Connect with us

Spravodajstvo

Prilba s airbagom

Publikovaný

on

Muselo sa to stať. Airbagy pomaly, ale isto vstupujú do sveta motocyklov. Ako prvá prišla Honda s jej modelom Goldwing, ktorý chráni jazdca práve airbagom [linka].

Na trhu sa objavilo aj pár airbagových viest, napríklad od Dainese.

Španielska spoločnosť APC Systems vyvíjala a testovala v poslednej dobe motocyklovú prilbu, ktorá má zabudovaný airbag.

Airbag je umiestnený v zadnej časti prilby. V prípade nehody sa airbag ?vystrelí? dozadu za čas 0,15 sekundy, čím chráni jazdcov krk a chrbát.

Airbag má jednoduchú montáž. Na trh by sa mal dostať čoskoro. Cena zatiaľ nie je známa.

Prilba s airbagom + schéma

35 komentárov

35 Comments

  1. Kwasak

    6. septembra 2007 at 23:17

    Muselo sa to stat? Ja som mala bundu s airbagmi pred 5 rokmi (pozn. pre hovada – okrem tych vlastnych). Nech nejake testy s tym spravia, nech vidime co to dokaze. GW uz ukazali a myslim, ze to funguje skvele.

  2. elefant

    7. septembra 2007 at 2:37

    Konecne

  3. MartineR

    7. septembra 2007 at 5:19

    (pozn. pre hovada – okrem tych vlastnych) 😈 😈 😈

  4. racer8

    7. septembra 2007 at 6:02

    Kwasak 😀 😀 😀 😀

  5. raptor

    7. septembra 2007 at 8:38

    To preto chce bobik menit GSA za GW? koli eirbagu? 🤐

  6. kxbibo

    7. septembra 2007 at 8:55

    Zachvíľu budeme padať a nič nám nebude 😁

    Niektorý ľudia chápu prvky bezpečnosti špatne. Spoliehajú sa na ABS a pod. a jazdia tak rýchlešie a nebezpečnejšie ako bez toho. Taký istý problém je aj na autách ESP, ABS a pod. systémy vodiči sa spoliehajú na to príliš.

  7. racer8

    7. septembra 2007 at 9:34

    kxbibo suhlas je vedecky dokazane ze majitelia aut 4×4 si neuvedomuju ze je problem spomalit z vyssej ryxlosti na klzkom povrxu pretoze rozbeh a xod auta je hladky aj za zlyx podmienok 🙂

  8. Lavergsx600

    7. septembra 2007 at 9:44

    kxbibo ja na svojom baworaku ked zapnem proti klzovy system a strhnem volant ma nesmykne, ako nahle ho vypnes mozes driftovat 🙂 … bezpecnostne systemy su skvele veci, ale tiez si clovek musi uvedomit ze neje nesmrtelny aj ked sedi v aute ktore ma 8 airbagov a nadopane bezpecnostne prvky…
    Znamemu zachranilo zivot prave ta nadupanost ked v 180 km/h celneho narazu prezil bez vecsich zraneni…

  9. kxbibo

    7. septembra 2007 at 9:59

    Lavergsx600 to, že prežil to bolo štastie.

  10. Lavergsx600

    7. septembra 2007 at 10:08

    kxbibo ano AJ stastie

  11. MartineR

    7. septembra 2007 at 11:02

    Lavergsx600 nemal si nahodou Volvo ?

  12. Lavergsx600

    7. septembra 2007 at 11:04

    MartineR mal.

  13. raptor

    7. septembra 2007 at 11:05

    180 celny naraz prezil bez vacsich zraneni 😶

    kokoz nechce sa mi verit

  14. Lavergsx600

    7. septembra 2007 at 11:09

    raptor ani ja to nechapem… a okrem toho ked si to prepocitas pomerovo bolo to asi 300 km, teda ak sa to da tak pocitat, lebo ten naraz bol celne s inym autom ktore slo podobnou rychlostou… ale co sa stalo s pasaziermi druheho auta neviem… Ale mal velke stastie … aj ked na druhej strane zalezi kde ide ta najvecsia sila narazu, ci ide do stredu ci len na krajnu cast prednej casti, a ci je to pri soferovi alebo spolujazdcovi…

  15. Lavergsx600

    7. septembra 2007 at 11:21

    Ked si vsimnes na tom videu celny naraz, pekne vidno urcitu cast auta, kde sa naraz nedostane, proste vsetko sa zdeforumuje ale do kabyni sa naraz priamo nedostane…

    [linka]

  16. kxbibo

    7. septembra 2007 at 11:35

    Lavergsx600 vieš čo je 180km/h? Tak tu netrep a neukazuj tu crash testy keď ani nevieš pri akých rýchlostiach sa robia. Tvoj kamoš mal šťastie. Viac nemám k tomu čo dodať.

  17. Kwasak

    7. septembra 2007 at 11:55

    A este zalezi kde je vas anjel strazny

  18. Kwasak

    7. septembra 2007 at 11:56

    MartineR, co sa certis – predchadzam tomu, aby ste dvojzmyselne citali 😁

  19. Eriq

    7. septembra 2007 at 18:40

    Ja si dám asi patentovať Airbag na gule, aj tie treba chrániť 😉

  20. raptor

    7. septembra 2007 at 20:01

    Pridavam sa k bibovi
    celny naraz v 180 si neviem predstavit ze niekto prezije a este k tomu bez vacsich zraneni

    ak som spravne pochopil tak sa celne zrazili dve auta ktore isli cca 180km/h

    pride mi to taka fantazmagoria ze to niekto prezil ze musim napisat ze neverim, nech by si mal pasy airbag tak sa ti pri takom naraze musia potrhat vnutorne organy

  21. kankoXF

    8. septembra 2007 at 11:04

    Pri 180 km/h a v tomto pripade zrazke s autom v protismere iba tolko:
    Pokial sa zrazi BMW 7 radu alebo napr Volvo 80 s automobilom triedy Corsa, Fiesta alebo este nieco mensie tak je mozne, ze tazsie vozidlo zjednodusene povedane v momente narazu je prudko spomalene, ale pokracuje v smere jazdy nakolko jeho kineticka energa (hmotnost a rychlost) je ovela vyssia ako kinet. energia lahsieho vozidla. V konecnom ohlade to znamena, ze male vozidlo v momente narazu zacne „cuvat“ a na posadku vplyva obrovske pretazenie, ktore sa nezlucuje s moznostou prezitia. Je im na prd 8 vakov aj cela pasivna bezpecnost a 5 hviezdiciek v testoch. Ako bolo uvedene prichadza k devastacnym poraneniam vnutornych organov, pripadne skeletu .
    Majitel vozidla typu BMW 7, Audi 8, Volvo S80 a podobne, moze byt zraneny iba lahsie, aj ked i tu skor zalezi od zhody nahod.
    Napr. vylet Audiny A8 do lesa skoncil „zotatim par stromov a posadka vykracala von iba v podstate s trznymi zraneniami. (boli ako opiti dogy – aj to je jeden z cinitelov zhody nahod)

  22. kxbibo

    8. septembra 2007 at 11:26

    kankoXF Fyzika ti ide. Ale sa zobuď. A8 zotína stromy 😁 . Stačí jeden poriadny a je pri takej rýchlosti z Audiny masový hrob.

  23. yamaxx

    8. septembra 2007 at 11:48

    No pri tom, kolkokrat mi helma padla z ruky na zem…..docela velky odpis airbagov…… 😁

  24. tomXX

    8. septembra 2007 at 13:04

    A8 ma hlinikovu kasnu, do toho ide strom ako noz do masla 😛

  25. Lavergsx600

    8. septembra 2007 at 17:41

    kankoXF konecne rozumny prispevok k tomu a ne debiliny ako pise bibo… fakt anjel musi stat pri tebe a potom sa to da, tie auta su inak konstruovane. a este jedne faktor tu moze byt ktory som si uvedomil davnejsie, pred tym nez doslo k zrazke zo 180km rcyhlosti to mohli obe vozi ubrzdit na omnoho mensiu rychlost, automobil dokaze zbrzdit z 180 po zoslapnuti pedallu na 100 v priebehu 2 sekund aj menej… a najme take vozidla ktore spominas…

  26. kxbibo

    8. septembra 2007 at 18:04

    Lavergsx600 si pletešieš pojmy kámo, si napísal že havaroval v 180 a teraz píšeš, že asi nie keď brzdil. Debiliny tu píšeš ty. Skrátka máš info jedna pani povedala a to tu prezentuješ. Ja som videl autá ktoré narazili naozaj v 180 a neprežil tam nikto. Preto som napísal, že to musel mať šťastie. Je obrovský rozdiel naraziť v 180 a v 100.Obrovský.

  27. Power

    9. septembra 2007 at 11:39

  28. kankoXF

    9. septembra 2007 at 17:38

    kxbibo Takze prebudeny som. 😈 Nepisal som, ze A8 sumdala v 180 km/h nejaky strom ani to, ze to boli 100 rocne lipy. Vletela do skupinky stromov, ktore by rozflakli napr. Fabiu, Fiestu, ci daco podobne. A ta A8 bolo dobre rozslahnuta, ale posadku ochranila.

    tomXX S tymto si ma dorazil…. Prosim ta, ako moze to, ze je to hlinikova kasna ovplyvnit deformacne zony a zonu pre prezitie posadky? Asi v Audi odlahcili karoseriu a cele nosne prvky a urobili alobalovu mys a dali jej meno A8 😛 😛

  29. racer8

    9. septembra 2007 at 17:39

    Uz se perou 😀 😀 😀

  30. kankoXF

    9. septembra 2007 at 17:43

    racer8 Chces sa zapojit? 😀 😀 S Tomxx by som sa nebil, vsak to je sused skoro…. 😈

  31. racer8

    9. septembra 2007 at 17:45

    kankoXF ja viem poznam aky je 😉 ja som nestranny… ja som aktivny iba na cestax 😈 😈 😈

  32. Temny

    9. septembra 2007 at 19:45

    Oooo fyzika 😁 😁 😁
    nie kineticka energia je rozhodujuca ale hybnost telesa pri celnej zrazke rozne hmotnych telies
    a k tomu brzdeniu pri 180kmh-1 auto prejde 50 m sa 1 sekundu takze ked brzdil tie dve sekunky pri zanedbani nabeku brzdnej sustavy a reakcneho casu preslo asi 80-100m jedno a to protiiduce tiez co je 160-200m sa videli (skoro dve dlzky futbaloveho ihriska) a este kazdy vodic sa instinktivne vynhe prekazke toboz ked ma na to tie dve sekunky = skor zleti z cesty ako narazi.
    faktom je ze tazke auto mari energiu na ukor lahsieho to je spravne ale aj tak 180 je prilis volny pad sa ustali asi na 160-tke a z vnutornosti cloveka zostane talcenka, a tie krestesty sa robia pri 56 kmh-1 (nie vsetky ale jeden z tych celnych) 😟
    tak ak niekto prezil tak stastie sulas s bibom a aj v tom ze niekto piše nezmisly 😉

  33. Xmen

    9. septembra 2007 at 20:12

    Mozem len tolko pridat,ze som zazil celny naraz a rychlost nebola ani polovicna…bol to nissan primera,co tiez nieje mala plechovicka… naraz isiel do vodicovej strany nie do mojej a som velmi rad,ze som skoncil len s 13 stehmi na hlave a nie dva metre pod zemou…v dvojnasobnej rychlosti si to nedokazem predstavit,lebo mne to v 80 km/h vyrazilo dych a nevedel som ani to,ze som v aute ked bolo po tom…
    ja vdacim skor stastiu,nahode a anjelovi straznemu,ze sem dnes mozem pisat

  34. diewithme

    12. septembra 2007 at 21:01

    Lavergsx600 ajaj auto co brzdi zo 180 na 100 za 2 sek. ..ina sleha, to nespravi ani P. GT2RS s carbon keramickymi brzdami :)) inak nazdar clovece 😇

  35. kxbibo

    13. septembra 2007 at 7:27

    diewithme prosím ťa, nepíš tu pravdu 😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri