Connect with us

Testy a recenzie

Predstavenie Yamaha X-Max 125/250 2010

Publikovaný

on

Nová generácia praktického športovca

Športové skútre majú svoje čaro. Stále je zachovaný vzhľad skútra, ale výkonovo sa pohybujú už na úrovni motocyklov. Samozrejme ak k tomu pridáme všetky výhody svojej obratnosti v meste a rýchleho premiestňovadla, tak vznikne novodobý skúter, akým je aj napríklad X-Max od japonského výrobcu Yamaha. Aj na rok 2010 si pre nás pripravili ďalšiu generáciu tohto modelu, ktorý prešiel modernizáciou a faceliftom.

Elegantný športovec
X-Max od ohlásenia na trh zaplnil dieru na trhu športových skútrov a už 5 rokov ponúka majiteľom skúter so športovým duchom a aj parametrami, za ktoré sa nemusí hanbiť nejeden motocykel daného objemu. Dizajn je mierne nadčasový a nezaprie v sebe športového ducha, tak ako je to aj u vlajkovej lodi medzi maxiskútrami od Yamahy, teda u modelu T-Max. Na skútri dominujú ostré hrany, ako napríklad na prednej kapotáži po bokoch, či línie predného blatníka. Svetlá prešli taktiež rukou dizajnéra a oproti minulej verzii sa skrátili z ostrého agresívneho tvaru do elegantne-kvapkovitého. Zadné svetlá sú pretiahnuté aj po okrajoch kapotáže, čím sa prispieva k bezpečnosti hlavne v meste, pretože svietiace svetla je vidieť aj z boku motocykla, čo ostatní účastníci premávky skôr zbadajú.

Praktický a luxusný športovec
Niet pochýb, že skútre rady T-Max a X-Max sú športové skútre. Avšak pri novej generácii sa snaží výrobca pridať ešte nejakú pridanú hodnotu. Tou je elegancia skĺbená s luxusom. Napríklad veľké komfortné sedadlo prešívané červenou niťou ako sedadlá športovo-luxusných áut. Rovnako aj prístrojový panel sa dočkal modernizácie. Dostal elegantné červené podsvietenie, hliníkové obruče ciferníkov a do stredu digitálny panel. Aj plochy pre nohy sú teraz ešte lepšie prispôsobené na uvolnenejšiu jazdu, aby ste sa príjemne cítili aj na dlhých cestách…

Celé predstavenie si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 12/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho pondelka, 23-teho novembra.

Yamaha X-Max 125 / 250
MOTOR
Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod OHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 52 x 58,6 / 69,0 x 66,8 mm
Zdvihový objem: 124,6 / 249,78 ccm
Kompresný pomer: 11,2 : 1 / 10,0 : 1
Max. výkon: – / 21,5 k pri 7 500 ot./min.
Max. krútiaci moment: – / 21 Nm pri 6 000 ot/min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: TCI
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK
Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 220 x 776 x 1 337 mm
Rázvor: 1 545 mm
Výška sedla: 752 mm
Objem palivovej nádrže: 11,8 l
Pneu: vpredu: 120/70-15, vzadu: 140/70-14
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 110 mm, vzadu: dvojica postranne uložených tlmičov pruženia, zdvih 95 mm
Brzdy vpredu: kotúčová, priemer kotúča 267 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: – / 180 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: neurčená

Text: P. Škorpík, foto: archív Motomerdia

Video si môžete pozrieť tu – [linka]

Predstavenie Yamaha X-Max 125/250 2010

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri