…ráno sa zobudíte na budík, ktorý vám ako vždy pokazí náladu. Jeho zvonenie znamená vstávaj je čas „makať“. Ranné slniečko vás nabáda k vete „volám šéfovi a beriem si dovolenku“, to ale nie je možné. Na svoju motozábavku ste si predsa už všetku dovolenku vyčerpali. Ako to ale vyriešiť, aby vás to ranné zvonenie odteraz potešilo, nakoplo a pomohlo celý deň v práci vydržať bez hmkania?
Zoznámte sa s novou Hondou CB500F Novou? Áno novou a ešte raz kompletne novou. V poslednom čase sa výrobca snažil zaujať svojich zákazníkov rôznymi novinkami. Došli malé aj veľké kubatúry, pekné aj škaredé a dnes už si každý môže vybrať tú svoju. V strede to však predsa len trocha dodýchavalo a pomerne obľúbená päťstovka už potrebovala oprášiť. Dlho tešila začínajúcich motorkárov, často menila majiteľov. Vždy bola použiteľná a pokiaľ jedného omrzela a doslova z nej vyrástol, ochotne potešila nového, ktorý si ešte netrúfal…
Neurazí ani neodplaší Dizajnovo sa podarila, nič netrčí, nič nezavadzia a všetko spolu ladí. V detailoch nezaprie v sebe Hondu a v čiernej testovanej dokonca pôsobí väčšou než v skutočnosti je. Bočné kapôtky jemne obopínajú predné teleskopy a tak ako pri mnohých športových naháčoch pripomínajú prsiacu sa amazonskú rajku alebo pre Slováka známejšieho tetrova. Každopádne, dizajnu nie je v zásade čo vytknúť a v miestach kde sa jazdec dotýka mašinky je všetko pekne kryté. Budíky klasicky „honďácke“, žiaden analóg a len digitálky pred očami. Čitateľné, jasné, príjemne podsvietené. Informácií viac než človek naraz potrebuje. Mňa osobne trochu mrzeli predné smerovky, ale zas tam, kde sa s ňou budete pohybovať je asi lepšie ich mať veľké. Svetlám nie je čo vytknúť aj večer slúžili dobre. Predná maska jemne rozráža vzduch, ale pri vyšších rýchlostiach už to berie hlavou akoby tam nič nebolo. Je síce menšia ako jej dospelé nahaté sestry, no spokojne na sebe uprace aj ľudí s dlhšími stehnami.
Motoricky dokonalá Ak niekomu vadila stará 500-vka a mal pocit, že to nie je ono, tak novú si musí aspoň vyskúšať. Od začiatku sa ten motor správa akoby mal viac kubíkov aj viac koní. Záberom neodškriepiteľný dvojvalec ale charakterom, jemnosťou chodu skôr štvorvalec. Ani v najvyšších otáčkach a točení jedna-dva-tri.. sa nedal zahanbiť a vibrácie radového dvojvalca sa nedostavovali. Prejav by som prirovnal k pomazánke, ktorú si natierate už so slinami a predstavou ako ten krajec zhltnete. Motor ťahá osem ventilov pracuje a 43 „ňútnov“ potiahne kam treba. Z križovatky vyletí ako blesk a pokiaľ sa jazdec uspokojí so stredom otáčok, tak mu ponúkne dostatočne pružný chod. Hore sa už tak dobre necíti aj keď do posledného morku ťahá, tu už ale dáva pocítiť, že jej 47 koní a 471 kubíkov predsa len určujú hranice. Maximálku ale dosiahne rýchlo, a keď sa chcete ponáhľať pomalšie, tak vás poteší hlavne spotreba. V priemere sa počas testu kŕmila medzi tromi až štyrmi litrami s jemne športovým zaobchádzaním, ak sa ale máte dôvod ponáhľať a siahnete jej na dno, tak vás plná nádrž pustí len do dvestokilometrovej vzdialenosti. V bežnej premávke a pri pokojnej ruke je to ale typický japonec čo „málo papá, veľa maká“ a niečo cez 15 litrov v nádrži vám vydrží na dlho.
Do práce a z práce Na čo by som si kupoval 500-vku keď nie je dostatočne silná ani najrýchlejšia? Na dennodenné vozenie. Na rýchle presuny v meste. Ak chcem mať pocit, že sedím na motorke, chcem mať pocit, že ju ovládam. Ak som dušou motorkár a nie skútrista. Ak sa bojím nechať svoju plne naloženú drahú turistiku len tak niekde v podzemnej garáži. Prípadne len tak, ak som ešte nikdy žiadnu nemal a chcem začať s nejakou poriadnou dospelou motorkou. Krátky rázvor a jej kompaktnosť ju predurčuje k mestskej premávke. Príjemne sa s ňou kľučkuje pomedzi autá, na obrubníky vylezie ľahučko a motor jej dáva dostatočnú pružnosť k tomu, aby sa pri rozbehoch a zrýchleniach nehanbila. Na to, že má len jeden kotúč vpredu brzdí spoľahlivo a ani vo vyššej rýchlosti sa netreba báť zatiahnuť za brzdu. Sila na brzde sa dávkuje dobre. Mimo mesta potom poteší priamy posed a jemný vláčny chod motora nerušiaci nedeľné brnkania za kofolkou. Či už sám alebo so spolujazdcom bude mať jazdec stále pocit, že ju len nakopne a vyrazí. Na diaľnici sa jej moc nepáčilo. Nad 120 km za hodinu už maska neodhadzuje vietor, a napriek tomu, že netrpí pohadzovaním do strán ako menšie motorky, je na nej krk už namáhaný a nad 150 km sa prejavia aj jemné vlnenie cez riadidlá. Je to predsa len stroj s krátkym rázvorom a hraničná rýchlosť nie je jeho doménou. Maximálka je dosť závislá od bezvetria a pohybuje sa pod 170 km/h v ideálnych podmienkach. Na bežné cesty a bežné používanie je však vhodná a pokiaľ človek nemá potrebu investovať a len sa pohodlne a spoľahlivo odviezť, tak CB500F nesklame. Ani používaním nestratí na hodnote a v prípade potreby je bez minimálnej ujmy v peňaženke nahraditeľná. V tejto kubatúre si vždy nájde spokojného priaznivca.
+ príťažlivá, kompaktná, obratná, motor bez vibrácií, informácie v palubnom počítači sú užitočné
– niektoré plasty na nej pôsobia až moc lacno, ovládanie palubného počítača vyžaduje silnejší tlak a v rukaviciach to môže spôsobovať za jazdy problém
Honda CB500F Cena: 4 990 / 5 490 Eur (ABS)
Motor: 471 ccm, 8 ventilov, DOHC, R2
Výkon: 47 k pri 8 500 ot./min.
Krút. moment: 43 Nm pri 7 000 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 075 x 780 x 1 060 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 190 kg / 192 kg s ABS (prev. hmotnosť)
Výška sedla: 785 mm
Objem pal. nádrže: 15,7
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 160/60 – 17
Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Europe Limited Slovensko, o.z.
Autor: Amis – Bohdan Cichacký, foto: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 5/2013
Janka
S chuťou do práce… – Test Honda CB500F
Na 500-vku celkom prepracovaný LCD panel s množstvom údajov
Z tohto pohľadu vás prekvapia masívne a široké riadidlá
Jeden kotúč vpredu v kombinácii s ABS proste musí stačiť
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.