Connect with us

Spravodajstvo

Nová Aprilia SX 125 a RX 125. Krásnonové „osminky“ nielen pre náš motodorast.

Publikovaný

on

Aprilia SX 125 a RX 125

Aprilia bola vždy v tejto oblasti ako doma, na ich 125kách začínalo mnoho z nás. A dnes si predstavíme novinky na sezónu 2021. Obe sú ľahké a výkonné „osminky“, boli skonštruované nielen na  každodenné použitie, pre radosť na cestách a necestách, ale aj do juniorských súťaží nášho moto-dorastu. 

Modely SX a RX 125 logicky zdieľajú rovnaký technický základ, ktorý sa odlišuje veľkosťou kolies a pneumatikami. Každý z nich je určený pre inú cieľovú skupinu. SX 125 je supermotard, pre zábavu, pre radosť a pre adrenalín na ceste, alebo motokárovom okruhu. Endurko RX 125 je pre všetkých, ktorí okrem zábavy a adrenalínu potrebujú ku šťastiu aj blatko a prach. Tieto malorážky sú určené najmä mladým a jazdcom, ale verím že na svoje by si prišli aj niektorí starší fotri. Napríklad to enduro si živo osobne viem predstaviť ako výmenu za skútra po čoraz rozbitejšej Bratislave.

Motard má sedemnásťpalcové kolesá ktoré sú už z výroby obuté na športové zamerané pneumatiky takže už po pár kilometroch (a správnom zábehu) môžete ísť na motokárový okruh skúsiť ako hlboko vám to v zákrutách pôjde.

Enduro nemohlo dopadnúť inak než s klasickým off-road rozmerom ráfikov (21” vpredu a 18” vzadu) – čo je samozrejme iba dobre. Z výroby je obuté na štupľové gumy a celé sa chveje kedy sa zahryzne do poriadneho blata.

Dizajn

Dizajn je ľúbivý, svieži a osloví mladú generáciu ale pritom je stále podriadený funkčnosti. Rám, motor, kyvka, kolesá aj rajdy sú streknuté do čiernej. Nad nimi umiestnená palivová nádrž má nový profil  a grafiku Rally Tribute,. Pod sedlom je úložný priestor, do ktorého je možné pripojiť USB konektor čo dáva fajn pocit že konštruktéri pamätali aj na potreby každodenného nabíjania mobilov tabletov.

Aprilia vybavila modely SX a RX kompaktným, a prehľadným digitálnym prístrojovým panelom. Potom je tu niečo čo Aprilia nazýva cestovným denníkom „travel diary“ a zatiaľ neviem čo to presne je. Budíky majú možnosťou zobrazenia maximálnej rýchlosti a dvoch denných počítadiel kilometrov.

Motor

Kompletne prepracovaný kvapalinou chladený jednovalec so štyrmi ventilmi má novú hlavu aj nový tvar spaľovacej komory. Nové sú tiež vačky s agresívnejším časovaním ventilov, rovnako ako hrnčekové zdvíhatká a pružiny. Vstrekovacia jednotka je teraz umiestnená vyššie, aby vzduch prúdil do hlavy valca priamejšou cestou. Výfukový systém je detto radikálne zmenený a kvôli EURO 5 dostal účinnejší katalyzátor. Sériová koncovka má parádny športový tvar a určite nikoho svojim dizajnom neurazí. Krivka krútiaceho momentu je strmšia oproti pôvodnému modelu a nový model má samozrejme o kúsok lepšiu spotrebu. Pri jazde sa to prejaví citlivejšou reakciou na otočenie plynu. Najvyšší výkon je 11kw pri 10 tisíc otáčkach takže tak ako to vo svete osminiek chodí pri závode treba ísť „pílu“. 

Podvozok

Aprilia je prvou značkou, ktorá v tomto segmente predstavuje ABS Bosch s režimom anti roll-over, fungujúcim na prednom kolese. Tento systém zaručuje presnosť a úplnú kontrolu pri brzdení a zároveň pri tvrdom brzdení reguluje zdvíhanie zadného kolesa. Predný kotúč modelu SX s priemerom 300 mm s dvojpiestikovým plávajúcim strmeňom dopĺňa 220 mm kotúč vzadu, vybavený rovnako plávajúcim strmeňom. Model RX sa pýši dvoma ozubenými kotúčmi s priemerom 260 mm vpredu a 220 mm vzadu.

Rám

Dvojitý z oceľových trubiek je posadený na veľkoryso dimenzovanom odpružení: 41 mm obrátená teleskopická vidlica má zdvih 240 mm. Zadná kyvka má zdvih 210 mm a o tlmenie sa stará tlmič monoshock s progresívnym prepákovaním.

Farby

Aprilia RX 125 sa predáva vo farebnom prevedení Silver Speedway a novom grafickom variante Rally Tribute, zatiaľ čo model SX 125 zdobí agresívne farebné prevedenie Red Raceway.

Technické údaje Aprilia SX 125 a RX 125

  • motor: Štvortaktný jednovalec DOHC, 4 ventily, kvapalinové chladenie
  • objem: 124,2 cm3
  • výkon: 11 kW pri 10 000 o/min
  • krútiaci moment: 11,2 Nm pri 8 000 o/min
  • pohotovostná hmotnosť: 134 kg s plnou nádržou

Continue Reading
Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Top výber

Partneri

kontakt: motocykel(a)motocykel.sk

Prevádzkovateľ stránky Motocykel.sk s. r. o.
Všetky práva vyhradené © 2021 Motocykel.sk