Moto Guzzi sa snaží zaradiť na trh veľkých cestovných endúr, ktorý v poslednej dobe naberá na popularite. Veľké oči tejto Talianky ma na prvý pohľad očarili tak, ako krivky modelu V10 Centauro po tom ako sa dostal na trh. Práve o veľkých predných svetlometoch sa viedli vášnivé diskusie. Myslím však, že pohľad do ponuky výrobcu uistí každého, že v dizajnérskej dielni vedia čo robia.
Prečo vlastne názov Stelvio? Stelvio je pass vo výške 2757 m v Talianskych Alpách a jeho poloha ho radí medzi najvyššie položené spevnené cesty vo Východných Alpách.
Heslom Stelvia je ?Dopredu akoukoľvek cestou?. O tom, že toto heslo myslí výrobca vážne svedčili už prvé spy fotky, ktoré sa objavili na webe. Moto Guzzi už raz do trhu veľkých cestovných endúr zasiahla a to modelom Moto Guzzi 1000 Quota. Quota si našla svojich fanúšikov, hladinu vody však výrazne nerozčerila.
V prípade Stelvia sa jedná o úplne nový model. Výrobca strávil množstvo času a minul veľa financií na prieskume, pri ktorom mohlo nespočetné množstvo jazdcov vyjadriť svoje nároky na cestovné enduro pri rôznych podmienkach jeho používania.
Deväťdesiat stupňový ?Quattrovalvole? (štvorventilový) V-Twin je poslušný a silný už v nízkych a stredných otáčkach. Motor osadený v úzkom trubkovom ráme má objem valcov 1151 ccm, vŕtanie x zdvih 95 x 81,2 mm, kompresný pomer 11:1 a s prehľadom spĺňa normu Euro 3. Jazdec ocení absorpčné schopnosti 50 mm upside-downovej vidlice, ktorá má zdvih 170 mm a prácu, ktorú zabezpečuje zadná jednoramenná kyvka so zdvihom 155 mm s progresívnym systémom pruženia a systém sekundárneho pohonu CA.R.C (?Cardano Reattivo Compatto?). Predné aj zadné pruženie je plne nastaviteľné. Motocykel so svojim rámom, pružením, dizajnom, váhou a silou je vhodný najmä na cestovanie a v tejto oblasti sa mu bude určite dariť. Predný štít a sedlo môžu byť nastavené podľa potrieb jazdca. Bočné tašky, či kufre sa stanú na motocykli samozrejmosťou a sedlo spolujazdca je veľmi pohodlné rozmermi aj tvarom. Malý odkladací priestor, ktorý sa odomyká na riadidlách, je umiestnený medzi prednou maskou a nádržou. Stelvio je postavené na malých detailoch, ktoré budú jazdcovi spríjemňovať každodenný život s motocyklom. Štvorventilový motor ponúka výborné spracovanie a silu 110 koní pri 7500 ot./min. O bezpečnú jazdu sa starajú predné radiálne dvojkotúčové brzdy priemeru 320 mm so štyrmi piestikmi a zadná brzda s jedným kotúčom priemeru 282 mm a dvoma piestikmi. Moto Guzzi má jedinečný dizajn a je jednoducho krásna. Štíhle telo, agresívna červená alebo sofistikovaná biela farba určite neostanú bez povšimnutia okolia.
O doplnky sa výrobca určite postará a uvidíme ako na aftermarketovú výrobu zareagujú výrobcovia doplnkov pre cestné endurá.
Moto Guzzi Stelvio
Tá moto má z každého niečo. Asi najviac z BMW 1200 GS. Videl som ju naživo pri predstavení v Miláne. Každopádne výrobca vyplnil dieru, a ponúkol niečo, po čom je značný dopyt. Som zvedavý, aká bude predajnosť tohto modelu. K dizajnu len toľko – ach tie svetlá. 🙂
Pekna mašina, ved talianska a tie svetla musia v noci ako brutalne svietit 🙂
Veru dobre by sa nou islo cez alpy, urcite minimalne tak ako na choppri 😎
P.S. Passo dello Stelvio je 2758 m. n. m., fotili sme sa pri tabuli 😉
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Romanki
27. marca 2008 at 13:58
Tá moto má z každého niečo. Asi najviac z BMW 1200 GS. Videl som ju naživo pri predstavení v Miláne. Každopádne výrobca vyplnil dieru, a ponúkol niečo, po čom je značný dopyt. Som zvedavý, aká bude predajnosť tohto modelu. K dizajnu len toľko – ach tie svetlá. 🙂
Matooo
27. marca 2008 at 15:35
Pekna mašina, ved talianska a tie svetla musia v noci ako brutalne svietit 🙂
Veru dobre by sa nou islo cez alpy, urcite minimalne tak ako na choppri 😎
P.S. Passo dello Stelvio je 2758 m. n. m., fotili sme sa pri tabuli 😉
dominator
31. marca 2008 at 5:59
Riadne sa zopicili po bmw
Kwasak
31. marca 2008 at 8:29
Tie svetla… talianske motorky boli predsa vzdy peknucke 😕
rmacko
1. apríla 2008 at 20:54
… pokial som ju nevidel na živo, tak sa mi celkom pozdávala … 😟