Connect with us

Spravodajstvo

Pozor neprehliadnite! – Metzeler sťahuje pneumatiku Tourance

Publikovaný

on

STIAHNUTIE MOTOCYKLOVÝCH PNEUMATÍK ENDURO Z PREDAJA

METZELER sťahuje zo Slovenskej Republiky z predaja pneumatiky Metzeler Tourance 150/70 R17 M/C 69V vyrobené v 9. a 10. týždni roku 2010. Toto stiahnutie z predaja sa vzťahuje iba na tie pneumatiky, ktoré sú vyslovene uvedené v tomto oznámení a nevzťahuje sa na žiadne iné pneumatiky METZELER. Keďže bezpečnosť jazdca je na prvom mieste, METZELER sa rozhodla, že preventívne nahradí pneumatiky 150/70 R17M/C 69V Tourance (zadné), ktoré môžete identifikovať na základe nasledujúcich označení na bočnici pneumatiky:

DOT EB OY B279 0910 alebo DOT EB OY B279 1010

Bolo zistené, že pri týchto pneumatikách by mohlo dôjsť k trhaniu kusov dezénu, ktoré v niektorých prípadoch môže viesť k odtrhnutiu niektorých kusov. Táto situácia môže spôsobiť náhlu a nečakanú vibráciu motocykla. V každom prípade však neexistuje žiadne riziko úniku vzduchu z takejto pneumatiky. Na základe toho sme dospeli k záveru, že tieto pneumatiky nespĺňajú dôsledne optimálne technické požiadavky kvality METZELER, ktoré zaručujú bezpečný výkon pneumatiky, a preto sa METZELER rozhodla, že bezodkladne stiahne z trhu všetky uvedené pneumatiky. Zákazník, ktorý si myslí, že bol dotknutý týmto stiahnutím z trhu, by nemal čakať, kým mu bude doručené oznámenie, ale mal by kontaktovať Metzeler, a to buď prostredníctvom e-mailu: tourance-campaign.sk@metzelermoto.com, alebo prostredníctvom Call Centre na tel. čísle +421903480455, METZELER uhradí kúpu a inštaláciu náhradných pneumatík, vrátane nákladov na montáž. Náhradné pneumatiky sú k dispozícii u nášho miestneho obchodného zástupcu, u ktorého ste si zakúpili pôvodné pneumatiky.

INFORMÁCIE O DOT KÓDE A IDENTIFIKÁCII PNEUMATIKY.

DOT kód sa nachádza na bočnici, hneď nad vencom kolesa. Uistite sa, že ide o pneumatiku tejto výrobnej značky a modelu: METZELER 150/70 R17 M/C 69V TL Tourance. Následne vyhľadajte DOT kód EB OY B279 0910 alebo EB OY B279 1010 nachádzajúci sa na bočnici.

Metzeler

25 komentárov

1 komentár

  1. milan3232

    10. júna 2010 at 16:09

    👍 za info a odvahu vyjst s takouto info na verejnost.
    Tomu sa hovori ferovost.

  2. RoboNM

    10. júna 2010 at 17:52

    No kua, zajtra veru musím kuknúť 😶 rozmer sedí 😕

  3. raptor

    10. júna 2010 at 20:08

    Pripajam sa k milanovi…

    sudruhovia s ceskeho mitasu by si mali prad priklad so svojou „podarenou“ prednou E10 ktora straca tlak

  4. UKsLaVo

    10. júna 2010 at 21:24

    Milan, raptor: vy ich nemate obute, vam sa pise za monitorom…

    ja musim cakat jak chuj na zasielku novych, ist prezut, znovu obut a znovu napustit air-seal.

    milan, nepis prosim o ferovosti. Tie gumy sa nemali vobec dostat do obehu!!! Na co je vystupna kontrola.
    Kto mne preplati pol dna dovolenky aby som opatovne prezul, cas a vsetky starosti okolo toho…
    Inak pri jazde som hned citil ze je nieco zle s gumami. Museli mat kopec staznosti preto priznali chybu.
    A urobili az teraz a gumy su vyrobene v 03/2010..

    Preco v Cechach uz od minuleho tyzdna su dostupne touranceky u vsetkych distributerov a na SK ani
    u jedneho…???

    Tolko z pohladu zakaznika, teda mna, komu vznika skoda chybou metzeleru!

    Slavo

  5. RoboNM

    11. júna 2010 at 4:59

    Takže, týka sa to aj mňa, ako som práve zistil 😶 😟

    S gumami nič zvláštne necítim a to na nich jazdím naplno, ale idem sa teda nahlásiť na prezutie 🙂

  6. UKsLaVo

    11. júna 2010 at 5:44

    Robo, ja som siel do Nemecka na nich na V-Strom zraz a kamos mi poslal sms ze s tourancenskami
    nieco je. (Ten oznam je na Metzeler stranke uz asi tyzden ze ich stahuju z trhu) a vsimol som si,
    ze ma vlnilo pri rychlosti nad 150km/h a guma kopala. Do 150 sa spravala ok…

    Inak, na metzelerky tohto rozmeru sme dost dlho cakali, nakoniec prisli a co som zistil, cela varka co prisla
    na slovensko su chybne (aj v FMoto aj v Styxe atd..).

    Opat cakame na vymenu za dobre a napriklad od nas chalan uz ide na dovolenku tak uz nemoze cakat
    pokial sem dodaju spravne touranceky k SK distributerovi tak si ich objednal v CZ a zajtra ich tam prezuva. Cenovo este vyhodnejsie voci SK, bohuzial… V CZ uz distribuuju s oznacenim 1510 Tourancensky.

  7. milan3232

    11. júna 2010 at 5:52

    UKsLaVo – hej, nemam ju, ale bol by si radsej, ak by bolo vsade ticho a nikto by nic nehovoril? Iba by si sa vozil a vsak snad sa nic nestane.
    Vystupna kontrola je na vyhladavanie chyb, ale predpokladam, ze aj tam robia chyby, ako vsade. Ludsky faktor… Chyby robia vsetci a vsade. Ze s tym vysli az po 3 mesiacich – to vies, rozhodovynie nadriadeny, jeho nadriadeny, jeho nadriadeny, kalkulacie vysky skody-kolko ks sa predalo… nepoznas to z firmy kde robis?
    Hej, je to pre teba komplikacia, ale urcite to je lepsie ako o tom vobec nevediet.

    Podla mna je lepsie stratit 1/2 dna dovolenky (alebo sa treba dohodnut na sobotu, co je tiez strata casu)) ako kvoli nepodarenym gumam havarovat. Okrem toho ti nic nebrani ist sa stazovat aj s viacnakladmi k predajcovi, kde si gumu kupil a skusit sa s nim dohodnut na odskodnom. Skusil si to uz?

    Ked si, ako pises citil pri jazdeni, ze s nimi nie je nieco v poriadku, preco si to hned nereklamoval? Ved zivot ma clovek iba jeden. A na moto zavisi od stycnej plochy velkosti ca 2x dlane…

  8. RoboNM

    11. júna 2010 at 5:54

    Slavo, a aký je max. rýchlostný koeficient? Nie som si istý 😉

    Nekopú, držia stopu, žiadne praskliny, dnes ráno som sa váľal okolo motorky a sledoval ich zo všetkých strán 🤣 🤣 a sú úplne v pohode, žiadne vibrácie ani vo vyššej rýchlosti, ani v náklonoch, dokonca som teraz po miernom nahriatí skúšal aj na rovnej ceste pustiť rajdy a okolo 70km/h išli krásne rovno.

    Ja som ich mal za super cenu, vôbec mi nevadí, že musím čakať, rapťák by ti vedel povedať aké to je, keď iný, ním menovaný výrobca nepriznáva chybu s náhlym strácaním tlaku v prednej pneu, kedy hrozí, že sa vytreš jak sirota 😶

    Som s nimi spokojný a budem ich obúvať aj naďalej. Ono tých sťažností vôbec nemusí byť veľa, stačí, že niečo hrozí a sťahujú. už som im písal, čakám na odpoveď a uvidím ako rýchlo sa to vyrieši 🙂

  9. RoboNM

    11. júna 2010 at 6:13

    Jo, aby som nezabudol, Vladi, dík za zverejnenie info na portáli 🙂 Ja osobne som sa o tom dozvedel práve takto 👍

  10. VladiB

    11. júna 2010 at 6:33

    Inak považujem to za veľmi serióznu vec, ktorá žiaľ ale vždy pramení z toho , že sa niekde niečo vážne stalo. Práve preto že to veľmi rozšírená pneumatika je dôležité, aby sa to dozvedeli všetci včas a hlavne pred dlhými letnými cestami. Má to aj svoje výhody, ak máš gumu od marca a spravil si na nej poviem 3 – 4000 km, dostaneš teraz novú a Metzeler hradí celú výmenu vrátane prezutia. To je plne seriózne.

  11. RoboNM

    11. júna 2010 at 6:41

    Vladi, môj prípad 😉 😁

  12. raptor

    11. júna 2010 at 7:03

    roboNM – nikdy som nepovedal ze Mitas si nepriznava chybu fakt je ten ze Mitas tiez vymiena bezplatne tie gumy a chybu priznal a vie o nej ale o to horsie ze tu informaciu neposunul medzi ludi takym priamym sposobom a hned ako Metzeler (aj preto mi je metzeler sympatickejsi ze takto vysiel s „kozou na trh“) … jednanie Mitasu mi pride pomerne laxne nakolko ide o zavaznu konstrukcnu chybu

    na tej prednej E10 sa raz niekto zabije a potom to este len bude kucapaca a keby sme boli v USA a nieco taketo by sa mi stalo tak prisaham ze by som ich za citovu ujmu stiahol s koze a za takto ziskane peniaze precestoval cely svet na motorke

    vlado – neni som si uplne isty ci metzeler bude hradit aj prezuvanie, ale veriiiiiiiiime 👍

    p.s. kauza E10 ma pre mna este jeden uplne iny (doslova bozsky) rozmer ale o tom teraz pomlcim 👋

  13. VladiB

    11. júna 2010 at 8:25

    Každý kto by s tým mal probl´ém, nech sa odvolá na publikovaný článok, bol priamo smerovaný k nám do rekacie od výrobcu.

  14. Express

    11. júna 2010 at 9:33

    To prezutie asi nebude v cene, lebo verim ze by sa nasli spekulanti, ktory by za prezutie vyfakturovali pekne ojro.. 😉

  15. raptor

    11. júna 2010 at 9:46

    Express neviem si to dost dobre technicky predstavit

    nie kazdy kto predava pneumatiky ma aj pneuservis, s toho logicky vyplyva ze si to pojdes dat prezuvat do pneuservisu k niekomu inemu

    vies si sam seba predstavit ako majitela pneuservisu ze za tebou pride typek a povie ti ze bola zvolavacka a ze sa to ma prezut zadarika?

    jediny sposob vidim v tom ze si to zakaznik pekne na mieste zaplati a potom ten blocek alebo fakturu posle do nemecka alebo svojmu dealerovi aby mu to preplatili (si ale neviem predstavit to mnozstvo korespodencie pri tolkych gumach + nie kazdy pneuservis robi „na papier“)

  16. RoboNM

    11. júna 2010 at 9:55

    Alebo spravia paušálny príspevok na prezutie založený na bežnej trhovej cene 😉 napr. 5 evri

  17. VladiB

    11. júna 2010 at 9:58

    Toto je najdôležitejšie, vyberám z článku:
    METZELER uhradí kúpu a inštaláciu náhradných pneumatík, vrátane nákladov na montáž. Náhradné pneumatiky sú k dispozícii u nášho miestneho obchodného zástupcu, u ktorého ste si zakúpili pôvodné pneumatiky.

  18. Vadim

    11. júna 2010 at 11:18

    RoboNM: Metzeler sa vyjadril, že bude preplácať aj montáž aj Ultraseal, ale ešte neupresnil postup. Gumy na Slovensku ešte nie sú.

  19. RoboNM

    11. júna 2010 at 11:30

    Vadim, super, ja som im maila dľa návodu písal, vedia aj, že som to bral cez teba, takže uvidíme 🙂 😉

  20. UKsLaVo

    11. júna 2010 at 11:40

    MILAN: pisal som to vyssie, ze podla Metzeler musel mat kopec staznosti (dufam, ze nic vaznejsie) preto
    si myslim ze museli vyjst s pravdou von. Vravim, ja som siel do Nemecka vo stvrtok na masine v polovici
    cesty mi prisla sms od kamosa ze tie nove gumy co som prezul su vraj zle.. To som uz samozrejme cestou
    zistil pri tom vlneni nad 150km/h a kopani… Takze ja si myslim, ze sa muselo nieco stat, ze mali viacero reklamacii a dodatocne to pravdepodobne preverovali a zistili, ze su zle…Vyrobene boli v 9 a 10 tyzdni…

    ROBO, aj ty mas take cervene 2 bodky z boku pneu? toto by ma zaujimalo..

    RAPTOR: Metzeler preplati komplet aj prezutie aj napln ktora je drahsia ako samotna praca (prezutie).
    V mojom pripade air-seal.

    Ponaucenie:

    Aj napriek tomu, ze som sa snazil vacsinu veci kupovat u SK dodavatela, toto ma velmi sklamalo.
    Pneu kupujeme niekolko sad naraz.. Cakali sme na nove niekolko mesiacov pokial
    sa dostali na Slovensku, teraz clovek zisti ze su na nic a opat musime cakat.
    Rozdiel je asi taky, ze od minuleho tyzdna je oznam u vyrobcu ze vsetci CZ dodavatelia disponuju
    novymi pneu a hned vymenia. A je to pravda, jeden od nas uz musel ist do ciech pre pneu lebo
    ide na dovolenku.
    Cenu mu dali v CZ asi taku ako mne tu pri 6 sadach….
    Verim tomu ze v HU tiez bez problemov maju dostupne nove touranceky a cenovo vyhodnejsie.
    Bohuzial, servis a cena vyhrava… Uz na SK nebudem kupovat pneu.

  21. RoboNM

    11. júna 2010 at 11:46

    Slavo, ee, žiadne ččervené bodky na pneu nemám 😉
    Inak, toto nie je príliš chyba našich dodávateľov, zrejme ani nášho dílera, že neboli pneu k nám dodané, ale najprv do ČR

  22. raptor

    11. júna 2010 at 11:51

    RoboNM kam chodis dat prezuvat za 5 euro 😶 😶

  23. RoboNM

    11. júna 2010 at 11:58

    No platil som ak si dobre pamätám 10 za obe + vyváženie, čiže nejakých 15 – 17 evri spolu ak sa nemýlim za obe pneu

    Vedľa Vadima v pneuservise mi to chalani prezuli, určite viem že to bolo 10 bez vyváženia za obe. Počítal som preto prezutie iba jednej gumy, keďže sa meniť bude zadná 😉

    Ale aj ten servis čo mi ho bobík odporučil nebral tuším za „kompletku“ o moc viac ako 15 – 17 evri. určite to nebola žiadna pálka 🙂

  24. UKsLaVo

    11. júna 2010 at 12:50

    Ja som platil 64 eur za prezutie vratane air-sealu…

    distributor mi povedal, ze tento tyzden urcite maju prist. Je piatok, nic neprislo.

    Za 13 dni odchadzam na motorke do Norska, pocitam s tym ze ani dovtedy nepridu.
    A budem musiet ist kupit naviac pneu do ciech. takto to ja vidim..

    Snad to dobre dopadne a tie pneu pridu cim skor. ale velmi tomu neverim…

  25. raptor

    11. júna 2010 at 13:06

    Ja chodim prezuvat na galvaniho za 20 eciek komplet + 2 ecka za 2 stare gumy

    s pristupom aj s robotou som spokojny ale neviem posudit ci to je vela alebo malo

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri