Model Magnum je tá správna
reakcia zn. Victory na aktuálny trend motoriek v USA, kde jednoznačne
dominuje bagger s veľkým predným kolesom, nízkym štítom
a pretiahnutými krivkami kapotáže a kufrov niekde až úplne dozadu.
Toto sa aktuálne páči, toto je trend a toto bude zakrátko i smerovanie
pre Európu, ak už teda práve teraz nezačína. Ako som začul slovo Magnum,
okamžite sa mi cez myseľ premietol americký colt, tak som zvedavý čo táto zbraň
na dvoch kolesách s týmto názvom ponúka. Prvý pohľad – super, prvé
nasadnutie – super, prvé metre – super, ale poďme na tento bagger podrobnejšie.
Prvý
pohľad – ojedinelý zjav
Na tejto motorke nepotrebujete
ani jazdiť, aby ste okamžite mali parádny zážitok. Je to magnet na oči
a vkusne k tomu dopomohla aj farebná kombinácia. Pozrite sa na
motorku z hoc akej strany, nikde nenájdete nudnú časť. Bagger kapoty
s typickým Victory svetlom vpredu, presne zladenou grafikou až dozadu
k pretiahnutým kufrom, všade LED svetlá, dokonca predný svetlomet aj keď
s jedným sklom,vo vnútri je
technická multikombinácia LED svetiel a všetkému dominuje úžasne postavený
rebrovaný motor s vysokými valcami. Táto dominanta je chladená vzduchom
a čiastočne olejom, ktorého chladič je ukrytý za masívnym odliatkom – je
to tá masívna časť, hneď za predným kolesom. Do očí vám potom okamžite padnú
moderné, viaclúčové odlievané kolesá v rytme farieb chróm / čierna. Ak
pozriete na predok technickejšie, objavíte radiálne brzdy s nápisom Victory,
ale my vieme že to je Brembo a prednú, obrátenú kazetovú vidlicu. Zadné
koleso poháňa tichý kevlarový remeň a výfuky ukrývajú pevnú, odlievanú
zadnú kyvnú vidlicu. Po odňatí pravého bočného krytu sa dostávame
k niektorým technickým častiam motorky, ale skrýva sa tu i ventil
zadného vzduchového pruženia, pomocou ktorého vieme stroj nastaviť na svoju
potrebu. Jedným z najkrajších dizajnovýchprvkov motorky je práve sedlo, ktoré sa v mieste pre spolujazdca
priam vlieva do zadného blatníka. Takže ak to zhrniem, tam, kde iní prestavujú
a upravujú, aby to vyzeralo ako bagger, tu už je to všetko hotovka
v sérii.
Pohľad
do kokpitu
Tu musím dať samostatnú kapitolu,
lebo je toho veľa. Jazdec dostáva do zorného poľa 4 analógové ukazovatele + 2
displeje + tretiu plochu s kontrolkami. Ten najspodnejší displej je
rádio vcelku s výborným ladením staníc. Ovláda sa z ľavej rukoväte,
kde k tomuto účelu bol pridaný prídavný ovládací modul. Keď som pri
rukovätiach, tak na pravej nájdete zasa pridaný modul na ovládanie tempomatu,
tak je to vcelku vyvážené. Integrované reproduktory (6 x, celkom 100 W)
v krajoch kapotáže sú slušne vysoko a vďaka tomu muziku z nich
počuť viac ako dobre. V pravom kufri som navyše našiel USB port na
pripojenie externého, či už MP3, ale USB kľúča s vlastnou hudbou. Vľavo od
rádia oceňujem zabudovanú 12V zásuvku, je tesne pri riadidlách, viem si odtiaľ
napájať GPS, či mobil. Zaujímavo je umiestnený zámok krku riadenia, ktorý je
presne v strede dolu pod displejom rádia a je vcelku dobre dostupný.
Tesne nad rukoväťami sú na krátkych „tyčinkách“ spätné zrkadlá a práve
slovo „krátkych“ má na starosti aj čistý obraz diania za vami pri jazde.A nakoniec tým, že v kokpite nie je nič
chrómové, nemá mi čo odrážať slnko do očí.
Prvé
nasadnutie – okamžité kamarátstvo
Ako v koženom kresle
v obývačke, tak si tu sadnete, sedadlo má hlbokú výplň a navyše je
skutočne veľké a nemáte na ňom pocit stiesnenia. Riadidlá sú vo výbornej
polohe, nohy mám na zaujímavo dizajnovo tvarovaných plošinách v miernom
predstupe. I keď sa to zdá, že som na sedadle moc zalomený, výsledok je
ten, že pozícia mi neprišla únavná, či neštandardná pre cruiser. Posed je
v minimálnom predklone, len nohy som potiahol viac dopredu, výhľad ponad
plexi mám fajn, nasadzujem správnu stanicu, z ktorej muzika sa mi
nevtieravo tlačí do prilby. Trošku sa na mieste zahúpam, mám pocit, že pruženie
sa skoro nehýbe, tak uvidíme ako to bude v jazde. Okamžite sme sa teda
skamarátili, musím ale povedať, že s manipuláciou Magnumu na mieste si motorka
vyžaduje chlapa. Len tak ľahko ju nepotlačíte dopredu, či dozadu, ale
v tejto triede sa nebavíme o nezvyklej váhe. Všade je totiž hromada
železa, ktorá sľubuje okrem iného aj stabilitu podvozku. Takže?
Prvé
metre = radosť a úsmev
Ale nie hneď, chvíľočku som sa
s touto technikou zžíval na studenom šmykľavom asfalte ale stačilo doslova
len minimum metrov, aby som vedel, akého hráča to držím v hrsti. Motorka
aj jazdec sa v začiatku lepšie cítia v otvorenom priestore, ako
v malých a prepchatých križovatkách stiesneného mesta. Motor na to,
aký je obrovský vôbec netrpí nadmernými vibráciami a je zaujímavý aj jeho
zvukový prejav, ktorý posádku v bežnej jazde neobťažuje iba ak… Lenže
motorka nemá sériové koncovky zvodov výfuku, ale tuningové, priamo od výrobcu
a je k nim prestavené i riadenie motora. Ak teda na rovnej ceste
pridáte, v určitom momente akoby sa potvárali klapky koncovky v štýle
supertrapp a nechávate za sebou úžasnú zvukovú kulisu, ktorá je ako
lahodný koláč, ktorého nemáte nikdy dosť a stále ho chcete viac
a viac. Motorka má lineárny záťah a prejaví zdravú silu ak ju práve
potrebujete, alebo sa predvádzate pred okolím. Ladnosť prejavu motora majú na
starosti 4 ventily na valec.Lanková
spojka vyžaduje stredne silný tlak na páčku, aby spojka v oleji správne
zapracovala, radenie je presné, aj keď hlučné, zaradený rých. stupeň, či
neutrál mám zobrazený na LCD displeji. Už prvé kilometre hovoria o tom, že
takto „nafúkaný“ podvozok mi plne vyhovuje a keď sa mi zdal na mieste
tvrdý je zaujímavé, že na moju výšku a váhu ho niekto akoby nastavil úplne
presne. Ešteže majú stúpačky vysoké dorazy, lebo ten studený asfalt sa
„proklete“ v zákrutách približuje a v Klasik Moto odkiaľ ho mám
požičaný by asi zinfarktovali keby som im túto krásnu vec vrátil
s cestnými lišajmi. Magnum klame rýchlosťou, kde pocitovo dostávate
informáciu, že idete 90-tkou, ale budíky ukazujú 120. To mi ale nadväzuje na
to, ako pekne podvozok absorbuje nerovnosti a aký je poddajný
a zároveň presný v rýchlych zákrutách. Mám v mysli predné 21“ koleso
a poznám spôsob zatáčania tak veľkého kolesa. Myslel som, že motorka bude
viac nedotáčavá, ale šlo to veľmi pekne a aj v rýchlej
a ostrejšej zákrute podvozok kopíruje zakrivenie cesty a stroj si
pýta tlakom zatlačiť pekne nižšie, až to je zábavné a pripomína mi to
motorky RR na okruhu. Takže cruiser s puncom športu a frajeriny.
Nastupuje proces brzdenie, viete 350
kg váhy motorky + moja váha je dohromady veľký kolos.
Chválim výborný grip pneumatík na asfalte… na studenom asfalte, motorka má
pár tisíc km za sebou, brzdy sú už sadnuté, chvíľami podvedome brzdím prednou
i zadnou, ale vidím, že reakcie motorky sú správne, tak získavam dôveru
a zadnú skoro úplne vynechávam. A netreba ani príliš za páčku ťahať,
len tak akurát, spolieham sa aj na asistenciu ABS, pričom rozumne viem využiť
aj brzdenie motorom. Stále všetko dobré. Musím už konečne niečo pohaniť, alebo
ani možno nie.
Na
záver niečo haniť, či len chváliť?
Ťažko hľadať na tak pekne
spracovanom stroji chybičky, vždy sa niečo nájde, tak napríklad dosť lacno
vyzerajúci kľúč spínacej skrinky bez imobilizéru, alebo u Victory tradične
neforemný držiak stúpačiek spolujazdca, ktorý by som z tohto stroja
najradšej vyhodil preč. Dôležité sú ale jazdné vlastnosti a správanie sa
v zákrutách aj vo vysokej rýchlosti a tu je Magnum doma. Posed
neúnavný, ovládanie všetkých zariadení viac ako komfortné, chcem ísť na dlhší
výleta potrebujem sa nabaliť? Tie
tiahle kufre sú veľmi hlboké a disponujú nekonečným priestorom. Ladne sa
otvárajú i zatvárajú, samozrejme sú uzamykateľné, ale iba kľúčom. Victory
používa iba jeden a potvrdzujem, že neúnavný motor FREEDOM®106/6 V-Twin, ktorý svojím charakterom presne
zodpovedá tomu, čo jazdec v tejto triede očakáva: akčnosť, záťah, silu
s výbornou zvukovou kulisou a nakoniec spoľahlivosť. Vibrácie sú
minimálne, radosť z jazdy veľká. Takto sériovo postavený motocykel pôsobí
na ceste dosť vyzývavo, presnejšie, všetky oči sa na mňa otáčajú a je mi
jasné, že stroj vzbudzuje pozornosť, čo sa zas nie každej motorke podarí.
Zázemie značky je vo Zvolene, nájdete tu záručný, pozáručný servis
a samozrejme všetky originálne doplnky vrátane náhradných dielov
a ešte niečo navyše za pultom -Mariana, ktorý touto značkou žije nonstop. Ozaj boli ste tu už, zájdite
si a presvedčte sa, skladom je tu niekoľko modelov Victory a Indian.
Poznámka: Testovaný motocykel je
vybavený doplnkovým vyšším plexisklom, tuningovými ale originálnymi koncovkami
výfukových zvodov a niekoľkými doplnkovými drobnými chrómovými krytmi.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.