Connect with us

Testy a recenzie

Rodený pretekár – test HJC RPHA 10 Jorge Lorenzo Replica

Publikovaný

on

Na vrchole výrobného reťazca HJC stojí jednoznačne prilba HJC RPHA 10. Model, ktorý si našiel svoje pevné miesto aj v MotoGP, na Lorenzovej hlave no nie len na jeho hlave, je modernou technologickou špičkou a ukážkou toho, ako môže fungovať a vyzerať kvalitný produkt za výhodnú cenu. Moderné technológie v tomto modeli sú samozrejmosťou v tejto triede a na začiatok len poviem, že sedí ako uliata, je tichučká a vynikajúco sa s ňou manipuluje.

Max Air-Flow Top Vent: Premenlivý prietok vzduchu, ktorý pomáha pri odvetrávaní či stabilizácii  vibrácie prilby pri vysokých rýchlostiach.
Prax: systém je vynikajúco nastaviteľný aj v motorukaviciach, pretože vrchné odvetrávacie otvory sú regulovateľné pomocou vystúpeného rolovacieho kolieska so zúbkami po obvode. Výhodou je, že veľmi rýchlo regulátor na prilbe nájdete a ešte rýchlejšie s ním nastavíte potrebný prietok vzduchu.

Advanced P.I.M.: Teda konštrukcia prilby je zmesou uhlíkových vlákien, kevlaru,  sklenených vlákien a organickej netkanej textílie. Výsledok? Mimoriadne tuhý kompaktný skelet disponuje nízkou váhou (1 380 g, veľkosť XL) a vynikajúcim rozložením hmotnosti prilby.
Prax: Prilba je na pocit veľmi ľahká, dôležitou vlastnosťou je to, že neunavuje jazdca prebytočnou váhou a aj na mieste vám okamžite dodá pocit vysokej miery bezpečnosti.

RapidFire™ Shield Replacement system: Nekonečný rad výrobcov niekedy vyprojektuje nekonečný rad nezmyselne a ťažkopádne odnímajúcich sa skiel prilieb. Toto je tu presne tak, ako by to malo vyzerať správne.
Prax: Rýchlosťou blesku je sklo dolu a ešte rýchlejšie zasa späť. Sklo totižto nestačí umývať len zvonku, ale dôležitá je i vnútorná čistota. Áno bočné kotvenie skla na prilbe je síce plastové, ale nemusíte sa báť opotrebovania, toto vás určite dlhodobo nezradí. Teda žiaden vercajch k tomu netreba a dokonca ani náučnú prax. Je to úplne jednoduché a rýchlo pochopiteľné aj bez toho, aby ste študovali manuál.

Optically-superior Pinlock®-prepared 2D Flat racing Shield: Áno, pretekárske prilby nemajú Anti-fog, ale zato tento model má vo výbave hneď 2 sklá, (číre a tmavé) a navyše Pinlock. Vnútorné vkladacie sklo je dvojité a kvôli bezpečnosti je hlavný štít vybavený otočnými západkami na oboch stranách.
Prax: Osadenie Pinlock už nie je tak blesková práca, vyžaduje trošku zručnosti a presnej práce. Potočením zaisťovacích plastových kotiev Pinlock bezpečne parkuje na skle a plní svoju funkciu proti zahmlievaniu. Z jedného skla na druhé ho vymeníte za cca 2 – 3 minúty.

ACS Advanced Channeling: Odvetrávanie interiéru je dôležitou súčasťou každej technicky vyspelej prilby. Jeho dôležitosť spočíva v tom, že jazdec s prehriatou hlavou sa rýchlejšie unaví a menej sa sústredí na premávku. I tento prvok HJC vyvíja v aerodynamickom tuneli.
Prax: Aj keď vetracie otvory otvoríte naplno, nevznikajú v prilbe turbulencie, prietok vzduchu je mimoriadne hladký a tichý a samotná hlučnosť je minimálna. Vonkajší tvar prilby zabezpečuje ideálne obtekanie a podstatným je ničím nerušená čistá trajektória prilby. Je to jedna z najtichších prilieb vôbec.

SilverCool Plus™ Interior: Interiér prilby je v tomto prípade skutočnou precíznou prácou. Čistota dizajnu je kombinovaná antibakteriálnym materiálom, ktorý dobre absorbuje vlhkosť.
Prax: Lícne vypchávky sú navyše vyberateľné, a samozrejme, prateľné. Neviem ako v HJC poznajú moju hlavu, ale táto prilba mi sedí ako uliata a ani po dvoch celodenných jazdách som nenašiel náznak nepríjemného tlačenia v niektorej časti. Pre spríjemnenie klímy v chladnejšom prostredí je v balení i odnímateľná podhradová časť.

Finále: HJC RPHA 10 je jednou z naj prilieb akú sme v redakcii mali. Jej najväčšími prednosťami sú bezpečnosť, pohodlie a tichosť za každých jazdných podmienok. Ďalšou silnou kartou je obsluha – týkajúca sa výmeny skla, nasadenia Pinlocku, či samotného ovládania vetracích otvorov počas jazdy. Táto vysokorýchlostná prilba sa hodí do každého prostredia, je tichá na superšporte i rýchlom naháči. Vyrába sa v 15-tich farebných kombináciách, kde najviac upúta práve testovací model Jorge Lorenzo Replica, či grafity Lorenzo.

Dovozca: Petro a spol. Prešov. 
Cena:  379 – 549 Eur

Autor: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2014.

Rodený pretekár – album k článku

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri