Connect with us

Testy a recenzie

S rešpektom v premávke – Test Keeway Silverblade 125 EFI

Publikovaný

on

Potrebujete 125-ku s imidžom veľkého skútra? Na trhu nájdete 125-ku, ktorá vyzerá ako 50-ka, a naopak 125-ku, ktorá vyzerá ako 400-vka. Keeway Silverblade 125 EFI je presným príkladom toho, ako sa s relatívne malým motorom dá vytvoriť veľký stroj a zosúladiť to tak, že je to všetko aj funkčné.

Strieborná čepeľ
To je v preklade Silverblade a toto označenie má navádzať majiteľa skútra na jeho tvary a krivky. Dva veľkoplošné predné svetlomety dopĺňajú LED diódové smerové svetlá v prednej kapote a zadné svetelné partie vás očaria opäť radom LED diód použitých na smerové a obrysové svetlá. Obrysové svetlá pri brzdení plnia funkciu brzdových a to tak, že LED diódy asi o 50 % zvýšia intenzitu svetla. V spolupráci so smerovkami je to hotová diskotéka. Okrúhle červeno lemované budíky sú sympatické a decentne pôsobí aj červený lem sedadla. Silverblade má svieži a moderný štýl vo všetkých uhloch pohľadu. Najkrajší je vo farebnej kombinácii biela / šedá a mimoriadne dobre zapadli do seba dizajnové partie pod sedadlom vodiča, ktoré smerujú až obrovskému madlu pre spolujazdca, na ktorý je zároveň možno namontovať platňu kufra. Prekvapenie príde, keď otočíte riadidlami, s ktorými sa otáča celá vrchná kapota spolu s predným štítom. Toto ma hodilo trošku do 70-tych rokov, ale retro je predsa v móde, tak prečo nie. V detailnom pohľade mi ale vadí štrbina, ktorá tieto časti motorky rozdeľuje.

Veľký, ale obratný
Na koncepte tohto modelu sme sa vozili už pred rokom, keď sa ešte len v praxi pripravovala jeho výroba. Už pred rokom sme ocenili jeho výkonný podvozok a zaujímavý charakter motora. Ak máte doma tínedžera s teplým vodičákom a nechcete mu dávať do rúk nebezpečnú raketu, ale on je tvrdohlavý a odmieta sa voziť na malom skútriku, tak toto je voľba, ktorá skoro nemá konkurenciu. Veľký, ale obratný je Siverblade a to po všetkých stránkach. Aj keď má nadváhu – 155 kg, nie je to nič, čo by nezvládli aj malé svaly. Na hlavný stojan ide ako hračka, ale pozor, toto platí aj smerom naspäť, a tak si dávam pozor, aby som ho nepostavil nosom dolu kopcom, lebo by vlastnou váhou zbehol zo stojana. Bočný stojan, aj keď krátky, je stabilný a znesie i mierny náklon parkovania smerom dolu. Bočák má čidlo na vypínanie zapaľovania, a tak ako sa na dospelé motorky patrí, pred naštartovaním ho treba sklopiť.

Pohodlie a priestor
Nastupovanie a vystupovanie je praktické a nič mu nevytýkam. Sedadlo je priestorovo nadrozmerné, poskytuje nielen jazdcovi, ale aj spolujazdcovi spokojný posed. Prekvapenie som zažil od mojej manželky, ktorá okomentovala pohodlie posedu počas jazdy: „Sedí sa tu ďaleko lepšie ako na Burgmanovi“ (AN400). No to som nečakal. Predná uzamykateľná skrinka ukryje akurát doklady, ale podsedlový priestor je objemnejší a vezme poriadny náklad. Dve prilby ale nie, alebo aj hej, len jedna musí byť veľmi plytká. V noci ma očaril krásne podsvietený palubný ukazovateľ a na prístrojovke ma potešil praktický ukazovateľ vonkajšej teploty. Kľúčom v skrinke zapaľovania sa otvára i podsedadlový priestor.

Podvozok znesie veľa
Skúter, čo váži 155 kg a stojí na 14“ diskoch je už fakt, fakt veľký. Trubkový oceľový rám znesie skutočne veľa a skúter ako celok vyžaruje istotu jazdy už na pohľad. Pruženie vzadu je mechanicky nastaviteľné kľúčom (predpätie pružiny), hydraulické brzdy obsluhujú celkom dva kotúče a na váhu skútra pracujú vynikajúco a presne. Nič im nechýba v meste a ani na rýchlejšej ceste. V pasážach kde bola cesta rozbitá predok znervóznie a odovzdá jazdcovi žiadosť o spomalenie jazdy. Pneumatiky sedia dobre a dovoľujú i hlboké náklony v ostrých zákrutách. To ale skúter celý, má správnu geometriu i sklon prednej vidlice a nenachádzam tu žiadne negatíva. Pri rýchlostiach okolo 80 – 90 km/h je odozva podvozku stále stabilná a maximálka, ktorú som počas testu dosiahol je 104 km/h. Stabilita podvozku ale bez problémov znesie i rýchlosť + 150 km/h. Celkovo som spokojný.

Motor vládze, alebo nie?
Ale vládze, jeho obľúbený pracovný proces prebieha v druhej polovici otáčok. Jednovalček so vstrekovaním a s výkonom 12 k samozrejme neohúri, ale s vedomím čo Silverblade poháňa je aj v tomto prípade jeho práca výborná. Mestskú rýchlosť zvláda úplne hravo, mimo mesto veľmi rýchlo vyskočí na 85 km/h a jeho maximálka končí na rýchlosti 104 km/h, ktorú ale dosiahne až po dlhšej jazde na rovnom úseku cesty. Krok s mimomestkou premávkou teda udrží úplne spokojne, s obiehaním ale moc nerátajte. Vyskúšal som i diaľnicu, a aj keď ma samozrejme všetci obiehali, bolo cítiť rešpekt vodičov pred veľkým strojom. A to je dôležité, pretože ak ste jazdili niekedy malú 50-ku, tak určite viete, že vás vodiči áut prakticky nerešpektujú ako účastníka a spravidla vás obehnú s toleranciou doslova pár centimetrov. V prípade Silverblade sa mi to nestalo ani jediný raz. Proste Silverblade má v premávke rešpekt.

Ďaleký výjazd?
Prečo nie. Predná kapota je masívna a ochráni vás aj pred dažďom. Vietor sa spoza štítu oprie do tváre a pliec a inak má vodič vo svojom priestore kľud. Ak idem ďaleko, volím radšej uzavretú prilbu, po meste stačí otvorená prilba. Ste pohodový jazdec? Vyberte sa so Silverblade aj do Tatier. Treba vynechať diaľnice a ak sa uspokojíte s rýchlosťou 80 – 90 km/h tak môžete cestovať kde len chcete. Aj s kopcami si skúter poradí podľa svojich možností. Stratí síce dych, spomalí, ale vzápätí ho zasa chytí. Motor je vcelku pružný aj v jazde s kompletnou posádkou. Okolité výjazdy v prostredí Považia zvláda úplne krásne a ani vám nepríde, že sedíte na 125-ke. V tejto chvíli nemáme zmeranú spotrebu, ale s 11-imi litrami PHM v nádrži to môže byť aj 300 km.

Za 2 399 Eur – oplatí sa?
Keď si pozrieme čo tu dovážajú dovozcovia čínskych značiek, tak tento blade nemá vlastne konkurenciu. Ak chcete veľkú 125-ku, musíte siahnuť napr. do zn. Peugeot, či Kymco, ale zrazu ste s cenou niekde inde. Cena 2 399 Eur je možno až neadekvátna a nebyť krízy, tak by bola určite nad 3 000. Silverblade sa vám odmení solídnym dielenským spracovaním, množstvom moderných riešení, zaujímavým dizajnom, slušnými brzdami, veľkým pohodlím a dobrým podvozkom. Mať 17 rokov a toto v garáži, tak som pyšný a navyše pred babami aj frajer.

Má aj svoje chyby
Predná vidlica vás na nerovnostiach donúti znížiť rýchlosť jazdy. Spínač výstražných svetiel je „proklete“ blízko k vypínaču motora a navyše sú obidva červené. Stokrát som namiesto vypnutia motora spustil výstražné svetlá a naopak. A nie a nie a nie si zvyknúť. Utopená skrinka zapaľovania s krátkym kľúčom ma núti doslova loviť potrebné úkony s kľúčom. Otváranie sedla kľúčom v štartovaní je dosť pracné, stále mám strach, že odlomím kľúč. Striekol som tam wédéčko, trošku sa to zjemnilo, ale nie oveľa.


Technické parametre / cena:

Cena: 2 399 Eur
Motor: 124,6 ccm, Euro 3
Výkon: 12,1 k pri 8 250 ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 2 168 x 796 x 1 454 mm
Hmotnosť / nádrž: 155 kg (suchá) / 11 litrov
Rázvor: 1 486 mm
Max. rýchlosť: 92 km/h, nameraná rýchlosť: 104 km/h
Pneu: vpredu: 120/70-14, vzadu: 140/70-14

Skúter na test zapožičal: GVP MOTO s.r.o. Komárno

Text a foto: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2012 Janka

S rešpektom v premávke – Test Keeway Silverblade 125 EFI

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri