Connect with us

Testy a recenzie

Priateľské, pohodové GT – test minimoto Victoria GT 4,0

Publikovaný

on

Ak si pamätáte, vo vydaní Motomagazínu 9 / 2014 sme vám predstavili a zároveň otestovali novinku na trhu, 4-taktnú 50-tku, skúter  minimoto Kolibri 3,2 s. Už v tom čase v predajni stál väčší model GT 4,0 tiež s motorom 50 ccm. GT-čko ale dnes dostalo väčší motor vyhľadávanej  kubatúry 125 ccm a vďaka tomu naberá na hodnote a zároveň sa zväčšuje aj množstvo užívateľov, ktorým sa skúter v štýle Old school páči, ale 50-tka im proste nestačí. Takže je tu 125-tka za výbornú cenu, so zaujímavými úžitkovými a jazdnými vlastnosťami, nenáročným ovládaním, určená pre všetky generácie užívateľov.

Minimoto GT už nie je až tak celkom mini
Model GT si veľmi silno zachováva retro imidž a snaží sa za čo najnižšiu cenu dosiahnuť čo najväčšiu spokojnosť zákazníka. Eso je vsadené na dizajn skútra, ktorý jednoznačne inklinuje k módnej vlne rokov sedemdesiatych… Okrúhle chrómové zrkadlá, okrúhly predný svetlomet a kompletne vyletkovaná zadná svetelná rampa sa delia o modernu zlúčenú s retrom. Zatiaľ čo model Kolibri pôsobí už na stojane útlejšie a nenavádza na jazdu v tandeme, model GT sa snaží o presný opak. Svalnaté hnedé sedadlo obslúži aj objemnejšiu dvojicu pasažierov, pričom obaja si užijú jazdecké pohodlie. Zatiaľ čo vodič ocení bezbariérovú podlahu pod nohami, spolujazdec sa môže pevne oprieť do výklopných oceľových stúpačiek a aby si umocnil pocit pohodlia, môže sa z časti oprieť o zadný masívny rám. Ten plní funkciu držiaka zadného kufra, je zároveň madlo pre spolujazdca a aby zbytočne prázdny neprovokoval dá sa sklopiť do vertikálnej polohy, čím sa zvýši výška opierky. Jazdec má k dispozícii pred kolenami menšiu uzamykateľnú skrinku, pod sedadlo zmestíte jednu JET prilbu + menší nákup k dispozícii je hlavný i bočný stojan, ktorý samozrejme vypne motor, ak ho vyklopíte. Takže kopec chrómu, biela farba je super, a čierna koncovka výfuku by si ale zaslúžila namiesto čiernej – kontrastný chrómový kryt.

Úžitkové vlastnosti zväčšené
Zväčšený priestor pre posádku a hodnota nosnosti 150 kg ma prinútili pekne sa prikrčiť a kuknúť sa Victorke pod „sukne“. Dva jednoduché zadné tlmiče majú na starosti pohodlie. Zatiaľ čo ľavý je kotvený na variátore, pravý je kotvený na masívnej odlievanej zadnej vidlici. Toto má za výsledok spoľahlivé vedenie stroja v zákrutách, alebo pri prejazde nerovnosťami, bez toho aby stroj neželane zaplával. Predné tlmiče sú úplne štandardné, povedzme si odpovedajúce cene skútra. Zväčšený komfort podvozku dolaďuje 12“ obutie na vyšších pneumatikách, pričom už mäkkosť zmesi a drážkovanie plášťa vzbudzuje dôveru v trakciu, čo bolo i v teste potvrdené. V jednoduchosti a hlavne cene je krása, takže vzadu bubnová brzda a vpredu kotúčová jednopiestiková proste musia stačiť.

Príjemná jazda, jednoduchá obsluha
Papierový údaj 8,5 koníka je úplne primeraný a konkurencie schopný v cenovej kategórii tohto skútra. Keď si odmyslíme niektoré pirátske dizajnové prvky GT-čka a sadneme si za riadidlá skútra, osvieti nás chrómový lem palubného prístroja s povinnými údajmi pre jazdca a nadchne zmysel pre jazdu. Nič extra tu viac nehľadajte a kľudne spustite štart. Po vytiahnutí z chladnej redakčnej garáže skúter chytil na prvý krát a motor ostal rovnomerne bežať. To bolo príjemné zistenie rozumnej práce karburátora, nasleduje mechanický spínač svetiel a môžeme vyraziť. Ihneď som pochopil, že skúter je určený predovšetkým do mesta, pretože prejav motora bol presne taký. Nárast výkonu je okamžite od spodných otáčok a s ním i zrýchlenie skútra, tak potrebné v meste, aby skúter nebol brzdou cestnej premávky. Nenápadne presiahol na krátkom úseku rýchlosť skoro 70 km/h a to už bolo na pokutu za nechcené prekročenie rýchlosti. Brzdná dráha je primeraná, ale vzhľadom k zadnému „bubienku“ treba za páčky ťahať ráznejšie a najlepšie za obe, ak chcete zastaviť rýchlo. V zákrutách sa potvrdilo to, čo som konštatoval na mieste, podvozok vzadu výrazne istý, vpredu ale mäkší, to aby vám pri prejazde koľajnicami električky v meste nestŕpali ruky. Inak vedenie a zatáčanie vcelku správne a tak sa vliata sebadôvera šla testovať mimo mesto na „náš“ testovací polygón počas plnej premávky. GT je výrazne akčné do rýchlosti cca 75 km/h, potom je prejav motora miernejší a na dosiahnutie maximálky potrebuje dlhší úsek. Po obojstranne prejdenej trase som spriemeroval maximálku na 96 km/h, pričom najvyššia dosiahnutá rýchlosť atakovala  číslo 100 km/h ale iba v jedinom smere, avšak na rovine. Pri tejto rýchlosti už bolo ale cítiť limity prednej vidlice. Majiteľ tohto modelu sa teda musí uspokojiť s prevádzkovou rýchlosťou do 90 km/h, aby sa skúter netrápil. Ako odmena mu potom bude nekonečná nádrž, ktorú skúter nie a nie vyprázdniť a môj odhad je niekde okolo 2,2 – 2,5 l na 100 km.

Prečo voliť Victoria GT 4,0?
Dôvody si hľadajte sami a my vám napovieme. Dizajn je fajný, aj keď trochu pirátsky, čo ale samozrejme skútru len pridáva. Skúter je väčší a spokojne bez tlačenia odvezie dvojčlennú posádku aj s kufríkom. Má rozumné správanie a jednoduché ovládanie. Nemá negatívne prekvapenia v zálohe, ale načakajte v tejto cenovej hladine exkluzívne technologické riešenia. Je jednoduchý na servis i údržbu a samozrejme obsluhu na parkovisku i počas jazdy. Ak bývate v meste nádrž vám vystačí možno aj na mesiac. Ak by sa vybila batéria, je k dispozícii nožný štart. A nakoniec pekný príbeh: išiel oproti mne drsný čoprista a kývol rukou na pozdrav. Odzdravil som a nenápadne som kukol do zrkadiel či to patrilo mne. Patrilo a to sa počíta najviac, pretože na väčšine skútrov do 125 ccm si ma oproti idúci motorkár ani nevšimne a to pre mňa znamená iba jedno: GT má v premávke, aj keď malý, ale predsa REŠPEKT!

minimoto Victoria GT 4,0
Cena: 1 450 Eur (+ 210 Eur prihlásenie)
Motor: 125  ccm, 4T jednovalec, Euro 3
Výkon: 8,5  k pri 7 500  ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 1 910 x 700 x 1 170 mm
Pneu vpredu / vzadu: 110/70-12
Hmotnosť / celk. hmotnosť: 104 / 254 kg

Skúter na test zapožičal dovozca: JP&K s.r.o. Žilina
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2015.
Autor: Vlado Brniak

minimoto Victoria GT 4,0 – Album k článku

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri