Connect with us

Testy a recenzie

Správny pulz – Suzuki GW250 Inazuma

Publikovaný

on

Vo štrvťlitroch začína byť vcelku tesno, z čoho môžu jednoznačne vyťažiť adepti na vstup do triedy veľkých motoriek. Suzuki oprášila názov Inazuma a použila ho na označenie maloobjemovej novinky, ktorá sa už určitú dobu predáva v Japonsku pod označením GW250. Teraz dostala aj Európa (a redakcia Motomagazínu na Slovensku ako prvá…!) možnosť zaradiť tento model do rozširujúceho sa portfólia strojov pre začiatočníkov.

Inazuma má svoj vlastný štýl
Suzuki už dávnejšie experimentuje s ostrým a nekompromisným dizajnom predstaveným na motocykli B-King. Ako každý odvážnejší vzhľad motocykla má svojich odporcov, ale aj prívržencov. Ako sa zdá, ten druhý tábor je zastúpený väčšinou, pretože tieto dizajnové prvky si našli cestu aj na túto novinku. Charakteristickými črtami je tvar predného svetlometu a plastových krytov chladiča a nádrže. K tomu je vzhľadovo tvarovaný aj monštruózny predný blatník, ktorý by sám osebe asi neuspel. Tu však vcelku vhodne dopĺňa prednú, nazval by som to „brutál” líniu, ktorá má evokovať koncentrovanú silu tesne pred uvoľnením. Bočný pohľad na líniu motocykla v strednej časti je viac menej klasikou, zadná časť je opäť v modernom športovom strihu. Napríklad smerovky sú delené v šikmej rovine a pôsobia takmer ako zákazková výroba. V celkovom ponímaní má Inazuma 250 svoj vlastný štýl, ktorý sa iste bude väčšine páčiť. Dokonca by som predpovedal zopár vlhkých nocí u tínedžerských adeptov na prvú „veľkú” motorku.

Radový dvojvalec
Nový, 4-taktný, 2-valcový, kvapalinou chladený motor s rozvodom SOHC má jeden vyvažovací hriadeľ poháňaný reťazou. Výkon motora je veľmi slušných 24 k pri 8 500 ot./min, čo sľubuje svižnú jazdu nielen v meste ale aj mimo neho a nemusíte sa báť ani dlhších výletov. Červené pole otáčkomera začína od 11 000 ot./min., čo už je poriadne vysoko, no v prípade maloobjemových motorov to nie je nič neobvyklé. Na svoje si určite prídu vysokootáčkoví „pilčíci” a priaznivci častého radenia. Ako príprava na točivé športové štvorvalce ideál.

Podvozok a komfort
U tohto modelu nečakajme žiadne technické vychytávky. Všade kde sa dalo, si našla miesto klasika. Jedným z dôvodov vzhľadom na cieľovú skupinu zákazníkov bola určite cena. Vpredu je jednoduchá teleskopická vidlica, vzadu pákový systém s jednou pružiacou jednotkou nastaviteľnou v siedmych polohách. Rám je, ako inak, zvarený z oceľových trubiek. Sedlo aj napriek veľkosti motocykla pôsobí dospelo a čo je najpotešiteľnejšie, tak aj spolujazdec tu nájde pomerne dobrý komfort. Jazdecká pozícia je uvoľnená a ergonomicky „neutrálna”. Trojlúčové odlievané kolesá majú obe rozmer 17” a obuté sú vpredu 110 a vzadu 140-kou. Brzdy sú kotúčové, a to jeden 310 mm kus spomaľuje pomocou dvojpiestikového brzdiča predné a druhý o priemere 240 mm s jednopiestikovým brzdičom zadné koleso. Veľmi potešiteľným je fakt, že na výfukových tlmičoch sa nešetrilo a sú tu, tak ako sa patrí na poriadnu mašinu, hneď dva masívne tlmiče. Ich zvuk je na prekvapenie pomerne dravý a pri brzdení motorom aj primerane dunivý.

Prvý dojem
Aj na pomerne neskorý termín testu ma ani jesenná atmosféra neodrádza a idem teda odskúšať čo za „náradie” nám Suzuki pripravila. Motocykel je uzučký, štíhly s výnimkou prednej časti, kde kryty chladiča aj so smerovkami vybiehajú pekne do strán a tým z čelného pohľadu prekrývajú kolená jazdca. Motocykel sa už pri manipulácii na mieste javí ako pomerne ľahký, čo avizuje jeho výbornú obratnosť. Na naštartovanie je potrebné stlačiť páčku spojky, kedy sa dajú do pohybu dva piesty aj s vyvažovacím hriadeľom. Vďaka nim je chod veľmi kultivovaný a zvukovo veľmi príjemný. Svojou výbavou poteší prístrojová doska, ktorá oznamuje okrem bežných záležitostí aj zaradenú rýchlosť, či voliteľnú možnosť celkového kilometrovníka, tripu alebo hodín. Ručička veľkého klasického otáčkomera reaguje okamžite na pridanie plynu a hneď vystrelí do vyšších pásiem. Ale to som ešte stále na mieste, za jazdy to už podľa očakávania taká rýchlovka nebude. Veď predsa len 24 koní nie sú príliš extrémne parametre. Na druhej strane, čo môže adept s čerstvým vodičákom na veľké mašiny očakávať.

Jazdné dojmy
Radím jednotku a vyrážame na prvý trip. Najskôr skúšam len tak zo slušnosti mašinku nevytáčať a držať ju do 3 – 4 tisíc otáčok. Ale Suzuki Inazuma 250 tu nie je doma. Trpezlivo čaká, kým ma to prestane baviť a kedy jej konečne doprajem to, po čom túži. Tým jediným sú otáčky… Skutočne, pokiaľ neprekročím 5 000-ovú hranicu, tak je to len také vlažné povozenie. Potom sa však motor prebúdza a za pomerne dravého zvuku zatiahne tak, ako sa na slušnú „dva a polku” patrí. V praxi to znamená častejšiu prácu s radiacou pákou, čo takisto nie je zlé na získanie praxe. Pokiaľ Inazumu držím v tomto vyššom rozpätí otáčok, je veľmi hravá, agilná a veľmi obratná. Aj napriek tomu, že roky jazdím veľké kubatúry, užívam si to aj s týmto strojom. Predsa je len v tom kus umenia dokázať udržať nízko objemový točivý motor v pásme toho najlepšieho čo dokáže. Proste taká športová jazda v malom.

Záver
Nevidím žiaden vážny nedostatok vo vývoji a konštrukcii Inazumy 250. Tento ľahký a obratný motocykel má určite svoje miesto na trhu a poskytne budúcemu majiteľovi mnoho potešenia a radostí. Z nedostatkov by som možno spomenul rezonancie prenášajúce sa do stúpačiek a riadidiel niekde okolo 8 000 ot./min. Naopak, plusom je dobrá ergonómia, veľké a prehľadné spätné zrkadlá a naozaj pohodlné sedlo.

Suzuki GW250 Inazuma

Cena: 3 990 Eur
Motor: 248 ccm, 4T, R2, SOHC
Výkon: 24 k / 8 500 ot./min
Prevodovka /sek. prevod: 6-rýchlostná / reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 145 x 760 x 1 075 mm
Výška sedla: 780 mm
Nádrž / hmotnosť: 13,3 litra / 183 kg
Pneu: vpredu: 110 / 80-17, vzadu: 140 / 70-17
Farby: Pearl Nebular Black / Candy Carnival Red

Motocykel na test zapožičal: Suzuki Slovensko, o. z. Bratislava

Text: Dušan Demovič, foto: Richard Karnok

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 12/2012 Janka

Suzuki GW 250 Inazuma – album k testu – Motomagazín 12/2012

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri