Connect with us

Spravodajstvo

Parlament schválil zmeny v cestnej premávke

Publikovaný

on

Poslanci včera schválili novú podobou zákona o cestnej premávke. Pôvodný zákon o cestnej premávke poslanci odsúhlasili 3. júla, avšak prezident SR Ivan Gašparovič ho vetoval. Na prvej poprázdninovej schôdzi 9. septembra 2008 parlament zákon nepodporil.

Obsah nového zákona o cestnej premávke zostáva takmer totožný s predchádzajúcim. Vypadol však napríklad zákaz pre chodcov na vozovke alebo prechádzajúcich cez cestu používať mobilný telefón, elektronické zariadenia na počúvanie hudby alebo iné technické prostriedky znižujúce ich pozornosť. V zákone takisto chýbajú ustanovenia týkajúce sa vykonávania skúšok odbornej spôsobilosti na vedenie motorového vozidla. Nový zákon upravuje celoročné svietenie, zákaz telefonovania počas jazdy ale aj prísnejšie sankcie za alkohol za volantom. Zmeny nadobudnú účinnosť od 1. februára 2009. Cieľom opatrení je zvýšenie bezpečnosti na cestách a disciplinovanosti vodičov a tým znížiť dopravnú nehodovosť a počty obetí dopravných nehôd.
Každé vozidlo bude musieť mať počas jazdy vždy rozsvietené stretávacie svetlá, okrem prípadov, kedy má vlečené vozidlo závadu, ktorá nedovoľuje použiť osvetlenie. Zavedenie celodenného svietenia je nevyhnutné z dôvodu zvýšenia bezpečnosti cestnej premávky, pretože osvetlené vozidlo je lepšie viditeľné. Doterajšia prax preukázala, že vodiči majú problémy vyhodnotiť moment zníženej viditeľnosti.
Vodiči budú môcť v obci jazdiť maximálnou rýchlosťou 50 km/h a na diaľniciach alebo na rýchlostných cestách v obci maximálne 90 km/h. Maximálna rýchlosť 50 km/hod podľa odborných štúdií zvyšuje reakčnú schopnosť vodiča a takisto zvyšuje šancu chodcov na prežitie pri zrážke s vozidlom. Slovenská republika je v súčasnosti spolu s Rumunskom posledným členom EÚ, kde možno v obciach jazdiť maximálnou rýchlosťou 60 km/hod. Schválením zmien v pravidlách rýchlosti na cestách sa tak Slovensko zaradilo k štandardu ostatných členských krajín EÚ, ktoré dodržiavajú v obciach maximálne 50 km/hod.
Mimo obce sa bude môcť jazdiť maximálne 90 km/h (platí pre všetky vozidlá), na diaľniciach a rýchlostných cestách bude platiť pre autobus max. 100 km/h a vozidlo do 3500 kg 130 km/h. Maximálnu rýchlosť jazdy vozidiel do 3500 kg bez prípojného vozidla na cestách mimo obce bude možné prekročiť, ak to bude ustanovené dopravnou značkou. V obci bude možné dopravnou značkou zvýšiť rýchlosť jazdy pre všetky vozidlá.
Na diaľnici, rýchlostných cestách a na cestách 1. triedy bude platiť zákaz jazdy vozidiel ťažších ako 7 500 kg a nákladných automobilov s prípojným vozidlom v určených časoch cez víkendy a počas dní pracovného pokoja.

Pre vodičov nákladných vozidiel s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou presahujúcou 7,5 t bude platiť zákaz predchádzania na diaľniciach a rýchlostných cestách.
Vodiči budú mať počas jazdy zákaz telefonovať a inak používať telefónny prístroj alebo vykonávať obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla /okrem telefonovania s použitím systému hands free/. Tento zákaz sa nebude vzťahovať na určité skupiny vodičov, ktorí plnia úlohy, pri ktorých je nevyhnutné počas jazdy telefonovať, dorozumievať sa vysielačkou a pod.
Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič môže na takýchto cestách použiť iba vozidlo vybavené pneumatikami so zimným dezénom. Povinnosť platí pre osobné a úžitkové vozidlá do 3,5 t, ktoré musia mať takúto výbavu na všetkých nápravách. Ostatné vozidlá určené na prepravu osôb a nákladu musia mať zimné pneumatiky aspoň na jednej z hnacích náprav.
Nákladné autá a autobusy budú musieť byť vybavené zimnými pneumatikami bez ohľadu na počasie v období od 15. novembra do 31. marca. Touto zmenou sa sleduje zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky počas nepriaznivých poveternostných podmienok v zimnom období. Jazdné vlastnosti zimných pneumatík totiž niekoľkonásobne zvyšujú jazdné vlastnosti vozidla v zimnom období, čo si vodiči dostatočne neuvedomujú. Výnimkou budú terénne autá, vozidlá používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe zmluvy o výkone prác vo verejnom záujme a pri núdzovom dojazde, ak je na náprave namontovaná náhradná pneumatika alebo pneumatika na núdzový dojazd.
Chodci budú za zníženej viditeľnosti mimo obce povinní mať na sebe dobre viditeľný bezpečnostný prvok /odev s bezpečnostnými prvkami alebo mať BP umiestnený na tele/.
Cyklista bude povinný chrániť si hlavu riadne upevnenou schválenou ochrannou prilbou /počas jazdy mimo obce/. Pokiaľ je cyklistom dieťa do 15 rokov, táto povinnosť platí aj pre jazdu v obci.
Nový zákon o cestnej premávke zvyšuje pokuty.

  • policajný orgán môže právnickej alebo fyzickej osobe ? podnikateľovi uložiť pokutu až do výšky 17 000 eur za zneužívanie ŠPZ
  • právnickej alebo fyzickej osobe – podnikateľovi bude možné uložiť sankciu až do 3500 eur napr. za neodstránenie prekážky cestnej premávky alebo zverenie vedenie vozidla osobe, ktorá nemá pri sebe doklady ustanovené na vedenie vozidla, je pod vplyvom alkoholu alebo inej návykovej látky alebo ktorej schopnosť viesť vozidlo je inak znížená a pod
  • táto sankcia bude hroziť aj za neoprávnené vybavenie vozidla zvukovým znamením alebo zvláštnym výstražným svetlom ustanovenom pre vozidlá s právom prednostnej jazdy
  • sankcia až do 7000 eur bude hroziť za opakované porušenie povinností do 1 roka od právoplatnosti rozhodnutia o uložení pokuty

Zákon o cestnej premávke takisto mení aj zákon o priestupkoch.
Výška pokuty za priestupok v rozkaznom konaní sa navrhuje na 250 eur. Zákaz činnosti bude možné uložiť oproti súčasným 2 až na 5 rokov /najmä vo vzťahu k priestupkom na úseku bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky je súčasná 2ročná maximálna doba nepostačujúca/. V blokovom konaní bude možné za priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky uložiť pokutu do 60 eur a u vybraných priestupkov až do 650 eur (za jazdu pod vplyvom alkoholu, zavinenie dopravnej nehody či prekročenie rýchlosti jazdy). Horná hranica pokuty pre mladistvých sa ustanovuje na 300 eur, v blokovom konaní na 60 eur.

Nové výšky pokút

  • napr. za odmietnutie alkotestu bude hroziť od 300 do 1300eur + zákaz činnosti od 1 do 5 rokov
  • za jazdu pod vplyvom alkoholu od 200 do 1000 eur + zákaz činnosti do 5 rokov
  • požitie alkoholu počas jazdy, spôsobenie dopravnej nehody alebo prekročenie rýchlosti od 150 do 800 eur a zákaz činnosti do 3 rokov

Rozhodnutie o uložení pokuty nad 60 eur, ak nebola uložená v blokovom konaní, bude možné na návrh účastníka konania vykonať aj verejnoprospešnými prácami. Za každé 3 eurá uloženej pokuty bude páchateľ priestupku povinný vykonať jednu hodinu verejnoprospešných prác. Verejnoprospešné práce je páchateľ priestupku povinný vykonať v lehote určenej správnym orgánom, ktorá nemôže byť dlhšia ako jeden rok. Ak páchateľ priestupku verejnoprospešné práce nevykoná v určenej lehote, pokutu bude musieť zaplatiť.
Spôsob a podrobnosti ministerstvo vnútra upraví osobitným zákonom, ktorý pripraví do januára 2011. Z tohto dôvodu bude toto ustanovenie účinné až od 1. januára 2011.

Zdroj: MINV [linka]

44 komentárov

44 Comments

  1. kuzelinko

    4. decembra 2008 at 20:13

    No super sa tesim ako male decko…
    viete kolko policajtov bude v lete? a specialne na nas? na kazdom rohu budu „predavat zmrzlinu“ 🙂

  2. FaDe

    4. decembra 2008 at 22:36

    Sme 100 rokov za opicami… Vo vsetkych ostatnych statoch EU sa uz doslo na to ze celorocne svietenie vobec neznizuje nehodovost a ked niektore krajiny zacinaju rusit celorocne svietenie, tak my ho zavadzame… Uplna parada… ako motorkar som zasadne proti celorocnemu svieteniu plechoviek… Celorocne svietenie ma byt vysada pre motocyklistov na zvysenie ich viditelnosti… Takto nam neostava nic ine, iba chodit furt s dialkovymi aby sme sa v spleti svetiel odlisili od plechoviek a dialkove ja zas moc nemusim… 😕 ☹️

  3. Matooo

    5. decembra 2008 at 0:07

    FaDe je to vec zdraveho rozumu a uvazenia s tymi dialkovymi svetlami. Ja som s nimi jazdil dva roky vzdy za slnecneho pocasia a mi blikli 2x za toto obdobie. A to som mal na prvom choppri vpredu 3 dialkove 😁 Teraz mam na motorke iba jedno svetlo a asi stretavacku okrem tmy nebudem ani pouzivat 😕
    Skor sa obavam takych nastrah od vygumovanych zelenych ktore nas budu cakat, co dennodenne pouzivame plechovku v praci a jazdime v nej po celom slovensku. To budu mastne pokuty 😠
    Ked je slnecno v plechovke nesvietim, pri dlhsej trase a zamracenej oblohe som svietil aj doteraz.
    Vlada to zobrala statisticky, chce znizit umrtnost na cestach svietenim, znizovanim rychlosti a vysokymi pokutami, ty co maju 300a viac konove plechovky a imunitu sa tym aj tak zatazovat nebudu.

  4. sothar

    5. decembra 2008 at 0:45

    FaDe ja som ocenovala svietenie plechoviek hlavne za cias mojho drnčiaceho dymostroja. Na nom tak priserne vibrovali spataky, ze som za sebou videla castokrat len svetla. Neosvetleneho pirata som zbadala az ked preletel okolo, a taky zlaknuty zaciatocnik na jawke – to bola priam idealna kombinacia 😁

    So svietenim suhlasim, vacsiu starost mi asi budu robit tie pokuty za rychlost 😁

  5. misi

    5. decembra 2008 at 6:24

    Presne tak. Na 100% súhlasím so Sothar-om. Vidno, ze ma odjazdene zopar kilakov na dymostrojoch. 🙂

  6. klasik

    5. decembra 2008 at 7:06

    Taktiež som za celoročné svietenie. U mňa to ani nebude žiadna zmena lebo vždy som jazdil s rozsvietenými svetlami. Rozdiel je vidieť hlavne po daždi keď sa leskne vozovka a keď je slnko nízko. Vtedy neosvetlené vozidlá takmer nevidieť.
    A čo sa týka pokút pokiaľ sa nebudú vyrátavať z ročného zisku (napr. daňové priznanie) tak sa to spravodlivosti nepriblíži, a to nepíšem o rovných a rovnejších.

  7. zahorak

    5. decembra 2008 at 7:10

    Prezident to svieťenie minule neschvalil kvuli tomu že to necha na vôle vodiča.Ja si mislim že to bolo spravne lebo za čias komunizmu ked sme vydeli rozsvieťene auto tak sme vedeli že bud sa ponahla alebo ma Rodinu v auťe.Ja som vodič Nakladneho Auta a snažim sa svieťit stale.Nevim si prestavit ked vodič zabudne si zasvieťit a budu chcet zaplaťit pokutu.Pitaju nehorazne pokuty.Na našich poslancu to plaťit nebude lebo majú tu visratu imunitu.Na moto jazdim ťiež s dalkovýma svetlama lebo ma je lepšie vydet 🙂

  8. FaDe

    5. decembra 2008 at 9:38

    Ja len upozornujem ze pouzivanie dialkovych svetiel v obci a neodovodnene pouzivanie dialkovych svetiel mimo obce je zakazane. A tak ked budu svietit vsetci, motorkar bude medzi tymi svetlami v meste uplne strateny… A platit pokutu za to ze sa nejakemu tajtrlikovi zelenemu nebude pacit ze svietim dialkovymi no neviem 😕

    Sothar: na Marauderi sa mi klepu spataky len o nieco menej ako na Jawke, pri 80km/h ma ten motor nejake vacsie vibracie ako v inych rychlostiach. Takze ked chcem kukat do spatakov pridam na 90 alebo si zmacknem spojku a necham padnut otacky na volnobeh 😀

    Matoo: mudro vravis v poslednom odseku, to ma na tom celom sere najviac, ze sa to cele uplne mina ucinnosti, lebo to urcite nebude ako to popisal sam mudrlant Packa ze taky pirat si rozmysli ci pojde 200 z BA do KE ked bude musiet po ceste zaplatit 3x 20 litrof. ze to uz sa mu potom viac oplati ist lietadlom… 😀 vacsiu k***tinu som v zivote nepocul. Ked to niekto ma v P a ma prachov ako nasranych je mu to jedno. Horsie bude ked typka na skodovicke zastavia ze isiel v meste 70kmh, ten tam moze potom celu tu skodovicu rovno nechat… A ako vzdy je v zakone super klauzula ze vysku pokuty si stanovuje fizel na zaklade vlastneho uvazenia, takze oficialne „cenniky“ su akurat tak na srandu… V zivote fizel nedal za prekrocenie rychlosti o 10kmh cennikovu sumu 500,- Sk vzdy jebol rovno 2000,- co je suma za prekrocenie rychlosti o viac ako 30km/h…

  9. raptor

    5. decembra 2008 at 9:45

    Fakt si myslite ze celorocne svietenie je krok spat? 😶 😶 😶

  10. LEFTY

    5. decembra 2008 at 9:53

    Celorocne svietenie otupuje vedomie sofeoru a sposobuje apatiu a neschopnost rozoznat nic ine iba svetla a ked nahodou sa najde jedinec ktory „zabudol“ tak je ho uplne nemozne zbadata rozoznat jeto hlupost celodenne svietenie =(((

  11. duroslav

    5. decembra 2008 at 9:58

    …KDH rozhodne nemusim, ale oni dali navrh, aby platili predpisy aj pre poslancov-posrancov, toto samozrejme nepreslo…
    …s celorocnym svietenim aut aj z pohladu nemotorkara rozhodne suhlasim…

  12. kuzelinko

    5. decembra 2008 at 11:13

    No skuste si predstavit situaciu… na horizonte je auto sedej farby(alebo modre alebo oblacikove to je jedno)… bez svetiel …. vidite ho? raz som obehoval jedneho na jawe a na pravej strane boli vedla cesty stromy(za Banskou Belou smer krizovatka na Stiavnicu) na poslednu chvilu som sa stiahol lebo oproti sa mi doslova zjavila skodovka, zelena trosku aj hrdzava bez svetiel…. a to som sledoval cestu asi 2km kym som sa odvazil ho obehnut! taze nerozpravajte ze celorocne svietenie plechoviek je BLBOST ☹️ !!!!!!!!!!!!!!!!!! nemam toho najazdene vela ale viem ze to svietenie pomaha! moje svetlo hovno svieti na stretavackach preto do mna nadrbal z golfom, lebo tvrdil ze ma nevidel!!!!!!!!!!!!!! a este som nepocul zatial zeby niekoho zastavili lebo ma dialkove zapnute. Hlavne motorkarov!!!!!!!!!!!!!!!! co myslite je lepsie pre policajta zdzubat niekoho a zobrat pokutu za dialkove a potom neskor ist k niekomu rozflakanemu na ceste co sa jeho creva motaju na zvodidla lebo toho chudaka nevideli!!!!!!!!!!!!! ☹️ ☹️ ☹️ ☹️ ☹️ ☹️ teraz tu trosku prehanam jasne ale zamyslite sa!!!!!!!!! ja jazdim uz len na dialkovych a tu CESTNE VYHLASUJEM: AK MA V DALSEJ SEZONE ZASTAVIA POLICAJTI A DAJU POKUTU ZE JAZDIM NA DIALKOVYCH TAK TO TU NAPISEM AKTO SA MI Z VAS OZVE TAK MU PLATIM PIVO(popripade ALOFOK) a co som napisal za tym si stojim a tu je moje cislo: 0908 634 552 (nemam ho preco skryvat lebo je aj v telefonnom zozname 😉 ) kto chce ta naj si ulozi a ak nieco nech sa ozve! (dufam ze ma nezastavia lebo asi budem musiet predat motorku aby som vam to splatil 😁 )

  13. charym

    5. decembra 2008 at 12:04

    No mne sa to celkom paci aj tak vetsina uz ked sledujem obce maju niekde 40 tak aj taj jazdim motorka mi svieti furt pri aute uz zabudam to je pravda ale tak ako sme si slovensky narod zvykli na vsetko zvykneme si aj na toto aj ked tie pokuty su ozaj velke ….

  14. milan3232

    5. decembra 2008 at 20:40

    Som presvedceny o tom, ze celorocne svietenie, ako aj 50 km/h v obci je krok dopredu a schvalujem to. Je to o bezpecnosti. FaDe – myslis si, ze niekto niekedy vymyslel nieco, co by niekto iny so stykmi neobisiel? Nebud maly… Inak na aute tiez svietim stale, je to bezpecnejsie.
    Myslim si, ze kazdy by sa mal za svoje ciny zodpovedat. Ak idem ako blbec, ak ma chytia, priznam, snazim sa zjednat zlavu, ale nezapieram a som slusny. Jednoducho je to vzdy moje rozhodnutie, ako pojdem.

    Staci ist hen za humny do Osterreichu – kazdy SK frajer za ciarou zrazu dokaze jezdit slusne – neuveritelne, vsak…

    Inak dost ma prekvapil detinsky nazor nejakeho politika, ktory 60 km/h obhajoval tvorbou kolon!!! To co je za blbost! Vacsiu kravinu som fakt nepocul.

    LEFTY to otupovanie mi mozes vysvetlit? 👋 To si urcite myslel ironicky. Ved necumis cely den do ziarovky, nie? A cez den to nema nijaky vplyv.

    Mna tiez napr. stve pouzivanie hmloviek. Niektori magori ich maju zapnute stale, hlavne po tme. Chod za nimi par km a potom budes mat oci ako angorak…

  15. KajcoK

    6. decembra 2008 at 6:43

    Nie som proti novej vyhláške a aj novým sankciám, ale nech sa to vzťahuje aj na poslancov. Veď každú chvílu počujeme, že niektorí z ních išiel pod vplyvom alkoholu, alebo prekročil povolenú maximálnu rýchlosť. A preto páni poslanci, je to fér voči Vaším voličom ??? 🙂

  16. misi

    6. decembra 2008 at 11:15

    FaDe:Je to fakt fasa ako si to ty opisoval na tvojom Marauderi, len že na Jawe to sa nedá, tá furt vibruje, nezáležiac na otáčkach. Či je to voľnobeh 1000, alebo maximum cca 6000 otáčok, či sa použije spojka, tie zrkadlá vibrujú stále. A hov…. v nich vidí človek, to mi ver. A to som na Jawe najazdil asi dosť od mojich 15-tich (cca 35-40 000 km), alebo nie?
    Na margo celoročného svietenia: Prosím Vás celoročné svietenie nie je na škodu, lebo tie plechové čudá a najmä tie, ktoré majú ohromne super svetlo sivú metalízu, nevidno na horizonte, keď Vám zrkadlá vibrujú ako keby ste sedeli na práčke, alebo keď sa odráža polarizované svetlo po daždi od vozovky priamo do očí a nastane mióza Vašej pupily (zúženie zornice oka), a zrovna sa blíži auto sivej farby. Je fyziologicky nemožné, aby ste boli schopný zaregistrovať auto, ktoré nesvieti. Ale pravdepodobnosť registrácie sa priamoúmerne zvyšuje jeho intenzitou svietenia. Alebo vy nejazdíte po daždi, v zamračenom počasí? Vám sa to ešte nikdy nestalo? Na celoročné svietenie si budeme musiet zvyknút ako na zapnutie bezpečnostných pásov v aute, alebo nosenie helmy. Veď to je pre nase dobro. Tým to príspevkom nechcem obhajovat tvorcov zákona, ale len chcem poukázať na fakt, že to nebude na škodu veci. Ináč ani ja niesom rád, že sa znižuje rýchlosť, ale keď to pomože znížiť nehodovosť na naších cestách tak prečo nie! Veď už aj tak v každej dedine majú 40, či je to opodstatnené, alebo nie. A keď to dopomôže k „čistým cestám“ tak nech sa páči. Aspoň sa už nebudem musieť vliecť v každej dedine 40.
    PS: Nie každý fízel nás chce poje…. na tisíce. Niekedy stačí byť menej arogantný a je to v suchu. Vlastná skúsenosť: Mal som platiť za prekročenie rýchlosti 2 litre a na koniec mi to stiahol na liter, že som uznal moju vinu. Stále je to lepšie ako 2 litre.

  17. Marek750

    6. decembra 2008 at 11:23

    No čo máme už Európsku vyhlášku . Keď bude 50 v obci možno budú jazdiť šoféri 60 , lebo teraz väčšina jazdí min 70-80 . K tým svetlám len toľko vadí mi keď niekto svieti stále diaľkovými a dáva najavo aby sa mu všetci uhli lebo ide rýchlo. FaDE to si kde počul že za 10km/h navyše dávajú 2000sk , nikdy by som to nezaplatil.Je pravda zas že pre zbohatlíkov boli staré pokuty nízke . Nás zastavili KE dopraváci mimo obce a kamoš čo šiel prvý pridal a zdrhol , policajt po kontrole povedal len toľko aby sme v obciach dodržiavali rýchlosť a mimo ho to nezaujíma hoci aj 200 😀

  18. kuzelinko

    6. decembra 2008 at 14:03

    misi tak sa mi zda ze problem s vibrovanim spätakov maju aj ine motorky. a na supersportoch hovno vidiet, akurat tak vlastne lakte. mne hlavne ide o to aby som videl pred seba. co je za mnou(nie vzdy mam spätaky) je za mnou. Mas pravdu nie vsetci policajti su *** a je dost takych co si svoju robotu plnia poctivo ale aj s rozumom. Lenze je aj taky co mi skocil do cesty 5m predomnou a zastavil ma len preto, ze videl enduro na Jahodnej…tak ci nahodou som nebol v lese (Malu som mal akurat mesiac a vyzerala ako cukrik, ani kusocek blata a cestne gumy). 50km/h je na take kludne tempo ale my sme aj tak v meste rychlejsi ako plechovky, horsie to je ze obcas aj my pouzivame plechovky a sa mi zda ze posledny kvalt tam v meste ani nedam 😉 Ale mohli by spravit nieco so zelenou vlnou na semaforoch: ze ked uz idem tych 50 ale aby som ich isiel stale a nie ze na kazdom druhom mam cervenu 👋

  19. misi

    6. decembra 2008 at 14:39

    Kuzelinko: Súhlasím 🙂

  20. darth

    6. decembra 2008 at 16:06

    Nechapem cloveka co je proti celodennemu svieteniu?! Vela motorkarov jazdi po okreskach,a velka cast okresiek je lemovana stromami.A pod korunou stromu je co?mudrlanti?co tam je ? No tien!To znamena ked chcete predbehnut nejakeho trula co sa ,,prdka“po okreske tolerovanou rychlostou 100km/h je asi lepsie vidiet oproti prichadzajuce auto,alebo nie?A dalsia vec,stale tu pi..jete ze vam plechovkar to,ci ono…JA som v sucastnosti plechovkar a jazdim 99% km po meste,ale este sa mi nepodarilo predist motorkara co by dodrzoval rychlost,nestretol som motorkara co by za kazdu cenu nechcel ukazat ze je rychlejsi.Milujem cur.cikov co mi svietia dialkovymi do spetakov(ked ide poroti mi to je jedno,lebo je za sekundu prec),alebo ked sa zdrzuje v mojom,,slepom uhle“.Ano ,su nehody z nepozornosti plechovkara a zial aj budu.Chlapi,ale ani vy ste neni anjeli. 😈

  21. Albion

    6. decembra 2008 at 16:37

    To svietenie otupuje v tom zmysle, že oko si zvykne na pohybujúce sa objekty, ktoré sú „vyznačené“…
    Tie nevyznačené medzi nimy idú do pozadia, a tým unikajú pozornosti….
    Ja som toho názoru, že kto nevidí vyše trojmetrovú plechovú škatulu rútiacu sa po ceste, je zrelý pre okuliare, a ak nepomôže, tak treba vrátiť, prípadne znehodnotiť vodičské oprávnenie, aby nebol hrozbou pre seba a okolie.
    Nikdy som nemal problém cez deň rozlíšiť jazdiace vozidlá okolo mňa.
    Môj subjektívny postoj na celoročné svietenie je negatívny.

  22. kuzelinko

    6. decembra 2008 at 20:31

    Albion mi nepovedz ze sa ti ani raz nestalo ze si prehliadol!!! 😉 a co taky zazraci co jazdia bez svetiel za sera ha?
    Darth: aj cert je len anjel…

  23. Matooo

    6. decembra 2008 at 23:21

    kuzelinko to by si sa mal ist previest po rumunskych cestach, tam si zo svietenia hlavu vobec nerobia 😉 Ides po tme, ze bez svetiel sa ani uz neda ist a tam kazdy druhy este na dacii ziarovky setri 😶

  24. kuzelinko

    6. decembra 2008 at 23:55

    Matooo no nerad to priznavam ALE: ja obcas rad chodim bez svetiel… ale to je väcsinou v noci(00:00 az 3:59hod) a je to uzasny pocit ist v uplnej tme. isiel som tak na Jahodnej (to ze ked som rozsvietil a meter od cesty stala jelenic o hlavu vyssia ako ja na KTM radsej ani nespominam 😁 ) iisiel som tak z Kosic do Presova na niektorych usekoch, a potom na dialnici z PO do KE. pred Jasovom… vtedy clovek zacne davat neskutocy pozor a 140% pozornosti jazde 🙂 ale je to parada (lenraz sa mi to vypomsti…)

  25. darth

    7. decembra 2008 at 5:05

    Kuzelinko:?,????Neverim!Daj si radsej rusku ruletu a nevyberaj naboje.Urobis sluzbu nam vsetkym,vlastne celej spolocnosti!

  26. kuzelinko

    7. decembra 2008 at 11:25

    darth no ono … keby som to spravil tak by sa asi vela ludi potesilo 😁 (lenze mam jednu povinnost a preto si nemozem dovolit aby sa mi cokolvek stalo ) ale neboj ja mam doma poloautomat takze mne ten jeden naboj staci. Ale toto ked robim tak musim mat najprv absolutnu istotu ze predomnou ani za mnou nic nieje a usek musibyt prehladny. A samozrejme neletim 100km/h hej tych 40-50 uplne staci. ale poviem ti obcas vidis lepsie za tmy jak za svetla. odporucam ti to niekedy vyskusat… len tak, ale davaj prosim pozor a potom mi mozes napisat ze co 🙂

  27. darth

    7. decembra 2008 at 18:02

    Pisem ti uz teraz:urcite to skusat nebudem 👋

  28. Matooo

    7. decembra 2008 at 22:05

    kuzelinko no ty si potom iny haluzak 😁 Sa ale priznaj co si si pred tym snupol? 😈
    Aj ked uprimne uz som to parkrat na aute urobil aj ja ale len na par sekund 😎 Ani do desat som nestihol napocitat, to ty si iny macher 😁

  29. kuzelinko

    8. decembra 2008 at 9:41

    Matooo no tak vdaka za poklonu.Prezradim tajomstvo (Milacik ak toto citas odpust ale pre tvoj usmev urobim cokolvek 😘 ) ze: dnes rano 01:00 som isiel do Presova a naspät. len tak do tesca koli jednej veci ktoru samozrejme nemali, ale isiel som po dialnici 😈 a trosku hore bez… akoze bez svetla si zas nemyslite boh vie co. Ale to len par usekov takych asi 10 sekund.No ale v 80 a potom 95km/h…. ale nevadi. Ked som potom uz isiel do garaze pekne som si rezal mesto 80km/h som zistil ze mam dako vela svetla na rame co ide spoza mna(ja uz zrkadla nemam) tak som plovolil na 60… boli to policajti. Obehli ma a potom sa nechcali obehnut a isli za mnou az do garaze… BEZ SVETIEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(oni nemali zapnute 🙂 ) potom som zastal oni si ma tak trosku skumali ked presli pomali okolo. ale som hned postavil Malu pred branu dal dole prilbu a ked vidieli ze sa trasiem a krcim od zimy a na vyfuku ohrievam ruky aby som bol schopny vobec otvorit dvere… isli prec. Touto cestou im chcem podakovat a poslat srdecny pozdrav a zazelat vela stastia v zivote. DAKUJEM PÁNI POLICAJTI 👋

    Darth: mas strach? ale ked budem mat novu masku a bude to poriadne svietit tak to uz robit nebudem…lebo to co to robi teraz sa svetlom neda nazvat 😟

  30. kuzelinko

    8. decembra 2008 at 9:43

    Oprava: nechali, pomaly, 🙄

  31. FaDe

    8. decembra 2008 at 11:18

    Albion: palec hore… 👋 😉

    Darth: kua Peto taky slusny tichy chlapec a hen co tu pise… 🙄 ved si protirecis v jednom prispevku, najprv pises ze vsetci co su proti celorocnemu svieteniu su k…ti a potom nadavas na debilov co ti svietia s dialkovymi… Presne to je vec o ktorej tu tocim. A nazor na otupenie zmslov mam presne taky ako Albion a Lefty. Ked je niekto slepy alebo nevie soferovat nech nesoferuje ale prisposobovat sa tym ze zlepsime tuto sitaciu ked budu vsetci svietit znamena ze ked si niekto zabudne zapnut svetla je odpisany na zrazku, lebo kazdy potom uz len kuka po svetlach a nie poriadne na cestu a ucastnikov cestnej premavky…

    Moj nazor na vacsinu soferov je ze su to minimalne z 1/3 – 1/2 uplny looseri, stretavam sa s tym denne, denne jazdim a ich otupenost nema hranic. A kazdymi takymito „pomockami“ ich otupujeme este viac a este menej sleduju situaciu okolo seba, lebo sak „nemusim sa poriadne kukat do toho spataku sak tam uvidim svetla“ 😟

    Kazdy by mal svietit podla zdraveho uvazenia a okolnosti. Samozrejme ked je sero, hmla, sychravo zaznem si svetla aj o 12-tej napoludnie. Taktiez si zaznem svetla aj za slnka, hlavne ked zapada a idem po slnku, lebo ma protiiduci oslepeni slnkom nemusia zbadat. Toto su vsak veci s ktorymi by mal dobry vodic kalkulovat ako ten co ide predbiehat proti slnku tak aj ten ktory ide po slnku a kazdy z nich by mal soferovat s vedomim ze „ja nic nevidim“ alebo „ten typek ma nemusi vidiet“ Celorocne svietenie je vec ktora nic neriesi, a rakusania uz uvazuju nad jej zrusenim, pretoze to nehodovosti vobec neprospelo, nemalo to vobec ziaden vplyv. Ked je raz niekto drbnuty, je drbnuty a ked niekto jazdi obozretne a predvidavo tak tak jazdi so svetlami aj bez svetiel…

    Co sa tyka roztrasenych spatakov, na Marauderi mi je to jedno lebo jazdim 99% casu rychlejsie ako okolite auta, a ked jazdim na jawke je mi to tiez jedno lebo jazdim 99% casu pomalsie ako okolite auta 😛 😈

    Misi: ked ches na jawe nieco vidiet v spatakoch, kup si poriadne vypukle zrkadla a uvidis 😉 Ja mam na jawke spataky z Hondy a je v nich aj pri vibraciach vidiet vsetko co potrebujem. 😉

  32. misi

    8. decembra 2008 at 16:09

    FaDe: Hned prvé čo som vymenil asi pred 5 rokmi na mojej byvalej Jawe (vlastne ju vlastnim aj teraz, nemal som srdce ju predat) boli zrkadlá, sú z Lead-u 100 Honda a ti poviem, ze furt vibruju a to aj riadidla mam krosove. No problem bude asi v tom, ze aj na Jawe som jazdil 110-130. A to fakt. No tam su vibracie suhlasis? 🙂

  33. misi

    8. decembra 2008 at 16:30

    PS: Nesúhlasím, ze svietenie otupuje. A co to je Podla zdraveho uvazenia. Pre niekoho je nieco normalne ale pre toho druheho uz je to abnormalne. A takto sa to musi a fajront. A po druhe aj tie deti co prebehnu len tak cez ulicu si nas skôr vsimnu. Svetelny signal cloveka nie otupuje, ale je urcitou formou stimulu.

  34. kuzelinko

    8. decembra 2008 at 17:25

    FaDe nikto tu nenapisal ani pol slova ze bude jazdit len podla svetiel(tj vsimat len svetla). ale svetla trosku pomahaju aj v zakrutach kde by sa aj dalo vidiet ale su tam stromy…. ale heslo znie co ma prist to pride a je jedno ci so svetlom alebo bez…. ale ja by rasej so svetlom 😁

  35. Albion

    8. decembra 2008 at 17:57

    Kuzelinko – Nie. Ešte ani raz som neprehliadol. 😉
    FaDe – Amen. 🤐

  36. kuzelinko

    8. decembra 2008 at 17:59

    Albion chvalim-obdivujem 😉 nech ti to vydrzi aj nadalej

  37. Bubo

    9. decembra 2008 at 7:53

    Ja mám dobrý zrak, aj veľa odjazdené, ale viackrát sa mi už stalo, že som neosvetlené auto zbadal takmer neskoro, čo tak splývalo s cestou, alebo pozadím.

    Väčšina vodičov už svieti celý rok, takže nech radšej svietia všetci. Kedysi to možno potrebné nebolo, ale teraz jazdí toľko aut, že to schvaľujem. 🙂

  38. Matooo

    9. decembra 2008 at 11:00

    Bubo veru dobre vravis.
    Vyjazdeni a rozumni soferi si svetla zapinaju koli bezpecnosti. A ti ostatni magori za volantom nech to radsej maju povinne!, ja budem aj nadelej jazdit s dialkovymi.

  39. kuzelinko

    9. decembra 2008 at 11:28

    Mam jednu priblblu otazku(ze Matooo) : ok dajme tomu ze niekomu slabo svieti motorka…. a ma celovu baterku(vid jazdci sutazi Erzberg, Last man standing, Devils gate, atd)…. moze ju pouzit alebo nie? (asi nie co? lebo pridavne svetla niesu povolene atd…)

  40. Matooo

    9. decembra 2008 at 12:31

    kuzelinko zase si šňupal niečo? 😁

  41. kuzelinko

    9. decembra 2008 at 12:35

    Matooo nooooooo zas ti prezradim tajomstvo…. šňupal som raz…hroznovy cukor 😁 mam aj video ak chces tak niekedy na stopke pri tej kofole ti pustim.. Ale nie. mna obcas (casto) napadaju take hluposti a potom sa to pytam lebo ma to zaujima. A tusim mi to aj niekto odporucal tak len tolko… 👋

  42. Matooo

    9. decembra 2008 at 12:38

    Ok, ved ja nic, kazdy mame rozne chute ale este sa musis toho vela ucit kamarat. Kym nepijes tequilu (pripadne borovicku) tak ze si snupnes soľ a do oci strieknes citron ako nemenovane hovada si makky 😁

  43. FaDe

    9. decembra 2008 at 13:18

    Kuzelinko: ak budes mat tu celovku typovo schvalenu a bude na nej E-cko a typove schvalenie ktore bude hovorit ze ju mozes pouzit ako hlavne stretavacie osvetlenie, potom s nou mozes vklude jazdit 😉 👋

  44. kuzelinko

    9. decembra 2008 at 13:30

    FaDe to E-cko na nej… staci aj nalepka?(ja som tlaciar 😈 ) ale vdaka za odpoved 😉
    Matooo Kofola s benzinom, na to proste nema nic. Ale zas si nemysli neviem co. Nepijem (moj najtvrdsi alkohol je granko a uz spominana kofola ale cista), nejem rumove pralinky ani podobne alkoholove veci, nefetujem(iba v robote pri cisteni stroja ale este som ten pocit radosti a volnosti v tom neobjavil… asi robim niekde chybu 😉 ), inekcie si nepicham(iba teraz u zubara kedze mi tahali 3 zuby a zajtra mi to este raz budu rezat a vyberat koren )… kurnik sak ja mam dost nudny zivot… steze mam Malu 🙂 👋

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri