Connect with us

Testy a recenzie

Prvý test Honda CB650F – online zo Španielska

Publikovaný

on

Španielsko, Alicante 4. 4. 2014
Honda nám pre rok 2O14 nadelila najviac noviniek spomedzi celej konkurencie. Model CB650F v strednej triede kubatúr vám možno bude pripomínať Hornet, ale od podlahy vzaté – je to zbrusu nový motocykel. Prvý kontakt s ním som síce už mal na EICMA v Miláne, ale predsa len nasadnúť na tento stroj a vyraziť po španielskych cestách je niečo iné.

Nový dizajn, nová technika, nový motor…
CB650F je na prvý pohľad veľmi kompaktný a dizajnovo uprataný stroj na ktorom chybičku  krásy len tak ľahko nenájdete. Široké riadidlá, zvádzajúci posed na vyvádzanie a presnosť rozloženia všetkých ovládacích prvkov je samozrejmosť. Po nasadnutí opäť platí staré „Honda“ pravidlo. Nič nie je mimo normálu, všetko pekne padne do ruky, kolená mám mierne dopredu, stúpačky mierne dozadu. Posed je pre mňa ako vyšitý. Hneď po nasadnutí pocitovo zisťujem, akoby som tento motocykel poznal.

Nie, nie je to Hornet ale príťažlivá, obratná, rýchla, ostrá nová cébečka
Aj keď myšlienky ma môžu navádzať, že toto je pokračovanie Horneta, skutočnosť je inde a nebol to ani zámer výrobcu. Vďaka priaznivému charakteru motora a niektorým novým technologickým vychytávkam je CB určené na to, aby sa ho chytila každá generácia jazdcov. Prvé, čo ma napadne je,  že tento streetfighter bude vyvádzať hneď. Ale nevyvádza. V otáčkach do 4000 je priam školácky, neprešmykuje hneď zadnú gumu. Tu sa nájdu začiatočníci. Od 4 do 6000 vystrkuje rožky a snaží sa ma presvedčiť, že šport mu nie je cudzí a vzhľadom k novinárskemu testovaniu s podtitulkom „Press MotoGP“ sa ocitám pravidelne v otáčkach nad 6000, kde to už je o slušnej sile. Úžasné horské asfaltové cesty vrátane rýchlej cesty odhaľujú jej DNA. Je to motorka pre všetkých a ide len o vás, kde sa chcete dostať, presnejšie kým chcete byť – rozvážny uprataný jazdec alebo rýchly chuligán, ktorému všetci na ceste zavadzajú? Ak napríklad hľadáte výkon pri rýchlosti 140 km, treba len podradiť, pridať a cvak na 6-tku. Razom máte na budíkoch 180-tku. Ale 6-ka je poddajná aj cez mesto pri rýchlostiach 50-60 km za h. Ostré a presné brzdy s asistenciou ABS mi pomáhajú zvládať niektoré nepredvídané situácie s kamennou rozvahou. Prehadzovanie stroja z prava-doľava v ostrých rýchlych zákrutách ide ako detská hračka. Stroj je ľahký obratný, miestami ako supermoto, miestami ako superšport.

V Motomagazíne č.: 5, kde bude celý test  sa dozviete viac o tom aké krízovky mi CB-čka pripravila, prečo má tvrdšie obutie (Sportmax 222) a ako sa toto pneu správa v chlade a potom v teple, dočítate sa o prekvapivej spotrebe, či palubnej doske a jej plusoch a mínusoch a aj o tom ako pracujú predné obyčajné tlmiče a čo znamená v praxi rám aj s podsedlovkou z jedného celku ale aj to, že uloženie a dizajn zvodov výfukov má korene desiatky rokov dozadu.

Celý test si prečítate v Motomagazíne č.: 5/2014 – na pultoch od 21. apríla.

Autor: Vlado Brniak

Prvý test Honda CB650F – online zo Španielska

2 komentáre

2 Comments

  1. devill63

    6. apríla 2014 at 8:45

    No to si ma normálne navnadil….

  2. VladiB

    6. apríla 2014 at 11:50

    No dúfam, že nie len teba…

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri