Connect with us

Testy a recenzie

Obdobie baggerov je tu! – test Victory® Magnum

Publikovaný

on

Model Magnum je tá správna reakcia zn. Victory na aktuálny trend motoriek v USA, kde jednoznačne dominuje bagger s veľkým predným kolesom, nízkym štítom a pretiahnutými krivkami kapotáže a kufrov niekde až úplne dozadu. Toto sa aktuálne páči, toto je trend a toto bude zakrátko i smerovanie pre Európu, ak už teda práve teraz nezačína. Ako som začul slovo Magnum, okamžite sa mi cez myseľ premietol americký colt, tak som zvedavý čo táto zbraň na dvoch kolesách s týmto názvom ponúka. Prvý pohľad – super, prvé nasadnutie – super, prvé metre – super, ale poďme na tento bagger podrobnejšie.  


Prvý pohľad – ojedinelý zjav

Na tejto motorke nepotrebujete ani jazdiť, aby ste okamžite mali parádny zážitok. Je to magnet na oči a vkusne k tomu dopomohla aj farebná kombinácia. Pozrite sa na motorku z hoc akej strany, nikde nenájdete nudnú časť. Bagger kapoty s typickým Victory svetlom vpredu, presne zladenou grafikou až dozadu k pretiahnutým kufrom, všade LED svetlá, dokonca predný svetlomet aj keď s jedným sklom,vo vnútri je technická multikombinácia LED svetiel a všetkému dominuje úžasne postavený rebrovaný motor s vysokými valcami. Táto dominanta je chladená vzduchom a čiastočne olejom, ktorého chladič je ukrytý za masívnym odliatkom – je to tá masívna časť, hneď za predným kolesom. Do očí vám potom okamžite padnú moderné, viaclúčové odlievané kolesá v rytme farieb chróm / čierna. Ak pozriete na predok technickejšie, objavíte radiálne brzdy s nápisom Victory, ale my vieme že to je Brembo a prednú, obrátenú kazetovú vidlicu. Zadné koleso poháňa tichý kevlarový remeň a výfuky ukrývajú pevnú, odlievanú zadnú kyvnú vidlicu. Po odňatí pravého bočného krytu sa dostávame k niektorým technickým častiam motorky, ale skrýva sa tu i ventil zadného vzduchového pruženia, pomocou ktorého vieme stroj nastaviť na svoju potrebu. Jedným z najkrajších dizajnovýchprvkov motorky je práve sedlo, ktoré sa v mieste pre spolujazdca priam vlieva do zadného blatníka. Takže ak to zhrniem, tam, kde iní prestavujú a upravujú, aby to vyzeralo ako bagger, tu už je to všetko hotovka v sérii.  


 Pohľad do kokpitu

Tu musím dať samostatnú kapitolu, lebo je toho veľa. Jazdec dostáva do zorného poľa 4 analógové ukazovatele + 2 displeje + tretiu plochu s kontrolkami. Ten najspodnejší displej je rádio vcelku s výborným ladením staníc. Ovláda sa z ľavej rukoväte, kde k tomuto účelu bol pridaný prídavný ovládací modul. Keď som pri rukovätiach, tak na pravej nájdete zasa pridaný modul na ovládanie tempomatu, tak je to vcelku vyvážené. Integrované reproduktory (6 x, celkom 100 W) v krajoch kapotáže sú slušne vysoko a vďaka tomu muziku z nich počuť viac ako dobre. V pravom kufri som navyše našiel USB port na pripojenie externého, či už MP3, ale USB kľúča s vlastnou hudbou. Vľavo od rádia oceňujem zabudovanú 12V zásuvku, je tesne pri riadidlách, viem si odtiaľ napájať GPS, či mobil. Zaujímavo je umiestnený zámok krku riadenia, ktorý je presne v strede dolu pod displejom rádia a je vcelku dobre dostupný. Tesne nad rukoväťami sú na krátkych „tyčinkách“ spätné zrkadlá a práve slovo „krátkych“ má na starosti aj čistý obraz diania za vami pri jazde.A nakoniec tým, že v kokpite nie je nič chrómové, nemá mi čo odrážať slnko do očí.    


Prvé nasadnutie – okamžité kamarátstvo

Ako v koženom kresle v obývačke, tak si tu sadnete, sedadlo má hlbokú výplň a navyše je skutočne veľké a nemáte na ňom pocit stiesnenia. Riadidlá sú vo výbornej polohe, nohy mám na zaujímavo dizajnovo tvarovaných plošinách v miernom predstupe. I keď sa to zdá, že som na sedadle moc zalomený, výsledok je ten, že pozícia mi neprišla únavná, či neštandardná pre cruiser. Posed je v minimálnom predklone, len nohy som potiahol viac dopredu, výhľad ponad plexi mám fajn, nasadzujem správnu stanicu, z ktorej muzika sa mi nevtieravo tlačí do prilby. Trošku sa na mieste zahúpam, mám pocit, že pruženie sa skoro nehýbe, tak uvidíme ako to bude v jazde. Okamžite sme sa teda skamarátili, musím ale povedať, že s manipuláciou Magnumu na mieste si motorka vyžaduje chlapa. Len tak ľahko ju nepotlačíte dopredu, či dozadu, ale v tejto triede sa nebavíme o nezvyklej váhe. Všade je totiž hromada železa, ktorá sľubuje okrem iného aj stabilitu podvozku. Takže?   


Prvé metre = radosť a úsmev

Ale nie hneď, chvíľočku som sa s touto technikou zžíval na studenom šmykľavom asfalte ale stačilo doslova len minimum metrov, aby som vedel, akého hráča to držím v hrsti. Motorka aj jazdec sa v začiatku lepšie cítia v otvorenom priestore, ako v malých a prepchatých križovatkách stiesneného mesta. Motor na to, aký je obrovský vôbec netrpí nadmernými vibráciami a je zaujímavý aj jeho zvukový prejav, ktorý posádku v bežnej jazde neobťažuje iba ak… Lenže motorka nemá sériové koncovky zvodov výfuku, ale tuningové, priamo od výrobcu a je k nim prestavené i riadenie motora. Ak teda na rovnej ceste pridáte, v určitom momente akoby sa potvárali klapky koncovky v štýle supertrapp a nechávate za sebou úžasnú zvukovú kulisu, ktorá je ako lahodný koláč, ktorého nemáte nikdy dosť a stále ho chcete viac a viac. Motorka má lineárny záťah a prejaví zdravú silu ak ju práve potrebujete, alebo sa predvádzate pred okolím. Ladnosť prejavu motora majú na starosti 4 ventily na valec.Lanková spojka vyžaduje stredne silný tlak na páčku, aby spojka v oleji správne zapracovala, radenie je presné, aj keď hlučné, zaradený rých. stupeň, či neutrál mám zobrazený na LCD displeji. Už prvé kilometre hovoria o tom, že takto „nafúkaný“ podvozok mi plne vyhovuje a keď sa mi zdal na mieste tvrdý je zaujímavé, že na moju výšku a váhu ho niekto akoby nastavil úplne presne. Ešteže majú stúpačky vysoké dorazy, lebo ten studený asfalt sa „proklete“ v zákrutách približuje a v Klasik Moto odkiaľ ho mám požičaný by asi zinfarktovali keby som im túto krásnu vec vrátil s cestnými lišajmi. Magnum klame rýchlosťou, kde pocitovo dostávate informáciu, že idete 90-tkou, ale budíky ukazujú 120. To mi ale nadväzuje na to, ako pekne podvozok absorbuje nerovnosti a aký je poddajný a zároveň presný v rýchlych zákrutách. Mám v mysli predné 21“ koleso a poznám spôsob zatáčania tak veľkého kolesa. Myslel som, že motorka bude viac nedotáčavá, ale šlo to veľmi pekne a aj v rýchlej a ostrejšej zákrute podvozok kopíruje zakrivenie cesty a stroj si pýta tlakom zatlačiť pekne nižšie, až to je zábavné a pripomína mi to motorky RR na okruhu. Takže cruiser s puncom športu a frajeriny. Nastupuje proces brzdenie, viete 350 kg váhy motorky + moja váha je dohromady veľký kolos. Chválim výborný grip pneumatík na asfalte… na studenom asfalte, motorka má pár tisíc km za sebou, brzdy sú už sadnuté, chvíľami podvedome brzdím prednou i zadnou, ale vidím, že reakcie motorky sú správne, tak získavam dôveru a zadnú skoro úplne vynechávam. A netreba ani príliš za páčku ťahať, len tak akurát, spolieham sa aj na asistenciu ABS, pričom rozumne viem využiť aj brzdenie motorom. Stále všetko dobré. Musím už konečne niečo pohaniť, alebo ani možno nie.   


Na záver niečo haniť, či len chváliť?

Ťažko hľadať na tak pekne spracovanom stroji chybičky, vždy sa niečo nájde, tak napríklad dosť lacno vyzerajúci kľúč spínacej skrinky bez imobilizéru, alebo u Victory tradične neforemný držiak stúpačiek spolujazdca, ktorý by som z tohto stroja najradšej vyhodil preč. Dôležité sú ale jazdné vlastnosti a správanie sa v zákrutách aj vo vysokej rýchlosti a tu je Magnum doma. Posed neúnavný, ovládanie všetkých zariadení viac ako komfortné, chcem ísť na dlhší výleta potrebujem sa nabaliť? Tie tiahle kufre sú veľmi hlboké a disponujú nekonečným priestorom. Ladne sa otvárajú i zatvárajú, samozrejme sú uzamykateľné, ale iba kľúčom. Victory používa iba jeden a potvrdzujem, že neúnavný motor FREEDOM® 106/6 V-Twin, ktorý svojím charakterom presne zodpovedá tomu, čo jazdec v tejto triede očakáva: akčnosť, záťah, silu s výbornou zvukovou kulisou a nakoniec spoľahlivosť. Vibrácie sú minimálne, radosť z jazdy veľká. Takto sériovo postavený motocykel pôsobí na ceste dosť vyzývavo, presnejšie, všetky oči sa na mňa otáčajú a je mi jasné, že stroj vzbudzuje pozornosť, čo sa zas nie každej motorke podarí. Zázemie značky je vo Zvolene, nájdete tu záručný, pozáručný servis a samozrejme všetky originálne doplnky vrátane náhradných dielov a ešte niečo navyše za pultom -Mariana, ktorý touto značkou žije nonstop. Ozaj boli ste tu už, zájdite si a presvedčte sa, skladom je tu niekoľko modelov Victory a Indian. Poznámka: Testovaný motocykel je vybavený doplnkovým vyšším plexisklom, tuningovými ale originálnymi koncovkami výfukových zvodov a niekoľkými doplnkovými drobnými chrómovými krytmi.  


Victory® MAGNUM

Cena: 22 990 Eur

Motor: FREEDOM® 106/6 V-Twin, 1 731 ccm, 8 ventilov, SOHC, V2

Krút. moment / výkon: 150 Nm pri 4000 ot./min./ 97 koní

Prevodovka: 6-stupňová, remeň

Rám: dvojitý chrbticový

Dráha pruženia: vpredu 130 mm / vzadu: 113 mm

 Hmotnosť: 345 kg (suchá) / 367 kg (mokrá)

Rázvor / dĺžka / výška sedla: 1 670 / 2 657 mm / 654 mm

Objem palivovej nádrže: 22 l

Pneu: DUNLOP ELITE vpredu: 120/70-21, vzadu: 180/60-16

Brzdy:  vpredu: 2 x 300 mm pláv. kotúč / vzadu 1 x 300 mm  


Motocykel na test zapožičal: Klasik Moto Zvolen  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 12/16

Text: Vlado Brniak, foto: Miro Tamáši a autor

Victory Magnum – album k testu Motomagazin 12 / 2016

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri