Connect with us

Testy a recenzie

Nová Honda CB1100 – dokonalý mix klasického dizajnu a modernej techniky

Publikovaný

on

Novinársky test Valencia 18. 01. 2013

Konečne sme sa dočkali a klasický naháč CB1100 dorazil už aj do Európy. Honda nás tentoraz nechala trochu čakať a takmer dva roky bol tento model ponúkaný len na japonskom trhu. Našťastie toto trochu nepochopiteľné embargo zo strany japonského výrobcu máme za sebou a novú CB-éčku sme si vyskúšali počas novinárskej prezentácii vo Valencii.

Dokonalá ilúzia rokov dávno minulých
Po stránke dizajnu je to naozaj úžasné dielo. Honda si dala záležať na tom, aby tento motocykel dokonale spĺňal predstavy klasického štvorvalcového športového motocykla. Pre inšpiráciu konštruktéri nakoniec nemuseli isť ďaleko a novinka nadväzuje na legendárny model CB750, ktorý v roku 1968 priniesol na motocyklový trh revolučné riešenia v podobe radového štvorvalca alebo kotúčových bŕzd, ktoré sa dovtedy na sériovom motocykli neobjavili. Vizuálna podoba so svojím predchodcom je tak v prípade nového modelu CB1100 neodškriepiteľná. Poteší aj vysoká úroveň dielenského spracovania a množstvo detailov v retro štýle ako chrómované blatníky, klasický dizajn vzduchom chladeného motora, štíhla pretiahnutá nádrž a dvojica klasických budíkov s veľkým kruhovým svetlometom vpredu.

Moderná technika v harmónii s klasickým dizajnom
O tom, že Honda CB1100 je moderným motocyklom niet najmenších pochýb, no prvky modernej techniky sú dobré ukryte pred zvedavými pohľadmi okolia a keď aj objavíte „výdobytky“ najmodernejšej techniky, tak veľmi dobre zapadajú do celkového dizajnu motocykla. Najmä pri priamom vizuálnom porovnaní s originálom CB750, ktorý bol na prezentácii vystavený je táto harmónia klasického dizajnu a modernej techniky dobre viditeľná a CB1100 aj v spoločnosti originálu vyzerá vynikajúco.

Pohodlná, uvoľnená, zábavná a univerzálna Honda CB1100
Po hektickom a stresovom cestovaní zo zasneženej Viedne do Valencie pôsobil pohľad na CB-éčko doslova ako relaxačné cvičenie a musím povedať, že to bolo ešte lepšie v momente keď sme sa rozbehli. Príjemný a vzpriamený posed sľuboval pohodlie aj na dlhšie trasy. Motocykel sa hneď od prvých metrov správal viac ako priateľsky a jazdec sa tu okamžite cíti ako doma. Naviac pritom nemusíte disponovať extra skúsenosťami s veľkoobjemovými motorkami, čo robí z Hondy veľmi zaujímavé náradie pre široký okruh jazdcov. Do veľkej miery za to mohol radový štvorvalec, ktorý okamžite reagoval aj na najmenšie pootočenie plynovej rukoväte príjemným záťahom, ktorý vyvrcholil už niekde okolo 8 000 otáčok. Nebolo pritom potrebné sledovať otáčkomer a čakať kedy príde razantný nástup výkonu, práve naopak motor CB-éčky neustále ponúkal ľahko dávkovateľný a lineárne narastajúci výkon, vďaka čomu dokázal byť svižným a zároveň aj priateľským spoločníkom. Nakoniec rýchlosti sa pohybovali od mestskej 50-ky až po hodnoty prevyšujúce diaľničné limity nielen v Španielsku. To isté platilo aj pre pohodlný podvozok a športové tempo zvládal s rovnakou ľahkosťou ako prepletanie sa hustou premávkou poobedňajšej Valencie.

Podrobný test Hondy CB1100 si budete môcť prečítať už v marcovom vydaní Motomagazínu 3 / 2013, ktoré bude na stánkoch od 20. 2. 2013

Honda CB1100 – dokonalý mix klasického dizajnu a modernej techniky

Advertisement

2 komentáre

2 Comments

  1. Dragon

    21. januára 2013 at 15:32

    Woooow, ten kontrast starej a novej CB-čky je parádny. Lubi sa mi to 😶. Mali ste možnosť zveza aj na tej starej, alebo ostala iba na vizuálne porovnanie? Zaujímalo by ma porovnať technologickú mutáciu, lebo 45 rokov je sakra rozdiel 🙂

  2. Tamasi

    22. januára 2013 at 8:40

    Dragon žiaľ originálna CB750 bola len výstavny kus, takže sme nemali možnosť vyskúšať. Po technickej stranke je však CB1100 o poriadny kus vpred a ten vekový rozdiel rýchlo poznáš aj keď po vizuálnej stránke sú si podobné.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri