Connect with us

Testy a recenzie

Predstavenie Ducati Hypermotard 796

Publikovaný

on

Pozvánka do hyperpriestoru

V roku 2010 dostane rodina talianskych Hypermotardov ďalší prírastok. Bude ním model 796 s ostrým výzorom tisícstovky, nižším sedadlom a novým motorom. Výrobca sľubuje, že či už budete 796-ku používať ako každodenný nástroj alebo ako pouličného bojovníka, máte sa na to tešiť. Má to zabezpečiť bezkonkurenčný L-Twin Ducati a sparťanský supermotardovský koncept.

Historické okienko
November 2005, prototyp modelu Hypermotard 1100 sa objavuje na milánskej show a vyhráva ocenenie za to najlepšie, čo sa na show objavilo. November 2006, model 1100 a 1100S sa dostávajú do výroby. V máji 2007 sú oba motocykle predstavené zástupcom tlače a dostávajú sa do predajní. V novembri 2008 dostali obe Ducati farebnú kombináciu navyše.

Kontrola pred štartom
Hypermotard 796 má typický rám z priehradových nosníkov, ktorý je však ešte ľahší. Dizajnér sa rozhodol použiť overený dizajn s vysoko položeným predným blatníkom a s dvojicou výfukových koncoviek. So sedadlom vo výške 825 mm (o 20 mm menej ako má model 1100) by mal mať aj jazdec nižšieho vzrastu väčšiu istotu pri manipulácii so strojom. Zníženie sedla však nijako neovplyvnilo výhľad na vozovku a široké riadidlá pomôžu s ovládateľnosťou…

Celé predstavenie si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 12/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho pondelka, 23-teho novembra.

Ducati Hypermotard 796
MOTOR
Typ: vzduchom chladený štvortaktný 2-valec do "L", rozvod desmodromický, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 88 x 66 mm
Zdvihový objem: 803 ccm
Kompresný pomer: 11 : 1
Max. výkon: 81k pri 8 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 75,5 Nm pri 6 250 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 120 x – x 1 155 mm
Rázvor: 1 455 mm
Výška sedla: 825 mm
Objem palivovej nádrže: 12,4 l
Pneu: vpredu:120/70 – 17, vzadu: 180/55 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 165 mm, vzadu: jeden centrálny tlmič pruženia, zdvih 141 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 305 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 245 mm
Hmotnosť: 167 kg
Cena: neurčená

Text: J. Jambor, foto: archív Motomedia

Predstavenie Ducati Hypermotard 796

2 komentáre

2 Comments

  1. Matooo

    18. novembra 2009 at 19:45

    Toto chcem 😛

  2. raptor

    19. novembra 2009 at 11:21

    Krasna motorka ale dorsoduro od aprilie mi pride este krajsie

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri