Connect with us

Spravodajstvo

Predstavenie Moto Guzzi Stelvio

Publikovaný

on

Moto Guzzi sa snaží zaradiť na trh veľkých cestovných endúr, ktorý v poslednej dobe naberá na popularite. Veľké oči tejto Talianky ma na prvý pohľad očarili tak, ako krivky modelu V10 Centauro po tom ako sa dostal na trh. Práve o veľkých predných svetlometoch sa viedli vášnivé diskusie. Myslím však, že pohľad do ponuky výrobcu uistí každého, že v dizajnérskej dielni vedia čo robia.
Prečo vlastne názov Stelvio? Stelvio je pass vo výške 2757 m v Talianskych Alpách a jeho poloha ho radí medzi najvyššie položené spevnené cesty vo Východných Alpách.
Heslom Stelvia je ?Dopredu akoukoľvek cestou?. O tom, že toto heslo myslí výrobca vážne svedčili už prvé spy fotky, ktoré sa objavili na webe. Moto Guzzi už raz do trhu veľkých cestovných endúr zasiahla a to modelom Moto Guzzi 1000 Quota. Quota si našla svojich fanúšikov, hladinu vody však výrazne nerozčerila.
V prípade Stelvia sa jedná o úplne nový model. Výrobca strávil množstvo času a minul veľa financií na prieskume, pri ktorom mohlo nespočetné množstvo jazdcov vyjadriť svoje nároky na cestovné enduro pri rôznych podmienkach jeho používania.
Deväťdesiat stupňový ?Quattrovalvole? (štvorventilový) V-Twin je poslušný a silný už v nízkych a stredných otáčkach. Motor osadený v úzkom trubkovom ráme má objem valcov 1151 ccm, vŕtanie x zdvih 95 x 81,2 mm, kompresný pomer 11:1 a s prehľadom spĺňa normu Euro 3. Jazdec ocení absorpčné schopnosti 50 mm upside-downovej vidlice, ktorá má zdvih 170 mm a prácu, ktorú zabezpečuje zadná jednoramenná kyvka so zdvihom 155 mm s progresívnym systémom pruženia a systém sekundárneho pohonu CA.R.C (?Cardano Reattivo Compatto?). Predné aj zadné pruženie je plne nastaviteľné. Motocykel so svojim rámom, pružením, dizajnom, váhou a silou je vhodný najmä na cestovanie a v tejto oblasti sa mu bude určite dariť. Predný štít a sedlo môžu byť nastavené podľa potrieb jazdca. Bočné tašky, či kufre sa stanú na motocykli samozrejmosťou a sedlo spolujazdca je veľmi pohodlné rozmermi aj tvarom. Malý odkladací priestor, ktorý sa odomyká na riadidlách, je umiestnený medzi prednou maskou a nádržou. Stelvio je postavené na malých detailoch, ktoré budú jazdcovi spríjemňovať každodenný život s motocyklom. Štvorventilový motor ponúka výborné spracovanie a silu 110 koní pri 7500 ot./min. O bezpečnú jazdu sa starajú predné radiálne dvojkotúčové brzdy priemeru 320 mm so štyrmi piestikmi a zadná brzda s jedným kotúčom priemeru 282 mm a dvoma piestikmi. Moto Guzzi má jedinečný dizajn a je jednoducho krásna. Štíhle telo, agresívna červená alebo sofistikovaná biela farba určite neostanú bez povšimnutia okolia.
O doplnky sa výrobca určite postará a uvidíme ako na aftermarketovú výrobu zareagujú výrobcovia doplnkov pre cestné endurá.

Moto Guzzi Stelvio

Predstavenie Moto Guzzi Stelvio

5 komentárov

5 Comments

  1. Romanki

    27. marca 2008 at 13:58

    Tá moto má z každého niečo. Asi najviac z BMW 1200 GS. Videl som ju naživo pri predstavení v Miláne. Každopádne výrobca vyplnil dieru, a ponúkol niečo, po čom je značný dopyt. Som zvedavý, aká bude predajnosť tohto modelu. K dizajnu len toľko – ach tie svetlá. 🙂

  2. Matooo

    27. marca 2008 at 15:35

    Pekna mašina, ved talianska a tie svetla musia v noci ako brutalne svietit 🙂
    Veru dobre by sa nou islo cez alpy, urcite minimalne tak ako na choppri 😎
    P.S. Passo dello Stelvio je 2758 m. n. m., fotili sme sa pri tabuli 😉

  3. dominator

    31. marca 2008 at 5:59

    Riadne sa zopicili po bmw

  4. Kwasak

    31. marca 2008 at 8:29

    Tie svetla… talianske motorky boli predsa vzdy peknucke 😕

  5. rmacko

    1. apríla 2008 at 20:54

    … pokial som ju nevidel na živo, tak sa mi celkom pozdávala … 😟

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri