľubovoľnej situácii. Najnovšie nás o tom presvedčila nová Kawasaki Ninja 650, ktorá v prevedení KRT nielenže fantasticky vyzerá ale aj tak jazdí. Každodenná motorka, ktorá je dravá, zábavná, nabitá adrenalínom a dizajnovo dokonalá. Ninja 650 jednoducho nie je žiadna šedá myška ukrývajúca sa za slávnym menom,ale univerzálny športovec namierený do reálneho sveta.

 

 Komfortný superšport

 Ninja 650 nahradila úspešný dvojvalec strednej triedy ER-6f, ktorý sa na trhu pohyboval (v úpravách) od roku 2005. ER-6f bol výzorom pohoďák, ktorý bol cenený pre vlastnosti každodenného spoločníka a pre schopnosť uviesť nováčika do sveta motocyklov. Je zrejmé, že Ninja ako nástupca tohto obľúbeného univerzála to nebude mať ľahké, ale je treba dodať, že to zvládla bravúrne. Sadám do sedla najnovšieho modelu Ninja a okamžite mi sadne do ruky. Na prvý pohľad môže pôsobiť kompaktne, ale zdanie klame. Všetko je tam, kde by som to čakal. Riadidlá sadnú presne do rúk, stúpačky umiestnené pod jazdcom a sedadlo je dostatočne dlhé, takže umožňuje pohyb jazdca dozadu a dopredu. Práve ergonómia tohto biku je neskutočne dobre zvládnutá. Riadidlá nie sú zalomené nadol, ako by sa to od tohto agresívne vyzerajúceho športovca dalo čakať. Naopak riadidlá sú pekne hore, takže predklon nie je nijak extrémny a pohodlie je tak výborné. Stúpačky sú dole a nie vzadu pričom sedadlo je veľmi komfortne čalúnené a ani po dlhej jazde netlačí. Netlačia dokonca ani hrany sedadla na vnútornej strane slabín, ako tomu býva u iných bikov. Hneď v prvej jazde skúšam prakticky všetky povrchy vozovky a stavy počasia, nakoľko hneď pri redakcii ma berie lejak. Ten neskôr ustúpi, prechádzam z cesty I. triedy na II. triedu. A jazdu ukončujem diaľnicou. Takže hneď prvý deň som zakúsil všetko a Ninja ma tým previedla s absolútnou ľahkosťou. Výrazne ma prekvapil nízky predný štít, ktorý aj vzhľadom na posed vyzerá byť dosť nízky. Pravdou však je, svoju funkciu plní natoľko, že ani pri rýchlosti 145 km/h som nemal problém s nárazmi vetra do prilby. Chvíľami som sa divil, či je to možné. Mimochodom štít je nastaviteľný v troch polohách, ale iba s pomocou náradia. Ja som mal štít najnižšie a jeho polohu som do konca testu nemenil. Nebolo to potrebné, no dá sa predpokladať, že po jeho zvýšení to bude ešte citeľne lepšie.

 

 Univerzálny podvozok

  Kawasaki Ninja 650 je na prvý pohľad športový bike. Netlčie v ňom síce steroidmi nabitý štvorvalec, ale ani raz mi to nevadilo. Náramne sa mi páčil podvozok. V prvom rade pruženie zvláda slovenské cesty a ich diery na jedničku. Ninju som nešetril, prešli sme nerovnosťami, s ktorými sa bežný jazdec stretne každý deň. Riadenie držalo stopu, nevlní, nerozhádže sa a pritom je maximálne ľahké. Začiatočník túto vlastnosť určite ocení. Osobne by som si tento bike určite ako začiatočník veľmi želal. Ninja má nový priehradový rám. Pôvodná ER-6f mala dvojicu oceľových trubiek. V každom prípade Ninja sa môže pochváliť výbornou stabilitou a rám nepustí riadenie ani pri ostrých náklonoch. Samostatnou kapitolou sú brzdy. Výrobca vybavil Ninju brzdami Nissin. Vpredu je dvojica drsne vykrojených kotúčov s priemerom 300 mm (2 piestiky) a vzadu je jeden kotúč 220 mm (1 piestik). ABS 9.1M od firmy Bosch je v základnej výbave. Na brzdenie mi stačili dva prsty na prednej brzde a to sa bavíme prakticky o akejkoľvek situácii, v ktorej som sa s Ninjou ocitol. Zadnej brzde som počas testu príliš zabrať nedal ale Nissiny sú výborné a bike zastavia bez zaváhania. Rovnako prísne hodnotenie znesú aj pneumatiky Dunlop, ktoré výborne podržali na rôznych povrchoch a náklony, brzdenie, priľnavosť, všetko ladí nad očakávania. No a dostávame sa k hmotnosti, a oproti predchádzajúcemu modelu ER-6f zhodila nová Ninja celých 19 kíl, čo je naozaj veľa a nemusíte byť práve okruhový špecialista, aby ste tento rozdiel pocítili. Výraznú úsporu hmotnosti konštruktéri dosiahli kombináciou viacerých faktorov, medzi ktorými je samozrejme aj zmena rámu, nová kyvná vidlica, materiály a podobne. Výsledkom je, že Ninja váži 193 kíl a práve to, že je ľahučká prispieva veľmi pozitívne k jej doslova hravej ovládateľnosti.  

 

 

Dvojvalec s charakterom

  Motocykel si veselo pradie od 3 000 otáčok vyššie. Začiatok výkonu je teda v podstatne nižších otáčkach ako by som bol čakal, a môže za to práve nový dvojvalcový motor. Od 4 000 otáčok sa motor mení na dravca a drží si túto formu až do vysokých otáčok. Na preradenie na vyšší prevodový stupeň (pri športovej jazde) upozorní jazdca kontrolka na budíkoch. Okrem tohto vizuálneho asistenta radenia má motocykel aj antihoppingovú spojku a to mu len pomáha podtrhnúť športové rysy. Priemerná spotreba počas testu sa pohybovala na úrovni 4,5 litra na 100 km. Motor jazdcovi dovolí veľa, reakcia na plynovú rukoväť je hladká a v prípade ostrejšej jazdy motocykel umožní zaľahnúť na nádrž a vychutnávate si superšportovú jazdu. Dvojvalec s objemom 649 ccm disponuje výkonom 67 koní a krútiacim momentom 66 Nm. Navonok možno tieto parametre nepôsobia nijak bombasticky,no v spojení s nízkou hmotnosťou a živým prejavom dvojvalcasi v sedle užije nielen začínajúci motorkár ale aj vyjazdený jazdec.

 

 Štandardná výbava

  Prístrojovka sa skladá z analógového otáčkomera a digitálneho rýchlomera. Okrem týchto dvoch ukazovateľov má jazdec k dispozícii aj zaradený prevodový stupeň, tri merače najazdených kilometrov, aktuálnu spotrebu, priemernú spotrebu, dojazd, hodiny, stav nádrže a teplotu motora. Počas jazdy sú teda všetky potrebné údaje na očiach a ľahko čitateľné. Modré podsvietenie neunavuje oči pri večernej jazde a budíky nerušia jazdcov výhľad. Motocykel má len bočný stojan a mazanie reťaze, tak bude komplikovanejšie, na druhú stranu by však hlavný stojan išiel na váhu a tak bude jednoduchšie využiť športové stojany, ktorých je dnes na výber viac než dosť.   

 

Anything, Anything  

Ninja 650 je dizajnová lahôdka najmä vďaka koreňom v modeli ZX-10R. Testovacia verzia mala farebnú schému KRT (Kawasaki Racing Team), ktorá býva bežne za príplatok. Ale osobne, kto by to nepriplatil, keď sa dá. Predsa len môžem mať motocykel, ktorý je už na prvý pohľad výrazne športovo ladený a jednoducho je cool! Línie motocykla nič nenarúša, predné smerovky sú zapustené do kapotáže a zadná časť motocykla má ladné tvary, ktoré „nekazia“ ani madlá spolujazdca. Prípadný pasažier sa bude teda musieť pritúliť, čo v prípade, že ide o opačné pohlavie jazdec jednoznačne uvíta. Nevýhodou však je, že uchytenie sieťky vzadu je boj. Ninja pôsobí drsne a dynamicky a test by som prirovnal k prerábke pesničky Anything, Anything od kapely Buckcherry. Vyzerá dokonca lepšie ako model ZX-6R. Niekto by sa mohol opýtať, prečo si kúpiť dvojvalec Ninja 650, keď môžem kúpiť štvorvalec ZX-6R. U mňa by bola voľba jasná. Ninja je každodenný spoločník, ktorý nezačne nudiť. Nebude únavná a neokuká sa. Ja sa nechystám na okruh (teda nie, že by sa tam Ninja stratila) a ZX-6R nemám prakticky kde využiť, a asi by som ju ani využívať nepotreboval. Ninja 650 ide perfektne, vyzerá perfektne no a cenovo je na inej úrovni.  

 

Kawasaki Ninja 650 KRT Edition

Cena: 7 395 Eur (7 195 Eur štd. verzia)

Motor: 649 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2

Výkon: 68 k pri 8 000 ot./min.

Krút. moment: 65,7 Nm pri 6 500 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rám: priehradový pozváraný z oceľových rúrok

Rozmery (DxŠxV): 2 055 x 740 x 1 135 mm

Hmotnosť: 193 kg (pohotovostná)

Rázvor: 1 410 mm

Výška sedla: 790 mm

Objem pal. nádrže: 15 l

Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17  

 

Motocykel na test zapožičal: U. M. S., s.r.o., Bratislava

 

Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 6 / 2017

Text: Jozef Jambor, foto: Vlado Brniak

Kawasaki Ninja 650 – album k testu MMA 6/2017

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri