Vo štrvťlitroch začína byť vcelku tesno, z čoho môžu jednoznačne vyťažiť adepti na vstup do triedy veľkých motoriek. Suzuki oprášila názov Inazuma a použila ho na označenie maloobjemovej novinky, ktorá sa už určitú dobu predáva v Japonsku pod označením GW250. Teraz dostala aj Európa (a redakcia Motomagazínu na Slovensku ako prvá…!) možnosť zaradiť tento model do rozširujúceho sa portfólia strojov pre začiatočníkov.
Inazuma má svoj vlastný štýl Suzuki už dávnejšie experimentuje s ostrým a nekompromisným dizajnom predstaveným na motocykli B-King. Ako každý odvážnejší vzhľad motocykla má svojich odporcov, ale aj prívržencov. Ako sa zdá, ten druhý tábor je zastúpený väčšinou, pretože tieto dizajnové prvky si našli cestu aj na túto novinku. Charakteristickými črtami je tvar predného svetlometu a plastových krytov chladiča a nádrže. K tomu je vzhľadovo tvarovaný aj monštruózny predný blatník, ktorý by sám osebe asi neuspel. Tu však vcelku vhodne dopĺňa prednú, nazval by som to „brutál” líniu, ktorá má evokovať koncentrovanú silu tesne pred uvoľnením. Bočný pohľad na líniu motocykla v strednej časti je viac menej klasikou, zadná časť je opäť v modernom športovom strihu. Napríklad smerovky sú delené v šikmej rovine a pôsobia takmer ako zákazková výroba. V celkovom ponímaní má Inazuma 250 svoj vlastný štýl, ktorý sa iste bude väčšine páčiť. Dokonca by som predpovedal zopár vlhkých nocí u tínedžerských adeptov na prvú „veľkú” motorku.
Radový dvojvalec Nový, 4-taktný, 2-valcový, kvapalinou chladený motor s rozvodom SOHC má jeden vyvažovací hriadeľ poháňaný reťazou. Výkon motora je veľmi slušných 24 k pri 8 500 ot./min, čo sľubuje svižnú jazdu nielen v meste ale aj mimo neho a nemusíte sa báť ani dlhších výletov. Červené pole otáčkomera začína od 11 000 ot./min., čo už je poriadne vysoko, no v prípade maloobjemových motorov to nie je nič neobvyklé. Na svoje si určite prídu vysokootáčkoví „pilčíci” a priaznivci častého radenia. Ako príprava na točivé športové štvorvalce ideál.
Podvozok a komfort U tohto modelu nečakajme žiadne technické vychytávky. Všade kde sa dalo, si našla miesto klasika. Jedným z dôvodov vzhľadom na cieľovú skupinu zákazníkov bola určite cena. Vpredu je jednoduchá teleskopická vidlica, vzadu pákový systém s jednou pružiacou jednotkou nastaviteľnou v siedmych polohách. Rám je, ako inak, zvarený z oceľových trubiek. Sedlo aj napriek veľkosti motocykla pôsobí dospelo a čo je najpotešiteľnejšie, tak aj spolujazdec tu nájde pomerne dobrý komfort. Jazdecká pozícia je uvoľnená a ergonomicky „neutrálna”. Trojlúčové odlievané kolesá majú obe rozmer 17” a obuté sú vpredu 110 a vzadu 140-kou. Brzdy sú kotúčové, a to jeden 310 mm kus spomaľuje pomocou dvojpiestikového brzdiča predné a druhý o priemere 240 mm s jednopiestikovým brzdičom zadné koleso. Veľmi potešiteľným je fakt, že na výfukových tlmičoch sa nešetrilo a sú tu, tak ako sa patrí na poriadnu mašinu, hneď dva masívne tlmiče. Ich zvuk je na prekvapenie pomerne dravý a pri brzdení motorom aj primerane dunivý.
Prvý dojem Aj na pomerne neskorý termín testu ma ani jesenná atmosféra neodrádza a idem teda odskúšať čo za „náradie” nám Suzuki pripravila. Motocykel je uzučký, štíhly s výnimkou prednej časti, kde kryty chladiča aj so smerovkami vybiehajú pekne do strán a tým z čelného pohľadu prekrývajú kolená jazdca. Motocykel sa už pri manipulácii na mieste javí ako pomerne ľahký, čo avizuje jeho výbornú obratnosť. Na naštartovanie je potrebné stlačiť páčku spojky, kedy sa dajú do pohybu dva piesty aj s vyvažovacím hriadeľom. Vďaka nim je chod veľmi kultivovaný a zvukovo veľmi príjemný. Svojou výbavou poteší prístrojová doska, ktorá oznamuje okrem bežných záležitostí aj zaradenú rýchlosť, či voliteľnú možnosť celkového kilometrovníka, tripu alebo hodín. Ručička veľkého klasického otáčkomera reaguje okamžite na pridanie plynu a hneď vystrelí do vyšších pásiem. Ale to som ešte stále na mieste, za jazdy to už podľa očakávania taká rýchlovka nebude. Veď predsa len 24 koní nie sú príliš extrémne parametre. Na druhej strane, čo môže adept s čerstvým vodičákom na veľké mašiny očakávať.
Jazdné dojmy Radím jednotku a vyrážame na prvý trip. Najskôr skúšam len tak zo slušnosti mašinku nevytáčať a držať ju do 3 – 4 tisíc otáčok. Ale Suzuki Inazuma 250 tu nie je doma. Trpezlivo čaká, kým ma to prestane baviť a kedy jej konečne doprajem to, po čom túži. Tým jediným sú otáčky… Skutočne, pokiaľ neprekročím 5 000-ovú hranicu, tak je to len také vlažné povozenie. Potom sa však motor prebúdza a za pomerne dravého zvuku zatiahne tak, ako sa na slušnú „dva a polku” patrí. V praxi to znamená častejšiu prácu s radiacou pákou, čo takisto nie je zlé na získanie praxe. Pokiaľ Inazumu držím v tomto vyššom rozpätí otáčok, je veľmi hravá, agilná a veľmi obratná. Aj napriek tomu, že roky jazdím veľké kubatúry, užívam si to aj s týmto strojom. Predsa je len v tom kus umenia dokázať udržať nízko objemový točivý motor v pásme toho najlepšieho čo dokáže. Proste taká športová jazda v malom.
Záver Nevidím žiaden vážny nedostatok vo vývoji a konštrukcii Inazumy 250. Tento ľahký a obratný motocykel má určite svoje miesto na trhu a poskytne budúcemu majiteľovi mnoho potešenia a radostí. Z nedostatkov by som možno spomenul rezonancie prenášajúce sa do stúpačiek a riadidiel niekde okolo 8 000 ot./min. Naopak, plusom je dobrá ergonómia, veľké a prehľadné spätné zrkadlá a naozaj pohodlné sedlo.
Suzuki GW250 Inazuma
Cena: 3 990 Eur
Motor: 248 ccm, 4T, R2, SOHC
Výkon: 24 k / 8 500 ot./min
Prevodovka /sek. prevod: 6-rýchlostná / reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 145 x 760 x 1 075 mm
Výška sedla: 780 mm
Nádrž / hmotnosť: 13,3 litra / 183 kg
Pneu: vpredu: 110 / 80-17, vzadu: 140 / 70-17
Farby: Pearl Nebular Black / Candy Carnival Red
Motocykel na test zapožičal: Suzuki Slovensko, o. z. Bratislava
Text: Dušan Demovič, foto: Richard Karnok
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 12/2012
Janka
Suzuki GW 250 Inazuma – album k testu – Motomagazín 12/2012
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.